خودروسازان آلمانی بازیگران اصلی بخش کراساوورهای پرفورمنس هستند و طیف گستردهای از این خودروهای بلندقامت اسپرت را در اندازهها و قیمتهای مختلف به بازار عرضه میکنند. پورشه کاین توربو S، بامو X6 M و آئودی RS Q8 ازجملهٔ قویترین و سریعترین کراساوورهای پرفورمنس آلمانی هستند که حالا کارواو در جدیدترین ویدئوی خود آنها را در برابر هم قرار داده است.
هر سهٔ این ماشینها به پیشرانههای V8 توئین توربو، گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانههای چهارچرخ محرک مجهز هستند ولی بااینحال تفاوتهایی هم در قوای محرکهٔ آنها وجود دارد. بهعنوانمثال، کاین توربو S که قویترین عضو این جمع است، از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
از سوی دیگر، آئودی RS Q8 هم به همین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 ولی بدون موتور الکتریکی مجهز است و با برخورداری از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین عضو گروه بهحساب میآید. در میان این دو کراساوور همخانواده نیز بامو X6 M کامپتیشن با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار میگیرد که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
با توجه به این اعداد، شاید به نظر برسد که پورشه با وجود اختلاف قدرت قابلتوجه نسبت به دو رقیب دیگر، بهراحتی پیروز میدان باشد اما باید توجه داشت که این ماشین به خاطر سیستم هیبریدی و باطریها، با ۲۴۹۰ کیلوگرم وزن، سنگینترین کراساوور این جمع است و آئودی با وجود کمبود قدرت، با اختلافی جزئی سبکترین شرکتکنندهٔ این رقابت محسوب میشود. خب حالا با همهٔ این اوصاف اگر میخواهید بدانید که نهایتاً کدامیک از این کراساوورهای قدرتمند پیروز رقابت خواهد شد، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS Q8 | بامو X6 M کامپتیشن | پورشه کاین توربو S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۱۵ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم | ۲۴۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۱ هزار پوند | ۱۱۳ هزار پوند | ۱۲۳ هزار پوند |
MAHDI
۱۸ آذر ۱۳۹۹ب ام و خیلی بی انصافی کرده در حق X5M و X6M با این میزان از گشتاور!!!!
حداقل اگه مثل GLE63 گشتاور 850 تایی قرار نداده باید 800 تا مثل Q8RS قرار میداد!!!!
MAHDI
۱۸ آذر ۱۳۹۹جالب اینجاست که تمام M ها روی تعویض دنده اتوماتیک بهترین عملکرد خودشون رو دارن و وقتی راننده خودش تعویض میکنه کندتر میشن.
البته من اینو فقط توی CARWOW دیدم تو درگ هایی که M2CS و X4M کامپتیشن و M8 و M5 و الانم X6M (تو درگ رولینگ ها)
nikzad
۱۸ آذر ۱۳۹۹باز هم بیمر جادوی خودشو نشون داد به نظرت حتی با کمترین گشتاور عملکرد بدی از خودش نشون داد؟
ممد ژانگولر
۱۸ آذر ۱۳۹۹داداش bmw x6 فوق العادست حتی اگر تو شتاب کمتر باشه که دیدیم همشونو ترکوند
قولیه برای خودش ?
طراحیش هم به روز تره
مولتی مدیا هم که نگم بهتره
Mr.X
۱۹ آذر ۱۳۹۹ممد ژانگولر
اینجا هم که گفتی قول!
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۳۹۹اره داداش اشتباه نوشتم به بزرگی خودت عفو بفرما??
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۹راست میگی 750 کمه گشتاور خوب بین 850 تا 900 هست
سهند
۱۸ آذر ۱۳۹۹پورشه کاین: لایک ?
بی ام و x6 ویا x5 : دیسلایک?
Reza
۱۸ آذر ۱۳۹۹فکر میکردم کاین ببره
بد غولی ساخته بی ام دبلیو
محمدهادی
۱۹ آذر ۱۳۹۹چرا همش بی ام و میبره؟
اصلا نه قدرت مه وزن مه گشتاور هیچی تاثیر نداره
چرا؟
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹شک نداشتم ب ام و میبره
اصلا این چند ساله کم پیش اومده از هموطنای هم سگمنت ببازه
زیزیگولو
۱۸ آذر ۱۳۹۹خودمم نمیدونم واسه چی بین کراس اوورای آلمانی از آئودی بیشتر خوشم میاد
باباپنجلی
۱ اسفند ۱۴۰۲مثل بعضی ها که بی دلیل ازشون خوشتون میاد.جذابی های بی ام و و پورشه بیشتره.ولی خودبخود و بدون هیچ دلیلی جذابه.عشق دلیل نمی خواد.هیچ کسی حتی حافظ هم نتونسته سر عشق و عاشقی رو توضیح بده.
SF90 STRADALE
۱۸ آذر ۱۳۹۹مستقیم بریم فینال >>>>
درگ نفس گیر X6 M کامپتیشن _ لامبورگینی اوروس
Kf
۱۸ آذر ۱۳۹۹رخ جلو x6 مخصوصاً جلو پنجرش بد جور خود نمایی میکنه
《Mercedes_AMG》
۱۸ آذر ۱۳۹۹حدس میزدم X6M ببره
ولی جای GLE63s خالی بود اگه GLE63 رو هم می آوردن
رقابت جذاب تر هم میشد??
باباپنجلی
۱ اسفند ۱۴۰۲و صد البته سلطان همه کراس اورهای این رده. ابر خودرو و شاهکار بی نظیر در طراحی و همه چیز تمام ایتالیایی لامبورگینیی اورس
سامورایی از قله فوجی
۱۸ آذر ۱۳۹۹انتظار داشتم کاین برنده بشه
ولی دم بی ام و گرم با قدرت و گشتاور کمتر برنده شد ????
آریا ماشین
۱۸ آذر ۱۳۹۹امروز چقد درگ غافلگیر کننده دیدم
واقعا انتظار نداشتم بی ام و ببره
ارشیاSVJ
۱۸ آذر ۱۳۹۹ب ام و دقیقا متغیر های خودروسازی رو نشون میده.
اینکه همه چیز قدرت و وزن نیست.
کوشا
۱۸ آذر ۱۳۹۹X6 جزو ماشین هایی بود که واقعا نادیده گرفته شد! شاید مشکل تبلیغات ضعیف و یا طراحی رادیکال و بیش از حد خشنش بود! واقعا هم به لحاظ پرفورمنس و همچنین ویژگی های پرمیوم سنگ تموم گذاشتن.. کسی می دونه x8 کی معرفی می شه؟ به نظرتون چرا بیمر باید یه همچین ماشینی بسازه؟
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۹من وقتی این درگ رو دیدم خیلی تعجب کردم من فکر میکردم کاین ببره ولی دیدم X6 برد من نمای عقب ایکس 6 رو خیلی دوست دارم خیلی پرابهته خیلی خیلی من اصلا فکر نمیکردم که ایکس 6 ببره واقعا این ایکس 6 واقعا سریعه کیو 8 نمیدونم چرا خیلی سریع نیست صدا ی ماشین های ائودی خیلی کم هستن البته اگه هوا بارونی نبود نتایج فرق میکرد
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۸ آذر ۱۳۹۹تابلوعه x6m میبره
این کرگدن وحشی??
امیررضا
۱۸ آذر ۱۳۹۹بیامو واقعاً کرگدن ساخته. عالیه
محمدهادی
۱۹ آذر ۱۳۹۹بی ام و ینی این
ایکس شیش یه نمونه از یه بی ام و ییه که ما میشناسیم
اصلا باج نمیده حتی اگه طرفش پورشه نمیده
بیخود نیست پدرانمون از قدیم همیشه میگفتن ماشین فقط بنز و بی ام و
اونا ۵۰ سال پیش این مسابقرو انجام داده بودن?