آئودیبنتلیپورشه

درگ خانوادگی بنتلی فلاینگ اسپار، پورشه پانامرا توربو S و آئودی RS7

برای بسیاری از مردم که خواهان خودرویی کاربردی و مناسب برای زندگی روزمره هستند، کراس‌اوورها اولین گزینه محسوب می‌شوند؛ اما برای کسانی که به دنبال تطبیق‌پذیری یک سدان و صندوق بار بزرگ همراه با پویایی رانندگی و پرفورمنس چشمگیر هستند، سوپرسدان‌ها به بازار عرضه شده‌اند. این خودروها درواقع یک سدان خانوادگی کاربردی با اسب بخار بسیار بالا هستند که می‌توان در طول هفته از آن‌ها به‌عنوان یک خودروی مسافرتی راحت در بزرگراه‌ها استفاده کرد و در آخر هفته با آن‌ها به پیست رفته و با سوپراسپرت‌ها به رقابت پرداخت.

حالا CarWow سه سوپرسدان لوکس را در برابر یکدیگر قرار داده و جالب اینکه هر سهٔ آن‌ها از گروه فولکس‌واگن هستند. این خودروها پورشه پانامرا توربو S، آئودی RS7 و بنتلی فلاینگ اسپار هستند که زیر کاپوت هر سهٔ آن‌ها حداقل ۶۰۰ اسب بخار قدرت نهفته است. لوکس‌ترین شرکت‌کنندهٔ این جمع، فلاینگ اسپار است که درواقع می‌توان آن‌را یک بنتلی کانتیننتال GT چهاردر دانست. این سدان لوکس بریتانیایی با ۲۴۳۷ کیلوگرم وزن و ۱۶۸,۳۰۰ پوند قیمت، سنگین‌ترین و گران‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود. در سینهٔ فلاینگ اسپار یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

یکی از دو آلمانی این جمع، پانامرا توربو S E-Hybrid است. این سوپرسدان از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این ترکیب مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. توربو S با ۲۳۱۰ کیلوگرم وزن و ۱۴۰,۱۳۲ پوند قیمت، دومین خودروی سنگین و گران این رقابت به‌حساب می‌آید؛ و نهایتاً به ضعیف‌ترین، سبک‌ترین و ارزان‌ترین عضو این جمع یعنی آئودی RS7 می‌رسیم. این ماشین به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده ۲۱۴۰ کیلوگرم وزن و ۹۷,۰۵۰ پوند قیمت دارد. RS7 هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است که نیرو را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد.

بنابراین فکر می‌کنید در این رقابت جذاب و نفس‌گیر کدام خودرو پیروز می‌شود؟ قطعاً بنتلی مجلل‌ترین خودروی این جمع است، آئودی کمترین وزن و بیشترین ارزش را دارد و پورشه از قوای محرکهٔ هیبریدی سود می‌برد؛ اما در این رقابت همه‌چیز پرفورمنس و سرعت است. پس برای اینکه بفهمید کدام خودرو سریع‌ترین است، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

بنتلی فلاینگ اسپار

پورشه پانامرا توربو S

آئودی RS7

پیشرانه ۶ لیتری W12 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۳۷ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم ۲۱۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۶۸,۳۰۰ پوند ۱۴۰,۱۳۲ پوند ۹۷,۰۵۰ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اسپار نه اسپِر

  2. مهدی ۹۱۱

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    این پانامرابا نزدیک ۷۰۰ اسب خوب کار نکردبه عنوان یک عاشق پورشه میگم در واقع با وجود ظاهر بسیار با ابهتش تنها پورشه ای هس که انتظارات رو براورده نکرد

  3. Farzad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چقدر انتخاب بین این ۳ تا سخته با این که قیمت هاشون تفاوت داره !!

  4. MAHDI

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درگ فوق‌العاده جذابی بود.
    عملکرد بنتلی فلایینگ اسپور عالی ود، به این جسه و اشرافیت و طراحی با صلابت اما شتاب بی نظیری داشت.
    آئودی RS7 و پورشه پانامراتوربوS هم خیلی جذاب و دوست داشتنی ان.

  5. بی طرف

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این انگلیسی ها هم فقط می خوان بگن ما بهتریم،برنده معلوم بود چون پورشه با قدرت زیاد و لانچ کنترلش و ایودی با وزن کمترش از فلایینگ اسپر پیشی می گرفتن.ولی نکته مثبت بنتلی میزان لوکس بودن در برابر عملکرد و نهایت سرعتشه.

    1. Hamidreza

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      باشه

  6. Zonda R

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    هر 3 رو فولکس واگن دستی درش داره
    بقیش به سلیقه برمیگرده و البته اینکه باید قبلش حداقل یه نمونه رو سمت شاگرد نشسته باشی تا بفهمی اصن اینا چی هستن و چه تفاوتی دارن
    امیدوارم یکروز حداقل اعودی رو تو ایران ببینیم

  7. Just bentley continental

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (564 ديدگاه)

    مرسی بنتلی با این وزن و اشرافیت خیلی عملکرد قوی داره تو رو لینگم که غوغا کرد.ولی هر سه فوق العادن مخصوصا رخ ائودی.

  8. Hadi

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    اون پانامرا بد جور دلبری میکنه ?

  9. علیرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    پورشه واقعا همه چیز رو با هم داره … بر خلاف آئودی که پرفورمنسش به لوکس بودنش میچربه و بنتلی لوکس بودنش به پرفورمنس … اما پورشه همه چی رو در حد اعلا به مشتری میده

  10. آریا ماشین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ای کاش رقیب اصلی rs7 و پانامرا یعنی مرسدس بنز AMG GT63 S رو هم شرکت میدادن
    عجب رقابت جذابی میشد…

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اون موقع پانامرا و RS۷، برای مدال نقره می‌جنگیدن

      1. MAHDI

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        البته درگ AMG GT4 63 و پورشه پانامرا توربو اس درگش هست.که معتبر ترینش رو تاپ گیر انجام داده که پیروزش پورشه پانامرا توربو اس بود.

  11. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    جالبه بدونین که تاپ اسپید فلایینگ اسپور، از اکثر سوپراسپورت‌ها بیشتره، از جمله: هوراکان، ۴۸۸، نیسان GTR، پورشه ۹۱۱ توربو، مک‌لارن 600lt، ونتیج، کوروت C8، مرسدس AMG GTR و. . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا