هماکنون بیش از ۶۰۰ تقاطع بخش کلمبیای آمریکا دارای تکنولوژی “شهر هوشمند” هستند که به شبکه پیام ترافیکی اجازه میدهد تا به سیستم ارتباطی خودرو به زیرساخت (V2I) آئودی متصل شوند.
این تقاطعها هماکنون از ویژگی “زمان سبز شدن” سیستم اطلاعات چراغ راهنمایی آئودی که در برخی از محصولات مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حمایت میکنند.
این حرکت نشان دهنده نوعی از خلاقیت است که برخی اهداف ایمنی ترافیکی پیشرفته ما حیاتی میباشد. ما به دنبال ساخت چنین سیستم و همکاریای بودیم زیرا به ساخت سیستمهای ایمنی هوشمندتر ادامه خواهیم داد.
از طرف دیگر رئیس آئودی آمریکا نیز گفته است:
تکنولوژیهای ارتباط خودرو به زیرساخت همانند این سیستم به کاهش استرس راننده کمک خواهند کرد و به عنوان پایه و اساس توسعه صنعت خودرو نیز ضروری هستند.
سیستم زمان سبز شدن آئودی با دریافت سیگنالهای سیستمهای مدیریت ترافیکی که از طریق ارتباط داده ۴G LTE چراغهای راهنمایی را کنترل میکنند کار کرده و زمانی که چراغ قرمز باشد این سیستم به راننده خواهد گفت که برای سبز شدن چراغ چقدر زمان لازم است.
این امر میتواند از طریق پشت آمپر خودرو یا حتی هدآپ دیسپلی (در صورت وجود) اتفاق افتد.
در آینده نسخههای پیشرفتهتری از تکنولوژی ارتباط خودرو به زیرساخت عرضه خواهد شد که با سیستم استارت/استاپ کار کرده و هدف آن نیز کاهش ترافیک و بهبود حملونقل است.
[دانلود ویدئو]
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۶پراید با این سیستم کی تولید میشه؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۶بنظر من که مسئولان کشور بودجه یکسال کشور رو بدن این تکنولوژی رو بخرن و بزارن روی ماشینهای داخلی نصب کنن خیلی از معضلات رانندگی ۹۰% راننده های نفهم کشور با این همه بیقانونی حل میشه.
یعنی دیگه تو شهرهای بزرگ رانندگی شده یه چالش کلافه کننده .
تنها چیزی که میتونه راننده های نفهم رو آدم کنه فقط و فقط جریمهای با مبلغ بسیار زیاده.
مثلاً اگر سبقت غیر مجاز یک میلیون بشه به شما قول میدم از فرداش ۹۹% سبقتهای غیر مجاز همیشگی کم میشه.
در کشورهای اروپایی و آمریکایی به غیر از فرهنگ بالای رانندگیشون ، جریمه های سنگین وبرخورد فوقعلاده قاطع پلیس هم در قانونمداری دخیل هست.
Genius
۲۸ اسفند ۱۳۹۶گواهینامه های رانندگیمون هم مثل مدارک دانشگاهی شده کیلویی و هردمبیل!وقتی آموزشگاه های رانندگی خصوصی شدن و ممر درآمدی برای موسسین و بازنشستگان پلیس راهور ، باید منتظر این روز سیاه می بودیم که از بچه 18 ساله تا پیرزن 80 ساله بدون گذراندن آموزشهای کافی تصدیق رانندگی دریافت کنند و باعث به خطر انداختن جان و مال خود و سایرین شوند!به این بیفزایید سیر صعودی حضور رانندگان شهرستانی با فرهنگ بخصوص خود در کلانشهرها علی الخصوص تهران را!
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۶تهرانی ها خودشون رانندگی بلد نیستن و تو جاده ادعاشون میشه باعث تصادف میشن،