تلاش آئودی برای نوآوری و ساخت تکنولوژیهای پیشرفته، چندان برای این کمپانی ارزان تمام نشده است. در نتیجه، این خودروساز برای حفظ موقعیت اقتصادیاش به یک سری «برنامه رژیمی» با کاهش هزینه در برخی از بخشها روی آورده است.
مطابق گزارش بلومبرگ، آئودی به دنبال کاهش هزینههایش تا ۲/۵ میلیارد دلار در سال است. این صرفهجویی هزینهها به این کمپانی اجازه میدهد که همچنان به سرمایهگذاری در تکنولوژیهایی مانند وسایل نقلیه الکتریکی، خودروهای راننده خودکار و سیستم اطلاعات و سرگرمی ادامه دهد و در همین حال، بودجه کافی برای کارخانههای جدید داشته باشد. از جمله این کارخانهها، کارخانه قرار گرفته در مکزیک است که قرار است نسل سوم کراساور Q5 را در سال ۲۰۱۶ تولید کند. این خبر پس از آن منتشر میشود که روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی در ماه جولای در نامهای جزئیات «برنامه رژیمی» برای این کمپانی را ارائه کرده است. این نامه میگوید که از این پس آئودی در هزینههای اضافی در خرید تجهیزات و تولید و همینطور توسعه محدودیت قائل میشود. گزارش اقتصادی آئودی میگوید که این کمپانی در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲/۷ میلیارد دلار را صرف تحقیقات و توسعه کرده است. این مبلغ با توجه به اخبار متعددی که در مورد نوآوریهای آئودی در سالهای گذشته به گوش میرسد، چندان هم جای تعجبی ندارد. علاوه بر سیستم روشنایی LED هوشمند، آئودی سخت مشغول کار بر روی تکنولوژی وسایل نقلیه با راننده خودکار است. آئودی همچنین در حال گسترش مدلهای هیبرید و تمامالکتریکی خود است. نسخه الکتریکی نسل بعد آئودی R8 سوپرکار یکی از نمونههای آن است. تأثیر کاهش هزینهها بر آمار فروش چندان مشخص نیست. این در حالی است که آئودی به لطف مدلهای جدیدی مانند A3، در حال رسیدن به مرز فروش ۱/۷ میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مصطفی
۲۸ مهر ۱۳۹۳چرا هیچوقت خودروسازان نمی یان تو ایران شرکت بزنن؟حالا جایی بهتر از مکزیک نبود؟
زیگما
۲۸ مهر ۱۳۹۳مکزیک؟
بهشته خودروسازاس بعد از چین
کارگر ارزان
مالیات های کم
تولید ارزان
بهترین مکان برای مونتاژ ماشینه
با امریکا هم مرزه و صادرات به این بازار بزرگ از مکزیک کار بسیار اسونیه
از طرفیم میتونه بازار امریکای جنوبی رو تغذیه کنه
ایرانم میتونه قطب مونتاژ بشه
ایران در میان بازار بزرگ خاورمیانه قرار داره
زیرساخت های لازم برای مونتاژ خودرو در کشور موجوده و نیاز به سرمایه گذاری سنگین برای مونتاژ خودرو در ایران نیست چون زیرساختاشو داریم
ایران بهترین کشور منطقه است برای مونتاژ و صادرات خودرو ولی شرایط سیاسی حاکم این امکان بزرگ رو از کشور گرفته(دقیقا منظورم هموناییه که اسمشونو نمیتونم بیارم)
مونتاژ خودرو در ایران به خودروسازان این امکان رو میده که خودروهاشون رو با هزینه کمتری به کشور های ثالث بفروشن
برای مثال به علت دوری بسیاری از کارخانه های مونتاژ خودرو به پاکستان، قیمت خودرو های روز دنیا در این کشور خیلی گرون در میاد و در صورت مونتاژ همون خودرو ها در ایران این هزینه بسیار کم میشه
افغانستانم به علت محصور بودن در خشکی، ایران میتونه صادر کننده خودرو بهش باشه ضمن اینکه این کشور در سال های آینده به یه بازار مناسب و جذاب برای خودروسازان تبدیل میشه
بازار عراق عربستان و امارات هم همین طور
بسیاری از ماشین هایی که به کشور های عربی صادر میشه در کشور های دور مونتاژ میشه چون در این کشور های عربی هیچ زیر ساختی برای مونتاژ خودرو وجود نداره و ایران باز میتونه بازیگر اصلی باشه در این داستان….
خودرو های معمولی مثل کمری و کرولا و راو4 و کروز و گلف و…. مناسب ترین خودرو ها برای مونتاژ در ایران هستند چون هم بازار صادراتش وجود داره هم بازار داخلیش.
ایران الان رو نگاه نکنید
ما یه زمانی ژیان به امارات صادر میکردیم و تنها مونتاژ کننده غیر امریکایی کادیلاک بودیم
امیدوارم به شکوه قبل بازگردیم چون ملت تنبلی نیستیم
فقط شرایط خوب برامون فراهم نیست
وحید
۲۸ مهر ۱۳۹۳فکر کنم بعد مکزیک تایلند باشه. خیلی از خودروسازها تو تایلند کارخونه دارن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۹ مهر ۱۳۹۳البته برزیل هم جای خوبیه…
seyyed
۲۸ مهر ۱۳۹۳مرسی زیگما.اطلاعاتت واقعا مفیده.اگه بعضی تنگ نظری ها نباشه,ایران به جایگاه واقعیش میرسه.
ASTON MARTin
۲۸ مهر ۱۳۹۳همین سوال برا من در ابتدای دیدن تاپیک شکل گرفت :D
توضیحات خوبی بود زیگما :)
حرفی نزاشت
asadi
۲۸ مهر ۱۳۹۳تو سایت پدال چجوری باید ثبت نام کرد؟؟؟
وحید
۲۸ مهر ۱۳۹۳اسدی جان تو همین صفحه سمت راست صفحه یه گزینه هست: “ایجاد یک حساب کاربری” . برو اونجا اگه بازم مشکلی داشتی بگو…
asadi
۲۹ مهر ۱۳۹۳ممنون وحید
DRAGONBORN
۲۸ مهر ۱۳۹۳آئودی همیشه بهترین تصمیما رو میگیره
DRAGONBORN
۲۸ مهر ۱۳۹۳R8 یه چیز دیگه بود
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۳پیشرفت دو چندان آئودی توی چند سال اخیر غیر قابل انکاره…
کم کردن هزینه شوخی نیست، این که بتوان در این سطح از تولید و در حالی که فروش صعودی کاملا واضحه از هزینه ها کم کرد یک معنی دارد، مدیریت فوق العاده در کنار استراتژی بلند مدت و جلوتر از از هدف ها حرکت کردن…
masoud v12
۲۸ مهر ۱۳۹۳درسته آینده خطرناک محیط زیست و به اتمام رسیدن ذخایر نفتی دنیا داشتن اتومبیلهای برقی رو مخصوصا برای آینده حتمی کرده ولی بنده شخصا ماشینهای بنزین سوز اروپایی رو با داشتن کمترین آلایندگی به نمونه های هیبریدیش ترجیح میدم چون هرگز شما ماشینهایی چون بی ام و ام5 یا بنز سری آ ام جی یا سوپر اسپرتهایی چون کونیخ زک و بوگاتی ویرون را هیبریدی نخواهین دید ماشینهای هیبریدی اکثرا از عملکرد ضعیفتری نسبت به نمونه های بنزینیش دارند.
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۳مگه ماشینای اولیه بنزینی کارایی ماشینای امروزی رو داشتن؟
DRAGONBORN
۲۸ مهر ۱۳۹۳کم مصرف ترین سوپراسپرت ها مال این شرکته
DRAGONBORN
۲۹ مهر ۱۳۹۳ائودی زیر مجموعه شایسه وولکس واگن
مصطفی
۲۸ مهر ۱۳۹۳من همیشه می گفتم و هنوزم می کم:
زنده باد آلمان
امید
۲۸ مهر ۱۳۹۳ای کاش بجای مکزیک یه سری به ایران میزدن
ائودی Audi R8 e-tron concept خیلی زیباست
مخصوصا رنگ و رینگش
DRAGONBORN
۲۸ مهر ۱۳۹۳برنامه رژیمی
انگار متخصص تغذیه رفته
بهزاد
۲۸ مهر ۱۳۹۳کاهش هزینه ها تماما به خاطر پیشرفت نیست بلکه بخش بزرگی از اون مربوط به بالا بردن حاشیه سود هست.
کمپانی AUDI بخش بزرگی از بازارش مربوط به اروپاست و بعد از اون در چین بیشترین تمرکز را دارد و هرکدام از این بازارها به دلایلی نسبت به سایر نقاط جهان از حاشیه سود کمتری برخوردارند.
در اروپا به خاطر اوضاع اقتصادی و کاهش قیمت ها برای فروش باعث پایین آمدن حاشیه سود شده و در چین هم به خاطر قوانین تولید که به خارجی ها اجازه نمیده بیشتر از 50 درصد سهم داشته باشند و بخش بزرگی از تولید قطعه در دست چینی هاست و سود هم بین شرکای چینی تقسیم میشه باعث میشه تا این شرکت تغییر استراتژی بده و به دنبال کاهش هزینه ها بره و اگر این روند همچنان ادامه دار باشه در دراز مدت از نوآوری audi کاسته خواهد شد و خبری خوبی برای علاقه مندان نیست.
همانطور که مشاهده میکنید هزینه های سنگین در پلتفرم و توسعه و تحقیق گروه vw موجب کاهش حاشیه سود شده و شاید بشه این شعر رو به این عملکرد ربط داد:
ره رو آنست که آهسته و پیوسته رود
به نظر میرسه استراتژی هایی که دوست دارند خیلی زود به نتیجه برسند به همان شدت هم امکان گره خوردن رو هم فراهم کنند و البته شکی وجود نداره که مدیران آلمانی قادر خواهند بود از تلاطم ها به خوبی عبور کنند و وارد عرصه های تازه ای بشنوند.
پوری پوریا!
۲۸ مهر ۱۳۹۳آئودی کمپانی خوبی هست فقط نمیدونم چرا یه مدل جدید تولید نمیکنه… احتمالا
تو وضعیت اقتصادی مناسبی نیست…
پوری پوریا!
۲۸ مهر ۱۳۹۳آائودی با تولی ائودی RS7 بدون راننده با اون حداکثر سرعت واقعا ترکوند. کلا
مدل نمیده نمیده نمیده… یهو میترکونه!
داریوش
۲۸ مهر ۱۳۹۳طراحی به این میگن.
مصطفی ...
۲۹ مهر ۱۳۹۳اقا من دیوونه ی r8 هستم…
ماشالا آئودی هم که داره درو میکنه تکنولوژیهارو !!
دمش گرم
زنده باد آلمان ;)
DRAGONBORN
۲۹ مهر ۱۳۹۳مکزیک هم شد کشور
همون بهتر ماری جوانا تولید کنن نه ماشین
parseh net30
۲۹ مهر ۱۳۹۳یکی این آئودی رو بگیره.داره ب کجا میره
REZA . JUST HYUNDAI
۲۹ مهر ۱۳۹۳قیافش خیلی مدرن شده
یاسین
۲ آبان ۱۳۹۳ماشالا ایودی !
Zora
۲۳ اسفند ۱۳۹۳نسل جدیدت موفق میشه .