آئودیفولکس واگن

دوئل نهایی، فولکس‌واگن پولو یا آئودی A1؟

مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

 

 

 

فولکس‌واگن پولو

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۷

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۷۱,۳۶۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۹۵,۴۰۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و باکیفیت، آپشن‌های سطح بالا، تجربهٔ رانندگی عالی

نقاط منفی: فرمان بی‌حس، عدم ارائهٔ نسخهٔ سه‌در

 

آئودی A1

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MQB A0 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۴,۰۷۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۶۳۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۴۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر شیک، کابین رده بالا، طراحی کاربردی

نقاط منفی: لیست محدود پیشرانه‌ها، قیمت گران، کیفیت داخلی بهتر از پولو نیست

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A1 40 TFSI

فولکس پولو GTI

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۶.۵ ثانیه ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۰ لیتر ترکیبی ۶.۱ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۳۷ گرم/کیلومتر ۱۴۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۰ لیتر ۴۰ لیتر
وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم ۱۳۵۵ کیلوگرم
طول ۴.۰۳ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۶ متر ۲.۵۵ متر
حجم صندوق بار ۳۳۵ لیتر ۳۰۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۱۴۵ پوند ۱۳,۱۹۹ پوند
قیمت موردبررسی ۲۴,۵۳۹ پوند ۲۰,۲۵۹ پوند

 

[دانلود ویدئو] این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید. [polldaddy poll=10294267]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (349 ديدگاه)

    2 تا ماشین با مشخصات خیلی نزدیک.یکی یکم لوکس تر و گرون تر با برند لوکس اونیکی با برند اقتصادی و ارزونتر و برند اقتصادی.اگه مساله قیمتی نباشه فکر نکنم دلیلی برای انتخاب پولو باشه اما خوب قیمت تو این کلاس خودرویی تعیین کنندس.

    1. M

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آئودی یه خورده بهتره ولی نه چهار هزار و خورده ای پوند ! انتخابم پولو

    2. علی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      لوکس ¿¿¿¿¿ عزیزم رقابت رولزرویس و میباخ که نیست هر دو هاچبک اقتصادی هستند اینجا من به پولو رای میدم که به هدف ساختش نزدیک تره یه بار داخل گلف ۲۰۱۸ نشستم بینظیره اصلا احساس نمیکنی که تو هاچبک نشستی

      1. saeed

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (349 ديدگاه)

        دوست عزیز بخون یه چیزیو بعد مزه بریز.منم گفتم همه چیزشون خیلی نزدیکه .اما با هر کیفیتی برند آئودی بالااخره لوکس محسوب میشه و فولکس معرف برند اقتصادی هست(من طرفدار هیچ کدومشم نیستم).این بحثم تو دنیای مارکتینگ و فروش تحت عنوان برندینگ هست .خیلی ها حاضرن با شرایط یکسان پول بیشتری بدن به یه کالای مشابه، صرفا با یه برند و اسم لوکس فقط به خاطر متفاوت دیده شدن در اذهان عمومی. یه مثال ساده و دم دستش تفاوت پرشیا و 405 بود (در عین تشابه بالای 90 درصدی) در دهه 80 شمسی تو ایران که خودش داستانها و افسانه ها ساخته شده بود براش .موفق باشی

        1. علی

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1206 ديدگاه)

          @سعید شما خودت جواب خودتو دادی اینکه فولکس برند اقتصادی بهتریه تو این کلاس دست بالاتر از آئودی رو داره اینکه مردم ایران پول خیلی بیشتری بابت چیز های بی ارزش میدن مثل سانتافه و راو ۴ که راو ۴ تو دنیا ارزونتر و بهتر و پرفروشتر بود اما تو ایران مردم سانتافه به چشمشون قشنگتر میومد و حتی پول بیشتری میدادن به سانتافه و کیفیت کمتری دریافت میکردن دلیل نمیشه مردم اروپا هم بخوان بیشتر تو چشم باشن و خودشونو نشون بدن اینجا بحث اصلی اقتصادی بودن خودروست وگرنه با پول آئودی میشه بنز e class یا بی ام و سری ۵ کارکرده بگیری

        2. saeed

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (349 ديدگاه)

          علی جان من نگفتم فولکس بدتره یا بهتره.نگرفتی حرفمو.من میگم همه جای دنیا بحث ارزش برند که ناخواسته حتی در شرایط برابر اختلاف قیمتی ایجاد میکنه هست.یجورایی قانون نانوشتس که طرفدارای خودشو داره فارغ از هر منطقو دودوتا چهارتای اقتصادی.حالا تو این کلاس که عمدتا خریداراش تو دنیا از قشر متوسط رو به پایین هستند یا اصولا علاقه ای به هزینه اضافی کردن برای ماشین ندارن این اختلاف قیمتی خیلی به چشم میاد و صد درصد تو تصمیم گیری خرید تاثیرگذاره که آمار فروشم این حرفو تایید میکنه.درست برعکس کلاسهای بالاتر مثلا سدانهای فول سایز که قضیه برعکس میشه.در مورد مثالتم دوست عزیز سانتافه و راو4 فارغ از مقایسه فنی و طراحی در 1 کلاس نیستن.راو4 یه کراس اوور کامپکت 2 ردیفه 5 نفره هست در حالیکه سانتافه یه کراس اور مید سایز با قابلیت 7 نفره شدن هست و مقایسشون به این ترتیب و قیمتی از اساس اشتباهه.

  2. Landscape

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نظر من فولکس پولو کیفیت یکسانی با آئودی داره ولی با قیمت کمتر

  3. Mad.z.Max

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    فقط قیمت نظرمو به سمت پولو برگردوند. (البته چون تقریبا از هر نظر شبیه یا خیلی نزدیک هستن..) اما کابین آئودی خیلی برام جذاب بود، اینکه یکم همچیز مجموعه داشبورد به سمت راننده متمایله خیلی جذابه.. شبیه سدان های دهه نودی که تو ایران اومدن..

  4. овsкиكMас

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی از لحاظ فنی نزدیک به هم هستن اما آئودی رو انتخاب میکنم،اون اختلاف قیمتش هم طبیعیه چون بخاطر برند لوکس بودنش هست

  5. امیر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (202 ديدگاه)

    پلتفرمشون که یکیه کلا یه ماشینن با ظاهر متفاوت اما من اسم آئودی رو ترجیح میدم قیمت گرونترش هم ارزش اسمشو داره
    از طراحیشم بیشتر خوشم میاد
    اونا مثل شرکتای ما نیستن که الکی گرون کنن
    حتما دلیلی داشته که آئودی گرونتره

    1. OMID

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      چون مارکش ائودیه دلیل دیگه ای نداره

      1. جی کلاس مرسدس

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (143 ديدگاه)

        فقط میای سمپاشی ماشینهای آلمانی خسته نشدید واقعا اره به خاطر برندش مگه رولزرویس برای برندش پول نمیگیره یا کادیلاک چقدرش صرف کیفیتش میشه چقدرش برای برنده خب برند لوکس گرونتره این گرونی ارزون به دست نیومد که اینقدر راحت زیر سوال میبریش یه تاریخ و عقبه پشتشه

  6. امیر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    در یه حد هستن جفتشون اما بخاطر قیمت برتری با پولو هست کاملا اما بخاطر علاقه شخصیم به ائودی رای میدم

  7. حمیدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دو خودرو به نظرم خیلی شبیه هم رسیدن که البته بی راه هم نیست من به پولو رای دادم چون در درجه اول صندلی پارچه ای بیشتر از چرم دوست دارم دوم به نظرم انقدر تفاوتی نداشت که بشه ائودی رو لوکس حساب کرد پولو رو معمولی

  8. ارش

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به آئودی رای میدم لوکس تر و اسپرت تر و راحت تر اما از کابین فلکس هم نمیشه گذشت مخصوصا تودوزی خیلی قشنگه.

  9. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من آئودی. البته هردو مشخصات شبیه بهم دارن. حتی طراحی کابین تاحدودی بهم شباهت دارن.اما آیودی رو انتخاب میکنم چون بیشتر دوسش دارم.درضمن نشان حلقه های آئودی جذابین بیشتری داره نسبت به WW

  10. Ahmad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    قطعا فولکس پولو به خاطر علاقه شخصی واقعا طراحی داشبورد و کیفیت متریال داخلش فوق العادست این ماشین و جزو ماشین آرزوهامه با اینکه جزو رده خودروهای کوچک محسوب میشه ولی کابینش اندازه یک خودروی سِدان جاداره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا