بامو M2 CS و آئودی RS4 که از بهترین خودروهای کلاس خود هستند برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ به ملاقات یکدیگر آمدهاند. البته شاید بگویید این دو خودرو رقیب یکدیگر نیستند و درست هم میگویید زیرا M2 CS یک کوپهٔ اسپرت سابکامپکت با انتقال قدرت محرک عقب است درحالیکه RS4 یک استیشن اسپرت کامپکت با سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو است.
بااینحال وقتی صحبت از پرفورمنس شود، دو خودرو کاملاً باهم یکسان هستند زیرا هردو ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارند و هردو برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسند به حدود ۴ ثانیه زمان نیاز دارند. البته گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ سفارشی بامو این زمان را ۰.۲ ثانیه کاهش میدهد اما نمونهای که در این درگ حضور دارد به گیربکس دستی مجهز است. حداکثر سرعت M2 CS به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه در RS4 حداکثر سرعت بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با برداشتن این محدودیت بهصورت کارخانهای، این استیشن اسپرت هم مثل رقیب باوارایایی میتواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
در سینهٔ بامو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته و همانطور که گفته شد، موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آئودی هم ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به M2 CS تولید میکند. البته از سوی دیگر، آئودی ۱۷۰ کیلوگرم سنگینتر از بامو است. حال با توجه به این موارد، فکر میکنید بامو با وزن سبکتر پیروز این درگ خواهد شد یا آئودی با گشتاور بیشتر، گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند رقیب را مغلوب کند؟
مشخصات فنی
آئودی RS4 | بامو M2 CS | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت |
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹حیف که دنده دستی بود M2CS چون نسخه دستی اش در مسیر 400 متر حتی از M2 کامپتیشن هم کندتره. اگه نسخه اتومات بود میتونست RS4 رو شکست بوده با اینکه RS4 چهار چرخ هستش و M2CS محرک عقبه.
چون تایمی که RS4 همیشه در CARWOW ثبت کرده زمان 12.1 ثانیه بوده در حالی که M2CS نسخه اتومات در اولین درگش در CARWOW زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد.
در درگ رولینگ M2 CS میتونه RS6 رو هم شکست بده دیگه RS4 جای خود داره.
(( نگفتم در مسیر 400 متر، منظورم درگ رولینگ هستش، اینو در درگی که CARWOW دیروز انجام داده بین RS6 و مرسدس A45 AMG میشه فهمید))
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹تعویض دنده دستی خیلی لذت بخشه اما وقتی میدونی کندتر از نسخه اتومات هستش اگه من باشم صددرصد اتومات رو انتخاب میکنم.
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۷ آبان ۱۳۹۹داداش m2cs به دنده دستیشه ?
MaF
۷ آبان ۱۳۹۹نه یذره سرعت کمتر اشکال نداره من خودم دستی رو ترجیه میدم
محمدهادی
۷ آبان ۱۳۹۹منم باشم دستی رو انتخاب میکنم
بی ام و به دنده دستی روکش چرمشه
Hadi
۷ آبان ۱۳۹۹M2 کلا تو دنیایی متفاوت سیر میکنه…
Audi s8
۷ آبان ۱۳۹۹بی ام و لایک
آئودی دیس لایک
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹به نظرتون میشه M2CS که 450 اسب بخار و 550 نیوتن گشتاور داره میتونه آئودی RS6 که 600 اسب بخار و 800 نیوتن گشتاور داره رو در رقابت ((رولینگ)) شکست بده؟!؟!؟
من میگن میتونه!!!
برای فهمیدنش کافیه درگ M2CS در مقابل مرسدس A45 AMG و بعد درگ A45 AMG در مقابل آئودی RS6 رو دید!!!! درگ رولینگ هایی که دارن?
حالا نظر شما چیه؟؟؟
R@min
۷ آبان ۱۳۹۹کلا M2 برای لذت بردن از رانندگیه با اون دنده دستیش باید عشق بازی کرد
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹میدونم M2CS پرفومنس فوقالعاده ای داره و عملکردش در پیست هم علیه هرچند در پیست بپای M2 پرفومنس نمیرسه.
در هرصورت M2CS نسبت به گشتاورش عملکرد خیره کننده ای.
تو درگ بالا هم با اینکه RS4 چهار چرخ محور بود و مهم تر اینکه M2CS دنده دستی بود و در تعویض دنده RS4 تونست خودشو جلو بکشه اما بازم M2CS با وجود گشتاور کمتر خودشو بهش رسوند.
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹پدال جان درگ X3M COMPETITION و پورشه 911 کررا S که کانال Track Day انجام داده رو هم بزار. درگ های قبلی این کانال رو بارها گذاشتید????
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۷ آبان ۱۳۹۹داداش مهدی کسی که m2cs میخره فقط میخواد بتونه سواری یه بی ام و واقعی رو تجربه کنه
میخواد از بی ام وش لذت ببره طرف پیروزی تو درگ ۴۰۰ متر رو نمیخواد
اون آرم BMW رو میخواد
فقط و فقط …… BMW میخواد
MASIHA
۷ آبان ۱۳۹۹فن مرسدسی ولی از لذت بی ام و حرف میزنی…
همچین ادمایی کم پیدا میشن
الحق که ماشین بازی
دمت گرم
MAHDI
۷ آبان ۱۳۹۹البته بیشتر فروش های M2CS فکر کنم نسخه اتومات هستش، درسته که تعویض دستی دنده خیلی لذت بخشه با یه 911GT3 یا یه M2CS اما وقتی در پیست یا مسیر مستقیم بخوای اوج عملکرد ماشین رو ازش بیرون بکشی نسخه اتومات سریع تره. آخه اتومات های این ماشین ها عملکرد خیلی فوقالعاده و دقیقی دارن.
حتی M4 و M3 جدید هم نسخه های دستی دارن برای فروش.
در هرصورت من خیلی دوست دارم با چنین خودروی دستی مثل M2CS یا 911GT3 رانندگی کنم اما اگه مثلا حق انتخاب داشته باشم واسه خرید بدون شک نسخه اتومات رو انتخاب میکنم که حالت تعویض شبیه به دنده های دستی رو هم دارن تاحدودی. ???
Ma
۷ آبان ۱۳۹۹دوستان فیلم برای شما هم صدا نداره؟
MAHDI
۸ آبان ۱۳۹۹درکل نسخه دستی در درگ حرفی واسه گفتن نداره چون در فاصله بین تعویض دنده رقیب جلو میزنه. درگ قبلی این مجله بین M2CS و پورشه GT4 بود که جذاب بود چون هردو دنده دستی بودن.
مگه فقط دو خودرو دنده دستی باشن که رقابت عادلانه بشه?
MAHDI
۸ آبان ۱۳۹۹بله واسه من حتی درگ قبلی هم صدا نداشت.