آئودی

وداع غم‌انگیز با پیشرانه 12 سیلندر آئودی

آئودی در آینده نزدیک پیشرانه ۱۲ سیلندر را برای نسل جدید A8 در نظر خواهد گرفت. این پیشرانه قدرتمند هماهنگی فوق‌العاده‌ای با این سدان بزرگ داشته اما نسل فعلی این خودرو آخرین خودرویی است که از قلب آهنین نمادین ارباب حلقه‌ها استفاده می‌کند.

Audi A8 L W12 quattro
پیتر مرتنس مدیر فنی آئودی می‌گوید:

ما پیشرانه ۱۲ سیلندر را برای همیشه تولید نخواهیم کرد. مشتریانی هستند که واقعاً خواهان پیشرانه ۱۲ سیلندر بوده و از داشتن آن خوشحال می‌شوند؛ اما این آخرین پیشرانه ۱۲ سیلندری است که ما ارائه می‌کنیم.

Audi A8 L W12 quattro engine
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری گروه فولکس‌واگن برای اولین بار در نسخه پرچم‌دار اولین نسل A8 L بکار رفت و در سال‌های گذشته به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. این پیشرانه همچنین در فولکس‌واگن فیتئون و طیف وسیعی از محصولات بنتلی از جمله بنتایگای کنونی نصب شده است.

2014-Audi-A8-L-W12
A8 در اروپا با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند این سدان بزرگ را با پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی یا دیزلی و همچنین ۸ سیلندر ۴ لیتری سفارش دهند. نسخه پلاگین هیبریدی این سدان پرچم‌دار نیز در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد شد.

آئودی A8 جدید
کار اند درایور می‌گوید بنتلی تمایلی به حذف پیشرانه ۱۲ سیلندر ندارد. خریداران این برند خواهان حد نهایی تجمل و اشرافیت بوده و پیشرانه‌ای بزرگ و بای توربو بنتلی را به این هدف می‌رساند.

آئودی A8 جدید
مرتنس از ابزار تمایل خود به بازنشسته شدن پیشرانه‌های بزرگ‌تر آئودی از جمله نسخه‌های ۱۲ سیلندر و حتی پیشرانه ۱۰ سیلندر R8 ابایی ندارد. او گفته که نسل بعدی محصولات این کمپانی به پیشرانه‌های یاد شده نیازی ندارد. البته او گفته آئودی برنامه‌ای برای حذف پیشرانه‌های ۸ سیلندر ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    زود رفتی گلم
    رفتی داغت موند رو دلم??

    1. Hamid.Hellcat

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      هرکی تا حالا یک ماشین 12 سیلندر از نزدیک دیده دستش بالا

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. شلبى

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (705 ديدگاه)


        من یه مدت ماشین دوازه داشتم و از اینکه میشنوم خودروسازاى المانى قصد پایان تولید این موتورها رو دارن واقعا ناراحت میشم چون رانندگى با هیچ ماشینى لذت بخش تر از ماشین دوازده سیلندر نیست

        1. Hamid.Hellcat

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          جدی؟ میشه بگی ماشینت چی بود؟

        2. رضا

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          میشه بفرمایی کجای ایران12 سیلندر داشتی؟

      2. شلبى

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (705 ديدگاه)

        بى ام و E38

        1. Hamid.Hellcat

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          من که نداشتم ولی حدود سال 1375 تو بازار خودرو مشهد یک جگوار XJ12 مدل 1973 رنگ نقره ای و کابین چرم مارون دیدم
          قیمت زده بودن 3 میلیون حیف نداشتم بخرم.

        2. شلبى

          ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (705 ديدگاه)

          اون ماشین اگه الان باشه یک میلیارد تومان قیمتشه
          یدونه ازش هست برا یه پیرمرد از صفر هم دست خودش بوده یک میلیارد ازش خواستن نداده البته ماشینش بدون رنگ و بکر و دست نخورده است
          اون ماشینى هم که من داشتم خیلى ماشین کمى بود در ایران شاید کم تر از انگشتان دست که اکثرا هم سفارتى بودن و سفارت ماشینا رو فروخته بود ولى ماشین من مستقیم از گمرک ترخیص شده بود و کم کار تر از اونا بود و جالب بگم که بر خلاف تصور اکثر افراد ماشین دوازده سیلندر هیچ خرج اضافى اى نسبت به ماشین هشت سیلندر نداره مخصوصا اگر با ماشین با دقت رفتار کنى تنها مشکلى که داره تامین قطعه اس چون موتور دوازده کلا کم تر از موتور هشت سیلندر تولید میشه و شما اکثر قطعاتشو باید از دوبى سفارش بدى بفرستن ولى عوضش ماشین برات چه چه میزنه و راه میره?

      3. Sajjad

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        من سوار یه 8 سلیندر کلاسیک شدم برگام ریخته بود
        12 سیلندر جای خود دارد

        پ.ن: یکی از دلایلی که من آئودی رو دوست داشتم همین بود

  2. mmm

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    لعنت به این موتور های برقی که دارن صداهای گوش نواز رو حذف میکنند وصدای جارو برقی جانشینش میشه 12 سیلندر و8سیلندر هی دارن حجم رو کم میکنند وتو اینده ای بسیار نزدیک موتور درونسوز کلکسیونی میشه یا شاید تو بعضی از هیبریدی ها استفاده شه واسه دلخوشی مشتری

  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    واقعا این پیشرانه های ۱۲ سیلندر بسیار ناب هستند
    و حیفه که حذف شن

  4. نادر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اینها در حد حرف … و بازار گرمی برای آئودی جدید هست دوستان
    خوب رقابتشون سنگینه و اخبار تو دنیای مجازی میپیچه
    بی ام و هم یه بار گفت.
    اگه مشتریش باشه فولکس واگن پیشرانه 40 سیلندر را تا 40 ساله دیگه هم تولید میکنه

  5. KING 918

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    میدونم با این کامنت دیس های زیادی میگیرم ولی مهم نیست میگم ….
    ببینید دوستان همون طور که همتون میدونید الان ماشین ها نیازی به 12 سیلندر یا 16 سیلندر حتی 10 سیلندر هم توجیهی نداره این موتور ها وزن زیادی دارن مصرف سوخت بالایی دارن پیچیدگی های خاص خودشون دارن وقتی میشه با یه موتور با سیلندر کمتر و حجم کمتر با کمک توربو به عملکرد بهتری دست پیدا کنید فقط برای صدای بهتر نمیشه از همچین موتوری استفاده کرد الان موتور های هیبریدی هم خیلی بازده بهتری دارن فقط کافیه نگاهی به شتاب و عملکرد مدل های 12 سیلندر استون مارتین و … بندازید

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2854 ديدگاه)

      (( الان موتور های هیبریدی هم خیلی بازده بهتری دارن فقط کافیه نگاهی به شتاب و عملکرد مدل های 12 سیلندر استون مارتین و … بندازید))
      محمدرضا جان اگه منظورت مثلا دی بی 11 هستش،باید بگم که 12 سیلندر یا 8 سیلندر یا 6 سیلندر و….ربطی به شتاب نداره که میگی((البته میدونستی فکر کنم حواست پرت شد))
      بعدشم دی بی 11 و کلا ماشین های استون تا الان خیلی رو شتاب و قدرت بالا تمرکز نداشتن و برای این ساخته نشدن،وگرنه میتونم از ولکان و وان 77 برات مثال بزنم.
      بعدشم این رو هم قبول ندارم که میگی 12 سیلندر توجیهی نداره و قدیمی و از اینطور حرفا مگه فراری نیست که هر ساله تو 12 سیلندرهایی که میسازه کلی ابتکار و نوآوری داره و جوایزه زیادی هم میگیره.((درباره ی نوآوری های سوپرفست تو این زمینه حتما بخون))
      درباره ی سنگینی و مصرف سوخت و تولید آلایندگی هم میشه از قطعات سبک وزن ((برای سنگین بودن این نوع انجین ها)) و هایبریدی کردن استفاده کرد.
      ولی تا یه جایی قبول دارم در حال حاضر این کارها زمانه زیادی میبره و باعث عقب افتادن شرکتهای تولید کننده میشه.
      ولی میشه در کنارش به روند بهتر کردن این موتورها هم ادامه داد.
      همه چیز با زمان درست میشه.
      میگن حبوبات هم کار گوشت رو میکنه و برای بدن بهتره و…..ولی هیچ چیزی جای لذت خوردن گوشت و حس کردنش زیر دندان ها رو نمیگیره!!!!!!
      نمیدونم مثال خوبی زدم یا نه،به هر حال……………

      1. emad1990

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (999 ديدگاه)

        منظورت رو خوب رسوندی.کاملا باهات موافقم دانیال

      2. King 918

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دانیال رفیق میدونی که قصد ندارم استون رو خراب کنم. در مورد شتاب هم من کلی گفتم از نظر عملکرد .جان تو اون لحظه ماشین دیگه ایی به ذهنم نرسید ولی در کل منظورم اینه بذار با مثال بگم الان فراری 599 از 12 سیلندر نفس طبیعی استفاده میکنه 488 از 8 سیلندر توربو اما عملکرد کدوم بهتره درسته 599 یکم قدیمی تره ولی موتور قدرتمند تری داره که به دردش نمیخوره … راستی مثالی هم که زدی اصلا خوب نبود. :)

  6. ایمان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    نسل ۱۲ سیلندرها کم کم رو به انقراضه و آئودی اولیش بود
    فقط خدا کنه ۱۲ سیلندرهای فراری و لامبورگینی همیشه نفس بکشن و صدای گوش خراششون شنیده بشه تا ابد

  7. Amir amini

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    12سیلندرها رو به اتمام هستن اما از ماشینای لوکس ن ماشینای فوق لوکس و سوپر اسپرت ها و در کل ماشینای تولید محدود اونا از 12 سیلندر استفاده میکنن تا جایی که دیگه قوانین نزاره

  8. Ario Barzan

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشرانه 12 سیلندر فقط مرسدس بنز S65 AMG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا