آئودی نسل و مدل کاملاً جدید سدان و استیشن A4 خود را رونمایی کرد. افزایش فاصله بین دو محور و کاهش وزن همراه با استفاده از تکنولوژیهای مدرن، این خودرو را جذابتر و خواستنیتر از همیشه مینماید.
با وجود تصاویر جاسوسی و اخبار فراوان پیش از رونمایی از این خودرو، طراحی تکامل یافته آن چیزی برای شگفتی بزرگ ندارد. در مقایسه با سلف آن، نگاهی اخموتر با استفاده از چراغهای LED روزتاب متفاوت و گرافیک خاص چراغها و جلوپنجره بزرگتر یک تکه حاصل شده است. سقف، شیبی ملایم دارد و چراغهای سنتی آئودی در انتهای خودرو بهصورت LED میباشند. درب صندوق نیز بالاتر قرار گرفته است. در مقایسه با نسل قبل یا B8، نسل جدید یا B9 بیشتر شبیه یک فیس لیفت به نظر میرسد تا خودرویی کاملاً جدید. با این وجود ابعاد متفاوت نشان میدهد که تغییرات، چیزی فراتر از خطوط ظاهری آن میباشند. طول آئودی A4 سدان جدید به ۴.۷۳ متر رسیده که ۲.۵ سانتیمتر کشیدهتر شده است. عرض نیز با ۱.۶ سانتیمتر پهنای بیشتر، به ۱.۸۴ متر رسیده است. ارتفاع خودرو ۱.۴۳ متر میباشد و فاصله بین دو محوران نیز با افزایش ۱۲ میلیمتری به ۲.۸۲ متر بالغ میگردد. از نکات جالب نسل جدید باید به آئرودینامیک خارقالعاده آن اشاره نمود که برای مدل سدان، ۰.۲۳ و برای مدل آوانت ۰.۲۶ میباشد و باعث کاهش مصرف سوخت و سروصدای باد در سرعتهای بالا نیز میشود. نسل جدید A4 به میزان قابلتوجهی از وزن خود را از دست داده است. بهعنوان مثال مدل سدان ۱.۴ با وزن ۱۳۲۰ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم کاهش وزن را نشان میدهد. افزایش اندک فاصله بین دو محور به افزایش فضای مسافر و فضای مفید خودرو انجامیده است. فضای پای سرنشینان عقب ۲۳ میلیمتر بیشتر از قبل است. برای لذت بردن از سواری، صندلیهای عقب نیز بهطور کامل ازنو طراحی شدهاند. این صندلیها با الگوی آناتومی بدن انسان بوده و پشتسری آنها علاوه بر قابلیت تنظیم در ارتفاع، میتواند در فاصله با سر سرنشینان نیز تنظیم شود. فضای بار در مدل آوانت با ۱۵ لیتر افزایش به ۵۰۵ لیتر رسیده است. صندلیهای عقب را نیز میتوان به نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ تا کرد تا نهایتاً فضای بار به ۱۵۱۰ لیتر افزایش یابد. فضای داخل کابین با مجموعه روشنایی با بیش از ۳۰ رنگ و تجهیزات مدرن، خودنمایی میکند. نمایشگر کاملاً جدید ۱۲.۳ اینچی داشبورد برگرفته از مدلهای TT و Q7 به صورت استاندارد خواهد بود. یک سیستم سرگرمی نیز با نمایشگر ۸.۳ اینچی تبلت مانند نیز در داشبورد مرکزی قرار میگیرد. این سیستم را میتوان با صدا یا لمس فعال نمود. اتصال وای فای و LTE و مجموعه کارپلی اپل یا اندروید اتو نیز مهیا شدهاند. برای سرنشینان عقب نیز میتوان سیستم سرگرمی با نمایشگرهای تبلت شکل ۱۰.۱ اینچی و سیستم صوتی پیشرفته بنگاند اولاوسن را سفارش داد. پیشرانههای آئودی A4 جدید از مجموعهای از موتورهای قابل انتخاب ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی تشکیل میشوند. مدل پایه ۱.۴ لیتری TFSI از قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر سود میبرد. یک پله بالاتر، مدل ۲.۰ لیتری TFSI قرار دارد که ۱۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور، یک نسخه دیگر ۲۵۲ اسبی و ۳۷۰ نیوتن متری نیز دارد. در بخش موتورهای دیزلی، موتور ۲.۰ لیتری توربوی TDI میتواند ۱۵۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر و با تنظیمی دیگر، ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر تولید کند. موتور شش سیلندر توربو دیزل ۳.۰ لیتری هم ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخه قویتر هم ۲۷۲ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر خروجی آن است. آئودی A4 همچنین در یک نسخه G-Tron در مدل آوانت ارائه میشود که موتور ۲.۰ لیتری ۱۷۰ اسبی و ۲۷۰ نیوتن متری آن میتواند از ۱۹ کیلوگرم گاز فشرده CNG موجود در مخازن نصب شده در کف خودرو استفاده کرده و ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با گاز و ۴۵۰ کیلومتر دیگر را با بنزین داخل باک خود طی نماید.۳۶ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
The Best Or Nothing
۸ تیر ۱۳۹۴خوشگل تر شده
علی
۸ تیر ۱۳۹۴زبان طراحی آئودی داره خیلی بهتر میشه.اینم نتیجه ی هزینه ی هنگفتی که تو کار تحقیق و پژوهش متقبل شده.
شایان
۸ تیر ۱۳۹۴پدال قیمتشم میذاشتین
امیر
۸ تیر ۱۳۹۴مشکل من با آئودی طراحی بدنشه که اصلا اونو خطوط برجسته وعضلانی بنزوبی ام دبلیو حتی شورولت وفوردو نداره یه جوری بدنش کسل کنندس به نسبت اونا اما جلوعقب آئودی همیشه برام زیبا ودلنشین بوده و سواریوتکنولوژیشم همیشه خوب بوده
رضا
۸ تیر ۱۳۹۴خیلی قشنگه ولی طراحی سری3 جسارت بیشتری داره
متین
۸ تیر ۱۳۹۴سلام …
نمیدونم آئودی چی داره که انقدر طراحیش ( به نظر من ) زیباست … واقعا طراحی همه ی مدل هاش پویا و جذابن … در مورد داشبوردش هم که خیلی خوب چیده شده (با اینکه داشبورد از نوع سنتی هست) … واقعا ماشینیه که میگه من یه آلمانی اصیلم … فقط اگه یه مقداری چهره خشن تری میداشت جذاب تر میشد …
روز خوش …
آقای مهندس
۸ تیر ۱۳۹۴با درود خدمت شما کاربران عزیز سایت پدال و مدیریت محترم سایت پدال
من در حال ثبت مهم ترین اختراع صنعت خودرو هستم . اختراع من را با مثال کوچک برای شما شرح میدهم .
فرض کنید یک آزرا دارید . میتوانید روی حالت کم شتاب قرار بدید و ماشین شما مقدار 1 لیتر در 100 کیلومتر مصرف کند یا در حالت شتاب معمولی آزرا که باز هم نصف آزرا مصرف میکند .
میتوان حدود5 برابر از یک موتور کار کشید یعنی یک موتور شش سیلندر مثل آزرا بتواند اندازه موتور w16 بوگاتی گشتاور و قدرت تولید کند و شتاب آن هم مثل بوگاتی باشد .
میتوان به راحتی این موتور را دوگانه سوز بنزین و گازوئیل کرد .
در مراحل ثبت آن هستم . یک سوال از شما دارم. چگونه میتوانم به کمپانی های بزرگ مثل ولکس واگن یا بنز و بی ام دابلیو و …. بفروشم
حدودی چقدر قیمت داره اختراع من .
موتور کاملا شبیه موتور اصلی است فقط چند بخش آن تغییر کرده است . اندازه اش تقریبا یکی است .
چقدر می ارزه
علیرضا
۸ تیر ۱۳۹۴خودم ازت میخرم، نمیخواد بفروشی به خارجیا
JAVAD GM
۹ تیر ۱۳۹۴اقا مهندس نتیجه رو بهون بگو بعدا ثبت شد نشد هر چی شد اعلام کن
شایان
۸ تیر ۱۳۹۴مگه رضا برات توضیح نداد که نیای به همه بگی برادر من این چیزایی که داری شما میگی مخفیه نباید همه بدونن شما هم هرچی رضا گفت انجام بده راهش همونه امیدوارم اگه کارات درست بود و واقعا بتونی انجام بدی پیروز باشی
Zonda R
۸ تیر ۱۳۹۴@.F
اقای مهندس عزیز
شما باید از طریق یه وکیل متبحر در روابط تجارت بین الملل با حداقل دو کمپانی اختراعتو در جریان بزارید
حداقل قیمت اختراع شما
گرفتن تابعیت کشور مورد نظر، خانه، خودرو و استخدام در وارد r&d همون کمپانی و یه حقوق مکفی
البته اگه اونو در فضای مجازی مطرح نکنید
ALL CARS
۸ تیر ۱۳۹۴سلام جناب مهندس
حتما با چندوکیل خبره در زمینه ی تجارت بین الملل مشورت کنین وبا چند موسسه ثبت اختراع که حتما مشاورانی در همین زمینه دارن وحتما حتما با مخترعانی که طرح هایی را در کشورهای دیگر ثبت وبه تولید انبوه رسوندن هم مشورت کنین که بسیار کارآمد خواهدبود وهرچه تعداد مخترعینی که مشاوره میگیرین ومخصوصا اگه تو زمینه های مرتبطی با طرح شما طرح داده باشن میتونن روی قیمت گذاری پیشنهادی شما هم بسیارتاثیر مثبتی داشته باشن
ان شاا… هرچه زودتر طرحتون ثبتو به تولید انبوه برسه چه در ایران وچه در هرجای دنیا باسودبسیار برای شما تاباعث خوشی شما وانگیزه برای اختراعاتی دیگر و تو پدال هم مقاله ی درهمین زیمنه ارائه بدین تا بدونیم هموطنمون چه کررررررررررررده
رضا
۸ تیر ۱۳۹۴من میگم به سایپا بفروشی بهتره
چون هیچگپکس اندازه اونا دنبال تکنولوژی های جدید نیست…آره
رهگذر
۸ تیر ۱۳۹۴باید یاد بگیری ولکس واگن وجود خارجی نداره بی ام دابیلو هم بهشون بگی میگن طرف انگلیسیه میخواد خودشو ایرانی جا بزنه!! اخه این چه بیماریه که هر چی اونا میگن شما همونو میگین!!
نوید جهرمی
۹ تیر ۱۳۹۴بچه هایی که ب شوخی یه چیزایی پروندید، نمیشه یکم جدی باشید؟ همه چیز رو باید مسخره کرد؟
آقای مهندس عزیز اول تبریک به خاطر ایده و اختراعتون ، دوم برادر اختراعت رو همینجور نقل نکن حتی کارکردشو اونم تو یه فضای اجتماعی. بعد شما برای ثبت اختراعت یا شرکت در یه مسابقه یا جشنواره مثل خوارزمی حتمن تلاش کن. وقتی که اعتبارت بالا بره از طریق وکلای تجاری میتونی کارت رو دنبال کنی . اگه وقت و حوصله این کارا رو نداری از طریق یه استاد معتبر داخلی با یه استاد معتبر خارجی ارتباط برقرار کن و از راه تعریف پروژت به اونجا میتونی هم از امکانات تحصیلی و مالی استفاده کنی و هم میتونی با نه یک خودروساز بلکه با کمپانی های در ارتباط با چندین خودروساز ارتباط برقرار کنی.
با آرزوی موفقیت برای شما
AHMADREZA
۸ تیر ۱۳۹۴خیلی قشنگه به نظرم این و ats رقیبای خوبی واسه سری 3 اند پدال خبر این که آوودی می خواد ماه پیما بسازه
شایان
۸ تیر ۱۳۹۴اگه یه ذره آئودی لوکس تر ماشیناشو بسازه(گرچه لوکس هست) فوق العادست این برند عالیه عجیب مهندسی قویی داره شعار آئودی هم همینه
به یاد دوستم عارف
۸ تیر ۱۳۹۴این ماشین همیشه برای من قابل احترام بوده وهست گذشته از طراحیش که زیباست(سلیقه ای) نمیتوان از کوچکترین و ریزترین قسمت این ماشین از نظر ساخت و مونتاژ ایراد گرفت. تمای اجزای این ماشین به زیبایی ودقت بسیار بالا درکنار هم لذت را به بیننده هدیه میکند.. دقت در ساخت و مونتاژ توی خون آلمانیهاست. دیزاین در ایتالیا . استهکام درامریکا و اقتصادی بودن در ژاپنیها
NFS gaming
۸ تیر ۱۳۹۴خیلی زیباست
همه چیش عالیه
پیکان جوانان
۸ تیر ۱۳۹۴در نسل قبل شاهد تفاوت بسیار بیشتری در زبان طراحی آئودی نسبت به نسل قبل ترش بودیم اما اگر یک نگاه به نسل جدید خودرو های آئودی کنیم متوجه این موضوع میشیم که بیشتر نسل جدید یک فیس لیفت از نسل قبل هستند تا یک نسل جدید.این موضوع تقریبا در تمامی محصولات آئودی به چشم میخورده q5,q7,a8,a3,a4,r8،tt و …از طرفی هم کم کم آئودی a4 داره از نظر طول به A6 نزدیک میشه و ممکنه روی فروش تاثیر گذار باشه با این طول تقریبا اندازه a6 مدل 2005 هست که تعداد بسیار محدودی از اون به خیا بان های کشور راه پیدا کردند و مشتری هایی که دنبال سدان های خانوادگی جمع و جور تر هستند باید به سمت a3 اسپرت بک کشیده شوند در صورتی که طی 10 سال گذشته این مدل 20 سانت کشیده شده است
ARM
Ahmad..F12
۸ تیر ۱۳۹۴وای فوق العاده ست
من چقدر آئودی رو دوس دارم
واقعا لذت بردم
اصلا آئودی در عین سادگی همیشه بهترین بوده
افزایش فاصله محوری رو هم قبول دارم به روز رسانی خوبی انجام شده در مجموع
طراحی چراغهای عقب به قدری زیبا شده که نمای کلی عقب رو دوچندان زیبا کرده نسبت به قبل
منتظر نسخه RS4 هستم که ببینم برای اون چه آشی پخته
Arash66
۸ تیر ۱۳۹۴من نمیفهمم چرا میگین فیس لیفت ؟
وقتی پلتفرم عوض شده، زبان طراحی رعایت شده (نه مثل بنز که زبان طراحیش رو عوض کرده)، تمام جزئیات دوباره طراحی شدن باز هم اسرار دارید بگین فیس لیفت !
Archi KHAN
۸ تیر ۱۳۹۴داشبورد و پشت اش خیلی شبیه بی ام و شده…
ShoMpeT
۸ تیر ۱۳۹۴هر سال زشت تر از پارسال
بنتلی
۸ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلی جذاب و شیکی داره ولی دوس داشتم بیرونش جذاب تر می بود
جناب shompet هرکسی سلیقه ای داره وشما هم سلیقه خاص خودتون،ولی کیفیت و تکنولوژی این خودرو سلیقه ای نیس
دوست عزیزarchi khan الان هرچی فک کردم دیدم هیییچ شباهتی ندیدم
بنتلی
۸ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلی جذاب و شیکی داره ولی دوس داشتم بیرونش جذاب تر می بود
جناب shompet هرکسی سلیقه ای داره وشما هم سلیقه خاص خودتون،ولی کیفیت و تکنولوژی این خودرو سلیقه ای نیس
دوست عزیزarchi khan الان هرچی فک کردم دیدم هیییچ شباهتی نداره و شما اشتباه میکنید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ تیر ۱۳۹۴درود .
بین ممحصولات ب ام و و بنز به صورت قطعی میتونم انتخاب کنم . اما آئودی ….
آئودی واقعا ادمو قلقلک میده .
بدجور بعضا سر دوراهی میزارتت .
AHMADREZA
۸ تیر ۱۳۹۴ب ام و بعدش هم آوودی
نوید جهرمی
۹ تیر ۱۳۹۴خوبی طرح های آئودی ب نظرم همینه که در عین سادگی خیلی جذاب و اسپرته . واین دوگانگی طرح های بنز و ب ام و رو حل کرده.هم جوون پسنده و هم مناسب برای افراد مسن.
با این که این A4 تغییرات خیلی زیادی با نسل قبلش نداشته اما به نظرم زیباتر شده.
ارباب حلقه ها کاراش حرف نداره. منتظرم مقایسه ش با بنز و ب ام و هر چه زودتر منتشر شه.
Ali
۹ تیر ۱۳۹۴کمال زیبایی در عین سادگی رو به ارمغان آورده …
جای خالی سانروف احساس میشه توی یه همچین ماشین خوبی ;)
Ahmad..F12
۹ تیر ۱۳۹۴در تریم های دیگه از A4 سانروف موجود هست دوست عزیز
Ali
۹ تیر ۱۳۹۴مممون از شما دوست خوبم :)
بابت راهمایی …
mohsen
۹ تیر ۱۳۹۴خیلی عالی کلن این کمپانی بدون حاشیه رقبا رو به در میکنه
سعید
۹ تیر ۱۳۹۴خیلی زیباست،کلا طراحی های آئودی در عین سادگی بدجوری به دل آدم میشینه
فقط من از طراحی داخلی و کابینش زیاد خوشم نمیاد مخصوصا اون دسته دنده.
دوگانه سوز هم که هست با CNG
امیرحسین
۱۱ تیر ۱۳۹۴انتظار ظاهرا جسورانه تری را داشتم… من که طرفدار آئودی ام تو این کلاس تمایلم به سی کلاس و سری3 به مراتب بیشتره
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۳ مرداد ۱۳۹۴اکورا که موتورش قوی تره گیربکسش به جای شیش تا نه سرعته است. حجم موتورش نیم لیتر بیشتره و گشتاور و اسب بخارش هم بیشتره. خب چه کاری اینو بخریم اکورا با موتور و کیفیتی بیشتر رو میخریم