کمپانی آئودی ادعا میکند که ۹۰ درصد از A4 مدل ۲۰۱۷ کاملاً جدید است ولی ابعاد خودرو و نسبتها در آن در مقایسه با نسل قبل بهندرت تغییر کردهاند. در حقیقت آئودی بهجای پیروی از روند رایج افزایش ابعاد در نسل جدید تلاش کرده است که با پرداختن به جزئیات کوچک و صرف انرژی خود بر روی این جزئیات با خودرویی بهتر از هر لحاظ پا به میدان بگذارد.
برخی از این جزئیات خیلی جالب هستند مانند:دستگیرههای درب:
هنگامیکه شما به A4 جدید نزدیک شوید ظاهر دستگیرهی دربهای این خودرو اینگونه به نظر میرسد که برای باز کردن درب باید آنها را به سمت بیرون بکشید، اما در حقیقت شما باید آنها را به سمت بالا بلند کنید. آئودی میگوید این تغییر پس از یک مطالعه و تحقیق داخلی صورت گرفت. مطالعهای که نشان داد بالا کشیدن دستگیرهها بهمراتب راحتتر و طبیعیتر است بهویژه برای افراد مبتلا به آرتروز و بیماریهای مشابه آن. صفحه نمایش ناوبری ثابت:
یکی از ترفندهای کلیدی شرکت آئودی صفحه نمایش ناوبری جمع شونده آن بوده است که در زمانی که مورد استفاده قرار نمیگیرد در داخل داشبورد پنهان میشود. با وجود این که صفحه نمایش A4 هم به نظر جمع شونده میرسد ولی اینگونه نیست. درواقع آئودی پس از یک بررسی که نشان میداد تقریباً هیچکس از این قابلیت صفحه نمایش آئودیاش استفاده نمیکند تصمیم گرفت که با ثابت کردن آن در وقت و هزینهاش صرفهجویی کند. چراغهای راهنمای پیدرپی:
با روشن کردن راهنما در این خودرو به جای این که طبق معمول این چراغ با مکانیسمی ساده شروع به چشمک زدن کند چراغهای راهنما هم در جلو و هم در عقب بهطور متناوب از سمت مرکز خودرو به سمت بیرون شروع به روشن و خاموش شدن میکند. این شیوه روشن شدن چراغ راهنما علاوه بر این که جذاب به نظر میرسد به گفته آئودی سریعتر از چشمک زدن ساده توجه دیگر رانندگان را جلب میکند. نورپردازی هوشمند محیط داخلی:
نه تنها شما میتوانید یک دوجین رنگ مختلف برای نورپردازی محیط داخلی خودرو انتخاب کنید بلکه شما میتوانید آن را به سیستم هشداردهنده نقاط کور متصل کنید. به این ترتیب هنگامیکه شما قصد باز کردن درب خودرو را داشته باشید و ماشین یا دوچرخه سواری در حال عبور از کنار ماشین شما باشد نورپردازی داخل دربهای خودرو به رنگ قرمز شروع به چشمک زدن میکند، بنابراین شما از خطر مطلع شده و از برخورد درب خودروی خود با سایر وسایل نقلیه جلوگیری میکنید. یک الگوی واحد برای همهی سیستمهای انتقال نیرو:
در نسل قبلی A4 در مدلهای دیفرانسیل جلو (FWD) موتور خودرو بهصورت عرضی و در مدلهای دو دیفرانسیل (AWD) بهصورت طولی قرار میگرفت. A4 جدید این قضیه را ساده کرده بهطوریکه در تمامی مدلها پیشرانه بهصورت طولی در خودرو نصب شده است. در مدلهای دیفرانسیل جلو، آئودی تنها میلگاردان و دیفرانسیل عقب را نصب نمیکند و با برگرداندن شفت خروجی از انتهای گیربکس نیرو را به دیفرانسیل جلو انتقال میدهد. (مشابه کاری که الدزمبیل برای مدل دیفرانسیل جلوی تورنادو انجام داد، با این تفاوت که در آئودی بهجای انتقال نیرو توسط زنجیر از چرخدنده استفاده شده است.) جابهجایی مخزن شیشهشور:
یک نفر در آئودی متوجه شده است که هنگامیکه شما قصد پر کردن مخزن شیشهشور ماشین خود را دارید همیشه امکان این که با سرریز شدن مایع شیشهشور محفظه موتور خودرو کثیف شود وجود دارد.
برای کاهش این نگرانی در A4 جدید مخزن به نزدیکی گلگیر سرنشین جلو درست زیر گوشهی عقب کاپوت در این سمت منتقل شده است. به این ترتیب اگر شما باعث سرریز شدن مایع شیشهشور شوید این مایع به سمت پایین زهکشی شده و از زیر خودرو خارج میشود. رادیاتور مشکیرنگ:
این ویژگی فقط مختص A4 نیست و آئودی در تمام مدلهایش رادیاتور را با رنگ سیاه رنگآمیزی میکند. به این ترتیب شما هرگز یک رادیاتور فلزی براق که از پشت جلوپنجرهای غالباً سیاهرنگ سریعاً به چشم میآید را نمیبینید. تهویهی مطبوع خودکار سه منطقهای:
گاهی اوقات شما باید خوششانس باشید که در خودرویتان دریچههای سامانه تهویه مطبوع برای صندلی عقب را در اختیار داشته باشید. در A4 جدید شما نه تنها این دریچهها را در ردیف عقب در اختیار دارید بلکه علاوه بر آن شما میتوانید درجه حرارت سیستم تهویهی مطبوع در صندلی عقب را نیز کنترل کنید. دو منطقهی دیگر برای سرنشینان ردیف جلو است که از کنترلهای لمسی سیستم ایرکاندیشن که فقط با یک لمس جزئی منوهای مخفی آن به نمایش در میآیند بهره میبرند.
حذف لاستیک زاپاس و جایگزین کردن آن با یک قوطی fix-a-flat (قوطی محتوی موادی برای پر کردن و تعمیر موقت لاستیک پنچر) و لاستیکهای run-flat (پنچر رو) یک راه آسان برای کاهش و صرفهجویی در وزن خودرو است. لاستیکهای ران-فلت دارای دیوارههایی سخت هستند که به کیفیت رانندگی صدمه وارد میکنند. آئودی تصمیم گرفته است بهجای فدا کردن کیفیت سواری وزن اضافی را بپذیرد و به شما یک لاستیک یدکی با اندازه کامل بدهد. رانندگی نیمهمستقل:
A4 تقریباً تمامی ویژگیهای ایمنی پیشرفته و کمککننده به راننده که در Q7 جدید مورد استفاده قرار گرفته را با قیمتی بسیار کمتر در اختیار قرار میدهد. یعنی سیستمهایی نظیر کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (lane keeping assist) و یک ویژگی که از دور زدن شما هنگامیکه خودرویی از مقابل به سمت شما میآید جلوگیری میکند. همه اینها را که در کنار هم قرار دهید شما یک رانندگی نیمهمستقل را در اتوبان خواهید داشت. ترجمه: محسن عبدالملکی
منبع: موتورترند
Archi KHAN
۲۵ تیر ۱۳۹۴خدا وکیلی دیگه خسته شدیم ،
فقط از خوندن مطالب مربوط به پیشرفت و تکنولوژی خودروها…..
Lord Cezar
۲۵ تیر ۱۳۹۴خیلی عالیه .
Farzam
۲۵ تیر ۱۳۹۴حقیقتا خیلی خوشگل و خیلی عالی.
تو فناوری چراغ ها و نوری هم هیچکیس رو دست آئودی نیست
The Best Or Nothing
۲۵ تیر ۱۳۹۴واقعا عالیه
چه پیشرفتی داره آئودی این روزا
ali2240
۲۵ تیر ۱۳۹۴و چه پسرفتی داره صنعت ایران این روزااااا….
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این پس رفت مربوط به زمان و مکان خاصی نیست همیشه بوده هست وخواهد بود!
محمد
۲۵ تیر ۱۳۹۴طراحی بیرونیش عالیه اماکابینش به زیباییc کلاس نیست
mehdi
۲۵ تیر ۱۳۹۴واقعا همین ویژگی ها و امکانات به ظاهر کوچیکه که باعث تفاوت های بزرگ میشه.
به همین دلیله که نمیشه هیچ ماشینی رو با مشخصات روی کاغذ مقاسه کرد .
وراه درست مقایسه تست توسط شخص قضاوت کننده است.
در ضمن A4 عالیه ورقابت با هاش سخت شده.
نوید جهرمی
۲۵ تیر ۱۳۹۴همش خوبه مخصوصاً کولر سه نقطه ایش ب نظرم خیلی بدرد میخوره.
تنها نکته ایش ک زد تو ذوقم دیفرانسیل جلو بودنشه که حیفه نسبت ب رقباش از این استفاده کنه.
طراحیش قشنگه اما ب پای بنز و ب ام و نمیرسه.
در کل از این محصول ارباب حلقه ها هم خوشم اومد.
نوید جهرمی
۲۶ تیر ۱۳۹۴تا حالا اینهمه منفی رو برای خودم ندیده بودم :)
حمیدرضا فقط آلمان فقط آئودی
۳ مرداد ۱۳۹۴منفیا واسه اینه که طراحی یه چیز سلیقه ای و شخصیه…
خیلیلا مثل من هستن که طراحی اینو خیلی زیبا تر بنز و بی ام دبلیو میدونن با احترام به طرفداران بقیه برند ها
سبحان
۲۵ تیر ۱۳۹۴آئودی همیشه خوب و دوست داشتنیه.
این مدل هم که عالی!
چقدر آدم دلش می خوادش! خدا برسونه یکی بخرم بعدا :)))
باد کولر و بوی اتاقشو حس می کنم =)))
میثم
۲۵ تیر ۱۳۹۴همه تغییراتش خوب بود ولی راجع به دستگیره، بنظر من درسته که راحت تره، ولی عادت مردم یه چیز دیگست. شما ناخودآگاه دستگیره رو بسمت بیرون میکشی. شاید راننده بعد یه مدت عادت کنه ولی بقیه دچار اشتباه میشن.
AHMADREZA
۲۵ تیر ۱۳۹۴لامصب عجب رقیب شایسته ای برای c کلاسه
M Power
۲۵ تیر ۱۳۹۴فقط میتونم سر تعظیم فرود بیارم بگم Perfect!!!!!!
رضا
۲۵ تیر ۱۳۹۴این ماشین فوق العادست
خیلی هوشمند و خیلی منظم
m.reza
۲۵ تیر ۱۳۹۴یه لحظه یاد اون آپشنهایی که شورای رقابت واسه دنا اعلام کرده بود که بعد از تعیین قیمت یه وقت حذف نشن.مثل درب های جلو عقب و چراغ سقف و… همین چیزای های تک
hi tech )دیگه.چقدر در دنیا مظلوم واقع شدیم
شاسی
۲۵ تیر ۱۳۹۴آئودی رو خیلی دوست دارم به حدی که بین بی ام و و آئودی و فولکس واگن صددرصد آئودی رو انتخاب می کنم… ولی یه چیزی که به نظرم افراطیه و تنها از نظر بنده جالب نمیاد مونیتور وسط داشبورد هست که مثل خودرو های بنز و بی ام و و… بصورت صفحه ای بیرون میاد و شاید در تصادفات اولین چیزی که از جاش در میاد همین مونیتور باشه…البته نمای جالب و کار کردن باهاش بسیار راحت تره..از این بگذریم طراحی ساده ولی فوق العاده جذاب این خودرو خیلی دلنشینه
Nissan...Japan
۲۵ تیر ۱۳۹۴شما طراحی این خودرو رو مقایسه کنید با بی ام دبلیو و بگین خداییش کدوم جذابتره و قدیمی نیست و چشماتونو خیره میکنه.خودم زیاد طرفدار المان نیستم ولی خیلی طراحیای آئودی رو سطح بالاتر میبینم.و جوون پسندتر.
شایان
۲۶ تیر ۱۳۹۴بی ام و بی ام و بی ام و بابا به چه زبونی بگم بی ام و هست نه بی ام دبلیو
علی
۲۵ تیر ۱۳۹۴عالیه عالیه فقط حیف که اگه بیاد داخل کشور چه با نمایندگی چه بدون نمایندگی توانایی خریدش رو هر کسی نداره…????????
مجید
۲۵ تیر ۱۳۹۴وقتی کنار ارمش زده QUATTRO پس دو دیفرانسیل هستش
Mercedes-Benza
۲۵ تیر ۱۳۹۴واقعا عالیه!!!
طراحیش که فوق العادست و تکنولوژی هم که بی نظیر و درجه یک!
از لحاظ فنی هم که صد در صد بهترینه!
فقط آئودی!!!
علی
۲۶ تیر ۱۳۹۴آئودی A4 لایک
مرسدس c-class دیس لایک
carnoter.com
۲۶ تیر ۱۳۹۴توجه کردن به جزئیات، چیزی که خودروسازان داخلی هیچ توجهی به آن ندارند!
موارد جالبی بود ولی این سیستم راهنما روی یک ب ام و سری سه به صورت نمایشی قبلا قرار داده شده بود ولی حالا آئودی با این مدل آن را به صورت تولید انبوه تولید میکند.
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۴ما توی ایران ماشین که میخریم خدا خدا میکنیم چیزیش کنده نشه حالا اینا به نقطه ای رسیدن که دیگه واسه تم نوری ماشیناشون بسته به شرایط تغییر میکنه عطار هفت شهر عشق را گشتو ما هنوز اندر خم این پرایدیم
هیوا
۲۶ تیر ۱۳۹۴در جواب شایان بگم بی ام دبلیو تلفظانگلیسی هست و ب ام و تلفظ المانی نه بی ام و.
امین
۲۶ تیر ۱۳۹۴آئودی با این A4 رقبا رو به یه نبرد حرفه ای دعوت کرده
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴یه نبرد سخت برای سی کلاس وBMW! کمتر ماشینی اینقدر به خصوصه!
شهاب
۲۶ تیر ۱۳۹۴رقیب شایسته ایی برای سری سه و کلاس سی هست اما اگر وارد ایران بشه بدلیل تازگی برند احتمالا از هر دو گران تر خواهد بود متاسفانه
Xman
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این اگه بیاد تو ایرن نصف ایران میخرنش!
Xman
۲۳ مرداد ۱۳۹۴البته اگه قدرت خریدشو داشته باشن!