آئودی در بیست و پنجم آوریل سال پیش از سومین نسل TT RS رونمایی کرد اما هماکنون شاهد ورود آن به بازار آمریکا و همچنین مشخص شدن قیمت هستیم. TT RS جدید که اواخر ماه جاری در نمایشگاه خودروی نیویورک حاضر خواهد شد قدرتمندترین TT تاریخ است که بهار امسال با برچسب قیمت ۶۴۹۰۰ دلاری (۲۸۰۰ دلار کمتر از پورشه ۷۱۸ کیمن S) وارد نمایندگیهای کمپانی در آمریکا خواهد شد.
در قلب این خودرو پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی جدیدی حضور دارد که قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید میکند. همانند تمامی مدلهای RS آئودی اسپورت، این خودرو نیز از سیستم چهار چرخ محرک کواترو سود خواهد برد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخها منتقل میشود.
از آنجایی که TT RS 2018 قدرتمندترین TT تاریخ است پس جای تعجبی ندارد که سریعترین نسخه نیز باشد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۳.۶ ثانیه ثبت شده که ۰.۱ ثانیه کندتر از R8 با قیمت ۱۶۲۹۰۰ دلاری بوده و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. با انتخاب پکیج دینامیک پلاس سقف سرعت خودرو به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش مییابد.
خب صحبت از پکیجهای آپشنال شد و باید گفت میتوان رینگهای ۱۹ اینچی را با نمونههای بزرگتر ۲۰ اینچی تعویض نمود و همچنین بهای بیشتری را برای لذت بردن از صدای سیستم اگزوز اسپورت RS پرداخت. در پکیج دینامیک پلاس یاد شده از ترمزهای سرامیکی با کالیپرهای خاکستری بهره برده شده است. این پکیج همچنین دربردارندهی سیستم تعلیق اسپورت RS است که سواری سفتتری را به منظور افزایش چابکی خودرو در پیچها ایجاد میکند.
داخل کابین میتوانید از نشان دهندههای دیجیتال ۱۲.۳ بهصورت استاندارد لذت ببرید و البته بهصورت سفارشی نیز میتوان سیستم اطلاعات سرگرمی MMI ارتقا یافته را به همراه سیستم ناوبری انتخاب نمود. همچنین با پرداخت مبلغ اضافی میتوان از سیستم صوتی قوی Bang & Olufsen با قدرت ۶۸۰ وات و ۱۲ بلندگو استفاده کرد. اگرچه که صدای تولیدی از پیشرانه شاید بهترین موزیک برای شنیدن باشد!
Cvm
۱۸ فروردین ۱۳۹۶0 تا 100 فقط 3.6 ثانیه محشرهههه ?❤
Madjid
۱۸ فروردین ۱۳۹۶.
مطمئن باش 3.2 راحت میزنه،
خودروسازان آلمانی ، بخصوص آئودی و پورشه در مورد اعداد اعلام شده همیشه کوچک نمایی میکنند ، این یک جور تاکتیک تبلیغاتی جالبه ، اینطوری 2 بار توجه رسانه ها رو جلب میکنند ، یکی موقع رونمایی توسط کارخونه با اعدادی که خودشون اعلام میکنن، و یه بار دیگه هم وقتی مجلات و افراد این ماشین ها رو تست می کنند.
امیدوارم TT RS Plus هم به زودی رونمایی بشه ببینم شتابش به زیر 3 ثانیه میرسه یا نه ( من که فکر میکنم احتمالش بالای 90 درصده) ????❤
dice
۱۸ فروردین ۱۳۹۶مگه کلاس هایپر کاره اینقدر 0.1 مهمه؟؟
تازه قیمتش خیلی هم زیاده…
Madjid
۱۸ فروردین ۱۳۹۶.
وقتی مرسدس بنز SLC 43 AMG ، با 362 اسب بخار ( در مقابل 400 اسب بخار آئودی) ، 5 رتبه پایین تر از TT RS در رنکینگ کار اند درایور، شتاب صفر تا 100ی که کارانددرایور 4 ثانیه به دست آورده ( در مقابل 3.6 ثانیه ی اعلام شده برای TT RS ) ، قیمتی برابر با 61000 دلار داره ، 64000 دلار واسه TT RS منطقی به نظر میرسه.
Chrysler
۱۸ فروردین ۱۳۹۶قیمتش زیاده؟؟؟؟ با این شتاب قیمتش معرکس اتفاقا
رامتین
۱۸ فروردین ۱۳۹۶خانواده tt کلا کوچیکه. بفکر RS7 جدید باش که 625 اسبه. این عروسک کوچولو را بزار کنار.
Parvaz
۱۸ فروردین ۱۳۹۶عالی هستش این TT جدید، ولی من بازم دلم با M2 هستش…
یاسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۶هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی روزگار
Madjid
۱۸ فروردین ۱۳۹۶.
عشق منه این ماشین ❤????
در بازار ماشین های اسپورت زیر 65/000 دلار سلطان بلامنازع همین TT RS هست و بس.
شتابش توسط آئودی 3.6 ثانیه اعلام شده ، آئودی همیشه شتاب ماشین هاش رو چند دهم ثانیه بیشتر از مقدار واقعی اعلام میکنه ، به نظر من TT RS2018 با یک لانچ خوب تا 2.9 ثانیه هم جا داره که برسه. مثلا آئودی 0 تا 100 کیلومتر مدل R8 V10 Plus رو 2.9 ثانیه اعلام کرده بود ، اما R8 به راحتی در تست مجلاتی مثل اتواکسپرس به 2.7 ثانیه رسید !!!!!!!
R8 V10 plus حتی 0 تا 100 رو در2.5 ثانیه هم رکورد زده ، در تست موتورترند !!!!!!
سقف سرعتش هم حتی با پکیج دینامیک پلاس باز هم محدود شده هست و با حداکثر توانش به راحتی از 280 کیلومتر بر ساعت عبور میکنه.
سیستم صوتیش هم که بی نظیره
صدای موتور 5 سیلندرش هم زیبایی و شکوه خاصی داره ، یک حس وحشی بودن جالبی رو منتقل میکنه.
با سیستم Quattro هم ماشین همیشه تحت کنترله و در زمین مرطوب ، در برف ، بارون ، تابستون ، زمستون و …. عملکرد بی نقصی رو ارائه میکنه.
فقط شتاب اولیه ی TT RS نیست که بی نظیره ، در شتاب ثانویه هم عملکرد بسیار بی نظیری داره و 400 متر رو در 11.6 ثانیه با سرعت 195 کیلومتر در ساعت طی میکنه .
بهنام طیبی
۱۸ فروردین ۱۳۹۶قیمتش عالیه به نظرم
arash66
۱۸ فروردین ۱۳۹۶Madjid عزیز بهتر از این نمیشد توضیح داد .
Madjid
۱۸ فروردین ۱۳۹۶.
خواهش میکنم، وقت کردید حتما تست های TT RS رو تماشا کنیدو از صداش لذت ببرید.
اجازه ندید حجم موتور و تعداد سیلندر این ماشین گولتون بزنه.
آدم با خودش میگه «« موتور 2.5 لیتری دیگه چه صدایی میخواد داشته باشه !! 5 سیلندر هم که بیشتر نداره ، حتما صداش از 6 سیلندر ها ضعیف تره »» !!!
ولی نقطه ی قوت موتور این ماشین همین تعدادسیلندر فرده ، این موتور به خاطر این ویژگی خاص صدای بی نظیری تولید میکنه که به نظر من حتی با R8 V10 Plus هم از این نظر میتونه رقابت کنه.
arash66
۱۸ فروردین ۱۳۹۶دقیقا، از روز اول موتور 5 سیلندر آئودی صدای زیبایی تولید میکرده.
رجوع به کلیپ های آئودی کواتترو 1980.
امین
۲۶ دی ۱۳۹۶چیجوری میتونم پلاک ملیش کنم!؟ راهی داره بهم بگو حتما تا 300 هم بهش میدم
dice
۱۸ فروردین ۱۳۹۶با 4 هزار دلار کم تر slc 43 amg می شه خرید….
تازه رودستر هم هست…
حالا شتابش 1 ثانیه کم تر باشه…
و اینکه رو ماشین ارم بنز هست ♥♥
رامین
۱۹ فروردین ۱۳۹۶جوری گفتی بنز که انگار آئودی، پرایده. هر دو آلمانی و برادر هستند و کاملا در یه سطح. زیاد قومپز در نکن..
dice
۱۸ فروردین ۱۳۹۶با 4 هزار دلار کم تر slc 43 amg می شه خرید….
تازه رودستر هم هست… لوکس تر هم هست
حالا شتابش 1 ثانیه کم تر باشه…
و اینکه رو ماشین ارم بنز هست ♥♥
shirko.merceds benz
۱۸ فروردین ۱۳۹۶طراحیش عالیه مخصوصا نمای داخل و فرمونش ، شتابشم بی نظیره
moein
۱۸ فروردین ۱۳۹۶دم عکاسش گرم خیلی خوب و واید عکس گرفته اصلا به ماشین نمیاد
moein
۱۸ فروردین ۱۳۹۶دم عکاسش گرم خیلی خوب واید عکس گرفته اصلا به ماشین نمیاد
عارف
۱۸ فروردین ۱۳۹۶این ماشین عالی هست ولی Jaguar f-type رو ترجیح میدم.
سهيل
۱۸ فروردین ۱۳۹۶شتابش با بی ام و ۷۶۰ برابرہ
mahdi
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام من میخواستم tt کوپه معمولی بخرم ولی دیدم مدل tt rs قدرتمند تره، صدا موتور زیبایی داره و قرار به زودی عرضه بشه یکم دودل شدم که منتظر rs بشم یا مدل معمولی رو بگیرم (با توجه به این که تفاوت ظاهری چندانی ندارن) میخواستم بپرسم تفاوت قدرت و امکاناتشون آنقدر هست که تفاوت قیمت و مدت زمانی که باید منتظر باشم رو توجیه کنه؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین