مرحلهٔ نهایی، گروه چهاردهم، سدانهای کوپه
آئودی A7
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶,۱۱۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۹۳۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۸۱۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۸۵۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی عالی و زیبا، تکنولوژیهای استاندارد پیشرو و سطح بالا، عملکرد درجهیک، کابین جادار
نقاط منفی: تغییرات نهچندان کلی نسبت به نسل قبل، قیمت بالای آپشنها، سواری خشک
مرسدس AMG GT 4
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MRA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲,۴۴۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳,۵۶۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۶۰۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱,۵۲۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ تندوتیز، عملکرد عالی، صندلیهای عقب کاملاً کاربردی
نقاط منفی: قیمت گران، آلایندگی بالا
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A7 55 TFSI | مرسدس AMG GT 43 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۳ لیتری I6 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۶۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۲ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | – |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی | ۹.۲ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۵۸ گرم/کیلومتر | ۲۱۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۳ لیتر | ۶۶ لیتر |
وزن | ۱۸۱۵ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۷ متر | ۵.۰۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۲ متر | ۲.۹۵ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۵ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۲,۵۰۵ پوند | ۸۲,۰۰۰ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۹,۵۹۲ پوند | ۸۲,۰۰۰ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۶۸,۹۹۵ دلار | – |
قیمت موردبررسی | ۶۸,۹۹۵ دلار | – |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10308016]
محمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا بنز?
NAVID۰۰۹۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مرسدس Gt , رقیب نداره در کلاس خودش و بنظر من یکی از بهترین خودروهائیه که بنز در این ۱۰ساله ارائه داده .
GT 4 AMG نظیر نداره
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بنز :
طراحی جلو بهتر – مشخصات فنی بهتر
آئودی :
طراحی عقب بهتر – قیمت بشدت منطقی تر
طراحی داخلی : بصورت میلیمتری بنز بهتر
.
برام سوال بود که چرا اینقدر آئودی بهتر فروخته؟؟؟
قیمت دو خودرو جوابمو داد
.
اینکه با قیمت یه خودرو «پیشتاز» گروه بشه ۲ تا از ۱ خودروی دیگه «پیشتاز» گروه رو خرید، فقط در گروه های فوق لوکس یا هایپرکارها قابل توجیهه
.
در نهایت اینجا دوست دارم بنز رو انتخاب کنم، تو واقعیت، آئودی
ضمن اینکه رینگ خاص بنز زیاد توی چشم میاد
M
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸آئودی طراحی بهتری داره(مخصوصا که بنز یکی از زست ترین رینگ های تاریخ خودروسازی رو داره) ولی خب از لحاظ فنی و حتی اجساسی انتخابم بنزه
مرصاد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸کاکو من رای م آئودی بود ولی اگه بخوام یکی از دلایلی که این مدل بنز رو دوست دارم بگم ، همین رینگ هاش هستن
برای من خیلی جذابه
Soheil
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸در حال حاظر موقع خرید این مدل هشت نوع رینگ در طرح ها و رنگ ها و سایز های مختلف موجوده .
تقریبا اکثر خودرو ها با رینگ های مختلفی عرضه میشن که مشتری بنا به سلیقه خودش انتخاب می کنه . به جز خودرو های خیلی ارزون قیمت و اقتصادی که تنها یک مدل رینگ در دسترس هست.
iman
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اون دوستانی که دیروز از قیمت رولزرویس صحبت میکردن امروز حرفی در مورد قیمت دو برابری ای ام جی نمیزنن، ظاهرا دو برابر پول دادن برای بنز نسبت به آئودی از نظر اینا توجیه منطقی داره
:::فرشاد:::
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸GT4 رقیب مستقیم A7 نیست، CLS رقیب اصلی A7 حساب میشه که قیمتش به مراتب کمتر از GT4 هست.
نویدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸من توی این دوئل cls نمیبینم…
A7 و gt4 باهم مقایسه شدن، که قیمت gt4 حدودا دو برابره.برتری خاصی هم نداره، بجز اینکه چند دهم ثانیه سریعتره.این چند دهم ثانیه 40 هزار پوند می ارزه؟
اگر قرار باشه فانتوم بخاطر قیمتش به میباخ ببازه، پس اینجا هم gt4 بازنده ست.
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸این کلاس ماشینا به نظرم خیلی کاربردین خیلی باحاله انتخابمم قطعا ائودیه
ایلیا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸الان همون طرفدارای بنز که توی دوئل با رولزرویس قیمت براشون ملاک بود و میگفتن در شرایط یکسان دو برابر پول نمیدن ببینیم تو این شرایط که عملکرد تقریبا یکسانه و ائودی نصف بنز قیمت داره به ائودی رای میدن؟!
البته توی اون کلاس قیمت واقعا ملاک نبود ولی اینجا قیمت مهمه.
:::فرشاد:::
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ایلیا جان، رقیب اصلی A7 این نیست، مرسدس CLSه که اختلاف قیمتشون حدود ۴ هزار دلاره.
حسين وي
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ما الان دارین راجع به این دوئل حرف میزنیم دوست عزیز
شما گزینه cls میبینی ؟؟؟؟
:::فرشاد:::
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸من فقط خواستم بگم شرایط این دو خودرو یکسان نیستن، GT4 از پایه و اساس محصول رده بالاتریه، طبیعیه قیمتش بیشتر باشه، اگر CLS با A7 اینقدر اختلاف قیمت داشتن، بعد میتونستین انتقاد کنین.
Hamid...Audi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸داد این کلاس بندی ماشین ها بر چه اساسه؟!
این دوتا ماشین فقط یه چیزشون اختلاف فاحش داره اونم قیمته.
اندازه، حجم موتور، توان و گشتاور موتور و … با اختلاف کم برابره.
طبیعیه مرسدس با اون همه گرونتر بودن ماشین بهتری باشه ولی سوال اینه که اون برتری ها به این قیمت میارزه؟
خودم بدون توجه به قیمت A7 رو انتخاب کردم.
ایلیا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فرشاد عزیز
اگه توضیح بجایی که دادی رو دیروز هم میدادی اونوقت حرفت قابل قبول تر بود.
اگه A7 و Gt4 ده درصد تفاوت داشته باشن رولزرویس و Sکلاس میباخ 90 درصد تفاوت دارن.
فانتوم یه خودرو تولید محدود و کاملا دست سازه که برای پیچ های سینی زیر موتور هم آپشن داره ولی میباخ بر مبنایS کلاس ساخته میشه که سالانه هزاران دستگاه تولید داره و هیچ هزینه ی اضافی برای شرکت نداره. اتفاقا توضیح شما برای دوئل دیروز صادق تره. اونجا باید این استدلال رو میکردی.
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش اتفاقا یکیش خودم بودم که اگه دقت کنی یکم پایین تر نظرمو میبینی?
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸جریان این اختلاف قیمت چیه دوستان؟مگه تو یه سطح نیستن پ چرا اینقدر فاصله ی قیمتیشون زیاده؟
овsкиكMас
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸فکر کنم قیمت هارو اشتباه زدن! من الان تو چندتا سایت نگاه کردم قیمت پایه آئودی ٧٨ هزار دلار بود!این قیمت پایه واس A5 هست در بهترین حالت !
امیر دهقان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸https://www.whatcar.com/audi/a7/hatchback/55-tfsi-quattro-sport-5dr-s-tronic/82850
https://www.caranddriver.com/audi/a7/specs
:::فرشاد:::
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸نه عزیز تو یک سطح نیستن؛ GT4 از همه نظر فاصله داره با A7، در واقع A7 باید با CLS مقایسه بشه که تو نسخه CLS450, اختلاف قیمتشون کمی بیشتر از سه هزار دلاره.
قیمت پایه A7: حدود ۶۹ هزار دلار
قیمت پایه CLS450: حدود ۷۲ هزار دلار
قیمت پایه GT4: بیش از ۱۱۰ هزار دلار
Abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ممنون فرشاد جان
Amir Machine
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بزنید هرچی آئودی به فینال رسیده رو نفله کنید
اینجا تمام ماشینهای دنیا در برابر مرسدس محکوم به شکست خواهند بود
لوگوی مرسدس روی هر ماشینی باشه دیگه نه قیمت دو برابری مهمه، نه دو لیتر مصرف سوخت بیشتر، نه آلایندگی بیشتر
حتی انتخاب آئودی A7 بعنوان ماشین لوکس سال 2019 دنیا هم برای هیچکس اهمیتی نداره
Audi, The Lord of the Rings
Amir Machine
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸لطفاً به این جملات دقت کنین:
«لیست نامزدهای رقابت خودروی سال دنیا بسیار طولانی است که داوران و کارشناسان بینالمللی، خودروهای برتر را از میان آن انتخاب میکنند.هیئتداوران این رقابت از 86 روزنامهنگار خودرویی بینالمللی از 18 کشور جهان تشکیل شده است. این رقابت با معرفی رسمی نامزدها در نمایشگاه پاریس شروع میشود. پسازاین، اولین مرحلهٔ آزمایشهای رانندگی با این خودروها از ماه نوامبر در لسآنجلس آغاز خواهد شد. پس از انجام این آزمایشها، رأیگیری انجام شده و نامزدها به 5 خودرو کاهش خواهد یافت. سپس در ماه فوریهٔ سال آینده، آزمایشکنندگان اقدام به انجام آزمایشهای بیشتری با شرکتکنندگان باقیمانده کرده و دوباره رأیگیری خواهند کرد. نهایتاً پس از طی همهٔ این مراحل، برندگان جوایز خودرویی سال 2019 در نمایشگاه نیویورک در ماه آوریل 2019 اعلام خواهند شد؛ بنابراین، این یکی از مطلوبترین و خواستنیترین جوایز صنعت خودروسازی است که روندی طولانی و دشوار را طی میکند. هرکدام از این خودروها برای اینکه بتوانند به جایزهٔ خودروی سال دنیا دست پیدا کنند باید مراحل سخت و دشواری را پشت سر بگذارند»
حالا از پس این رقابت بشدت سخت، 86 داور از 18 کشور جهان آئودی A7 رو بعنوان خودروی لوکس سال 2019 دنیا انتخاب کردن درحالیکه مرسدس CLS و بامو سری 8 هم در بین فینالیستها بودن، چقدر اینا احمقن که نرفتن AMG GT4 رو انتخاب کنن!! یعنی سرشون نمیشده کار اند درایور به مرسدس امتیاز بیشتری داده؟ ای بابا ببین چه کسایی داور میشن!! (ضمناً AMG GT4 خودش تو بخش ماشین پرفورمنس سال نامزد بود، فکر نکنین چون ماشین جدیدیه اصلاً به رقابت سال 2019 نرسیده)
جالب اینجا است که برای بعضیها جایزهای به این معتبری اهمیت نداره اما نیم امتیاز بالا پایین از چهارتا سایت بسیار بسیار مهم و تعیینکنندهس!!!!!!
:::فرشاد:::
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸به این بخش متن بیشتر توجه کن دوست من: این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند✔️
Hamid...Audi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ولی واضحه که در عمل این اتفاق نمیفته و خیلیا بیشتر به مشخصات فنی رای میدن.
مانی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اون جایزه رو درست درک نکردی
اگه ملاک جایزه هایی مثله اون باشه پس هیوندای i30nخیلی بهتر از AMG GT4هست
منظورم اینه i30nشاید بهتر باشه اما ماشین بهتری نیست!!!!
مانی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸همینجوری مثال زدم بجاش سیویک تایپ Rرو در نظر بگیر
More
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸جدا از اینکه قیمت GT4 خیلی بالاتره خیلی زشت ترو سنگین تره
A7 به همون نسبت زیبا تره و قیمت معقولی داره
اینتریور GT4 هم نسبت به یه S کلاس 2013 فرق زیادی نداره
پس رای من بدون تردید A7
овsкиكMас
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸تو تاپ گیر و کار اند درایور و اتواکسپرس و کار کانکشن و یو اس نیوز نمره amg gt 4door بالاتر هست بعد طرف میگه اینجا بنز فقط بخاطر لوگوش برنده هست و چیزای دیگه مهم نیست اینجا واس بقیه!!!
تو درست میگی اصغر! کار اند درایور و اینا هم از همین بچه ها پدالن کارشناساشون
Hamid...Audi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸شمام یه سر به بهترین خودروی لوکس سال بزن بدک نیست.
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب بهترین خودروی های پرفومنس سال ۲۰۱۹ ازمجله motor magazine
نماینده ها(آلپاین a10.رنومگان اسپرت.فورد موستانگ gt.پورشه۹۱۱ gt2.مرسدس amg gt4. آئودیrs4.ب ام وM5. شورولت کاماروss.ب ام وm2کامپتیشن.هیوندای i30n. آیودیr8 v10)
جایگاه ۱۱_ شورولت کاماروSS
جایگاه ۱۰_ رنو مگان اسپرت
جایگاه ۹_ فورد موستانگ GT4
جایگاه ۸_ آلپاین A10
جایگاه ۷_مرسدس AMG HTC
جایگاه ۶_ آیودی RS4
جایگاه ۵_ هیوندای i30 N
جایگاه ۴_ آیودی R8 V10
جایگاه ۳_BMW M5
جایگاه ۲_ BMW M2
جایگاه اول خودروی سال_پورشه ۹۱۱GT2
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان اگه خواستیدفیلم این رقابت ها روتماشاکنیدو نظرتمام داورهای این رقابت رو درمورد این خودروهابدونید دریوتیوب MOTOR MAGAZINE رو سرچ کنید تاصفحه این مجله بازبشه وفیلم هاش رو میتونید ببینیدخیلی راحت
Seyed.AMG
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸خوب خدا رو شکر ، ترسیدم فکر کردم gt63s ، رتبه ۷ رو کسب کرده ???
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ببخشید گوشی من گاهی نوشته هام رو تغیر میده.
مرسدس AMG GTC/ فورد موستانگGT
حسین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸امکان نداره A7 را به چیز دیگه ترجیح بدم . فقط نشستن پشت این دوتاس که معلوم میکنه آئودی چیه . تو ایران صد در صد بنز رای میاره چون از قدیم گفتن بزن ولی به فروششون تو آمریکا دقت کنید بعد میفهمید چی به چیه
Hosseinbimmer
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸چیز دیگه رو به ائودی ترجیح بدی ?
Seyed.AMG
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز مثل اینکه به نقاط منفی a7 و gt4 نگاه نکردی !!!
یجور میگی وقتی پشت این دو تا بشینی میفهمی آئودی چیه ، هر کی ندونه آئودی ماشینه، بنز گاریه
سورنا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸عین این میمونه بگی یه نفر تو آمریکا میره پراید وارد میکنه چون تو ایران پر فروشه :|
Iman67
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بنظر من این کلاس ترکیبی از لوکس بودن و هجومی بودن اولویت هست
چون اگر شخصی خودروی کاملا لوکس بخواهد باید به کلاس بالاتر یعنی بنز مدل اس و آئودی مدل آ٨ رجوع کنه،با این تفاسیر من بنز رو انتخاب میکنم چون هجومی تر هست گرچه آئودی هم یک ژرمن هست و فوق العاده بخصوص طراحی داخل
اما این بنز واقعا میشود گفت شاهکار هست یک ماشین کامل
SeeKer of DynAmic
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸A7 هم چرم دوزی بهتری داره هم قیافه بهتری داره هم موتور خورجینی داره هم قیمت خیلی کم تری داره هم فضای صندوق بیشتری داره . به خاطر موتور خورجینی رای به A7 دادم .
Behnam
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مرسدس بنز خیلی سره
Ferrari
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸محصولات ائودی از نظر طراحی واقعا فوق العادن??
:::فرشاد:::
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸منتظر RS7 هستم. . .
Behzad zarei
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸با این که به طرز بی رحمانه ای عاشق فراری ام
هیچ کمپانی خودروسازی تو دنیا مثل بنز نیست
باور کنید
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال جان میشه این دوئلارو زودتر تموم کنی که چرت و پرت نشنویم واقعا دیگه داره حال بهم زن میشه
Farzad
۲۷ آذر ۱۳۹۸اختلاف قیمت هارو نگاه کنید . مسلمه .