آئودی A3 قبلی اولین نسل از این خودرو بود که طراحی هاچبک در آمریکا را کنار گذاشته و تنها بهصورت سدان عرضه شده بود تا به این ترتیب راه خود را از فولکسواگن جدا کند. این دو خودرو از پلتفرم مشترکی سود میبرند؛ اما نسل جدید این خودرو در آمریکا همچنان ظاهر چهار درب خود را حفظ کرده و البته زبان طراحی نوینی را بکار گرفته است. کابین این خودرو نیز دگرگون شده و در این بخش جدیدترین تکنولوژیهای آئودی دیده میشود.
چند هفته پیش A3 هاچبک جدید که فقط مختص بازار اروپاست معرفی شد و همانگونه که انتظار میرفت برادر سدان نیز با طراحی مشابهی در جلو معرفی شد اما از ستون C به بعد تغییرات واضحی دیده میشود. طراحی جدید این خودرو زاویهدارتر بوده و شکل چراغها و جلوپنجره کاملاً فرق کرده است. در بخش عقب دگرگونی زیادی نسبت به نسل پیشین رخ نداده و چراغهای عقب A3 2021 تا حدی ما را به یاد کراس اوور Q3 میاندازند. البته ما منتظر مدلهای اسپورت تر S و RS هستیم.
اما کابین وضعیت متمایزتری داشته و رضایتبخشتر از همیشه دیده میشود. این خودرو فاقد صفحهنمایش پاپ آپ مدلهای پیشین آئودی بوده و جای آن را یک صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی در کنسول مرکزی گرفته است. اپل کارپلی و اندروید اتو بهصورت استاندارد وجود داشته و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی نیز با آنها همراه شده است. البته با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی و هدآپ دیسپلی را نیز سفارش داد.
جدای از بهبودهای قابلتوجه، باقی کابین نیز چشمنواز بوده و همان طرح چندضلعی برخی خودروهای جذاب همچون لامبورگینی اوراکان در ورودیهای هوا و بعضی بخشهای دربها دیده میشود. خویشاوندی A3 با گلف جدید را میتوان در کنسول مرکزی و انتخابگر دنده و سیستم استارت/استاپ پیشرانه مشاهده کرد.
هنوز جزئیات زیادی از قوای محرکه A3 سدان جدید در دست نیست اما به جرات میتوان گفت این خودرو از نسخه جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده خواهد کرد. ما قبلاً پروتوتایپ های S3 و RS3 جدید را دیدهایم و خود آئودی به تولید نسخه پلاگین هیبریدی E-Tron نیز اشاره کرده است. درست همانند نسل پیشین، A3 جدید با چندین پیشرانه در دسترس خواهد بود.
A3 جدید امیدوار کننده ظاهر شده و پتانسیل گیرایی بیشتر در بحث طراحی را دارد. حتی مدل پایه نیز جذاب به نظر میرسد و رقیب سرسختی برای مرسدس بنز A کلاس و ب ام و سری ۲ گرن کوپه خواهد بود. انتظار میرود در صورت عدم تأخیر به خاطر ویروس کرونا، اولین نمونههای این خودرو از اواخر سال جاری به دست مشتریان برسد.
iman
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹به به. آئودی هر نسل زیباتر از نسل قبل . بر خلاف بسیاری از خودرو سازها
Mohammad khalili
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹بله شما درست میگی من خودم از طرفدارای بنزم. ومرسدس بنز کلاس e w213(قبل از فیس لیفت) خیلی. دوست داشتم اما طراحی های بنز از سال 2018 واقعا فاجعه شده
- A M I R -
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرم حداقل تو نمای جلو از A4 2020 جذاب تره و به جرات میشه گفت تو این سگمنت جذاب ترین کابینو داره .
رزیتا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی جذابی داره و اینجوری که پیداست نسبت به نسلای قبلش به فناوریا و شاسی جدیدم مجهز شده
AMANTE
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر نسبت به رقیب هاش زیباتر و طراحی هماهنگ تری داره. باید منتظر برررسی ها بود تا ببینیم از نظر کیفیت داخلی ماشین و هندلینگ چه جور خواهد بود.
به شدت منتظر نسخه ی RS این مدل هستم.
F22RAPTOR
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹سری۲ گرند کوپه و آکلاس سدان باید بیان جلوی a3 سرخم کنند
طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی داره بهترین تو این سگمنت
Hadi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹همیشه از آئودی خوشم میومده به خاطر اینکه با گذشت زمان و پیشرفت بر خلاف دوهمزاد آلمانیش گند نزده به طراحی ماشیناش و هر نسل زیبا تر و خیره کننده تر از مدل قبلی معرفی میشن…
اما همیشه A3 اسپرت بک رو داشتم و این مدل سدان رو بیشتر…
دارم به این فکر میکنم که RS3 جدید چی میشه…
Malt hill
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کارخانه خوشگل سازی?
Omid622
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر شیک و مجلسی
MAHDI
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹مثل همیشه عالی
sina
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا باس به جای A4 این ماشین رو خرید ؟
Saeed
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها ژرمنی که از ته دل دوستش دارم
رامتین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا طراحی جذابی داره و بهتر از سری2 گرن کوپه و Aکلاس مرسدس است. اصولا A کلاس سدان دلیل تولیدشو نفهمیدم! چون طرف بجای خرید این سدان میره CLA میخره خب! ابعاد و حتی قیمتشون و از همه مهمتر ظاهرشون شبیهه!!! سری2 گرن کوپه هم که اصلا برخلاف سری2 کوپه، جذاب نیست. بنابراین بهترین سدان کامپکت دنیا بنظرم همین A3 است.
فرشاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹cla دیس
a3 لایک
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بالاخره آئودی از داشبوردهای مزخرف و تکراری قبلی عبور کرد
arash66
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹خداییش تا حالا از نزدیکی دیدی اینطوری نظر میدی؟