آئودیتویوتا

دوئل آئودی آلرود و تویوتا ونزا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت چهاردهم، دومین دوئل از گروه کراس استیشن‌ها

دوئل‌های گروه کراس استیشن‌ها در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس آلترین و فولکس‌واگن پاسات آلترک

مجموع آراء: ۱۱۶۳

آراء مرسدس بنز E کلاس آلترین: ۹۶۳

آراء فولکس‌واگن پاسات آلترک: ۲۰۰

پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس آلترین با کسب ۸۳ درصد از کل آراء

 

آئودی آلرود

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: B9 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سیستم چهارچرخ محرک هوشمند با توانایی‌های بیشتر، سواری راحت، کیفیت داخلی بالا، گیربکس عالی

نقاط منفی: قیمت گران، چابکی پایین‌تر نسبت به استیشن‌های معمولی، توانایی‌های آفرود کمتر از برخی کراس‌اوورها

 

تویوتا ونزا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: K تویوتا

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۲ از ۵

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: –

نقاط منفی: –

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی آلرود

تویوتا ونزا

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۳.۵ لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۲۵۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۳۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه ۶.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۸ ثانیه ۱۵.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۵۰ گرم/کیلومتر ۲۶۶ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۸ لیتر ۶۷ لیتر
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۸۸۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۵ متر ۴.۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۱ متر ۲.۷۷ متر
حجم صندوق بار ۶۸۰ لیتر ۸۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۴۵,۴۷۵ دلار ۲۹,۹۶۵ دلار
قیمت موردبررسی ۴۵,۴۷۵ دلار ۳۵,۰۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10244148]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این کلاس رو به هیچ وجه دوست ندارم.اما بین این دوخودرو آئودی آلرودانتخاب منه

    1. یانکی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      چغدر داغونه این تویوتا روکش صندلی عقب رو ببینید که هنوز نو هست ولی ول کرده.داشبورد رو ببین هم جنس پرایده.

      1. Mohamad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (812 ديدگاه)

        یانکی جان! به چیزی که نه از نزدیک دیدی نه لمسش کردی لقب داغون نده چه برسه تویوتا باشه.
        سال تولید این ماشین برمیگرده به 11-12 سال پیش.
        پراید رو از کجات آوردی من نمیدونم

    2. M

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا تویوتا خجالت نکشیده اینو معرفی کرده ؟
      کار اند درایو بهش 2 داده!
      زبان طراحیشم حتی بویی از تویوتا نبرده
      عکس دوئلو دیدم فکر کردم چینیه

  2. power active

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دفعه اول این نوع تویوتا رو دارم میبینم ???

  3. احسان_ی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قطعا آئودی ماشین جذاب تری هستش هم از لحاظ فنی هم طراحی ولی تویوتا هم همیشه یه سری چیزها داشته که مابقی کمپانی ها نداشتن، قیمت کمتر، استهلاک کمتر، استفاده کاربردی،
    به هر حال اینجا آئودی نظر منه،

  4. ahmad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    نخونده و ندیده به آئودی رای دادم .

  5. حمیدرضا

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتا همینجوری کلا استیشن در بین ایرانی ها محبوب نیست منم خیلی از هیچ کدوم خوشم نیومد تو این کلاس فقط ولوو خوبه

  6. نیما

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (346 ديدگاه)

    من نمیدونم دوستان چرا اصلا قیمت رو لحاظ نمی کنن
    قیمت پایه تویوتا 15500 دلار ارزون تر هست این خیلیه
    تازه تنفس طبیعی هم هست
    200 لیتر صندوق بیشتر

    1. جی کلاس مرسدس

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      شما میخوای بخری نظر کارشناسی میدی مگه علاقه نیست قرار نا کارشناس باشیم

  7. سام

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (756 ديدگاه)

    با احترام به تویوتا ونزا،من در این دوئل خودرویی به آئودی آلرود رأی می دهم چون طرح آن به مراتب جذاب تر و زیباتر از رقیب آسیایی آن است.

  8. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تویوتا دیگه زیادی نافرمه ?

  9. مصیبت

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول از همه اینکه این دوئلا اینقدر طولانی شده که کلا از چشم افتادن و نبودشون بهتره
    بعد وقتی ولووv90 کلاس کانتری تو این کلاس حذف میشه نهایت انصاف داورا رو میرسونه. شماره یک این کلا ولوو هستش و تو دنیای خارج حتی بنز الترین ازش شکست میخوره و خود المانیا میان میگن بنزخوب کار نکرده اگه دنبال کراس استیشن هستین برین ولوو بخرین
    بعدش تویوتا میاد تو این خانواده. بعدش سوبارو کو؟ بعد ولوو سوبارو بهترین کراس استیشن دنیاس. تو کانادا جنازه سوبارو رو میخرن زنده میکنن ولی حذف شده
    ائودی a4 الرود که اصلا کوچیکتر از سوبارو اوت بک و ولوو v90 کراس کانتریه اومده تو نیمه نهایی. کاش حداقل a6 بود میگفتیم بله تو یه همرده ان
    اینه نهایت منطق این جامعه ی پرایدی. الحق که این دوئل و دعواهاش نشون داد این مردم لیاقت همون پرایدم ندارن

  10. محسی

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلق کننده این کلاس و بهترین سازنده ی این کلاس ولوو هستش که نمیدونم چرا تو لیست نیست. خیلی عجیبه
    مثل اینه بگن چند خودروساز المانی رو نام ببر. بعد بگن بنز پورشه و اوپل. بی ام و کو؟ بی ام و نداریم اصلا.
    نمیشه تو این کلاس ولوو نداشت
    اتفاقا نمیدونم سلیقه بقیه هموطنا چطوره ولی خودم شخصا کراس کانتری رو نسبت به شاسی بلند یا SUV ترجیح میدم. همون گراند کلرنسی رو داره که شاسی بلند داره. حداقل مشخصات کراس اکانتری ولوو رو مرور میکردم گراند کلرنسش چند میلیمتر بالاتر از مزدا cx5 و هوندا cr-v و تویوتا راو۴ بود
    جای تعجبه ولوو اصلا نیست تو این کلاس. در حالی که تو بهترین ماشینای دنیا ولوو دوتا نماینده داشته بقیه شرکتای معروف تنها یک نماینده

  11. POOYA

    ۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ونزا خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا