خودروی لوکس اما کوچک آئودی A1 محصول نسبتاً موفقی برای ارباب حلقهها بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و در برابر محصولات ارزانتری همچون فولکسواگن پولو و رقبای مستقیمی همچون مینی ۵ درب هاچبک عملکرد نسبتاً خوبی داشت.
البته زمان عرضه نسل جدید این خودرو فرا رسیده و خوشبختانه تصاویر جاسوسی زیادی از A1 2019 منتشر شدهاند. خب بیایید با همدیگر نگاهی به شاخصههای این هاچبک ساب کامپکت بیندازیم و ببینیم در زمان عرضه چه ظاهری خواهد داشت.
گفته میشود نسل جدید A1 دارای ظاهر تیزتر و خشنتری در مقایسه با نسل فعلی خواهد داشت. استایل جلوی این خودرو از جلوپنجره بزرگ خاص آئودی با چراغهای نازک، جزئیات تیز و ورودیهای هوای بزرگ تشکیل میشود.
پروفایل جانبی نیز از خط مشهود زیر دربها و سقف دو رنگ با ستون C ضخیم تشکیل شده است. در بخش عقب نیز میتوانیم سپر عقب مشابه هوندا جاز و چراغهای LED را مشاهده کنیم.
برخلاف نسل فعلی که دارای استایل بدنه سه درب نیز میباشد، A1 جدید بنابر گفتهها تنها بهصورت ۵ درب اسپورت بک در دسترس خریداران خواهد بود.
یکی از نقاط ضعف نسل فعلی صندلیهای عقب تنگ است. خوشبختانه این معضل در نسل جدید رفع شده و A1 2019 از همان پلتفرم MQB مشترک با فولکسواگن پولوی جدید سود میبرد. اگرچه ابعاد این خودرو کمی رشد خواهد کرد اما مقاومت پیچشی آن نیز بهبود خواهد یافت که باعث افزایش آرامش و هندلینگ خودرو میشود.
انتظار میرود در کابین خودرو متریال باکیفیتتر و ویژگیهایی همچون کاکپیت مجازی، ارتباط 4G LTE، اندروید اتو و اپل کارپلی بکار رود. سیستمهای کمک راننده همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک، محدود کننده سرعت، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب نیز در این خودرو حضور خواهند داشت.
نیروبخش نسل جدید آئودی A1 طیفی از پیشرانههای توربو کمحجم خواهد بود. این طیف با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی که قدرت ۱۱۳ اسبی دارد آغاز میشود و با نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری ادامه مییابد. البته اگر خواهان عملکرد بهتر هستید بهتر است نسخه S1 با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۵۰ اسبی را بخرید.
شایعاتی هم درباره حذف پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی به خاطر کاهش فروش این مدلها به گوش رسیده است. البته گزینه پیشرانه گازسوز و الکتریکی شده هم وجود خواهد داشت. نیروی پیشرانهها از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. با پرداخت مبلغ بیشتر نیز میتوان سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کرد.
A1 جدید بهصورت پیشفرض تنها سوپرمینی لوکس کلاس خواهد بود. هیچیک از کمپانیهای مرسدس بنز یا BMW رقیب مستقیمی برای این خودرو ندارند. البته برخی خودروها همچون DS 3، آلفارومئو میتو، سئات ایبیزا، فورد فیستا Vignale و فولکسواگن پولو را به نوعی میتوان رقیب این محصول دانست.
انتظار میرود نسل جدید آئودی A1 اواخر سال جاری و احتمالاً در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شود.
F۲۲RAPTOR
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷تو این سگمنت a1رو به تمام رقبا ترجیح میدم
اصالت زیبایی
وتناسب عالی
Mohammad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اصالت ??
خودرو ساز های المانی فکر کنم دارن اشتباه میزنن
داداش این صنعت خودرو هست نه گوشی مبایل که هر دم یه مدل با یه شماره میدی بیرون
Stern des Südens
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷حتما از پیشنهادات شما استفاده میکنند
mehran (fox)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷دمت گرم داداش…حتما باید از نظرات ایشون استفاده کنن…بعضیا به چیا و کیا گیر میدن…
پیکان جوانان گوجه ای
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷رینگ فولادی چی میگه فکر کن تو نسخه اصلی همین رینگها را بشه خرید
Stern des Südens
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷وای خدا من عاشق آ۱ هستم
با ۲۵۰۰۰ دلار یعنی قیمت تویوتا کرولا میتونی صاحب یه اودی بشی !
واسه کشور های اروپایی هم از نظر سایز و مصرف سوخت و … ایده آله . عاشق ماشین هایی در این محدوده سایز هستم
اودی s۱ هم عشقمه اما قیمتش از ۴۴ هزار دلار شروع میشه