آئودی در حال حاضر برخی خودروهای کار درست و سریع را میسازد؛ اما به نظر شما پادشاه واقعی کیست؟!
مجله تاپ گیر درصدد بوده به این سؤال پاسخی درخور بدهد و چه کاری بهتر از رها کردن چند صد گشتاور خالص بر روی جاده در یک مسابقه درگ جانانه؟!
خودروهایی که در این مسابقه درگ شرکت کردهاند عبارتاند از R8، RS6 و S8. بله خب میدانیم سوپرکار R8 نسبت به دو مدل دیگر چربش دارد اما وقتی پای RS6 در میان باشد شما هرگز نمیتوانید با قطعیت بگویید که چه خودرویی زودتر از بقیه از خط پایان عبور میکند.
خب اجازه دهید اعداد صحبت کنند: آئودی R8 V10 پلاس قدرت ۶۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری خود را بدون کمک گرفتن از هرگونه توربویی به دست آورده است. مدل RS6 از پیشرانهای با دو توربو بهره برده و خروجی ۵۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. در نهایت به S8 پلاس میرسیم که دقیقاً همان عصاره وجودی RS6 را ارائه میکند.
هر سه خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکسهای اتوماتیک استفاده کرده و همگی به ارائهی پرفورمنسی نفسگیر در خط مستقیم شهره هستند. نتیجهی این درگ جانانه نزدیکتر از آن چیزی است که فکر میکنید! ویدئو را ملاحظه بفرمایید!
Amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
اینه آئودی ???
صفر تا100 :
R8 رو گفته بود 3.2 ، شد 3 ?
RS6 گفته بود 3.7 ، شد 3.3 ?
S8 گفته بود 3.8 ، شد 3.5 ?
میتونید درگ سال 2016موتورترند ( شماره ی 6 ) رو هم نگاه کنید که اونجا R8 V1 Plus ، صفر تا 100 رو در 2.6 ثانیه زد و با شکست مکلارن 570 و … قهرمان شد . یا درگ اتواکسپرس که R8 V10 Plus در مقابل 911 توربو اس به ترتیب در 2.7 و 2.6 ثانیه به 100 رسیدن
هر 3 تاشون رو تا حد جنون دوست دارم.
اگر RS7 sportsback هم در این دوئل بود و به جای S8 از S8 Plus استفاده میکردن دیگه ایده هل میشد.
شما به صدای R8 گوش کنید ، مگه میشه دوستش نداشت ؟؟؟
عشق R8 ازم دیوونه ساخت !
موتور R8 به قول کارشناسی که تستش می کرد ، ” یک 10 سیلندر حماسی ” ( an epic V10 ) هست . یک الماس درخشان که در هیچ ماشینی با قیمت زیر 200/000 تا نمیشه پیداش کرد.
صداش انسان رو به وجد میاره. خود اون کارشناس بعد از شنیدن صدای غرش این موتور کم مونده بود از هیجان گریه کنه. نفس نفس میزد.
مجری مجله ی autoexpress در دوئلی که بین NSX و R8V10 بود ، هر چقدر تلاش کرد به خاطر فناوری پیچیده تر و پاک بودن از نظر آلایندگی ، NSX رو انتخاب کنه ، باز هم نتونست از موتور V10 دل بکنه و از NSX بابت انتخاب نشدن عذرخواهی کرد !
کاش یه روز بتونیم صدای این V10 رو از پشت سرمون بشنویم.
یاسین
۲۰ خرداد ۱۳۹۶امیر NSX یه شاهکار مهندسیه ولی منم قبول دارم هنوز وقتی ماشینی مثل ولکان تولید میشه یعنی فرمول سوپر اسپرت های سنتی محبوب ترینه بیشترم بخاطر صدای معرکه و حس رانندگی بدون موتور های الکتریکی من تو یه بررسی بین نسخه هاردتاپ و اسپایدر دیدم که میگفت اگر واقعا میخواید از صدای این موتور هیولایی لذت ببرید باید نسخه اسپایدر رو بگیرید چون در نسخه هاردتاپ راننده صدای خفه ای میشنوه ولی به عقیده اون نسخه اسپایدر این ایراد رو داشت که چون سقف حذف شده بود و ائودی کف رو تقویت کرده حس رانندگی نسخه هاردتاپ رو نداشت
Amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۶بله یاسین جان کسی نیست که مهندسی بالای NSX رو قبول نداشته باشه.
منم همینو گفتم .
R8 هم فناوری برتری داره و از نظر سطح تکنولوژی بسیار بالاست . ولی موتورش به سبک دوست داشتنی لامبورگینی ، فراری و استون مارتین ساخته شده تا راننده را به اوج لذت برسونه. آئودی در R8 فرمول های روز دنیا رو در قالب یک موتور V10 پیاده کرده.
نسخه ی هاردتاپ صداش نسبت به نسخه ی اسپایدر خفست. وکرنه صدای خودش در رنج قیمتی زیر 250/000 تا اصلا مشابهی نداره و بی نظیره.
موتورهای V10 رکورد دار بیشترین مدت استفاده در فرمول 1 هستند.
arash66
۲۰ خرداد ۱۳۹۶Amir jan ghaboolet daram shadid ♥
dice
۲۰ خرداد ۱۳۹۶بعله بعله اودی می تونید درگی رو نگاه کنید که پورشه توربو اس با نیسان جی تی ار و اودی R8 و مکلارن 570 s و فک نمی کنم نیاز باشه یاد اوری کنم تو اون درگ 4 نفره R8 سوم شد … و مکلارن اول و پورشه دوم ..همه دیدن :)
AmiR8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
آقایی شما آرش جان.
درود بر شما .
حامد
۲۰ خرداد ۱۳۹۶0-96 هست نه 0-100
برای همین اعداد پایین تر است
Amir8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز این 3 کیلومتری که شما میگی هم تاثیر داشته .
اما این شگرد خودروسازان آلمانی هست که اعداد شتاب رو معمولا نیم ثانیه بیشتر اعلام میکنن.
این نکته بار ها به من ثابت شده
از جمله اون 2 تا ویدئوی دیگه ای که در کامنتم گفتم رو میتونی ببینی.
اینجا قبول دارم با دیدن R8 عجله کردم و سوتی دادم !!!???☺???
نوید جهرمی
۴ تیر ۱۳۹۶مجید خودتی؟ دلم برا کامنتات تنگ شده بود :)
ارش
۲۰ خرداد ۱۳۹۶rs6 با شتاب 3.3 فوق الغادهست.
سياوش
۲۰ خرداد ۱۳۹۶اون اعداد اول به کیلومتر۰تا۱۰۰میشن اعداد آخرو به کیلومتر تبدیل کنی میشه۰تا۹۶ به خاطر همین چند صدم اختلاف دارن
در کل آئودى عشقه عشق
شاهین پسر
۲۱ خرداد ۱۳۹۶بین کل آلمانیا فقط آئودی رو قبول دارم مخصوصا مدل آر اس
فکرشو کن ی ماشین خانوادگی استیشن (آر اس 6) یا شوتینگ بریک (آر اس7) داشته باشی اونم با قدرت خیلی بالا و مهار نشدنی! خیلی خوبه که همزمان هم خانواده کنارت باشن هم هیجان رو تجربه کنی بدون دخالت حالت های سوپر اسپرت و تیونینگ و …
بعضی وقتا برام سوال میشه چرا هیچ کدوم از این پولدارای داخل کشور که هر روزه مدل های مختلف بنز و بی ام و و پورشه رو وارد میکنن و پلاک میکنن اما آئودی رو پسند نمیکنن؟!
یعنی به ذهنشون نمیرسه آئودی ی سر و گردن کلفت تره از اینا یا اینکه اطلاعات خودرویی ندارن.البته شاید اینا بیشتر دنبال جلب توجه هستن و به اسم و لوگوی کمپانی پول میدن و کلاسشو میخرن وگرنه دلیلی نداره کسی آئودی رو نشناسه و وارد نکنه
Shady Four Rings
۲۳ خرداد ۱۳۹۶HUUUGE LIKE
همون بهتر که وارد نشه و خاص بمونه :)