فولکس پاسات آلتراک ثابت میکند که شما برای به دست آوردن کاربرد زیاد و توانایی آفرود نیازی به یک شاسیبلند ندارید. این خودرو جادار بوده، به خوبی ساخته شده و از سیستم چهارچرخ محرک هوشمندی سود میبرد که برای گذر از مسیرهای سخت و همچنین کشیدن تریلرهای سنگین مناسب است.
خودروهای استیت با قابلیت آفرود (همانند آلتراک) کمیاب هستند اما در این میان آئودی با A4 آلرود جایگزینی را برای خریداران پاسات ارائه کرده است. همانند همهی A4 ها، این خودرو از نمایی تیز، کابینی لوکس و در مورد آلرود از سیستم چهارچرخ محرک کواتروی بهبود یافته بهره میبرد. با ما باشید تا ببینیم هر خودرو چگونه در میدان رقابت عمل میکند.استایل و طراحی
این خودروها در نظر خریداران جذاب خواهند بود زیرا به اندازهی شاسی بلندها بزرگ و خشن نبوده و در مورد پاسات آلتراک ما شاهد همان نمای صاف و یکدست و جاافتادهی پاسات استاندارد هستیم. البته ظاهر آلتراک همان پاسات استاندارد نیست و شاهد سپرهای بزرگتر با محافظهای استفاده شده در قوس چرخها هستیم. رینگهای بکار رفته نیز جدید بوده و ارتفاع خودرو افزایش یافته که به تواناییهای آفرود خودرو اشاره دارد.
A4 آلرود مسلماً خوشقیافهتر بوده و از همان نوع رکابهای جانبی و محافظهای استفاده شده در پاسات بهره میبرد اما به لطف چراغهای گوشهدار و سپر جلوی بازطراحی شده، هدفمندتر از پاسات احساس میشود. در مقایسه با A4 معمولی، آلرود دارای میلههای عمودی در جلوپنجره است تا اطمینان حاصل گردد که این مدل را با نسخههای معمولی اشتباه نمیگیرید.
با قدم گذاشتن به کابین پاسات مشاهده میشود که این خودرو بالاترین نسخه است. استیت استاندارد کیفیت کابین خوبی دارد اما در آن از برخی مواد پلاستیکی استفاده شده اما در آلتراک شاهد تریم جذاب فلز هستیم. داخل کابین شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش لمسی ۶.۵ اینچی و سیستم تهویه هستیم. در کل نمای داخلی خودرو یکی از بهترینهای کلاس بوده و حس خودرویی گرانبها را ایجاد میکند.
A4 آلرود از همان کابین مدل عادی بهره میبرد اما یکی از بهترینها است. کیفیت ساخت و احساس موجود در کابین استثنایی بوده و برخی از خودروهای گرانتر را نیز شرمنده میکند. اگر از سواری و رانندگی لذت میبرید،A4 از پاسات پیشی میگیرد و از نظر ارگونومیکی اولویت با راننده است. صفحهنمایش ۷ اینچی این خودرو نیز بزرگتر از نمونهی موجود در پاسات میباشد.
در بحث فضای کابین، فولکس تلافی میکند و در بخش فضای سرنشینان و صندوق تقریباً در صدر کلاس قرار میگیرد. در بخش عقب فضای کافی برای ۳ سرنشین بزرگسال وجود دارد و فضای صندوق ۶۳۹ لیتری تنها ۱۱ لیتر کمتر از نمونهی استیت عادی است. فضای صندوق آئودی ۴۹۰ لیتر بوده اما فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم است هرچند که نمیتواند در این بخش با فولکس رقابت نماید.
سواری
پاسات تقریباً ۳۰ میلیمتر بلندتر از مدل استاندارد است اما به لطف برخی ریزهکاریهای انجام شده در سیستم تعلیق و وجود سیستم چهارچرخ محرک، قدبلندتر احساس میشود. موقعیت رانندگی بالاتر باعث رانندگی آسان در شهر میشود. اگرچه مقدار کمی تکانهای بدنه وجود دارد اما سیستم چهارچرخ محرک چسبندگی خوبی را ایجاد میکند. برای آفرود، ارزشش را دارد که سیستم کنترل شاسی دینامیک را سفارش دهید.
A4 آلرود اولین مدل آئودی است که از جدیدترین سیستم کواترو یعنی “اولترا” بهره میبرد. خودرو کامپیوتری دارد که میتواند شرایط جاده را درک کرده و حداکثر چسبندگی را ایجاد نماید. در شرایط معمولی،۹۰ درصد قدرت به چرخهای جلو انتقال مییابد اما در زمان نیاز این سیستم هوشمند قدرت را به چرخهای عقب نیز میفرستد. در گذشته انتقادهایی وجود داشت مبنی بر اینکه این خودرو از سواری سفتی در رنج است اما هماکنون به لطف اضافه شدن دامپرها تطبیق شونده، خودروی جدید از این ضعف در امان است.
پیشرانهها
پاسات تنها از یک پیشرانهی ۲ لیتری توربودیزل با خروجیهای متفاوت ۱۴۲ یا ۱۸۷ اسب بخاری استفاده میکند که به صورت سفارشی به گیربکس اتوماتیک DSG متصل است. پیشرانهی ۱۴۲ اسبی شاید قدرتمند به نظر نیاید اما ماهیت گشتاوری آن به این معنی است که در استفادههای روزمره بسیار توانمند نشان میدهد. بهترین نسخه ازنظر مصرف سوخت مدل ۱۴۲ اسب بخاری با گیربکس دستی است که مصرف ۴.۱ لیتری دارد.
آئودی نیز به گروه فولکسواگن تعلق دارد و بنابراین مدل سطح پایهی آلرود از همان پیشرانهی ۲ لیتری دیزل موجود در پاسات استفاده میکند. ازآنجاییکه در این خودرو عمدهی تمرکز بر روی راننده است، برخی پیشرانههای قویتر دیگر نیز در دسترس هستند از جمله پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با دو خروجی ۲۱۵ و ۲۶۸ اسب بخار. این پیشرانهی آخری تنها با گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک قابل سفارش است. درحالیکه پیشرانههای دیزل محبوب اکثر افراد هستند اما پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی توربو هم در دسترس است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیهای را به A4 آلرود اعطا مینماید.
ارزش در برابر پول پرداختی
پاسات آلتراک برچسب قیمتی ۳۱ هزار پوندی دارد اما انتخاب گیربکس اتوماتیک بهای آن را به بیش از ۳۴ هزار پوند میرساند. برخی آپشن های دیگر نیز وجود دارند از جمله دامپرهای تطبیق شوندهی ۷۰۵ پوندی و دستیار تریلر ۵۰۰ پوندی.
این خودروها سطوح مشابهی از راحتی، فضا و سیستم چهارچرخ محرک را پیشنهاد میکنند. هر کدام را که انتخاب کنید ضرر نمیکنید.
اگر جادار بودن اولویت اصلی شماست، پاسات در صدر قرار میگیرد. این خودرو تقریباً ارزانتر بوده و فضای داخلی و صندوق بزرگتری دارد؛ اما اگر دنبال خودرویی با حس گرانبهاتر هستید، نمای تیز A4 و سیستم چهارچرخ محرک فوقالعادهی این خودرو میتواند تعیینکننده باشد.
امتیاز کلی فولکسواگن پاسات آلتراک | ۸ |
امتیاز کلی آئودی A4 آلرود | ۷.۸ |
SCUDERIA - اسکودریا
۲۶ خرداد ۱۳۹۵آئودی خیلی زیباتره. وقتی عملکرد هر دو عالیه دیگه ظاهر هم مهم میشه وآئودی همیشه از این نظر جزو برترین ها بوده.
علي
۲۶ خرداد ۱۳۹۵اصلا باورم نمیشه آئودی all road تو این آزمون امتیازش پایین تر باشه .
یاسین
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ممنون شاهین خان!بازم آئودی!بله خب اکثریت آئودی رو انتخاب می کنن،اما من آئودی رو تو تیپ استیشن دوس ندارم،مثه یه مدیر شرکت می مونه که کت وشلواری سورمه ای با کروات و کمربند خال خالی زده،که اصلا بهش نمیاد.بگذریم بنده ترجیح میدم همون پاسات سوار شم،حداقل خیالم راحت که قطعاتش ارزونتره وبیشتر تو دسترسه!البته طبیعتا هم همین جوره!چون آئودی مثه مازراتی و کادیلاک و میباخ و جگوار و رولز رویس و….با تیراژ محدوده ساخته میشه!
احمد باقری
۲۶ خرداد ۱۳۹۵هر دو خوبن، قابل کسی رو ندارن.
یو اس اس اینترپرایز
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ولی من با ائودی حال کردم.رخ زیبایی داره
احسان(احسان سابق)
۲۶ خرداد ۱۳۹۵صفحه کیلومتره یا گوگل ارت؟