اغلب در درگها میبینیم که مدلهای پرفورمنس آئودی RS در برابر محصولات بامو M و مرسدس AMG قرار میگیرند اما گاهی اوقات دو برادر هم باهم اختلاف پیدا میکنند و هرکدام میخواهند نشان دهند که از دیگری بهتر هستند. بدین منظور، CarWow در جدیدترین درگ خود، آئودی RS4 را در برابر برادر بزرگترش یعنی RS7 قرار داده است. هرچند هردوی این خودروها نشان RS دارند اما تفاوتهای زیادی هم بین آنها وجود دارد که بزرگترین آن، قوای محرکه است.
زیر کاپوت RS7 یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، RS4 از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هردوی این خودروها اما به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند. هرچند RS4 قدرت کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد اما باید توجه داشت که این استیشن پرفورمنس با ۱۷۵۰ کیلوگرم وزن، از RS7 با ۲۰۶۵ کیلوگرم وزن سبکتر است.
درهرحال در اعداد روی کاغذ برتری RS7 بر RS4 واضح است اما دو مسابقهٔ اول به نفع RS7 تمام نمیشود زیرا در هردو درگ RS7 نمیتواند لانچ خوبی داشته باشد. بااینحال درگ سوم برای آئودی بزرگتر خیلی بهتر پیش رفت و توانست مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۶ ثانیه طی کند درحالیکه RS4 پس از ۱۲.۱ ثانیه از خط پایان عبور کرد. پسازاین، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که در هردوی آنها هم RS7 پیروز میشود. در انتهای ویدئوی نیز در آزمایش ترمز بازهم این RS7 است که پیروز میشود و با وجود وزن بیشتر، در فاصلهٔ کمتری نسبت به RS4 متوقف میشود.
استارتهای بد RS7 در درگهای این ویدئو نمونهٔ دیگری است که اهمیت یک لانچ خوب در ابتدای مسابقه را نشان میدهد. شروع حرکت اهمیت بسیار زیادی در مسابقات درگ دارد و میتواند موجب پیروزی یا شکست شود. کمترین تأخیر در لانچ میتواند پیروزی را از یک خودرو بگیرد حتی اگر قدرت و گشتاور بسیار بیشتری داشته باشد. این همان اتفاقی است که برای RS7 رخ داد اما این ماشین بعداً برتری خود را بر RS4 نشان داد و تلاش کرد ثابت کند ارزش ۳۰ هزار پوند قیمت بیشتر نسبت به برادر کوچکتر خود را دارد.
مشخصات فنی
آئودی RS4 | آئودی RS7 | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۵۰ کیلوگرم | ۲۰۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۵ هزار پوند | ۹۷ هزار پوند |
[دانلود ویدئو]
GTR.SPEED
۱۹ تیر ۱۳۹۹آئودی RS7 تو درگ سوم عجب لانچی زد، آئودی RS4 تو دوتا درگ اول عملکرد خیلی خوبی نسبت به RS7 از خودش نشون داد .
amg 63
۱۹ تیر ۱۳۹۹کاش یکم بودی :((
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹این rs7 عجب رخی دارد!!???
Harley-Davidson
۱۹ تیر ۱۳۹۹این مثلا راننده حرفه ایه؟
بچه مدرسه ای بهتر از این یارو لانچ میکنه
MAHDI
۱۹ تیر ۱۳۹۹آئودی ها در دورهای میانی شتاب ضعیف تری نسبت به رقبا دارن.با اینگه گشتاور در حد رقبا دارن و حتی اگه با M ها حساب کنی گشتاور بیشتری نسخه های RS دارن ولی کمتر از AMG ها هستن پس در حد رقباست گشتاور RS ها اما در عمل در درگ های رولینگ شانسی در مقابل رقبا ندارن.
در رقابت های درگ تازمانی RS ها سریع ترین بودن که M و AMG ها نسخه های چهار چرخ محور نداشتن.ولی الان شرایط برعکس شده.در هرصورت جدای از اینکه طراحی های جدید آئودی RS ها فوق العاده هستن اما در زمینه پرفومنس پشت سره M و AMG قرار میگیرن!!!!
البته جدای از R8 V10 پرفومنس که یکی از بهترین و سریع ترین هاست تو دنیا