تا همین چند وقت پیش گفته میشد آئودی سومین نسل r8 را نخواهد ساخت اما اخیراً خبری منتشر شده که در آن ادعا شده ارباب حلقهها خودرویی خواهد ساخت که به نوعی جایگزین R8 امروزی خواهد بود. اتوکار میگوید نام R8 زنده باقی میماند اما پسوند E-Tron به آن افزوده میشود تا قوای محرکهی تمام الکتریکی آن را برجسته سازد. بله درست صحیح است، این سوپرکار پیشرانه وسط و پرفورمنس دوباره به مرحله اول بازگشته و یک محصول تمام الکتریکی خواهد بود.
این حرکت آئودی کمی سورپرایز کننده محسوب میشود زیرا همهی ما میدانیم که R8 E-Tron چه وضعیتی داشته است. اولین نسخه این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد درحالیکه نسل دوم نیز تنها پس از تحویل کمتر از ۱۰۰ دستگاه به مشتریان روانهی موزه شد. به نظر میرسد آئودی اعتقاد دارد سومین تلاشش به در بسته نخواهد خورد و در سال ۲۰۲۲ نسل کاملاً جدید R8 E-Tron را با الهام از مدل PB18 E-Tron روانه میدان خواهد نمود.
شیفت کردن به قوای محرکه تمام الکتریکی به این معنی است که آئودی R8 دیگر ارتباطی فامیلی با لامبورگینی اوراکان نخواهد داشت. انتظار میرود اوراکان از همان پلتفرم استفاده کند اما پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن با یک پیشرانه الکتریکی همراه شود. اتوکار میگوید فروش اوراکان برای توجیه هزینههای توسعه پلتفرمی جدید کافی نبوده و به همین دلیل است که انتظار میرود نسل جدید این خودرو از سختافزار تکامل یافته کنونی استفاده کند. همچنین احتمال استفاده از پلتفرم جدید پورشه در نسل جدید اوراکان وجود دارد.
در خاتمه باید گفت نسل فعلی R8 در حال فیس لیفت بوده و شاید نسخه ۶ سیلندر آن به همراه مدل جدید R8 GT معرفی شود.
فريد
۱۶ شهریور ۱۳۹۷فقط نسل اولش
madjidiano rolambo
۱۶ شهریور ۱۳۹۷متاسفانه یا خوشبختانه صنعت خودرو با شتاب هر چه بیشتر داره به سمت الکتریکی شده پیش میره
چند روز پیش یه جا خوندم ۵ خودروساز مطرح آلمانی تصمیم گرفتند جدی تر از گذشته پروژه ی ساخت خودروهای الکتریکی رو دنبال و برای محصولات تسلا -که سالهاست به تنهایی بازار الکتریکی ها رو قبضه کرده- رقبای پرقدرتی عرضه کنند
آئودی هم احتمالا قصد داره رقابت در بخش پیشرانه های احتراقی رو برعهده ی اوراکان بذاره و آر۸ رو بفرسته به جنگ سوپراسورت های الکتریکی
محمد حسین
۱۶ شهریور ۱۳۹۷آقا شاهین پاراگراف اول ، خط چهارم نیاز به اصلاح داره
” بله درست صحیح است “
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۷عالیه.همونقدر که نسل اولش در زمینه آینده نگارانه پیشرو بود و همه رو سورپرایز کرد این نسل هم واقعا شگفت انگیزه.
mahdy
۱۶ شهریور ۱۳۹۷کجاش شگفت انگیزه
آینده نگرانه ای خوبه که منطقی باشه این بشدت تخیلی و غیر واقعیه
نمای پشتی جعبه ماننده که به شدت دانفورس و ثبات ماشین و درنتیجه پرفورمنس رو پائین میاره فقط تخیله و به احتمال بسیار زیاد قلم مهندس طراحی یه خط روش ننداخته و فقط کار طراحان هنری بوده
design
۱۶ شهریور ۱۳۹۷با سلام
اگر اینو طراحی مشکل دانفورس داشته باشه پس
ferrari ff
ferrari gtc4lusso
porsche panamera
و…
فقط تخیله و به احتمال بسیار زیاد قلم مهندس طراحی یه خط روش ننداخته و فقط کار طراحان هنری بوده
mahdy
۱۶ شهریور ۱۳۹۷آقا مهران ما هم همه شما رو دوست داریم ولی بذارین من اول جواب این دیزاینو بدم
پورشه پانامرا کجاش جعبه ایه ؟ اتفاقا همونطور که قبلا دربارش توضیح داده بودم (زیر پست مکلارن 720) شیبی که در ماشین های پورشه هست برخلاف بال هواپیماست و باعث افزایش دانفورس میشه دوما فراری gtc4 کلاسش با این فرق داره و خیلی بیشتر از پرفورمنس زیبایی میطلبه پس طبیعیه که حرف اول رو در طراحیش طراحان هنری زدن
اف اف هم که تکلیفش مشخصه در کلاس جی تی دسته بندی میشه که نیازی به پرفورمنس آن چنانی نداره(تازه در این حد هم جعبه ای نیست)
mehran911
۱۶ شهریور ۱۳۹۷چون دوستت دارم مینویسم
دوست عشق bmw
بحث آیرودینامیک خودرو هم خیلی ساده است و هم خیلی پیچیده به همین خاطر نمیشه راحت از کنارش گذشت
این که میگی ساختار جعبه ای پشت ماشین دافورس رو کاهش میده هم صحیحه و هم غلط
بزار ی داستان جالب برات تعریف کنم احتمالا خوشت میاد
داستان بر می گرده به سالها قبل به یک مهندس و دانشمند آلمانی به نام Wunibald Kamm کسی در ده ی ۱۹۲۰ برای دایملر کار می کرد و در طول فعالیتش مبتکر تکنولوژی های جدیدی در سیستم تعلیق و همینطور اولین بدنه مونوکوک آلومینیومی برای مرسدس بود
بعد از اتمام فعالیت این مهندس بزرگ در مرسدس اون تصمیم گرفت تا در پروژه جدیدی برای کاهش میزان درگ و توربولنس در خودروها فعالیت کنه و شروع به طراحی خودوریی جدید بکنه این موضوع مقارن شده بود با پروژه تولید مدل افسانه ای bmw 328 و چه کسی بهتر از پروفسور Wunibald Kamm برای طراحی یک ماشین تاریخی برای bmw .
نتیجه ی همکاری Kamm و bmw در سال ۱۹۳۸ باعث تولید آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه زمان خودش و یکی از آیرودینامیکترین خودروهای تاریخ خودروسازی با رکورد عجیب و غریب ضریب درگی معادل 0.25 شد فقط دقت کن ما داریم در مورد خودرویی که ۸۰ سال پیش تولید شده حرف می زنیم
توسعه ی این خودرو و طراحی خاص و بینظیرش باعث به وجود آمدن کلاس خودرویی جدیدی شد که به افتخار Wunibald Kamm ( پدر آیرودینامیک آلمان ) اسم این کلاس “Kammback” گذاشته شد
خودروساز های “بسیار” زیادی از این طراحی در خودروهای مسابقه ای خودشون استفاده کردن مثل فورد GT40 و شلبی Cobra Daytona Coupe و این طراحی برگ برنده این خودروسازها در مسابقات اتومبیل رانی بود دلیل این موضوع این بود که این طراحی باعث افزایش 30 درصدی سرعت در مسیر مستقیم میشد
.
غرض از نوشتن این داستان این بود که بگم این آئودی هم با تقریب خوبی از طراحی Kammback بهره برده
این طراحی در خودروهای الکتریکی جدید به شدت رواج پیدا کرده و دلیلشم کاهش شدید میزان درگ و افزایش بیشتر بهره وری هستش
( has been more recently used by hybrid vehicles to reduce fuel consumption)
کپی از منبع که به موضوع بهره وری در این طراحی اشاره کرده
mahdy
۱۶ شهریور ۱۳۹۷مهران جان این که میگی حرف من هم درسته هم غلطه منظورتو نگرفتم اگه بیشتر توضیح بدی ممنون میشم
mehran911
۱۶ شهریور ۱۳۹۷حتما
اتفاقا بحث خوبی میشه
اما امشب خونه نیستم
ان شاء الله فردا در یکی از پست های آلمانی می نویسم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۳۹۷هنوز زمانی که نسل اولش رونمایی شد را یادم نمیره که چه قوقایی در رسانه های جهان به پا کرد .
محمد مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷این هم مثل نسل اولش غوغایی خواهد کرد