مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط لوکس
نتایج دوئل قبلی بین ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس
مجموع آراء: ۱۹۱۳
آراء مرسدس بنز E کلاس: ۹۹۰
آراء ولوو S90: 923
پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
بامو سری ۵
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۹,۹۵۳ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۹,۱۲۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۰,۶۵۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۳,۹۳۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری پایین، تجهیزات زیاد، سواری فوقالعاده
نقاط منفی: تجربهٔ رانندگی بیروح، فرمان بدون احساس، قیمت گرانتر از نسل قبل
آئودی A6
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۸,۹۴۴ دستگاه
فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۴,۹۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۶,۳۰۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰,۵۶۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی داشبورد فوقالعاده، شتابگیری قدرتمند، چسبندگی مشابه خودروهای اسپرت، سواری راحت
نقاط منفی: طراحی نهچندان متفاوت نسبت به نسل قبل، پاسخگویی کمتر پیشرانهٔ V6 توربوشارژ نسبت به موتور سوپرشارژ نسل قبل، آپشنهای گرانقیمت
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A6 ۵۵ TFSI | بامو 540i | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۴ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۵۶ گرم/کیلومتر | ۱۵۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۶۸ لیتر |
وزن | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۸۴۶ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۳ متر | ۴.۹۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۲ متر | ۲.۹۷ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر | ۵۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۴,۸۶۵ پوند | ۳۳,۷۳۶ پوند |
قیمت موردبررسی | – | ۴۵,۸۳۲ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۵۹,۸۹۵ دلار | ۵۴,۳۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۹,۸۹۵ دلار | ۵۹,۹۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10228803]
حسین وی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷کابین آئودی واقعا خفنه ?
خیلی جالبه نقطه مثبت بی ام و سواری فوق العادشه بعد نقطه منفیش تجربه رانندگی بی روحه ???
رای من بیمر?
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۷معمولا اینجوریه که بنز لوکس ترین طراحی داخلی و نرم ترین سواری رو داره
بیمر طراحی جوان پسندترو سواری درگیرانه تر و اسپرت تری داره
آئودی هم طراحی بیرونی مابین بنز و بیمر و طراحی داخلی تکنولوژیک و مدرن
منم به بیمر رای دادم
.
یه پیشنهاد هم به دوستان پدال :
اینکه بعد از مشخص شدن فینالیستها،
رقابت سوم و چهارمی رو هم برگزار کنن،
تا رتبه ۱ تا ۴ محبوبترینها در هر گروه مشخص بشه
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷بی ام و سری5 ومرسدس کلاسE و آئودی A6 هرسه بهترین بهترین هاهستن.اما درهرصورت جایگاه اول ودم وسومی هم بینشون وجود داره.طبق تمام بررسی ها سری5 در این کلاس بهترین هستش وبااختلاف کمی مرسدس کلاسE
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷اما نقاط ضعفی که برای سری5 نوشته درتمام بررسی ها نقاط قوت بوده درمقابل رقبا. جالبه نوشته رانندگی بی روح که درتمام رقابت ها بهترین رانندگی رو برای سری5 میدونستن.وحتی فرمام سری5 کاملا برتر هستش نسبت به A6.سعی میکنم چندرقابت روبفرستم که سایت خوده پدال هم مطلبش رو گذاشت تامتوجه منظورم بشید
علی رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۷یه بررسی تو همین پدال بود در بین ۱۰ خودرو ، e کلاس جایگاه اول و سری ۵ در جایگاه آخر قرار گرفت .!!
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C-a6-bmw-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-5-%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-s90/
مقایسه سری5 با آئودی A6
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷بررسی مجله معتبر اتواکسپرس که از آئودی A6 جدیدکرده که ترجمه اش رو میتونید توسایت پدال هم مطالعه کنید بعد بررسی کامل وگفتن نقاط قوت وضعف A6 در پایان اینطور میگه که:
((اگرچه سیستم تعلیق A6جدید خیلی روی سواری خودرو تاثیرمنفی نمیگذارد اما خب به هندلینگ خودرو کمک میکند. فرمان سدان جدید آئودی مستقیم وسبک بوده اما ازنظر احساسی تعریف چندانی ندارد وتوازن آن نیز به خوبی ب ام و سری5 نیست. وهیجان لازم رانیزبه اندازه رقیب باواریایی به راننده منتقل نمیکند.
ودرقسمت دیگه میگه:
آئودی A6 کاربردی ولوکس بوده واز کیفیت بالایی سود میبرد. اما از نظر هیجان رانندگی به پای ب ام و سری5 نمی رسد!!!
Just bentley continental
۱۳ بهمن ۱۳۹۷بهترین سدان اسپرت دنیا بیمر m5?
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۷من کلیپ مقایسه اینارو تویوتوب دیدم یعنی دو شاهکار دو ماشین فوق العاده فنی نود درصد کم ندارن ازهم امکانات هم هردو عالی میمونه جزییات وسلیقه سخته انتخاب خیلی سخت
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ولی انصافا طراحی کابین آئودی A6 مدرن تر وشیک تر هستش.البته به این معنی نیست که کیفیت کابین a6بالاتر باشه.چون کیفیت کابین سری5 فوق العاده بالاست تاجایی که در اکثر بررسی ها متریال استفاده شده در کابین سری5 رو تاحدودی بهترازکیفیت کابین مرسدس کلاسEمیدونستن.اما بحث مافقط سره طراحی هستش که البته دلیلش هم اینه که سری5 قدیمی تری هستش.ولی بازم بهترین ارگونومی رو داره.ولی همین طراحی در مدلM5 دیوانوار جذاب شده وبهترین کابین بین رقبا شناخته شده در مدلM5
ایلیا
۱۳ بهمن ۱۳۹۷هرکدوم رو بگیرید حسرت نمیخورید که چرا اون یکی رو ندارم.
هردو بی نظیرن.
طراحی ائودی که منو مجذوب خودش کرده واقعا از دیدنش سیر نمیشم.
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-7er-Facelift-M-Sport-Paket-Shadow-Line-erweitert-745e-G11-LCI-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-7er-Facelift-M-Sport-Paket-Shadow-Line-erweitert-745e-G11-LCI-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-7er-Facelift-M-Sport-Paket-Shadow-Line-erweitert-745e-G11-LCI-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-M760Li-G12-LCI-7er-Facelift-Individual-Frozen-Arctic-Grey.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-M760Li-G12-LCI-7er-Facelift-Individual-Dravitgrau.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-745e-G12-LCI-Plug-in-Hybrid-7er-Facelift.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-745e-G12-LCI-Plug-in-Hybrid-7er-Facelift-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-745e-G12-LCI-Plug-in-Hybrid-7er-Facelift-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-745e-G12-LCI-Plug-in-Hybrid-7er-Facelift-i8-02.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-745e-17.jpg
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷دوستان یه سری عکس های جدید از سری7 فیس لیفت فرستادم واسه دوستانbmw دوست
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۷اول این کلاس بدون شک و تردید m5 هستش
اصلا جای فکر کردن نمیذاره
با تچکر
ایمان
۱۳ بهمن ۱۳۹۷یک درگ رولینگ بین M۵ و E63S دیدم واقعاً دیدنی بود
M۵ شتاب ثانویه خوبی هم داره و تقریباً مثل یک سوپر کار عمل میکنه ؛ نسخه کامپتیشن دیگه باج نمیده ??
محمدرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۷خوب قطعا بی ام و راحتیه سرنشینو رو همیشه فدای هندلینگ میکنه وائودی نرم تر احساس میشه
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷نخیر.اتفاقا سری5 جدید راحت ترین سواری رو درکلاسش داره.حتی راحت تر از مرسدس کلاسE.
بیش از60رقابت بین سری5 ورقبا انجام شده که میتونی مطالعه کنی.توهمین مطلب اولین رقابت سری5 و آئودی A6جدید روفرستادم که مجله اتواکسپرس انجام داده باترجمه خوده سایت پدال که میتونی مطالعه کنی که سری5 سواری راحتری تری داره یاA6
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۷سری5 جدیدشاهکار این کلاس هستش.بهترین هندلینگ در کناربهترین وراحت ترین سواری که درهیچ کدوم از رقبا این دواصل رو باهم نمیتونید پیداکنید.اما سری5 جدید جدای از هندلینگ قدرتمند که همیشه داشته اما درنسل جدید آرامش رانندگی روهم به شکل شگفت انگیزی به دست آورده.
Amir Machine
۱۳ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز از 16 کامنت این صفحه 10 تاش مال شما است!
باشه بابا فهمیدیم سری 5 بهترین ماشین تاریخ صنعت خودروسازی دنیاس، بسه دیگه
ADAK
۱۳ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز شما کلانتره سایتی !!!
اقا ماشالله
۱۳ بهمن ۱۳۹۷پدال خودتونم فهمیدین چه حقه ایی زدین که مرسدس بنز بیرون اومد
بهتره درست کنین این قضیه رو
رای ولوو s90 حتی یک روزم کمتر از بنز نبود. رای ولوو حداقل ۳۰ تا بالاتر از بنز بود
اقا ماشالله
۱۳ بهمن ۱۳۹۷bmw m5 compettition سال ۲۰۱۶ دارم هیچوقت ازش سیر نمیشم
وقتی میرسی سر پیچ نصف پیچو رد میکنی فقط باید تا ته گاز بدی
علی رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۷?
سام
۱۳ بهمن ۱۳۹۷با نهایت افتخار ب ام و سری 5 را انتخاب می کنم.یک سدان به تمام معنا شیک و جذاب.
Mآsكvيch
۱۳ بهمن ۱۳۹۷بنظرم نمیشه از طراحی سری۵ ایراد گرفت،ولی شما جزو نقاط منفی حسابش کردین! اینکه نسبت به مدل قبلی زیاد تغییر نکرده بخاطر اینه که مدل قبلی بسیار شیک بود و همین تغییرات جزئی کافی بود
کابین آئودی هم که با روح آدم بازی میکنه لامصب
رای من سری۵