سومین نسل از خودروی اسپرت کوچک و محبوب آئودی یعنی، تی تی تا سال آینده معرفی خواهد شد. اما این فرصت در نمایشگاه CES فراهم آمد تا آئودی با رونمایی از درون این خودرو، فن آوریهای بکار رفته در داشبورد را به نمایش بگذارد.
فضای داخلی TT جدید بر اساس فولکس MK3 و البته با نگاهی به آینده طراحی شده است. مهمترین بخش، یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی است که مستقیماً در جلوی راننده قرار گرفته و همه اطلاعات را مستقیماً در دیدرس قرار میدهد و دیگر نیازی به یک نمایشگر در کنسول مرکزی احساس نمیشود.
راننده میتواند بین دو حالت نمایش کلاسیک که در آن نشاندهنده های سرعت و دور موتور و غیره به شکل معمول دیده میشوند و حالت اطلاعات-سرگرمی (infotainment) که نشانگر اطلاعات مختلف از سیستم ناوبری به صورت سه بعدی تا پخش موسیقی است، سوئیچ کند. برای کنترل ابزارها و برنامه ها، یک کلید چرخشی با دو دکمه در کنسول مرکزی جای گرفته اند.
فعلاً تصاویری از طراحی بدنه خارجی اتومبیل در دست نیست ولی تصاویر جاسوسی و اخبار نشان میدهند که تی تی جدی روی نسل جدید و سبک وزن پلتفرم MQB گروه فولکس بنا میشود که البته این پلتفرم مدولار بین خودروهای زیادی از جمله گلف و آئودی A3 نیز مشترک خواهد بود. آئودی تی تی ۲۰۱۵ در اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد.
SALAR
۱۸ دی ۱۳۹۲اسباب بزی قشنگی .
Kurosh
۱۸ دی ۱۳۹۲بدی نی…
حالا تا بینیم قیافه بدون جاسوسیش چطوره…
zondar
۱۸ دی ۱۳۹۲F.A
همین که توی ces از فناوریهاش پرده برداری کرده خیلی جرات داشته.
واقعا audi برند بی نظیریه
هنوز به tt نسل اول هم ادم نگاه می کنه حال میکنه
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲موافقم
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
کیلومتر شمار tft ایده جالبی برای کیلومترشماره
و جذاب
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲خیلی عالیه ائودی همیشه خوبه
reza
۱۸ دی ۱۳۹۲واقعا زیباست من عاشق این ماشینم
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲آئودی استاد طراحی داخلی
carbonado aventador
۱۸ دی ۱۳۹۲و البته چراغ!!!!!!!!!
توفیقی
۱۸ دی ۱۳۹۲خوبه.همین
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲درود.
اولا که خوب نیست و عالیه.
دوما بد نبود که تو بگی خوبه خوب بشه.
سوما کم میاری نچسب به استعمار و ….
((( ایران و المان )))
توفیقی
۱۸ دی ۱۳۹۲محسن طراحی داخلی پورشه که زیباتر از آئودیه بی انصاف
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲تو دانشگاه که فقط 1 استاد نداریم :-)
چون پست درمورد آئودی بود گفتم.
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲محسن جان پروشه و ائودی کدومو انتخاب میکنی
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲این چه سوالیه؟! مگه اواتارم مشخص نیست؟؟!! من هیچ شرکتی رو با پورشه عوض نمیکنم همون طوری که شعار این شرکت هم همینه(بدون جایگزین). عاشق پورشه هستم و خواهم بود و همیشه ازش دفاع خواهم کرد اما نمیشه از بزرگانی مثل آئودی و بنز تعریف نکرد!
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲این سوال سنجش میزان علاقه وحمایته
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲آئودی به شدت نا امید شدم.به شدت
استفاده از مانیتور به جای کیلومتر شمار آنالوگ کپی 100 درصد از خودرو های کادیلاک.
جلو پنجره دو قسمتی با یه خط باریک گذرنده از وسط!اینم که از شورلت گرفته!فکرشم نمیکردم اینقدر ضعیف کار کنن. :(
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲درود.
المان و تقلید؟؟؟
اونم از کادیلاک؟؟؟ از شورولت؟؟؟
چه ربطی داره!!!!
هرکی صفحع کیلومترش دیجیتاله از امریکایی ها تقلید کرده؟؟؟
استدلال و ببین.
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲میلاد میدونی مشکلت چیه؟اینه که همش مغزت حول “ملیت” میچرخه.ملیت برای من اصلا مهم نیست.برای مهم اینه که کیلومتر شمارش از روی کادیلاک” کپی شده و جلو پنجرش از روی”شورلت”!
حالا فرض کنین یه خودروسازی یه گوشه از ماشینش مثلا مشابه بنز بود.همین میلاد خودشو جر میداد که بگه کپیه! حالا که آئودی عینا اومده دو تا چیز واضح رو کپی کرده کپی حساب نمیشه ولی در مورد خودروی غیر “آلمانی”اینا صادق نیست!
منطق نداری برادر.تو پدال به بی منطقی مشهوری.پاسخ دیگه ای هم برات ندارم.توفیقی زیر همین کامنت جوابتو داده….
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲تو یکی نگو که سابقت قهوه ای است.
من نظر شخصیمو میدم نه این که چرت و پرت تحویل سایت بدم
و به دیسلایکی که دست و پا در اورده باشه معروف بشم و
رکورد دار دیسلایک باشم.
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۱۸ دی ۱۳۹۲زیگما خان الان هوریکان هم از مانیتور به جای سیستم آنالوگ استفاده کرده که من مخالف این کار هستم . یعنی لامبو هم از رو کادیلاک کپی کرده!!!!!!!!!!
امین آرا
۱۸ دی ۱۳۹۲درود دوستان
من خیلی کم نظر میزارم ولی نظرات استاد
زیگما رو نظاره میکنم و لذت میبرم
واقعا باید یه خسته نباشید جانانه بهشون بگم
و یه تبریک به شرکت هایی که اینا طرفدارشونن
یادش بخیر یه مدت با خیلی از دوستان بحث درازی داشتیم سر برندها دیدم نه خیر اینا همونا هستن که همیشه کاسه داغ تر از آشن
انگار سامسونگ و کیا و هیوندای ارث نسلن در نسلشونه
من یه سوالی دارم شما که اینقدر به خودرو علاقه داری
چرا یه قدمی واسه کشور خودت بر نمیداری؟سر برند کشور های مختلف غیرتی میشی؟
ضمنا اگه بخوام منطقی باشیم و از تکنولوژِی کشوری حمایت کنیم منم با میلادجان موافقم و اون آلمانه
نه کشور هایی مثه کره جنوبی و چین ترکیه(نه در خودرو در سایر صنعت)
کشوری که بعد جنگ جهانی اول تو کمتر از 15 سال تکنولوژِیش از 20 سال آینده کشور ما پیش رفت
ما اونا رو هم نژاد خودمون میدونیم ولی باید بدونیم که نژاد ترکیبی از اعراب و ترک ها و مغول ها اروپایی ها و… هستیم
اصلا بخوایم منطقی باشیم بحث نژاد نیست بحث طرز تفکره
ما تفکرمون متحجر شده
ما از اصلمون جدا شدیم که هیچ وقت تو هیچی میانه و اعتدال نیستیم
همیشه یا کاملا این طرفی ایم یا اون طرفی
مثال شما زیاد هست که کلا هر کی هر چی میگه مخالفش رو نگید سر درد دارید
فـــــاز مـــــنـــــفی ها!!!
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲استفاده از مانیتور به عنوان سیستم چند رسانه ای اولین بار به طور گسترده در کادیلاک استفاده شد.آئودی تی تی هم اینو کپی کرده.لامبو از مانیتور به عنوان سیستم چند رسانه استفاده نکرده…
در ضمن عزیزان توجه کنین قدرت قضاوت این آق میلاد ما به دیسلایک های افراد هست.
متشکرم
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
Audi tt
مبتکر این سبک خودرو
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۲راست میگیااا! 4 تا چرخ داره.
این حتما از پراید تقلید کرده
خدا داند! o.O
یارو
۱۹ دی ۱۳۹۲زیگما حرفت مثل این می مونه که بگی امریکا . انگلیس و هر کشوری که داره موتور دیزل تولید می کنه از روی المانیا کپی کرده . چون موتور دیزل در سال 1858میلادی توسط رودلف کریستین کارل دیزل که یک فرد المانی بود و در دانشگاه صنعتی مونیخ درس خونده بود اختراع شد . اگه این جوری بخوایم حساب کنیم حرف شما درسته
احمد
۲۲ دی ۱۳۹۲حرف شما رو به شدت قبول دارم. الان دنیا داره با مهندسی معکوس پیشرفت می کنه. چین نمونه ش! حتی تو طراحی هم کپی می کنن. ولی همین باعث پیشرفت دیگه!
یارو
۱۹ دی ۱۳۹۲لطفا اگه سندی هم داری که بگه این مانینیتور های برای اولین بار در کادیلاک نسب شده باشه بگو تا ما هم ببینیم
حمادي
۱۸ دی ۱۳۹۲اینا چشونه.۲۰۲۰پس کی میاد انشاالله
توفیقی
۱۸ دی ۱۳۹۲از نظر میلاد:
هرچیزی متعلق به آلمان باشد عالیست.به طور مثال
فاضلاب آلمان
بازیافت زباله آلمان
دستشویی های آلمان
نواربهداشتی آلمان
چیپس آلمان
دختر آلمان
آفتابه آلمان
شرت و سوتین آلمان.
آلمان آلمان آلمان
همین آمریکا از مرکل جونت داشت شنود تلفنی میکرد.اگه میتونست اونم از آمریکا میکرد.
آلمان همیشه خودشو باد میکنه بعد آمریکا و انگلیس بادشو میگیرن.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ دی ۱۳۹۲درود.
هرچی دوست داری بگو.تو ازادی.
امریکا که تا همین دیروز شیطان بزرگ بود.حالا شد دوباره امریکا.انگلیس خره
کی باشه که بخواد باد المان و خالی کنه.تو پست های قبلی هم بهت گفتم که
اگه انگلیس اقتصاد بهتر از المان داشته باشه که نداره ، به خاطر
استعمار گریشه.خوارو خفیف و حقارت برای انگلیس ها ازین بیشتر که اداره
ی چنتا شرکت خودروسازی رو ندارند؟؟؟
حقارت بیشتر از اینکه دست رقیب دیرینشون افتاده؟؟؟
حقارت ازین بیشتر که استون میاد از بنز موتور و تکنولوژیه تولید موتور
میگیره و حاضر میشه بنز رو تو سود فروش محصولاتش شریک کنه.
اره لوله فاظلاب هم المان.
من تو کار تاسیسات هم بودم.چند سال.
سوپر پایپ :تولید کننده ی بهترین و با کیفیت ترین و گران ترین لوله ی 5
لایه در ایران و یکی از بهترین های جهانی.سازنده المان .
سوپر درین :بهترین و با کیفیت ترین و گران ترین لوله ی فاظلاب های دو
پوش در ایران و یکی از بهترین های دنیا.سازنده المان.
یوپونیور : بهترین و با کیفیت ترین و گران ترین اتصالات در ایران و یکی
از بهترین در دنیا.
بقیشم که گفتی درست گفتی.
از اقای کوروش منصوری پرسیدند که چرا شما شرکت و کارخانه خود را در
المان تاسیس کردید؟؟
پاسخ داد : چون مردم اروپا و یکسری از مردم دنیا روی محصولاتی که روی ان
MADE HN GERMANY نوشته شده باشه حساس هستند و اعتماد بیشتری دارند.
میدونی که انگلیس تو اروپا است.
شرکت سوپر اسپورت سازی پاگانی زوندا موتور های 12 سیلندر خود را از
شرکت AMG تهیه میکند.
کسانی هم که موافق استعمار انگلیس هستند به نوعی نشان دهنده ی شخصیت
خودشون هستند که هیچ هنری ندارند و نمیتونند مثل المان و دیگر کشور ها
نون بازو و تکنولوژی و صنعت خودشون رو بخورند روی میارن به مفت خوری و
دزدی و ….
المان نون تلاش خودشو میخوره.
خوب و بد در همه ی جای دنیا و در همه ی ادیان یک جور معنی شده و یک
جور معنی میده.
پس استعمار خوب نیست.انگلیس چون کشورش هیچی نداره رو میاره به مفت خوری
و دزدی و تصاحب معدن و …. ی دیگر کشور ها.محبوبیت المان بیشتر از
انگلیس است.
شرکت فولکس واگن که برای المان است ، به قدری پولدار است که برای تولید
بوگاتی و فولکس فیتون حاضر است ضرر هم بکند.این قدرتشو میرسونه.نه مثل
انگلیس که نتونه حتی شرکت های خودروسازیشو اداره کنه.چه برسه به این که
ضرر بکنه و بزرگترین خودرو ساز ارپا هم باشه.
همینطور مرسدس بنز با تولید اسمارت و ….
المان ها دست هر کشور و خودروسازی رو گرفتند ، کشوندنش بالا.این ها همه
از اقتصاد و مدیریت و قدرت بالاست.
بعدشم المان ها به شرکت های رولزرویس و بنتلی و مینی و … به چشم یک
حمال نگاه میکنند.اگر براشون سودی نداشته باشه که یکراست توی سطل زباله
اند.
موفق باشی .
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲میلادجان یه چیزیو جا انداختی! با تمام احترامی که واسه مکلارن F1 قائلم و اون رو اسطوره میدونم اما شاید بعضیا ندونن که موتورش BMW هست :-)
km
۱۸ دی ۱۳۹۲انگلیس؟؟ آلمان و ژاپن تونستن خودشونو بعد جنگ جهانی دوم به این شرایط برسونن که جز قطب های اقتصادی دنیا هستند اما انگلیس چی؟ همیشه به یه جایی وابسته بوده و خواهد بود. هرچیزی هم که خودشون بدست بیارن با حیله گری و مکاریست. بهت قول میدم اگه بمب اتم رو منچستر منفجر میشد الآن انگلیس از مجارستان هم بدبخت تر بود. الآن هر چی شرکت و بانک انگلیسیه به کشورهای دیگه وابستست
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲من تحلیل kmقبول دارم اما کشورا که مهم نیستن مهم ماشینای که میسازن
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۲کا ام عزیز با توجه به جنایاتی که انگلستان در حق مردم ایران و کلا جهان داشته دوست داشتن انگلستان فقط نشان دهنده دو چیزه 1:بی غیرتی2: جهل وضعیت امریکا بدتر از انگل ها نباشه بهتر نیست چه جوونا از ما که مستقیم و غیر مستقیم توسط امریکا تیکه تیکه نشدند!! البته جنایت المان ها در قضیه بمب شیمیایی هم فراموش نخواهد شد
محسن.د
۱۸ دی ۱۳۹۲حرفت کاملا درسته آقا مرتضی.مردم جهان و مخصوصا ایران از هیچ کشوری به اندازه انگلیس بدذات ضربه نخوردن!
ehsan
۱۸ دی ۱۳۹۲شرمنده وسط بحث مزاحم میشم
اما به نظر من با اینکه آلمان دیگه ارتش نداره
این شنود نشون دهنده ترس آمریکا از آلمان هست
بدون ارتشم ازش میترسن
شایان
۵ آبان ۱۳۹۳میلاد همه چی و گفت و البته گلچین کرد اینو بدون خیلی چیزهای دیگه هم هست که میلاد نگفت که اگه میگفت دیگه روت نمیشد بیای سایت انگلیسی انگلیس کنی حتی اونایی هم که انگلیس انگلیس میکنن از حرصشون از آلمانه چون میدونن انگلیسی ها چقدر باهاشون دشمنن اینم از نشانه خفت و پست تر بودن نسبت به آلمانه چون همیشه آلمانها ازشون بالاتر و بهتر بودن(نه نژادی در علم و هنر و تکنولژی) حتی به گفته خودشون این حس در آلمانها نسبت به هیچ کشوری نیست و این فکر بوجود میاد که اینا خودشونو برتر میدونن که سخت در اشتباهن چون اونا چیزیو بالاتر از خودشون نمیبینن که بخوان باهاش دشمن باشن/ …
mammad
۱۸ دی ۱۳۹۲هه زدی توخال لایک
ولی استفاده ی مانیتور روی صحفه کیلومترجالبه
امین
۱۸ دی ۱۳۹۲آودی خدای تکنولوژیه
تو کف دریچه های هواش رفتم … خیلی ایده بدیع و تازه ایه
درباره ی مانیتورش هم به نظر من یه تصمیم عجولانه گرفتن
نسبت به نسل قبلش خیلی بهتره ولی چون من انتظار نمایشگری در وسط کنسول رو داشتم و با اون مقایسش میکنم ، به نظرم مدلایی که نمایشگر در کنسول مرکزی هست بهتره و همه سرنشینان میتونن از اطلاعاتش استفاده کنن و یا تلوزیون نگاه کنن
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲لامصبا زورشون اومده رو داشبورد همچین ماشینی یه ذره طرح چرم کار کنن یا چرم دوزی روش کنن.
الان میلاد میاد میگه داشبوردش از چرمه تو چشمات نمیبینه!! ییا میاد ربطش میده به ملیت(“آلمان”)!خخخخخ
:):):)
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲دیدی برمیگردی به زیگمای گذشته
اینجوری بهتره
امین
۱۸ دی ۱۳۹۲اقای با منطق
استاد
همه چی دان
بی طرف
و…
.
.
این نسخه معمولیشه. با اپشن های مختلف داشبورد چرم هم اضافه میشه.
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲اقای با منطق
استاد
همه چی دان
بی طرف
و…
.
.
داشبورد چرم در تویوتا کمری به صورت استاندار هست روی تمامی مدلش!کمری یه ماشین 21 هزار دلاریه!بعد این ماشین با این قیمت و ادعای لوکس بودن میخواد روی مدل های بالاتر داشبورد چرم بذاره؟؟؟؟؟؟؟؟
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۲ائودی تی تی به نظر لوکس نمیاد اسپورته!!!! و فکر نکنم ائودی ادعای لوکس بودن تی تی داشته باشه سری های اولش رو خیلی ها دوست نداشتند یادمه ادعا میکردند این ماشین راحت چپ میکنه این نگاهی بود که خود المان ها داشتند ولی من اینجا ندیدم کسی چنین ادعایی دربارش داشته باشه خوب این ماشین چرم نداره ایراد دیگه ای نتونستی براش پیدا کنی البته اسپورت چرم باحال هم دیده شده!!! مثل مدلهای پورشه بخصوص باکسترش رو خیلی خوشم اومد!!
مرتضی
۱۸ دی ۱۳۹۲راستی این تی تی هم که چرم داره که!!!! مرد مومن !! فقط تمام چرم نیست پلاستیکه با نخ دوختند؟؟؟
sajjad
۱۸ دی ۱۳۹۲چیزی ک معلومه کشور آلمان و ماشیناش از کل جهان بهتره
Kayhan
۱۸ دی ۱۳۹۲بعضیا هم هستن که کلا تحلیلشون از دنیا در اردر منچ و مار پله است.
آواتارشون رو گذاشتن عکس اولدزموبیلی که 10 ساله ورشکست شده و قبل از ورشکستگی فقط موزه ها به خاطر زشتی ماشیناش خریداراش بودن.
بعد اومدن میگن آئودی از کادیلاک کپی برداری کرده و کسی هم نیست بهشون بگه خوب شد آلمانی ها موتور 8 سیلندر رو درست کردن تا عمریکایی ها بذارن رو ماشیناشون و ذوق کنن. از اونطرف هم کسی نیست بهشون بگه اون کمربند ایمنی تا سیستم ESP که رو کادیلاک نصب شده از شرکت های دیگه کپی کردن.
اومدن میگن چرا داشبود آئودی چرم نداره درحالیکه کسی نیست بهشون بگه تا همین پارسال داشبورد دوج وایپر و شورولت کوروت رو از پلاستیک بازیافتی می ساختن و بعضا می سازن!
از اونطرف هم یه عده هستن کلا فکر میکنن ستاره سه پر یه علامته رمزه که روی هر ماشینی باشه اون ماشین بهترینه و کلا فکر میکنن هر چیزی آلمانی نباشه آشغاله در صورتیکه مرسدس ماشینی در حد لامبورگینی و فراری اصلا قابل تصور نیست براش!
mahsa
۱۸ دی ۱۳۹۲پس شما هم طردار ایتالیا هستی
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲کی از ماشین امریکایی تعریف کرد جو گیر شدی؟توو معلومه منو تازه شناختی.آواتار من از خیلی از خودروساز ها بوده!اولدز موبیل ورشکسته نشد بچه جان. توهم در حد تیم ملی میزنن.من میگم داشوبردش چرا چرمی نیست این از ماشین های امریکایی حرف میزنه.هه ههه ههه هه.دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!
زیگما
۱۸ دی ۱۳۹۲راسی.اینو بخون اگه سواد داری.آلمان هیچ نقشی در تولید موتور های هشت سیلندر نداشته! امان از دست این نازی ها که همشون دروغ گو هستن.وجودتون با دروغ آمیخته شده. دروغ گفتی که موتور هشت سیلندر توسط آلمانی ها ابداع شده.دروغ دروغ دروغ.دروغ گو. از آدم دروغ گو متنفرم. […] پدال بذار این نظر باشه تا تو ذهن خواننده بیچاره مطالب دروغ قرار نگیره!
http://en.wikipedia.org/wiki/V8_engine#History
یارو
۱۹ دی ۱۳۹۲نکنه منظورت منم اقای باسواد اگه نظر منو درست می خوندی من نگفتم متور هشت سیلدر به دست نازی ها ابداع شده مغزت اینارو چه جوری ساخته نمی دونم من گغتم متور فورد موستانگ شلبی که قوی ترین هشت سیلندر دنیاست بلوکه ی سیلدر و چند تا بخش دیگه ش توی المان داره تولید می شه واسه ی این که کیفیت ساخت بالا برهمنیع ش هم برنامه ی استارت که وقتی داشت فورد موستانگ رو معرفی می کرد اینو به عنوان یه مزیت نام برد برداشتی حرف منو 900درجه چرخوندی بعدم میگی دروغ گو بی سواد
یارو
۱۹ دی ۱۳۹۲بعدم من اونجا نوشتم چرا این جا جواب دادای
زیگما
۱۹ دی ۱۳۹۲من دارم به کیوان جواب میدم .اگه متن رو میخوندی مفهمیدی با تو نیستم!
زیگما
۱۹ دی ۱۳۹۲در ضمن.یه قسمت از موستانگ تو آلمان ساخته میشه؟قبول.بنز و ب ام و که خودشون دفتر مهندسی و طراحی دارن تو امریکا و از مهندسای اونا استفاده میکنن!
مرتضی
۲۳ دی ۱۳۹۲برای کاهش هزینه ها مونتاژ رو بردند امریکا و طراح ها تحت نظارت و فرمان شرکت اصلی هستند!! مهندسای اونا!!! تحت تربیت اینا هستند نه بر عکس!!! کلا منطقت………
توفیقی
۱۹ دی ۱۳۹۲و دیگر هیچ….
سینا
۱۹ دی ۱۳۹۲زیگما جان همه مدیون دستاورد های نازی ها هستیم حتی خود امریکا هم مدیون آلمان هستشوبعد جنگ جهانی بیشتر دانشمندای آلمانئ برد واسه اینکه تکنولوژه های خودشو گشترش بده اینارو همه میدونن
زیگما
۱۹ دی ۱۳۹۲خداوند لعنت کند هر چه آدم کش را!
شایان
۵ آبان ۱۳۹۳تا دو دقیقه پیش دروغگو بودن الان آدمکشم شدن مهم اینکه اگر نبودن الان عشقت هیچ پفی نبود و کمونیستا چندین و چند بار کل محوش میکردن البته نابودی کمونیست به طور مستقیم هم توسط دو جوان آلمانی صورت گرفت(البته نابغه) الان میان میگن خخخخخ در صورتی که ضربه نهایی توسط اون دو بوده
reza
۲۲ دی ۱۳۹۲ماشین به ظاهرزیبایی است ولی باطن چی؟