آئودیبی ام و

دوئل آئودی TT و ب‌ام‌و سری 2

یکی دیگر از قسمت‌های دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کوپه‌های کوچک اختصاص دارد که در چهارمین دوئل آن دو کوپهٔ ژاپنی یعنی نیسان 370Z و تویوتا GT86 با یکدیگر به رقابت پرداختند. طی این دوئل مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۱۸۹۲ رأی به ثبت رسیده که نیسان توانست با دریافت ۱۳۶۰ عدد از آن‌ها و کسب ۷۲ درصد از کل آراء پیروز رقابت شود. این در حالی است که تویوتا تنها ۵۳۲ رأی کسب نموده است. حال در دوئل پنجم گروه کوپه‌های کوچک، این بار دو کوپهٔ آلمانی به مصاف همدیگر رفته‌اند. این دو ماشین آئودی TT و ب‌ام‌و سری ۲ هستند.

کیا سراتو کوپه

هوندا سیویک کوپه

فیات ۱۲۴ اسپایدر

مزدا MX-5

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

آئودی TT

ب‌ام‌و سری ۲

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن شیراکو

؟

فولکس‌واگن شیراکو

تویوتا GT86

نیسان 370Z

فولکس‌واگن بیتل

سایون tC

نیسان 370Z

؟

آئودی TT

آئودی برای اولین بار در سپتامبر سال ۱۹۹۸ کوپهٔ کامپکتی را بنام TT معرفی نمود و سپس به دنبال آن نسخهٔ رودستر نیز در آگوست سال بعد معرفی شد. این خودرو روی پلت‌فرم A4 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با خودروهای فراوانی از این گروه مانند فولکس‌واگن بیتل، نسل چهارم فولکس‌واگن گلف، آئودی A3، اشکودا اکتاویا و… مشترک بود. سپس در آوریل سال ۲۰۰۶ نسل دوم این کوپهٔ کامپکت آلمانی معرفی شد. این نسل روی پلت‌فرم A5 گروه فولکس‌واگن ساخته شده و همچنان در همان دو مدل کوپه و رودستر به تولید رسید اما در این نسل برای اولین بار نسخه‌های اسپرت و عملکردی TT S و TT RS هم معرفی شدند. TT اما هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد. این نسل هم بر پایهٔ پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن شکل گرفته که با خودروهای کامپکت این گروه مانند نسل هفتم گلف مشترک است. نسل سوم TT هم‌اکنون با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که یکی دیزلی و بقیه بنزینی هستند. یکی از موتورهای بنزینی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو TFSI است که خود در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌گردد. نسخهٔ قدرتمندتر این موتور که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در مدل اسپرت TT S ارائه می‌شود. ولی ما در این دوئل قدرتمندترین مدل TT یعنی مدل TT RS را انتخاب کرده‌ایم. این کوپهٔ اسپرت از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که آن‌را از طریق سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ می‌رساند.

ب‌ام‌و سری ۲

ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۴ اولین نسل از کوچک‌ترین محصول خود با نام سری ۱ را راهی بازارهای جهانی کرد. این خودرو ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در و هاچ‌بک سه‌در به بازار آمد اما چند سال بعد نسخهٔ کوپهٔ آن در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ رونمایی شده و به دنبال آن نسخهٔ کابریولت هم به بازار آمد. سری ۱ کوپه کوچک‌ترین کوپهٔ ب‌ام‌و محسوب می‌شد و به‌نوعی جانشینی برای مدل مشهور ۲۰۰۲ بشمار می‌رفت. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ نسل دوم سری ۱ معرفی شد اما به دلیل اعمال شیوهٔ جدید نام‌گذاری محصولات توسط ب‌ام‌و، در این نسل نسخه‌های کوپه و کابریولت تحت نام سری ۲ عرضه شدند و بنابراین سری ۱ تنها به دو نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در محدود شد. سری ۲ اما برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد و همان‌طور که اشاره شد به‌عنوان جایگزین یا در اصل نسل دوم سری ۱ کوپه در نظر گرفته شده است. این خودرو در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت عرضه می‌شود و مانند سری ۱ روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب ساخته شده است. این کوپهٔ آلمانی هم‌اکنون با پیشرانه‌های بنزینی و دیزل گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد که در فقط در بین موتورهای بنزینی نمونه‌های ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هم وجود دارد. مدل اولی که از موتور شش سیلندر استفاده می‌کند M240i نام دارد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد. ولی ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب، قدرتمندترین یا پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۲ را انتخاب کرده‌ایم که M2 نام دارد. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی این مدل ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما M2 صرفاً به‌صورت کوپه تولید می‌شود و برخلاف M240i امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن وجود ندارد.

 مشخصات فنی

آئودی TT RS

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر ۳ لیتری ۶ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه ۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۹ لیتر (ترکیبی) ۱۰ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۷۴ متر ۱۵۹۲ کیلوگرم
طول ۴.۱۷ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵ متر ۲.۶۹ متر
قیمت پایه ۶۵,۸۷۵ دلار ۵۳,۴۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9857338]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر دو از هیجان انگیزترین محصولات کمپانی خودشون هستن اما TT جذاب‌تره.

    1. (King 911 (Daniel

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      فرشاد به خدا موندم به کدوم رای بدم. به هرکدوم رای بدم برای رای ندادن به اون یکی احساس گناه میکنم.
      ولی BMW با قیمت کمتر ودیفرانسیل عقب و باتوجه به تمجید و ستایشی که کریس هریس و جرمی کلارکسون از این خودرو کردن نظرم BMW هست.

    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نمای جلو: TT
      نمای عقب: هر دو
      نمای جانبی: M2
      کابین: TT
      مجموعه فنی: TT
      لذت رانندگی: هر دو
      ارزش خرید: M2
      سلیقه شخصی: TT

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۳۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        به عنوان کسی که هر دو رو از نزدیک دیده فکر میکنم نمای جلوی سری ۲ بهتر باشه. مخصوصاْ با کاپوت کشیده و عضلانی و با فرم چراغ ها و جلو پنجره که آدم رو یاد سری ۳ ای ۴۶ یا ای ۹۲ میندازه. عکس های دوم و سوم رو مقایسه کنید

    3. Parvaz

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (406 ديدگاه)

      دوستان دقت کنن دلیل صفر تا صد بیشتر سری ۲ به دلیل نبود xdrive هستش… اگه اون رو مشتری سفارش بده شتاب اولیه بسیار خوبی خواهد داشت، به این نکته هم توجه کنین بیمر انتخاب چهار چرخ رو به عهده مشتری گذاشته… (نظر شخصی= اعتقاد دارم لذتی که دیفرانسیل عقب بودن داره چهارچرخ نداره!!)

    4. علی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      یعنی از تعجب قیافم عین علامت سوال شده . !!!!؟
      اخه حیف نبود این دوتا روبروی هم باشن؟
      من که رای ندادم ولی بهترین انتخاب طراحی داشبورد TT با طراحی ظاهری bmw سری دو بی نهایت کامل و وسوسه انگیز میشه البته منظورم ادغام نبودا کلا گفتم.

      با تچکر

  2. مرصاد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    صد در صد tt … آئودی رو حتی با ب ام و هم عوض نمیکنم

  3. just BMW

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    just BMW

  4. aston martin

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    بی ام و رو ترجیح میدم آقا مارو سمت برند های متفرقه سوق ندید :))

  5. datsun

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    Bmw
    دیفرانسیل عقب تو این کلاس یه مزیت به نظرم
    انتقال ۳۷۰ اسب و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور به دیفرانسیل عقب تعریف خوده لذته

  6. ایمان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برنده این دوئل قهرمان گروه میشه

  7. آرش آمریکایی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    پدال جون تو رقابت بعضی ماشینا( اسپورت ها مخصوصا) اگه شتاب گرانشی رو که ماشین میتونه تحمل کنه رو هم بذاری خیلی عالی میشه

    انتخاب من BMW m2

  8. Bilbo

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چه اختلاف قیمتی دارن!

  9. Efk

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    نسخه پایشون چقد اختلاف داره؟
    قیمتشون تو ی رنج بود انتخابم tt بود ولی فاصله قیمتی خیلی سخت کرده انتخابو

  10. مجید

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من به M2 رای دادم به خاطر علاقه شخصی ولی دو تا چیز مهم هست اولا ارباب حلقه ها هم فوق العاده هست دوما قسمت دوم متن زیر زیر رو اصلا قبول ندارم
    سری 1 کوپه کوچک‌ترین کوپه ب‌ام‌و محسوب می‌شد و به‌نوعی جانشینی برای مدل مشهور 2002 بشمار می‌رفت
    به عنوان یک طرفدار سلطان باواریا اصلا قبول ندارم 2002 افسانه ای رو با سری 1 مقایسه کنند

  11. ارش

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به بی ام و رای دادم علاوه بر هندلینگ عالی فضای عقب بیشتری داره و باهاش میتونی دو تادوست بیشتر سوارکنی وبه یه گردش هیجان انگیز بری.

  12. Hosein

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    هرکدومو انتخاب کنم دلم پیش اونیکیه.

  13. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    این دوتا لوکس تو این دسته بندی نباس باشن بنظرم با توجه به قیمتشون.
    بین این دوتا با توجه به اختلاف قیمت من ب ام و رو انتخاب می کنم

  14. arman fard

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من از نمای عقب tt هیچ وقت خوشم نمی امد شاید نزدیک بیست سال پیش که این طراحی انقلابی ایجاد کرد در محصولات المانی جدید دوست داشتنی بود ولی با بلوغ طراحی های خودرو در عصر حاضر به نظر من طراحی عقب این خودرو واقعا از مد افتاده شده شاید ائودی کاری که پورشه با ۹۱۱ انجام داده داره با tt انجام میده اما به نظرم اگه خود پیتر شرایر م بود تغییر کلی در استایل این خودرو میداد ولی طراحی جلو واقعا بهتر و پخته تر شده و از نظر طراحی داخل حرفی برای گفتن نمیزاره

  15. Alireza

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    لابد یه چیزی هس که آئودی گرون تره الکی که نیس تازه آئودی مشخصات فنیشم یه کمی بهتره

    1. شاهین

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      من با تی تی توی بازی نید فور اسپید ماستوانتد آشنا شدم خیلی خوب بود اونجا
      اما کلیپ هایی ازش دیدم توی پیست هم کم نمیزاره چون دو دف هستش خیلی خوب جواب میده توی پیچ ها
      ی دونه هم رنگ چریکی تو تهران دیدم خیلی سوسکی بود و خشن

  16. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر قیمت کمتر به بی ام دبلیو رای دادم البته ائودی خیلی خوبه و به راحتی نمیشه ازش گذشت

  17. نویدی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    سری ۲ بعد از معرفیش خیلی سر و صدا بپا کرد.BMW برای سری ۲ سنگ تموم گذاشته.

  18. M3csl

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ماشینهای ائودی فقط روی کاغذ و توی خط مستقیم خوبن.مثل اینکه موتور ماکسیما رو بذاری رو پراید.زنده باید سلطان لذت و پویایی در راندن،ب ام و.

    1. Hamid...Audi

      ۳۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (713 ديدگاه)

      یعنی تا حالا انقدر خوب مفهوم ماشینای آئودی رو درک نکرده بودم.
      شما یه سری به رده بندی ماشینای لوکس توی کار اند درایور بزن.
      اگه 20 تا سگمنت ماشینای لوکس داشته باشه حداقل تو 12-13 تاش ماشینای آئودی اولن.

      1. M3csl

        ۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ببین دوست عزیز،من کلا تمام ماشینهای آلمانی رو قبول دارم و همشون عالین.اما اینو بدون ائودی هیچوقت در تجملات و لوکس گرایی بنز و در هندلینگ و خصوصیات اسپرت ب پای ب ام و نمی‌رسه.زمانی که بنز و ب ام و تو دهه هفتاد و هشتاد و نود میلادی تو ایران و جهان پادشاهی میکردم ائودی کجا بود.ائودی میخواد با اعداد و ریاضی وخودشو مطرح کنه ک البته واسه تازه کارا و ظاهربینا سیاست خوبیه.اما واسه منی ک از سال هفتاد و پنج دارم مجلات و سایتهای خودرو میخونم جذابیتی ندارد و راندمان واسم ملاکه.مخلص کلام اینکه تو سوپر اسپرت ها هیچی فراری و لامبورگینی نمیشه،،تو آفرود ها هیچی جیپ و رنجرور نمیشه.تو سدانهای لوکس و اسپرانتو هیچی بنز و ب ام و نمیشه.بااحترام ائودی ماشین آدمای عشق ریاضی و اماتوره.

        1. حسن

          ۱ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (104 ديدگاه)

          وضعیت مملکت به خاطر وجود امثال شما به این روز افتاده چسبیدن به عادتها و گذشته و سنتها . نپذیرفتن تغییرات و نوگرایی و مبارزه با انها و از صحنه بیرون کردن رقبا با برچسبهای………. .احتمالا دستی هم بر سیاست داری

      2. M3csl

        ۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (126 ديدگاه)

        قصد کل کل ندارم دوست عزیز،اما ائودی سلیقه تازه کارا،ظاهر بینا و آدمای عشق اعداد و ریاضیه.ب ام و سلیقه ادماییه ک با قلبشون و آگاهانه انتخاب میکنن،زمانیکه بنز و ب ام و تو دهه هفتاد و هشتاد و نود میلادی تو ایران و جهان پادشاهی میکردن،جناب آئودی کجا بود،،الانم ریاضی جای منطقو نمیگیره،،سلیقه شمام محترم.اما ائودی هیچوقت ب هندلینگ ،ذات اسپرتی،،و روح عصیانگر ب ام و نمی‌رسه.یه جمله بین تمام خودرو دوستا معروفه ک ائودی همه چی داره غیر از روح…یعنی نمیتونه با راننده ارتباط عاطفی برقرار کنه.یه موتور قوی با یه رانندگی معمولی ک فقط بدرد درگ میخوره نه پیست و جاده های کوهستانی.

  19. hmd

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    شاید اختلاف قیمت بخاطر متریال و فناوری هایی باشه که توی tt استفاده شده
    دیگه اونجا که گرونی بی علت نیست

  20. علیرضا

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام.بنده طرفداره شرکت بی ام دبلیو هستم ، اما خیلی این خودرو رو محافظه کارانه ساخته.البته شاید تقصیری هم نداشته باشه چون فروش مدلهای بالاتر مثل m4 به خطر می افته.مثلا خیلی مسخره است که مدل m2 دیفرانسیل عقب است،اما مدل پایینتر چهار چرخ! تازه هم فقط 30 اسب بخار قدرتش کمتره!به همین خاطر رای به tt می دم.

  21. sam

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    قیمت و لذت رانندگی ارزش در برابر خرید فاکتورای مهمی برای من هستن پس رای من M2…

  22. M3csl

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    حسن آقا من مثل شما و حسن کلیدساز کاری ب سیاست ندارم.اعتقاد ب گذشته و سنت هام تو تمام دنیا اسمش اصالت داشتن و وفاداریه و زیر پا نگذاشتن تاریخ بوسیله تازه ب دوران رسیده هاست ک ظاهراً شما از درکش عاجزی.اتفاقا شما بودین ک باوعده ساختن آینده و شرایط بهتر تاریخ و گذشته غرورآفرین ملت رو ب فنا و زوال دادین.

    1. حسن

      ۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (104 ديدگاه)

      چند تا کامنت گذاشتی برو بخون پره از توهین و تحقیر و مخالفت دو اتشه با نظرات دیگرانه من شناسنامم سفیده سیاست اختلاس نیاز به رای نداره اصلا تا حالا رای ندادم برچسب نادانی و تحقیر دیگران مخصوص سیاسیونه گفتم توی استفادشون تبحر داری یا خودرو سازی یا سیاستمدار

      1. M3csl

        ۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اگه جملات و کلماتی مثل حسن اقا،ببین دوست عزیز،جناب ائودی،سلیقه شمام محترم،با احترام ب نظر شما من ب ب ام و رای میدم،،،بنظر شما توهین و تحقیره مشکل از برداشت شماست نه من،،اما حرف اصلیم اینه ک برخلاف تو ک سریع ادمارو قضاوت میکنی و انگ سیاسی میزنی من اما ازت خوشم اومد،اول چون گفتی تا حالا رای ندادی،دوم اینکه از حرفات معلومه تو هم مثل من ب فرهنگ و تاریخ هفت هزار ساله علاقه و اعتقاد داری نه چهل ساله….واسه من ملاک شخصیت و اعتقادته نه سلیقه خودروییت،موفق باشی حسن اقا،البته اگه بازم حسن آقا رو توهین برداشت نکنی.

  23. MOBIN POURMAND

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    دفر عقب-نظر کلارکسون-چراغای عقب-۶ سلیندر-جانشین ۲۰۰۲

    عشقیه برا خودش

  24. ممد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من منطقه آزاده این ائودی رو تو رشت دیدم فوق العادست یچیز میگم یچیز میشنوین غرشش دیوانه واره وای پلاک ملیشم تو رشت یدونه زردش هست چطور میتونین حرف از بی ام و بزنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا