بسیاری از اتومبیلهای مسابقه سطح بالا از پنلهای شیشهای برای محفظه موتور استفاده می کنند و این امکان را به وجود میآورند که شرایط مکانیکی موتور تا حدودی ملموس شود. در همین حال، استفاده از یک موتور تمامشیشهای، همچنان که دلایل آن کاملاً بدیهی به نظر میرسند، مرسوم نیست و به ندرت اتفاق میافتد. ولی وقتی از روند کار موتور به طور مستقیم اطلاعی نداشته باشید، از چیزی که مدل کامپیوتری برای عملکرد آن پیشبینی کرده، اطمینان کافی نخواهید داشت. بر این اساس، آئودی از یک پوشش شیشه کوارتزی برای دیواره محفظه احتراق استفاده کرده تا سوخت سازگار با محیط زیست e-fuel را آزمایش کند.
آئودی در سالهای گذشته گامهای بسیار مهمی در زمینه خودروها و سوختهای پاک برداشته است. یکی از این موارد، سوخت e-gas بوده است که یک گاز طبیعی مصنوعی است و برای آئودی A3 g-tron هاچبک سال گذشته در اروپا عرضه شد. جی-ترون از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به نسل کنونی هاچبکهای A3 دارد و در زیر کاپوت نیز شرایط بسیار مشابهی دارد و تنها یک طراحی منحصر بهفرد برای احتراق سوخت گاز طبیعی در آن به کار رفته است. سوخت این خودرو نیز شرایط نزدیکی به گاز طبیعی دارد و میتواند برای موتورهای مشابه، کارایی داشته باشد. با این حال، سوخت گاز طبیعی مصنوعی (e-gas) خلوص زیادی دارد و هیچگونه هیدروکربن ناخواستهای در آن وجود ندارد؛ بنابراین میتواند در یک حالت بهینه مصرف شده و آلودگی کمتری نسبت به سوختهای گاز طبیعی رایج ایجاد کند.
آئودی میتوانست پاک بودن عملکرد موتور را از لوله اگزوز در عقب هم بررسی کند؛ ولی مهندسان آئودی میخواستند که فرآیند احتراق را با چشمهای خود ببینند. در یک موتور با طراحی و با دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، یک دریچه شیشهای تعبیه شد تا شرایط احتراق سوخت جدید، بهتر بررسی شود. برای مطالعهی بیشتر، از یک اتاقک فشار و یک دوربین ویژه برای مشاهده نحوه کار انژکتور استفاده میشود. چالش کنونی، استفاده از این دانش برای تولید بهینه سوختهایی مانند e-ethanol و e-diesel است تا سوختهایی پاکتر برای موتورهای احتراق داخلی حاصل شود.
تولید سوخت e-gas در یک کارخانه در ورتل آلمان آغاز شده است و این کارخانه میتواند تا حدود هزار تن از این سوخت را در سال تولید کند. مواد جانبی ایجاد شده از این کارخانه، تنها اکسیژن و آب خواهند بود. این مقدار سوخت e-gas میتواند برای ۱۵۰۰ آئودی A3 اسپرت جی-ترون برای مسافتی نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر در سال، کافی باشد.
SAEED
۱۶ بهمن ۱۳۹۲سلام.
چ باحال شده!یکی از قشنگترین تصویرایی ک دیدم تصویر بالاست!
خوشم میاد هرچی رو بخوان بهش دست پیدا میکنن!
ALi.sd
۱۶ بهمن ۱۳۹۲آفرین Audi خیلی این کمپانی رو قبولش دارم ،
همیشه کاراش آدمو جذب خودش میکنه ، واقعا آفرین .
PEUGEOT
۱۶ بهمن ۱۳۹۲آلمانی ها تا کجا می خوان پیش برن؟
تکنولوژی رو می خوان به کجا برسونن؟
فرامرز
۱۶ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم اونا تا کجا پیش میرن اما این طور که مشهوده ما تا ۱۵۰۰ سال قبل (اونم نه ۱۵۰۰ سال پیش خودمون ۱۵۰۰ سال پیش عربستان) پس میریم!
saied
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ارباب حلقه ها داره یه کار انقلابی انجام میده :)
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲من که از این چیزا سر در نمی آرم ولی با این وجود ماشینای آلمانی از تکنولوژی و فناوری پیشرفته ای برخوردار هستند اینم از اون پیشرفت های آلمانی دیگه!!!…
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۶ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
پیشرفت آئودی عالیه ولی نمیدونم چرا نسبت به دیگر رقیباش کم طرفداره!
km
۱۶ بهمن ۱۳۹۲چون آئودی اینجا کمه فکر میکنی که کم طرفداره سینا جان ولی بعضی جا ها از بنز و بی ام و هم پرطرفدارتره از یه تکنولوژی هایی استفاده بیرون که هیچ خودروسازی نتونسته، خیلی از نظر ایمنی قویه. همین LED ها رو اول آئودی شروع کرد که ازشون استفاده کنه. من هم بعد مرسدس عاشق آئودیم، آدم از هیچ مدلش نمیتونه انتقاد کنه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۶ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
راست میگی KM جان یکی از عیب های این سایت اینه که از مطلب ماشین هایی مثل
آئودی،فراری،لامبورگینی و دیگر برند ها کمتر دیده میشه!
saed
۱۷ بهمن ۱۳۹۲بعضی از کارشناسان دلیلشو طراحی محافظه کارانه ائودی در خودروهاش به خصوص قدیمی تر ها میدونن
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۶ بهمن ۱۳۹۲یکی از لذت بخش ترین صحنه ها برای یک آدم عشق ماشین !
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۶ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
محسن همین عشق ماشین باعث شده ما به این سایت بیایم.مگه غیر از اینه؟!
spm
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ایول آئودی ایول آلمان
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۶ بهمن ۱۳۹۲چ جالب
sajad0611
۱۶ بهمن ۱۳۹۲چه باحال سوزن انژکتورشم پنج کانالس همه چی به واضحی مشخصه دمشون گرم.
ESI
۱۶ بهمن ۱۳۹۲این ائودی هم عجب فناوری های میده بیرون
carbonado aventador
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ولی باز به نظر من فراری در این سایت و در جهان مظلوم تر واقع شده . شاید دلیلش نبودن در بازی های نیدفور اسبید هست به جز أین جدیده . می دونید جند میلیون نفر أین بازی رو انجام می دهند!!!!!!!خواهشا کمی فکر کنید و احساسی نظر ندهید!!!!!!!
نخود آش
۱۷ بهمن ۱۳۹۲اگه با ویران خودرو و سایپا بود یه کاری میکردن که در کاپوت هم باز نشه. مبادا کسی به گندکاریشون پی ببره
امید
۱۷ بهمن ۱۳۹۲فقط میتونم بگم اونام تکنولوژی در تولید دارن و سایپا و ایرانخودرو اشغال تکنولوژی دزدی بالایی دارن
hero
۱۸ بهمن ۱۳۹۲موتورهای ساخت ایران خودرو(چین) با اون همه آهن و فولاد چدن تو دورهای بالا
میترکه!
اونوقت این ژرمنا با شیشه موتور میسازن!
لابد تا چندوقت دیگه هم با پلاستیک فشرده….!!!!
شایان
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ژرمن ها سالهاست که از هر لحاظ ابر قدرت دنیا هستن البته در ظاهر کشورهایه دیگه این عنوانو یدک میکشن که اونم چون رسانه ها در اختیارشون ولی واقعیت چیزی دیگه ای هستش
mamad feri
۱۱ شهریور ۱۳۹۳المانی هاهم اریایی هستند ولی ما کجا و اونا کجا.
ما فقط حرف زدن خوب بلدیم عمل کردن نه
المان ها تو جنگ جهانی ترکیدن ولی بازم دست به دست دادن شدن این
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵عکس اول خیلی قشنگه.