شاید خیلیها تاکنون به معنای چهار حلقه موجود در لوگوی آئودی رسیده باشند، امّا آئودی برای آنها که هنوز در مورد این موضوع مطمئن نیستند، یک ویدیو در زمینه تاریخچه این لوگو تهیه کرده است.
چهار حلقه آئودی نمایانگر ۴ خودروساز مختلفی هستند که در سال ۱۹۳۲ میلادی به یکدیگر پیوسته و کمپانی موسوم به «اتو یونیون» را تشکیل دادهاند. قدیمیترین این خودروسازها، «هورش» نام دارد که در سال ۱۸۹۹ توسط یک مهندس آلمانی به آگوست هورش (August Horch) بنیان نهاده شده است. امّا کمی بعد آقای «هورش» کمپانی همنام خود را ترک کرد تا یک خودروسازی جدید با نام «آئودی» تشکیل دهد؛ کمپانیای که دارای یک حلقه در لوگوی کنونی آئودی است. البته یک قرابت معنایی بین «هورش» و «آئودی» نیز وجود دارد. واژه Horch بسیار به کلمه آلمانی معادل فعل «شنیدن» است و آئودی (Audi) نیز ترجمه لاتین این فعل به شمار میرود.
دو کمپانی دیگر واندرِر و DKW نام دارند. واندرر کمپانیای است که در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد و DKW یک سازنده موتورهای بخار است که کار خود را در سال ۱۹۱۶ شروع کرد و سپس در سال ۱۹۲۸ به تولید اتومبیل پرداخت.
تا به اینجا گفته شد که چگونه چهار خودروساز قدیمی آلمانی تبدیل به «اتو یونیون» شدند، امّا اتو یونیون چگونه به شکلی ساده، تبدیل به «آئودی» شد؟ جواب این سؤال شاید اندکی پیچیدهتر باشد.
پس از جنگ جهانی دوم، اتو یونیون که به تولید خودرو، موتورسیکلت و ون میپرداخت، در میانههای دهه ۱۹۵۰ میلادی با مشکلات مالی و نیروی کار مواجه شد. نتیجه این شد که اتو یونیون در سال ۱۹۵۸ توسط دایملر-بنز خریداری گردید و پس از روبرو شدن با مشکلات مالی بیشتر تحت مالکیت جدید، در سال ۱۹۶۴ به فولکسواگن فروخته شد.
تنها اندک زمانی از تصاحب اتو یونیون توسط فولکسواگن میگذشت که این کمپانی محصولات خود را تحت عنوان «آئودی» عرضه کرد. اتو یونیون در سال ۱۹۶۹ یک خودروساز دیگر با نام NSU را به مالکیت خود در آورد و از آن پس، نام عجیب و غریب «آئودی NSU اتو یونیون AG» برای خود انتخاب کرد. این روند تا سال ۱۹۸۵ ادامه یافت و در این سال بود که نام طولانی کمپانی به عنوان کوچک و راحتتر «آئودی AG» تقلیل یافت.
در همین حال، بیایید برای یک لحظه تصوّر کنیم که دیگر برندهای آلمانی به جای آئودی، در طول تاریخ جان سالم به در میبردند، آیا کسی حاضر میشد که یک «هورش» بخرد؟
منبع: roadandtrack
Ace
۳ اسفند ۱۳۹۵بسیار سپاسگزارم بابت این مقاله ی زیبا و جالب.
من شخصا خودروسازی که واقعا عاشقش هستم آئودی هست
ماشین های آئودی یک حس و حال دیگه ای دارن.
در یک کلام ، عاشق این برند هستم.
4 حلقه ی در هم کوبیده شده ی آئودی روی فرمون حس اعتماد به نفس بی نظیری به راننده میدن.
این حس رو اولین بار وقتی پشت فرمون آئودی 100 نشستم تجربه کردم.
کیفیت ساخت و لذت سواری این ماشین برای زمان خودش بی نظیر بود.
ان شا الله به زودی واردات محصولات این شرکت شروع میشه و میشه از دیدن خودروهای آئودی در خیابون لذت برد و شاید هم یک روز صاحب یکیشون شد.
البته من در خودروهای آئودی آ گ بیشتر مدل های سطح بالای R ، S و RS رو میپسندم.
R8 ، RS7 ، RS6 ، S8 plus ، RS5 ، RS2 ، S4 ،SQ7 و … واقعا در کلاس خودشون بی نظیرن.
.
امیدوارم ارباب حلقه ها به زودی در فرمول 1 هم حضور پیدا کنه. و یه روز هم به لمانز برگرده.
نوید جهرمی
۴ اسفند ۱۳۹۵گفتی لمانز. یادمه اولین مجله ماشینی که هدیه گرفتم و منو معتاد کرد، توی اون عاشق آئودی لمان کوارترو شدم.کانسپتی بود که براساس R8 ساخته بودن. اون زمان حتی نمیدونستم آئودی چی هس اما دلمو برد.
Ace
۴ اسفند ۱۳۹۵اون ماشین یعنی Audi Leman Quattro ، اسطوره ی بازی NFS Carbon بود.
عاشقش بودم و هستم.
ye pesar
۳ اسفند ۱۳۹۵عالی بود
vahid porsche
۳ اسفند ۱۳۹۵اسم هورش با مسما تر از آئودیه
هورش مثله پورش😊
آئودی میتونه یه زیر مجموعه برای خودش درست کنه و اسمشو بزاره هورش مثلا مثل مرسدس مایباخ خودروهای فوق لوکس آئودی هم بشه آئودی هورش
باحال نمیشه؟
نوید جهرمی
۴ اسفند ۱۳۹۵در اصل هُغش
رهگذر
۴ اسفند ۱۳۹۵در همین حال، بیایید برای یک لحظه تصوّر کنیم که دیگر برندهای آلمانی به جای آئودی، در طول تاریخ جان سالم به در میبردند، آیا کسی حاضر میشد که یک «هورش» بخرد؟
عجب سوال احمقانه ای!! انگار کیفیت کار هورش رو دیده و ازش بد میگه اتین همه اسم های مسخره هورش که فامیلیه فرق نمیکرد هر کدوم میموند خوش نام و با کیفیت میشد