آئودی

پایداری مناسب آئودی RS E-Tron GT در تست گوزن

وزن دشمن پرفورمنس است. بی‌شک یکی از پاشنه آشیل‌های خودروهای الکتریکی می‌تواند وزن بالای آن‌ها باشد اما الکتریکی سازی سرنوشت اصلی صنعت خودرو خواهد بود. خودروی سبک‌تر بهتر است اما توزیع وزن مناسب می‌تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند.

اینجاست که تست گوزن خودروی ۲.۵ تنی آئودی RS E-Tron GT خودش را نشان می‌دهد. این خودروی الکتریکی با پایداری قابل‌توجهی از میان مخروط‌ها رد می‌شود. E-Tron اگرچه به هدف تست یعنی سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت نرسیده اما با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت کاملاً به این رکورد نزدیک شده است. این سوپر سدان الکتریکی تست گوزن را با حالت دینامیک سواری پشت سر گذاشته، حالتی که باعث سفت‌تر شدن سیستم تعلیق می‌شود هرچند کمی تکان در بدنه خودرو حس شده است. RS E-Tron شاید قدرت زیادی داشته باشد اما مأموریت اصلی آن حمل راحت ۵ سرنشین خود است.

با اینکه محصول جدید آئودی در سرعت‌های بالاتر با مخروط‌ها برخورد می‌کند اما در این ویدئو می‌توانیم ماهیت دقیق و قابل پیش‌بینی خودرو را تشخیص دهیم. در سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت RS E-Tron مانورهای اضطراری را بدون هیچ‌گونه ناهنجاری و ترس پشت سر می‌گذارد. در سرعت‌های بالاتر هم خودرو نشانی از بیش فرمانی یا کم فرمانی ترسناک ندارد. مجریان تست می‌گویند سرعت خروج خودرو از تست کاملاً بالا بوده و بنابراین سیستم پایداری E-Tron ملایم‌تر از دیگر خودروها وارد عمل می‌شود. ترمزهای خودرو نیز به اندازه دیگر خودروهای الکتریکی گیرا نیست. در کل گفته می‌شود E-Tron هرگز مشخصات نگران کننده‌ای ندارد.

داستان مشابهی هم در تست اسلالوم وجود دارد. RS E-Tron ظاهراً حس چابکی و توانایی بالایی داشته و تغییرات جهت آن با سرعت بالایی انجام می‌شود. البته مجریان کلمات جالبی را انتخاب کرده‌اند زیرا تغییر جهت در تست گوزن باعث عدم قبولی می‌شود. E-Tron خودروی پایداری بوده اما برای پیشگیری از برخورد با مخروط‌ها سرعت بالایی در تغییر جهت نداشته است.

این نتیجه مستقیم وزن است که باعث می‌شود E-Tron وزنی به اندازه اکثر پیکاپ های فول سایز داشته باشد؛ بنابراین اگرچه مدیریت وزن به عملکرد این خودرو کمک کرده اما در نهایت کاهش وزن است که به بهبود عملکرد محسوس کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2323 ديدگاه)

    آئودی از وقتی با لامبورگینی همکلاسی شده و با هم درس می خونن ، خیلی پیشرفت کرده .

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Mercedes-AMG

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کجا آئودی با لامبورگینی همکلاسی شده و ازش کمک گرفته؟؟؟
      تنها جایی که من یادمه میاد موتور R8 هست

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. سهند

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (671 ديدگاه)

      آئودی همیشه یکی از بهترین ها بوده و خواهد بود.

    3. HamiD

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      حاجی چه ربطی داره خدایی!
      والا کمکی که آئودی به لامبورگینی کرده خیلییییییییییی بیشتر از کمکیه که لامبورگینی به آئودی کرده!
      در ضمن این ماشین کجاش به لامبورگینی مربوط میشه!؟
      صرفا میخوای یه چیزی بگی به ایتالیا وصلش کنی!

  2. Audi rs e_tron gt

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    واقعا لذت بردم عالیه
    ❤❤❤❤Audi rs e tron gt❤❤❤❤
    بنظر من آئودی واقعا همه جا عالی عمل کرده با همه ی ماشین هاش
    مثل a8 l ،rsq8 و …

    1. سهند

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (671 ديدگاه)

      موافقم

  3. MC20

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2323 ديدگاه)

    نگم برات . . .

  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خوبه بد نیست…

  5. Achtung

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    عشق چراغاش منو کشته

  6. دانیال

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (605 ديدگاه)

    به این ماشین حس خوبی دارم ، ازش خوشم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا