در دنیایی که همه از دیزلیها رویگردان شدهاند شاسیبلند آئودی SQ7 سرانجام پیشرانه دیزلی خود را با نمونه ۸ سیلندر بای توربوی بنزینی تعویض کرده است. شاید شما بگویید چرا این تصمیم زودتر اجرایی نشد و خودروهایی همچون ب ام و X5، پورشه کاین و رنجروور اسپورت از این فرمول نهایت استفاده را بردند. خب آیا جدیدترین نسخه از شاسیبلند پرفورمنس آئودی ارزش منتظر ماندن را داشته است؟!
در قلب این قدبلند لوکس آلمانی پیشرانهای قرار گرفته که توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیهای را دارد. SQ7 سه ردیفه سریعتر از استون مارتین DBX میباشد. قدرت ۵۰۰ اسب بخاری (افزایش محسوس نسبت به پیشرانه دیزلی ۴۲۹ اسبی) و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری (کاهش ۱۳۰ نیوتون متری نسبت به پیشرانه دیزلی) بین دورهای ۲ تا ۴ هزار پیشرانه در دسترس هستند. این خودرو تنها در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت میرساند و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
البته همهچیز درباره قدرت نیست زیرا تکنولوژی سیلندر بر اساس تقاضا COD به منظور بهبود مصرف سوخت اقدام به خاموش کردن ۴ سیلندر از ۸ سیلندر در دسترس میکند. ارباب حلقهها مدعی مصرف سوخت متوسط ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.
پرداخت ۷۹۰۹۵ پوند پول برای این خودرو باعث خواهد شد اهمیت چندانی به مصرف سوخت شاسیبلند آئودی ندهید مخصوصاً اینکه SQ7 را برای لذت بردن از پرفورمنس میخرند نه نگرانی از بابت مصرف سوخت!
و در خط مستقیم از آن لذت خواهید برد. کافی است دکمه استارت را فشار دهید تا پیشرانه ۸ سیلندر از خواب برخیزد و سریعاً شما را در صندلی فرو برد.
وقتی پشت فرمان این خودرو بنشینید به سختی خواهید توانست در برابر وسوسه فشار دادن پدال گاز مقاومت کنید و به همین خاطر زمانی که پدال را فشار دهید توربوهای توئین اسکرول سریعاً وارد مدار شده و خودرو با شدت تمام به جلو پرتاب خواهد شد.
در این نقطه نگاه کردن به آینه وسط به منظور دیدن چهره شوکه شده سرنشینان ضروری خواهد بود! احتمال دارد ۵ نفر از آنها در ردیفهای دوم و سوم نشسته و کاملاً پرفورمنس SQ7 را تحسین کنند. هرگز چنین پرفورمنس خط مستقیم و لذت شنیداریای نصیب همه افراد نخواهد شد.
خب حتماً متوجه شدهاید که تاکنون چندین بار به پرفورمنس در خط مستقیم اشاره کردهایم و خب دلیلی هم برای آن وجود دارد. SQ7 خودرویی برای رقابت در پیست نیست. این خودرو در جادههای پر پیچ و خم عملکرد معقولی داشته اما سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان پذیری چرخ های عقب تا حدی میتوانند خودرو را در کنترل نگه دارند. در کل این یک خودرو با وزن بیشتر از ۲ تن و ارتفاع ۱۷۳۹ میلیمتری است و قوانین فیزیک هم جای خود را دارند. SQ7 در زمان عبور از پیچ قابلیتهای کمتری نسبت به پورشه کاین داشته اما خب در پورشه دو نفر کمتر را میتوانید حمل کنید.
زمانی که نخواهید از پرفورمنس و صدای SQ7 لذت ببرید نیمه راحت لیوان پدیدار خواهد شد. فرمان خودرو بیشتر مناسب رانندگی ریلکس بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز با تعویضهای نرم خود این تجربه را تقویت میکند.
در کل سواری خودرو کاملاً راحت میباشد. مدل تست از رینگهای کوچکتر ۲۱ اینچی استفاده کرده درحالیکه مدلهای گرانتر بلک ادیشن و ورسپرانگ به رینگهای ۲۲ اینچی مجهز هستند. اگرچه شما متوجه دستاندازها در جاده خواهید شد اما لرزشهای چندانی وارد کابین نخواهد شد.
صدای جذاب اگزوز به محض اینکه رفتار آرام تری با پدال گاز داشته باشید کمتر خواهد شد و SQ7 را به یک کشتی لوکس در بزرگراه تبدیل خواهد کرد. کابین نیز کاملاً لوکس بوده هرچند آپشن های متنوعی هم وجود دارد.
تمامی مدلهای خانواده Q7 فضای کابین زیادی دارند هرچند ردیف سوم صندلیها برای افراد بزرگسال کمی تنگ خواهد بود. شاید در لندروور دیسکاوری دید رو به بیرون بهتری داشته باشید اما آن خودرو فاقد نیروگاه ۸ سیلندر در زیر کاپوت است.
در واقع زمانی که به قدرت و پرفورمنس SQ7 نگاه میکنید این خودرو ارزش خوبی در مقایسه با رقبای ۸ سیلندر خواهد داشت. پورشه کاین GTS قیمت ۸۵ هزار پوندی داشته اما کندتر بوده و ظرفیت سرنشین کمتری دارد. رنجروور اسپورت SVR نیز کندتر بوده و قیمت آن بالای ۱۰۰ هزار پوند است. ب ام و X5 M کامپتیشن و مرسدس-ای ام جی GLE 63 S از نظر پرفورمنس بهتر هستند اما گرانتر بوده و به ترتیب ۱۱۳ و ۱۱۶ هزار پوند قیمت میخورند.
در دنیای شاسی بلندهای بزرگ و ۸ سیلندر، آئودی SQ7 گزینه خوبی است. پرفورمنس این خودرو خنده بر لبان راننده و شش سرنشین آورده و از طرفی قیمت آن ارزانتر از رقباست. اگرچه عملکرد خودرو در جادههای پر پیچ و خم مثالزدنی نیست اما خب اکثر رقبا چنین وضعیتی دارند؛ بنابراین اگر میخواهید افراد بیشتری را در سریعترین زمان و جذابترین حالت ممکن به مقصد برسانید SQ7 انتخاب مطلوبی خواهد بود.
مشخصات آئودی SQ7 TFSI تیپ ترونیک
- قیمت: ۷۹۰۹۵ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۵۰۰ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
VIPER
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بنظرم اگه بخوای از آلمانی ها تو این سگمنت انتخاب کنی، x5mبهترین گزینه باشه
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰توی این سگمنت بی ام و از کابین بی کیفیت تر و چهره زشت بدترین گزینه است
فرامرز
۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا ب ام و بهترین کیفیت ساخت رو داره و داشبوردش درسته مدرن نیست اما کاربردی تره. مقایسه همین کیو ۷ با ایکس ۵ تو یوتیوب زیاده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰برند آئودی همیشه به من یه حس خوبی میده ، حتی بیشتر از بی ام و ، من حتی در بعضی سگمنتا ماشینای آئودی رو به بنز هم ترجیح میدم واقعا ماشیناش فوق العادن درست مثل همین ماشین که فوق العادس
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰موافقم آئودی واقعا منطقی ترین گزینه است هم لوکس هم زیبا هم سریع
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی مناسبه
با مهربونی جهان زیباتره
۳۱ مرداد ۱۴۰۰یه سوال برای جایگزین بنزین چرا از lpg بجای دیزل استفاده نکردن
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۰تامین lpg سخت تره. ولی بنزین و گازوییل چون مایع هستن با هر تانکری و هر کشتی قابل حمله. حتی برای cng هم وابسته به آذربایجان و روسیه هستن.
با مهربونی جهان زیباتره
۳۱ مرداد ۱۴۰۰قیمت رو در نظر بگیریم ب نسبت همه رقباش بهتره
Audi e_tron gt
۳۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی دوستش دارم ماشین خیلی خوبیه و بجز آن عاشق شاسی بلند اسپرت آئودی rsq8 هستم
اما خیلی دوست دارم که آئودی یک شاسی بلند سوپر لوکس بیرون دهد مانند مرسدس مایباخ gls و مثلا رنجرور sv اتوبیوگرافی
بنده نسخه های بالاتر آئودی a8 را به مرسدس s کلاس ترجیح می دهم اما نه به نسخه مایباخ اس کلاس چون نسخه مایباخ اس کلاس جذاب تر و لوکس تر است اگر آئودی (هر چند a8 خیلی خوب و لوکس است) ولی نسل جدیدش کمی بهتر با تمرکز بیشتر بیاید که خیلی لوکس تر و قوی تر باشد و بجز آن یک شاسی بلند هم آئودی بدهد که حیلی لوکس باشد مانند مایباخ gls
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اونوقت رقابت جذابی بین آلمان ها شکل میگیره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰اگر آئودی بخش هورش رو احیا کنه سه گانه سوپر لوکس ( رولزرویس ، مایباخ ، بنتلی ) به چهارگانه سوپرلوکس ( رولزرویس ، مایباخ ، بنتلی ، هورش ) تبدیل میشه و رقابت واقعا جذابی بین اینا رقم میخوره
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰درسته
AMG GT R
۳۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی زیباست
فقط میتونم بگم عالی هست
امیر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰پرفورمنس رقبا تقریبا ارائه میده با قیمت کمتر پس میشه گفت آئودی گزینه معقول و
خوبی
ARMAN
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحیش خیلی معرکس
عارف
۳۱ مرداد ۱۴۰۰محصولات آئودی از سدانها تا شاسی ، همیشه یک رگه از اسپرت بودن هم زیر پوست خودش داره و این خاصیت محصولات آئودی برای خریدار جذابیت ویژه ای بوجود میاره
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰همیشه بهترین هست هم لوکس هست هم درنده
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بسیار زیبا و دلربا
محمد مختاری آذر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰واقعا تازگی ها آئودی واقعا داره مدل های خیلی خوبی تولید میکنه یک پیشرفت خیلی زیاد داره می کنه ولی باید در مقایسه فروش با بی ام و رقابت را باخته است در مورد این خودرو باید بگم یک موتور واقعا عالی و قدرتمند طراحی هم که مثل همیشه حرف نداره
iliya
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بسیار زیبا
iliya
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بسیار زیبا و عالی
net
۳۱ مرداد ۱۴۰۰خط سرتاسر نازک سفید اطراف شیشه دربها خوبه . رینگ خاکستری تیره و پره رینگ خوبه.اگر زیر چراغ جلو دندانه نداشت و مثل بالا چراغ مسطح بود قشنگتر میشد.چراغ عقب خوبه اگر خط استیل وسط چراغ عقب نبود قشنگتر میشد.دهانه لوله اگزوز خاکستری تیره دایره ای قشنگه اگر دو اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد و ۴ اگزوز برای کراس اور زیاده و جالب نیست
R
۳۱ مرداد ۱۴۰۰هر کمپانی برای شکل جلوپنجره و چراغاش یه الگو ی خاص رو در نظر گرفته
کمپانی های آلمانی الگو های بی نظیری دارن
هموشون قابل تغییرن
و توی هر نوع از خودرو میشه ازش استفاده کرد
شاهپور
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کاملا روح اسپرت داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰خیلی قشنگه،یه ماشین کامل از هر نظر هم طراحی خوب هم موتور خوب هم کیفیت عالی برندم که آئودی دیگه چی از این بهتر…
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰ائودیی توی عملکرد عالی. توی شتاب سریع و توی طراحی زیبا و ماندگار
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰با این قیمت با این کیفیت با این عملکرد با این موتور من گزینه ای توی این سگمنت نمیشناسم پس بهترین انتخاب هست
حیدر حسن پور
۹ شهریور ۱۴۰۰توی همه خودرو های جدیدی که آئودی میسازه یک وقار و شخصیت زیبایی نهفته هست که هم هم قبولش دارن هم در جلو و در عقب و در کابین اصلا مثل چینی ها زیاده روی نمیکنه و با وقار و شخصیت هست
حیدر
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خارقالعاده است این ماشین