آئودیبی ام وهوندا

نبرد برق، بنزین، دیزل، درگ آئودی E-Tron، هوندا تایپ R، ب‌ام‌و X4 M40d

سربازانی از سه دنیای متفاوت

کارواو در جدیدترین درگ خود سه خودرویی را گرد هم جمع کرده که شباهت‌های بسیار کمی به یکدیگر دارند. ب‌ام‌و X4 M40d یک کراس‌اوور کوپه با پیشرانهٔ دیزلی است، آئودی کراس‌اووری الکتریکی است و هوندا سیویک تایپ R هم یک هاچ‌بک داغ بنزینی محرک جلو است. رقابت مثل همیشه با درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود که در آن ب‌ام‌و با لانچی خوب، دو خودروی دیگر را در گردوغبار خود باقی می‌گذارد.

در این درگ، گشتاور فوری موتورهای الکتریکی موجب می‌شود آئودی بتواند هوندا را که برای دستیابی به کشش تلاش می‌کند، پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، در ابتدا ب‌ام‌و، سپس آئودی و نهایتاً هوندا از خط پایان عبور می‌کنند. پس‌ازاین، یک مسابقهٔ درگ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در اینجا، آئودی به لطف قدرت بیشتر خود، جلو می‌افتد اما این برتری هنگام رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رنگ می‌بازد و به همین دلیل، سیویک از آن پیشی می‌گیرد. ب‌ام‌و هم علیرغم پیروزی در درگ، در اینجا حرفی برای گفتن ندارد و آخر می‌شود.

مسابقهٔ بعدی هم رولینگ اما از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که البته تأثیری در نتیجه ندارد زیرا در اینجا هم سیویک از آئودی عبور می‌کند و ب‌ام‌و نیز نمی‌تواند خود را به دو رقیب دیگر برساند. نهایتاً آخرین رقابت بین این سه خودرو هم آزماش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که نتیجهٔ شگفت‌آوری به دنبال دارد. در این آزمایش، سیویک تایپ R به لطف وزن سبک‌تر و تمرکز روی پرفورمنس، پیروز می‌شود. جایگاه دوم نیز به آئودی می‌رسد زیرا سیستم احیای ترمز به آن کمک می‌کند که علیرغم وزن بیشتر از X4، زودتر متوقف شود.

مشخصات فنی

هوندا سیویک R

آئودی E-Tron

ب‌ام‌و X4 M50d

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو دو عدد الکتریکی ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۴۰۸ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۶۶۴ نیوتن متر ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۳۸۰ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم ۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت ۳۳,۰۰۰ پوند ۷۹,۰۰۰ پوند ۵۷,۰۰۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    وقتی بنزین و دیزل از برق از هر لحاظ بهترن .

    1. Reza

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      Audi E_Tron 👍

  2. ممد ژانگولر

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    دمش گرم x4 با اون سنگینیش همشونو قورت داد رفت
    هوندا سیویک هم نقش گوجه گیلاسیه سالادو بازی میکرد
    اسپویلراشو بکنن سنگین تره به خدا 😁

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      سنگین تر که نه سبک تر میشه همرو میخوره خخخخخخ

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. Audi e_tron gt

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    بنده انتخابم آئودی است❤
    البته شاید شما بخاطر برقی بودنش آن دو ماشین دیگر را بیشتر دوست داشته باشید

  4. Silent

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    بعد دیدن لانچ پلید از دیدن این دست به اصطلاح درگ ها! خندت می گیره 😂😂 یعنی فاصله در حد 2 دهه. جالبیش اینه کل فرایند طراحی انجین ها توسط خود شرکت از صفر شروع شده و نه تکامل انجین های موجود. https://www.youtube.com/watch?v=IcAPBq6Lb64 حتی توو سکوتش هم لذتی هست

    1. Silent

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      البته ناگفته نماند که هدف از پلید صرفا خط و نشون کشیدن برا بحث پرفورمنس بود که اگه بخواد می تونه وگرنه پلن اصلی 2 سال اتی مدل 2 تسلا هست که بحث قیمت اولیت هست طبق گفته خودشون.

  5. MAHDI

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه X4 M50i بنزینی بود چه در درگ و چه رولینگ توان رقابت باهاشو نداشتن.
    (( پدال جان زودتر تست و بررسی M5 CS از مجله اتواکسپرس رو ترجمه کن))

  6. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    پدال جان یه انتقاد از تو دارم قک کنم خیلی از دوستان هم این رو از تو میخوان چرا فقط تیکه درگ رو پخش نمیکنی؟؟؟ یعنی ما باید چرتوپرت های این مرتیکه رو گوش بدیم؟؟؟

  7. مهدی

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من اگه باشم بی ام و رو انتخاب میکنم
    با قیمت کمتر از همشون زیبا تر و سری تر هست

  8. Amirreza

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    انتخابم تو این جمع آئودیه حتی با اینکه بی صداس

  9. Hosein

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا اصلا انصاف نبود آئودی و بی ام و با این قدرت با هوندا سیویک مقایسه کنی؟ یعنی چی؟!
    ولی بازم دمش گرم از همشون خوب بود. ماشین فقط ژاپنی.
    (واسه یه سامورایی باختم برد حساب میشه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا