کمپانی ولوو به عنوان یکی از پیشگامان ایمنی خودروهای امروزی شناخته میشود و این در حالی است که آئودی از ۷۵ سال قبل، در زمینه ایمنی، مطالعات انجام داده است. آئودی که در آن زمان با عنوان DKW شناخته میشد، یک مدل F7 را از بالای یک تپه برای بررسی مقاومت خودرو، رها کرد. البته این تست اولیه، بیشتر برای ایجاد یک نمایش عمومی بود تا جمعآوری اطلاعات ایمنی خودرو. مهندسان کمپانی میخواستند نشان دهند که محصول کارشان میتواند شرایط سخت را نیز تحمل کند. خودروی F7 از تپه پایین آمد و به حرکت خود ادامه میداد. وقتی بالاخره از حرکت ایستاد، موتور آن هنوز میتوانست کار کند و بدنهی آن نیز، ظاهراً آسیبی ندیده بود.
آئودی، اولین خودروسازی بود که «ناحیههای مچاله شدگی» را معرفی کرد، چیزی که بعدها یکی از ویژگیهای استاندارد ۱۹۵۸ NSU پرینز شد. همچنین، این آئودی بود که استفاده از آدمکها را در تستهای تصادف رایج کرد و اولین مرکز تست تصادف را در سال ۱۹۷۰ در اینگولشتات آلمان راهاندازی کرد. البته آئودی، سیستم کیسه هوا را اختراع نکرد. به جای آن، در سال ۱۹۸۶ سیستمی با عنوان پروکون-تن (Procon-ten) معرفی کرد که به صورت خودکار فرمان را حرکت داده و باعث کشیدگی در کمربندهای ایمنی میشد. کنترلر این سیستم، هنگام تصادف از ناحیه جلو، عمل میکرد. با این حال، خودروهای امروزی آئودی، از همان سیستم معمول، یعنی کیسه هوا، استفاده میکنند.
تمام کارهایی که آئودی برای ایمنی خودروهایش انجام میدهد، برای بهتر کردن وجهه خود در بازارهای جهانی است. آئودی، همچنین در سال ۱۹۹۸، آئودی بخش ویژه تحقیقات تصادف (AARU) را در کمپانی خود، راهاندازی کرد و دادههای واقعی را از تصادفات روزمره، مورد بررسی قرار داد. با این وجود، آئودی، همچنان باید تلاش بیشتری به خرج دهد؛ تنها سدانهای A4 و A6 و کراسآور Q5 توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا، نمره قبولی بگیرند.
a-x1
۱۳ دی ۱۳۹۲زنده باد آئودی
SALAR
۱۳ دی ۱۳۹۲تا یه حدی باهات موافقم.
carbonado aventador
۱۳ دی ۱۳۹۲دست آئودی درد نکنه . الان هر کسی که تصادف می کنه و زنده می مونه مدیون این خودرو ساز ها نظیر بنز و آئودی و کادیلاک و شورولت و……که هر کدام به دنیای خودرو سازی خدمت کرده اند!!!!!!!!!
ASTON MARTin
۲۰ مرداد ۱۳۹۳با وجود این که قدمتش در تست تصادف بالاس ولی واقعا ماشیناش از امنیت کامل برخوردار نیستن! به جز r8 البته که واقعا شاهکاره
slr722
۱۳ دی ۱۳۹۲پرچم AUDI همیشه همیشه همیشه بالا بوده…
لامصب یه جور طراحی میکنه که بعد 10 سال وقتی نگاش میکنی باز به دل میشینه…
هنوزم بهترین سیستم های night vision داره…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۳ دی ۱۳۹۲درود.
بله.من هم با شما موافقم اس ال ار جان.
البته خودرو ساز ها باید خودروهای جدیدشونو با استاندارد های
جدید وفق بدهند.
و جا داره که از اقای نویسنده بابت این جملشون توضیحات بیشتر
در خواست کنم.
((( ایران و المان )))
e.scamp
۱۳ دی ۱۳۹۲یعنی بقیه مدل ها ایمن نیستن؟
فرامرز
۱۳ دی ۱۳۹۲تست های خیلی زیادی اضافه شده که مقاومت خیلی از قسمت های بدنه رو آزمایش میکنن. به عنوان مثال جلوی خودرو یا قسمتی از اون رو در سرعت های مختلف به پشت کامیون هایی با ارتفاع مختلف میکوبن. خیلی از خودروها که ستون آ ضعیف تری داشتن تست مربوط به ارتفاع زیاد رو رد شدن چون سپر و کاپوت با چیزی برخورد نمیکنه که جلوی صدمات به اتاق رو بگیره و سر آدمک توسط پشت کامیون له میشه!
توفیقی
۱۳ دی ۱۳۹۲هر چقدر هم تکنولوژی بزارن عجل که اومد چه تو پراید باشی چه بنز می میری.
احسان1
۱۳ دی ۱۳۹۲یک سوال داشتم ؟؟؟ استرس بار چیه ؟ چه کارایی داره؟ کجای ماشین نصب میشه؟ با تشکر
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۳ دی ۱۳۹۲درود.
اولا احسان جان اون سایت تابناک نبود.یک سایت دیگه بود.
دوما استرس بار یک میله ای است که بین سر کمک های چرخ های جلو قرار
میگیرد.
یعنی داخل کاپوت.زمانی که کاپوت رو بالا میزنی یک میله است که از سر
کمک سمت چپ تا به سر کمک سمت راست رقته.
این قطعه در همه ی ماشین ها وجود ندارد.در پروتون و پیکان به صورت
فابریک موجود است.از بقیه ماشین ها اطلاعی ندارم.
البته این قطعه را میتوانی در مراکز تیونینگ تهیه کنی.
مزایایی که داره:
1- هندلینگ بهتر.
2-تعادل در سرعت.
3- حفظ شاسی و جلوبندی و عدم تغییر فرم در ترمز ها و تصادفات ناگهانیو
شدید.البته در تصادفات مقدار جا به جاییه کمک رو کمتر میکنه.
و…..
قابل نصب بر روی بیشتر اتومبیل ها .
موفق باشی.
((( ایران و المان )))
احسان1
۱۳ دی ۱۳۹۲میلاد دستت درد نکنه خیلی ممنون جوابمو دادی برا اون سایت تابناک قصدی نداشتم بازم ببخشید
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۳ دی ۱۳۹۲خواهش میکنم.
شما اختیار داری.
اینجا نمیتونستم اسم اون سایت رو بیارم.
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۳ دی ۱۳۹۲75 سال زور زدن نتیجش شده قبولی سه مدل!!
hoseyn
۱۳ دی ۱۳۹۲عجل معلق میدونید چیه؟میشه دورش کرد و نمرد!!!
از تو حرکت و از خدا برکت!!!
توفیقی
۱۳ دی ۱۳۹۲میلاد کارت چیه میری سرو؟؟؟
تو خرید و فروش لوازم خانگی مشغول به کاری.یا عین من باید هر روز با نمونه های ایدز و هپاتیت وسفلیس و آنمی باید سر و کار داشته باشی.؟؟؟
چند سالته داداشی؟؟؟تا این پست هم نکردم دفتر خاطرات بگو
sahand
۱۳ دی ۱۳۹۲اوووووووووووو
شما کار هم داری,من فکر کردم بیکاری:-)
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۳ دی ۱۳۹۲درود.
سهند جان منظورت چه کسی هست؟؟؟
(((( ایران و المان ))))
zondar
۱۳ دی ۱۳۹۲F.A
فقط می دونم اگر دست این اقایون داخلی بود رو خر ایربگ می زاشتن میگفتن خر ملی تولید کردیم .
تلاش این کمپانی هایی مثل audi قابل تحسینه
zondar
۱۳ دی ۱۳۹۲F.A
البته منظورم اشغال سازها بود .
Arash66
۱۳ دی ۱۳۹۲با سپاس از نویسنده
DKW دکاو یکی از برند های تشکیل دهنده اتحادیه خودرو یا Auto uinon هست (Audi)، نه اینکه آئودی رو دکاوه می گفتند.
در پاراگراف آخر هم اشاره کردین که تنها سه مدل توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا نمره قبولی بگیرید، که این اصلا شفاف توضیح داده نشده، بهتر هست دقیق تر توضیح دهید.
تمام مدل های آئودی ایمنی بالایی دارند و توانسته اند از موسسه Euro NCAP 4 و 5 ستاره بگیرند.
زیگما
۱۳ دی ۱۳۹۲یوروانکاپ تستاش آسونه.برای این حرفم هم سند دارم.وقتی جیلی از یوروانکاپ 4 ستاره میگیره.وقتی یه ماشین چینی دیگه ازش 5 ستاره میگیره.وقتی وانت های گریت وال توی تستاش سربلند بیرون میان. اینا نشون میده چقدر تستاشون آسونه! پس آئودی معلومه 5 ستاره میگیره!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۳ دی ۱۳۹۲درود.
جیلی از زمانی که صاحب برند ولوو شد تونست خوب عمل کنه.
البته که دید متفاوت خود کارخانه ی جیلی هم بی تاثییری نبود.
دوست نداشت مثل بقیه اشغال ساز ها باشه.
یورو انکپ از بزرگترین و معروفترین شرکت های تست ایمنی هست.
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۳ دی ۱۳۹۲یورو انکاپ در مقایسه با iihl که به زور چند تا ماشین ازش سربلند بیرون میان ، تستاش هیچه! همون بنزی که تو عاشقشی تو یورو انکاپ اکثرا 5 ستاره رو گرفته ولی تو iihl تا جایی که من میدونم فقط یک مدلش نمره ی کامل رو گرفته!
در ضمن .جیلی با ولوو همکاری کرده.قبول.گریت وال چی؟چری چی؟(چری توی ایتالیا خودرو تولید میکنه)اینا نشون میده قوانین یویوانکاپ خیلی ساده هست نسبت به nhtsa یا iihl!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۴ دی ۱۳۹۲زیگما با ادب باش.
هرکسی بلده ازین حرف ها بزنه.
بعدشم تمام شرکت هایی که تومیگی بهترین چینی هایی
هستند که درصدد جهانی شدن هستند.
بعدشم جیلی صاحب کارخونه ی ولوو هست.اون رو به طور
کامل از جنرال موتورز خریده.
حرفت کاملا اشتباهه.
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۴ دی ۱۳۹۲1.کسی میبینه من گفته باشم جیلی مال جنرال موتورز بوده؟میلاد مطمئنی منو با کسی اشتباه نگرفتی؟جیلی هیچ رابطه ای با جی ام نداره.
2.من با ادب بودم شما اول بی ادب شدی :)
3.یعنی چی هر کسی بلده از این حرفا بزنه؟
4.جیلی با ولوو همکاری میکنه و این باعث موفقیت در امنیت شده.این حرف قبول.گریت وال چی؟چری؟
5.من میگم تست های یورو انکاپ نسبت به بقیه تستر ها ساده تره.
[…]من یه چیز دیگه میگم تو یه چیز دیگه میگی که اصلا منظور من نبوده!
مرتضی
۱۳ دی ۱۳۹۲به قول یه شخصی این تستها ت.. ت… هستش که خیلی از ماشینهای الحق خوب نمره نمیگیرن بارها تو اخبار تصادفات دیدیم و خوندیم طرف با ائودی تصادف کرده ماشین نصف شده ولی خودش صحیح و سالم ازش اومده بیرون! یه جستجوی ساده اینترنتی!!
علی
۱۳ دی ۱۳۹۲دقت کردین تنها ماشینی که ازش هیچ موقع تست تصادف نگرفتن پرایدِ؟؟؟
البته فک نکینید کمپانی بزرگ سایپا بیکار نشسته ها
فعلا با کلی تلاش قابل تقدیر انیمیشنشو ساختن
فرامرز
۱۳ دی ۱۳۹۲اینا از یه ماشین هم نمیگذرن که بخوان تستش کنن. تا وقتی مردم صف وامیستن واسه همین پراید و هر روز بیشتر پول میدن و تستش میکنن، چه انتظاری میشه از این مفت خورها داشت؟
محسن.د
۱۳ دی ۱۳۹۲وقتی تست های ایمنی شون از 75 سال پیش شروع شده و تواین 75 سال حتی یک روز بدون تحقیق و تست نداشتن!، بایدم العان اینجا باشن!
saied
۱۳ دی ۱۳۹۲به نظرتون چرا ما این قد عقب موندیم :( ؟
مهدی
۱۴ دی ۱۳۹۲ایمنی فقط پراید
باب کادو به دشمنه
yasin
۲۱ فروردین ۱۳۹۳منم auide!!!!!ld o,hl]هرکی تونست بخونه جایزه نداره!!!
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵چقدر با شکوهه تاریخ این شرکت.