حدود دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ آئودی نسخهٔ دیفرانسیل عقب R8 را با نام R8 RWS معرفی کرد. این نسخه نمونهای تولید محدود بود و تنها ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته شد. حال اما R8 دیفرانسیل عقب با چند تغییر برای مدل ۲۰۲۰ بازگشته است. این نسخهٔ جدید R8 RWD نام گرفته و مهمتر از آن، برخلاف قبل نسخهای تولید محدود نیست و به خانوادهٔ R8 تولید سری اضافه شده است.
R8 RWD جدید که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ارائه میشود، در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ برادر چهارچرخ محرک خود ندارد اما با نگاه به بخش جانبی، میتوان آنرا از نسخهٔ چهارچرخ محرک تشخیص داد زیرا در نسخهٔ RWD قسمت بالایی تیغهٔ جانبی به رنگ مشکی براق و قسمت پایینی همرنگ بدنه است. همچنین در این نسخه بهصورت استاندارد تیغهٔ جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق هستند اما امکان سفارش پکیج ظاهری کربنی هم برای آن وجود دارد.
علاوه بر این، به لیست رنگهای بیرونی R8 RWD رنگ جدیدی بنام «خاکستری کمورا» اضافه شده درحالیکه امکان سفارش رنگ مشکی براق برای لوگوی آئودی هم وجود دارد تا ظاهر این R8 دیفرانسیل عقب خاصتر گردد. در همین حال، فقط برای نسخهٔ اسپایدر این خودرو پکیجی ظاهری بنام Extended Black هم قابل سفارش خواهد بود.
این سوپراسپرت دیفرانسیل عقب بهصورت استاندارد روی رینگهای فورجکاری شدهٔ ۱۹ اینچی مشکیرنگ قرار میگیرد اما امکان سفارش نمونههای ۲۰ اینچی هم برای آن وجود دارد. در داخل خودرو نیز صندلیهای اسپرت با چرم و آلکانترا پوشیده شدهاند و نشان RWD هم روی داشبورد سمت شاگرد اضافه شده است تا به سرنشینان گوشزد کند که نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی در R8 RWD خروجی یکسانی با نسخهٔ تولید محدود RWS دارد و ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی R8 دیفرانسیل عقب ۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به برادر چهارچرخ محرک خود دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S Tronic و دیفرانسیل قفل شوندهٔ مکانیکی به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند.
نسخهٔ کوپهٔ R8 RWD ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارد اما نسخهٔ اسپایدر به دلیل وزن بیشتر ۰.۱ ثانیه دیرتر از نسخهٔ کوپه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حذف سیستم کواترو موجب شده وزن R8 RWD کوپه به ۱۵۹۵ کیلوگرم برسد که ۶۵ کیلوگرم کمتر از نسخهٔ چهارچرخ محرک است درحالیکه وزن نسخهٔ اسپایدر نیز با ۵۵ کیلوگرم کاهش به ۱۶۹۵ کیلوگرم رسیده است.
مزیت دیگر R8 RWD نسبت به نسخهٔ چهارچرخ محرک قیمت کمتر آن است که در آلمان برای نسخهٔ کوپه از ۱۴۴ هزار یورو و نسخهٔ اسپایدر از ۱۵۷ هزار یورو آغاز میشود که هردو کاهشی ۲۲ هزار یورویی را نسبت به قیمت نسخهٔ چهارچرخ محرک نشان میدهد. هردو نسخهٔ کوپه و اسپایدر آئودی R8 RWD اوایل سال آینده در بازار اروپا عرضه خواهند شد.
Amir.ferrari
۱۶ آبان ۱۳۹۸رینگای جدید آئودی بینهایت زیبان، در عمل تفاوت زیادی با نسخه دو دیفرانسیل نداره و بیشتر به درد کسایی میخوره که خیلی علاقه به دود کردن لاستیکا و یه وری رفتن دارن…
net
۱۶ آبان ۱۳۹۸ایودی قرمز رنگ عقبش خوب کشیده و زیباست و اگر در زیر چراغ عقب توری مشکی نبود زیباتر میشد و اگر زیر چراغ جلو در سپر توری مشکی نداشت و بسته بود خیلی قشنگتر میشد و اگر اطراف دریچه کولر قرمز نبود و مشکی میبود قشنگتر میشد.ایودی r8 ماشین سوپر اسپرت هست و ماشین سوپر اسپرت معمولا ۴ اگزوز داره اگر بجای این دو اگزوز بزرگ ۴ اگزوز دایره ای کوچکتر در سمت چپ و راست داشت زیباتر میشد
AMANTE
۱۶ آبان ۱۳۹۸زیبا و دوست داشتنی.
ولی من آئودی R8 کواترو رو بیشتر دوست دارم.
Mohammad amin
۱۶ آبان ۱۳۹۸Very nice!
مرتضی
۱۶ آبان ۱۳۹۸درسته که واقعا زیباست ، ولی من به نظرم این پلتفرم زیادی تکراری شده ، خصوصا نمای بقل و داخل . باید یه دست اساسی روی طراحیش بکشن
doubt
۱۶ آبان ۱۳۹۸اینم دیگه عمرشو کرده. زور الکی میزنن
Dna
۱۶ آبان ۱۳۹۸منم با برخی دوستان هم عقیده ام که طراحی کلی r8 و آوانتادور و جی تی آر باید باز نشسته بشن با این که هنوزم بسیار زیبا هستن اما زمان داره میگذره و قطعا این زبان های طراحی آخر زیبای نیستن و این کمپانی میتونن بهترشو طراحی کنن
arash66
۱۷ آبان ۱۳۹۸هنوز از نزدیک یک مدل آئودی رو ندیدن، بعد میان میکن طراحی خارجیش تکراری شده!
شما از نزدیک اینو ببین بعد در موردش حرف میزنیم.