مت واتسون در جدیدترین درگ کارواو به سراغ هاچبکهای اسپرت آلمانی رفته و آنها را طی رقابتهای درگ، رولینگ و ترمز در برابر هم قرار داده است. آئودی S3، مرسدس A35 AMG و بامو M135i شرکتکنندگان این رقابت هستند. بهرسم همیشه، پیش از آنکه سراغ رقابت و تماشای ویدئوی برویم نگاهی به اعداد و ارقام خودروها خواهیم داشت که فوقالعاده نزدیک به هم هستند.
همهٔ این هاچبکها به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو، گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و صرفاً در خروجی موتورهای آنها تفاوتهای جزئی وجود دارد. آئودی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت، قویترین خودروی جمع است زیرا دو رقیب دیگر هردو ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارند. البته S3 با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سنگینترین عضو گروه هم محسوب میشود. در گشتاور، آئودی و مرسدس با ۴۰۰ نیوتن متر باهم برابر هستند و بامو با ۴۵۰ نیوتن متر بالاتر قرار میگیرد.
با شروع درگ مشخص میشود که عملکرد واقعی خودروها هم بهاندازهٔ اعداد مشخصات آنها به هم نزدیک است. بااینحال در درگ آئودی با استفاده از قدرت و کشش بیشتر خود پیروز شده و بامو مرسدس به ترتیب دوم و سوم شدند؛ اما علاوه بر سیستم کواترو که پیروزی آسانی را برای آئودی به ارمغان میآورد، S3 ترفند دیگری هم در آستین دارد که آن گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با تعویض دندههای هوشمندانه است.
به همین دلیل، S3 حتی در رقابت رولینگ که کشش چندان مهم نیست هم برتری خود را حفظ کرد و به پیروزی رسید. در آزمایش ترمز اما اوضاع تغییر کرد زیرا بامو در کمترین مسافت متوقف شد و آئودی برای توقف به بیشترین مسافت نیاز داشت؛ اما بااینحال، درحالیکه عادت داریم معمولاً بامو را پیروز اینگونه رقابتها ببینیم، در این نبرد آئودی پیروزی کلی واضحی را کسب کرد.
مشخصات فنی
آئودی S3 | مرسدس A35 | بامو M135i | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۵۵۵ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۸,۷۶۵ پوند | ۳۷,۷۴۰ پوند | ۳۸,۳۶۰ پوند |
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹کلا تو این کلاس از هیچ ماشینی خوشم نمیاد.
یا به دل نمیشینن.
یا یه مشکل بد دارن:
دیفرانسیل جلو هستن!!?♂️?♂️?♂️
behnam1012
۳ آذر ۱۳۹۹اینا دو دیفرانسیل بودن ?
محمد
۳ آذر ۱۳۹۹واقعا طراحی مرسدس بد شده
Aria
۳ آذر ۱۳۹۹ی درگ چیزی از ارزش های بنز کم نمیکنه
مگه نه!؟?
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹انتخاب من بیمر هستش…
پدال میشه نتیجه درگ ها رو نگی؟
تمام هیجانشو دیدنشو نابود کردید…
ممنون ?
SF90 STRADALE
۳ آذر ۱۳۹۹آقا هادی با نظرتون مخالفم
نتیجه درگ اگه گفته بشه بهتره چون :
۱. وقت زیادی نمی گیره
۲. اگه برند مورد علاقمون باخت ، تماشا نمی کنیم ??
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹بله درسته ولی اگه پدال فقط فیلم درگ با مشخصات خودرو ها رو بذاره بسه…
اصل کیفش اینه بشینی درگ رو با هیجان ببینی…
مثل این که داری یه فیلم خفن ببینی بعد یکی بت بگه آخرش چی میشه دیگه دیدنش فایده نداره…
وقت گرفته بشه بهتر از اینه که صرفا فقط نتیجه رو بدونی،(نظر شخصی)
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹یه دلیل سوم هم داره.
اینکه خیلیا نمیتون درگ رو ببینن!
رشید
۳ آذر ۱۳۹۹اول فیلمو ببین بعد بخون☺
Ahmadreza2002
۳ آذر ۱۳۹۹خب شما توضیحات رو نخون
??Amin_sto ??
۳ آذر ۱۳۹۹ماشین های جدید به دلیل استاندارد های آلایندگی سختگیرانه در اروپا صدای موتور و اگزوز خوبی ندارن
مخصوصا ماشین های پورشه و آئودی اما بی ام و و مرسدس صدای جذاب تری دارن
- A M I R -
۳ آذر ۱۳۹۹صدای اگزوز جالبی دارن اما به خاطر سافت لیمیتری که روی اکثر محصولات گروه فولکس واگن هست تو حالت درجا راننده نمیتونه دور موتور رو تا ردلاین ببره و صرفا تا دور 4 هزار میتونه افزایش بده که خب طبیعیه صدای زیادیم از اگزوز خارج نشه.
اما مجموعا حق با شماست، فولکس واگن تو این مسئله مراقبت بیشتری داره اما اینطوریم نیست که ماشیناش صدای هیجان انگیزی تولید نکنن.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ آذر ۱۳۹۹موتور:آئودی
صدا:بی ام و
طراحی:بنز
درگ:آئودی
وزن:بی ام و
قیمت:بنز
انتخاب من بنزه
♤Angus_812♤
۳ آذر ۱۳۹۹مرسدس اگه با نسخه A45 s بود دیگه حرفی برا گفتن نمیزاشت
ولی این ۵۰ نیوتون بیشتر بی ام و خوب کمکش کرد پس میشه نتیجه گرفت گشتاور تاثیر مهمتر داره
اونایی که میگن از دیفرانسیل جلو خوششون نمیاد
اگه قرار باشه هاچ بک دف عقب بشه
دیگه دلیلی برای خرید خیلی از کراس اوور ها و سدان ای کامپت وجود نداره
دف جلو مصرف کمتری داره و به خاطر قسمت عقبی جم و جور تر بهتر میشه ماشینو مهار کرد
هاچ بک ها اگه دف عقب بشن خیلی راحت کنترلشون تو سرعت بالا از دست میره چون جلو کشیده و عقب کوتاهه یه حساب کتاب ساده میفهمید که بهترین پرفورمنس برای هاچ بک ها در حالت دف جلو هست
Ramin
۳ آذر ۱۳۹۹این مت واتسون هم داره الکی الکی معروف میشه.
یه 4 ساله چندتا ماشین میندازه درگ میزاره کلی فالو ور داره.
بعد موضوع اینه تایماش واقعی نیست. یا یه مقدار دروغکی هست.
درگ تایمم چندتا درگ میزاره اصلا معلوم نیست شروع وپایانش کی هست فقط میتازن.
درگ باید اصولی باشه.
کی تو بارون درگ میزاره ؟؟؟ نمیگید ماشین لیز بخوره. سری پیش هم تو بارون با تسلا مسابقه گذاشته بود.
من میگم درگ اورجینال درگی هست که تو مسابقات درگ برگذار میشه هست.
چون حداقل توش مثلا طرف باید تا ته گاز بده. چون به هرحال پول داره اگه ببره.
ولی اینجور درگ ها ممکنه مثلا توش سیاه نمایی بشه.
اون سری یه نفر گذاشته بود درگ پورشه پانامرا توربو اس با تسلا مدل s p 85D
تو شتاب اولیه پورشه جلو زد!!!!!!!!
برای همینه من معلمولا به این مدل درگ ها زیاد اعتماد ندارم.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ آذر ۱۳۹۹هر درگی که تسلا ببازه اعتماد نداری عادیه
Ramin
۳ آذر ۱۳۹۹پورشه شتاب 0تا 100 تو 3 ثاینه هست. اونم مدل 2016 ؟؟؟؟؟؟
تو باغ نیستی داداش
منظورم پورشه پانامرا هست.
MAHDI
۳ آذر ۱۳۹۹آئودی S3 عجب پوستی از M135 و A35 کندها?
درگ قبلی CARWOW که بین ب ام و M135 و مرسدس A35 و آئودی S3 و فولکس گلف R انجام داد چنین نتیجه ای داشت.
درگ قبلی CARWOW
جایگاه اول :: ب ام و M135
جایگاه دوم ::مرسدس A35
جایگاه سوم :: فولکس گلف R
جایگاه چهارم :: آئودی S3
درگ رولینگ
جایگاه اول :: ب ام و M135
جایگاه دوم :: آئودی S3
جایگاه سوم :: مرسدس A35
جایگاه چهارم :: فولکس گلف R
درگ رولینگ دوم
جایگاه اول :: ب ام و M135
جایگاه دوم :: فولکس گلف R
جایگاه سوم :: آئودی S3
جایگاه چهارم:: مرسدس A35
(( آئودی S3 و گلف R نسل قبل))
MAHDI
۳ آذر ۱۳۹۹اما در این درگ که نسل جدید آئودی S3 هستش واقعا عالی عمل کرد و کاملا دست برتر رو داره در مقابل M135 و A35
ب ام و که دیگه نسخه قوی تر برای سری 1 نداره، اما آئودی با رونمایی نسخه RS3 رقیب خیلی سرسختی برای مرسدس AMG A45s خواهد بود???
MAHDI
۳ آذر ۱۳۹۹پدال جان درگ پورشه 911 توربو S و پورشه 911 GT 2 رو بزار???
ارش
۳ آذر ۱۳۹۹هیچ معلوم نیست کدام ماشین سریعتره تو هر درکی یه ماشین برنده میشه .
Sina
۳ آذر ۱۳۹۹من اینجا انتخابم S3 هست . واقعا این نسلش خیلی زیباست البته بنز هم عالیه ، یکم از ظاهر جلوی سری۱ خوشم نیومده
البته عیب دیگه دیفرانسیل جلو بودنه که واقعا خوب نیست
تنها هاچبک دیفرانسیل عقب سری ۱ نسل قبل بود ولی الان دیگه نیست?
ولی چرا نمای پشت همشون دقیقا کپی هم دیگست?البته انصافا با اینکه شبیه هستن ولی پشتشون قشنگه
باید تا اومدن RS3 ( مخصوصا نسخه سدانش) و M140i وایسیم ، نسل قبل M140i با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دیفرانسیل عقب عملکرد بی نظیری داشت
MAHDI
۳ آذر ۱۳۹۹M140 تولید نمیشه. این پرچمدار سری 1 هستش