آئودی A3 دیگر کوچکترین محصول آئودی نیست اما همواره یکی از اساسیترین ساختههای این خودروساز به شمار میرود. حالا هم برای ادامهی رقابت در بازار، آئودی دستی بر سر و روی این خودرو کشیده است.
در نمای جلو تغییر مشهود به چراغهای ماتریکس LED مربوط میشود که در قاب چراغهای جدید جای گرفتهاند. جلوپنجره که ظاهراً از A4 قرض گرفتهشده در بین چراغها جا خوش کرده است. همچنین ۵ رنگ جدید برای بدنه در نظر گرفتهشده و با این حساب محدودهی انتخاب رنگ به ۱۲ مورد افزایشیافته است. تغییرات صورت گرفته در A3 فیس لیفت شده در نسل دوم دیگر محصولات این شرکت نظیر Q7 دیدهشدهاند. کروز کنترل انطباقی با دستیار ترافیک و دیگر سیستمها نظیر دستیار تعویض خطوط فعال و ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده ازجملهی سیستمهای جدید هستند.
کاکپیت مجازی آئودی حالا به عنوان آپشن قابل سفارش است و صفحهی نمایش ۷ اینچی هنوز هم بهصورت الکتریکی از داشبورد بیرون میآید.
اما دربارهی پیشرانهها هم بگوییم که حالا نمونهی سه سیلندر توربوشارژدار ۱ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار در پلهی ابتدایی قرار دارد. پیشرانهی ۲ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار هم در صدر پیشرانهها ازنظر قدرت خروجی قرار میگیرد. پیشرانهی جدید توربودیزل ۱.۶ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار هم بهعنوان گزینهی مناسبی با مصرف مناسب در دسترس است. مدل قدرتمند S3 نیز با ۳۱۰ اسب بخار عرضه خواهد شد.
احسان آرسنالی
۱۹ فروردین ۱۳۹۵مدل سقف بازش واقعا زیباست.
واسه یه ماه رفت واسه صفحه دسکتاپ من.
m4
۱۹ فروردین ۱۳۹۵آلمانی ها عالین طراحی و نگاه تمام خطوط بدنه و جلو و حتی پشت بی دلیل نیستن بهم ربط دارن واقعا زیباست !!!
احمد باقری
۲۰ فروردین ۱۳۹۵آره، مدل سقف بازش باحالتره.
سام
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ائودی از همه نظر بهتر از بنزه انصافا (بجز طراحی)
ولی ادم بخواد ماشین المانی بخره اول بی ام و !!!
نوید جهرمی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵آئودی A2 +++
ب ام و سری 2 —-