به نظر میرسد که آئودی و بامو در بازههای زمانی مشخص اقدام به تبادل مدیران خود میکنند. روزنامهی آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung گزارش داده که آقای مارکوس دوزمن مدیر توسعهی پیشرانهی اسبق بامو در سال ۲۰۲۰ به سمت مدیرعاملی آئودی گمارده خواهد شد.
بنا به گفتهی این روزنامه، دوزمن کار خود به عنوان مدیرعامل ارباب حلقهها را از اول آوریل سال آینده میلادی شروع خواهد کرد.
دوزمن به دکتر هربرت دایسی خواهد پیوست که قبلاً مدیر توسعهی بامو بوده و هماکنون مدیرعامل گروه فولکسواگن میباشد. دایس در سال ۲۰۱۵ بود که از باواریا به مقر فولکسواگن در ولفسبورگ نقلمکان کرد.
دوزمن جایگزین راپرت استادلری خواهد شد که در سال ۲۰۱۸ و به خاطر رسوایی آلایندگی دیزلی بازداشت شد. اگر به خاطر داشته باشید، دیزل گیت فولکسواگن از بخش توسعه پیشرانهی آئودی شروع و همین امر در نهایت به دستگیری استادلر منجر شد. فولکسواگن میخواست از شر این مشکلات خلاص شود و به همین خاطر تمرکز خود را روی مدیران رده بالای بامو گذاشت.البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه دوزمن به عنوان عضوی از هیئتمدیرهی بامو دارای بند عدم رقابت در قرارداد خود است. روزنامهی یاد شده گزارش داده قرارداد این مدیر ارشد بامو تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ اعتبار داشته اما مشخص نیست که آیا فولکسواگن و بامو قبلاً دربارهی این جابجایی صحبت کردهاند یا خیر.
گفته شده طرح مباحث مربوط به خروج دوزمن از حلقهی مدیریتی بامو از آیندهای نزدیک شروع خواهد شد. البته خبر رسیده مدیر توسعه پیشرانهی بامو که تا خاتمهی قراردادش با این برند چند ماهی بیشتر باقی نمانده میتواند به عنوان مدیرعامل بعدی آئودی انتخاب شود.
صرفنظر از صحتوسقم این خبرها، ما تحولات آتی گروه فولکسواگن را با دقت دنبال خواهیم کرد و در صورت انتشار اخبار جدید آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.
محمد حسین
۲ مهر ۱۳۹۸ای کاش وقتی در خط اول خبر به “تبادل مدیران بین آئودی و ب ام و” اشاره میشه ، نمونه هاش هم ذکر میشد.
پاراگراف های بعدی فقط به جابجایی دکتر دایس اشاره کرده
افشین زنوزی
۲ مهر ۱۳۹۸بند عدم رقابت: Non-compete clause