در بسیاری از موارد، آنچه که در تبلیغات مشاهده میشود، جایی در واقعیت ندارد؛ چرا که در اکثر مواقع، واقعیت نمیتواند به اندازه کافی قانعکننده و جذاب باشد و در عین حال، بسیار دشوار و گران تمام میشود.
تبلیغات برای این منظور ساخته میشوند که ذهن مردم را شکل دادن و تقاضا ایجاد کنند. برای فلیکس هرناندز (Felix Hernandez) که یک عکاس است، این دستکاری و شکل دادن در هر دو طرف لنز اتفاق میافتد. به عنوان مثال، این آئودی R8 که در تصویر میبینید، یک خودروی واقعی نیست.
«هرناندز» توسط آئودی استخدام شده تا یک کارزار تبلیغاتی برای سوپرماشین ۱۶۰ هزار دلاریاش شکل دهد. در واقع، در پشت جملهای مانند «نیازی به جادهها نیست»، حقیقتی پنهان است. در تصاویر «هرناندز»، این طور به نظر میرسد که R8 در حال گشتزنی در ساحل «کنکون»، منطقهای توریستی در مکزیک است. امّا آئودی هرگز یک خودرو در اختیار «هرناندز» نگذاشته و البته وی به آن احتیاجی نیز نداشته است. تنها چیزی که نیاز داشته، یک مدل کوچک از خودرو با جزئیات بوده که با هزینه ۴۰ دلار در اینترنت پیدا میشود و شاید هم اندکی آرد و پودر.
«هرناندز» متخصص این است که مدلهای مینیاتوری را به کار گرفته و با استفاده از زوایای مختلف پرسپکتیو، یک جلوه واقعی برای آنها ایجاد کند؛ به طوری که گویی این صحنه در واقعیت اتفاق افتاده است. وی بسیاری از کارهایش را در استودیوی خانگیاش انجام میدهد، امّا گاهی اوقات نیز به دنیای واقعی سر میزند و شرایط کامل یک صحنه خاص را از نزدیک بررسی میکند.
مطابق متنی که هرناندز برای وبسایت PetaPixel نوشته، وی ترجیح میدهد که اکثر قسمتهای کارش در درون تصویر دوربین و با آیتمهای واقعی انجام شوند و برای این منظور از چیزهایی مانند آرد و پودر به جای برف یا خاک، شربت ذرت به جای قطرات آب و یا دود واقعی برای ایجاد یک فضای غبارآلود استفاده میکند. حجم زیادی از کار با یک لنز ۲۴-۱۰۵ میلیمتری و یک درک عمیق از اندازه و مقیاس صورت میگیرد. سپس نوبت به پرداخت نهایی در محیط فتوشاپ است؛ البته اگر واقعاً به چنین کاری نیاز باشد.
در دنیایی که حجم تصاویر بدلی و غیرواقعی، روز به روز در حال افزایش، چنین کاری، میتواند هر چند در ابعاد کم، به ما یادآوری کند که باز هم قدردان هنر و خلاقیت باشیم. امّا در عین حال، این موضوع نیز دوباره به انسان یادآوری میکند که نمیتواند هر چیزی را که با چشمان خود در تصاویر میبیند، باور کند.
منبع: caranddriver
مجید
۲۵ آبان ۱۳۹۵عجب!!!!!!!!!!!!چه کلک باحالی!!!!!!!!!!
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵.
اسمشو نمیشه کلک گذاشت. اکثر افراد میدونن این خودروها معمولی نیستن.
ازین تکنیک بیش از 70 سال هست که استفاده شده.
شما دقت کنین زیباترین و حماسی ترین تبلیغ ها مال همین ماشین های آلمانی هستن.
بخصوص بنز و آئودی.
واقعا در خلق جلوه های ویژه و میکس موزیک های حماسی نظیر ندارن
💪💪💪💪
سامان اذری
۲۵ آبان ۱۳۹۵?
m4
۲۵ آبان ۱۳۹۵حرکت خوبی بود!!!
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵بنازم حرکتو ….////
همین جوری میشه fast8 درست کرد :-)
Parsa
۲۵ آبان ۱۳۹۵میتونه جایگزین خوبی برای جلوه های کامپیوتری بشه
Genius
۲۵ آبان ۱۳۹۵کجای کارید که سایپا تست تصادف تیبا رو بدون انجام خودروی واقعی و تنها بلطف جلوه های ویژه رایانه ای انجام و به خودش پنج ستاره ایمنی رو هم تقدیم کرده اونوقت آئودی تازه تکنولوژیش در حد تصویرسازی پرسپکتیو خلاصه شده!!
ما می توانیم……!!
Madjid
۲۵ آبان ۱۳۹۵👍👍👍👍👍😂😂😂😂
خیلی خندیدم.
دمت گرم.
sunmartin
۲۵ آبان ۱۳۹۵نمیدونم چرا تا هر حرکت و موضوعی در دنیای خودر های مطرح پیش میاد برخی از افراد میان و اسم از محصولات اکسپیر و دموده ویران خودرو و سایه بان میارن اینکار دیگه کلیشه ای و نخ نما شده این حرکت نکنید پراید را چه به آئودی و غیره و ذالک اگر میخواهید صحبتی کنید در چهار چوب مطلب مندرج شده باشه وگرنه بحث های تکراری در مورد پراید و 206 و 405 و مشتقات روز افزون آنها دیگه محلی از اعراب نداره
آرش
۲۵ آبان ۱۳۹۵این تکنیک تو فیلمای اکشن خیلی پراستفادهس. مثلا کل فیلمای ژاپنی”گودزیلا” -منظورم نیسان GT-R نیست ها!- که تو دهه 60 تا 80 میلادی ساخته شدن از همین تکنیک استفاده میکردن. گودزیلا نیم متری و خونه های ماکت!
ASA
۲۶ آبان ۱۳۹۵کار مناسب و مقرون به صرفه ایه
البته این خبر مال چند وقت پیش بود
احمد باقری
۲۶ آبان ۱۳۹۵عجب کارایی می کنن.