آئودی

معرفی آئودی S6 و S7 مدل 2020 با ظاهر تهاجمی و پیشرانه‌های قدرتمند

آئودی نسل جدید مدل‌های S6 سدان، S6 استیشن و S7 را معرفی کرده است. آئودی برای این خودروهای اسپرت دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. در اروپا این ماشین‌ها با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل عرضه می‌شوند. این موتور که به‌منظور از بین بردن تأخیر توربو به یک توربوشارژ الکتریکی هم مجهز شده است،۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو ارسال می‌شود.

S6 TDI سدان ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که S6 استیشن و S7 این کار را در ۵.۱ ثانیه انجام می‌دهند اما حداکثر سرعت هر سه مدل روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هرچند شاید این‌ها ارقام چندان چشمگیری نباشند اما محصولات اسپرت جدید آئودی مصرف سوخت بسیار مناسبی دارند به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر بین ۶.۲ تا ۶.۵ لیتر گازوئیل مصرف کرده و بین ۱۶۴ تا ۱۷۱ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند.

در بازارهای دیگری مثل آسیا، خاورمیانه و ایالات‌متحده اما S6 و S7 با یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی ارائه می‌شوند. این موتور که از مدل RS5 گرفته شده است، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی فعلاً شتاب این مدل‌ها با پیشرانهٔ بنزینی را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه RS5 با همین موتور ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند، احتمالاً S6 و S7 کمی کُندتر از این خواهند بود.

ازآنجایی‌که S6 و S7 خودروهای اسپرتی هستند، آئودی آن‌ها را به سیستم فرمان کمکی S-specific و سیستم تعلیق اسپرت S مجهز کرده است که می‌تواند ارتفاع خودرو را تا یک سانتیمتر کاهش دهد. برای توقف این خودروها نیز سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و در جلو و دیسک‌های ۱۳.۸ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، برای S6 و S7 آپشن‌های مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود مثل سیستم پویای فرمان گیری چهارچرخ که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا پنج درجه بچرخاند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم موجب افزایش قابلیت مانور دهی خودرو در سرعت‌های پایین و بهبود ثبات در تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا می‌شود. همچنین برای اولین بار امکان سفارش سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم برای این خودروهای اسپرت وجود دارد. این سیستم دارای سه حالت مختلف است.

خریداران می‌توانند برای S6 و S7 ترمزهای سرامیکی را هم سفارش دهند که دیسک‌های بزرگ‌تر ۱۴.۶ اینچی را برای عقب به همراه دارد اما تعداد پیستون کالیپرها و اندازهٔ دیسک‌های جلو تفاوتی با ترمزهای معمولی ندارد. البته این تنها مزیت ترمزهای سرامیکی نیست زیرا این سیستم ترمز سفارشی ۹ کیلوگرم وزن کمتری هم نسبت به نسخهٔ فولادی دارد.

S6 در ظاهر نیز با اسپلیتر آلومینیومی جلو و دیفیوزر منحصربه‌فرد عقب با چهار سر اگزوز، از A6 متمایز شده است. ظاهر S7 اما کمی تهاجمی‌تر بوده و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و رکاب‌های منحصربه‌فرد هم در آن دیده می‌شود. S6 و S7 هردو از جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده، قاب خاص آینه‌ای جانبی و رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد هم برخوردار هستند.

به‌روزرسانی‌های اسپرت در کابین این دو ماشین هم ادامه پیدا کرده و در اینجا هم دوخت متضاد، تریم آلومینیومی، صفحه آمپر دیجیتالی با تنظیم خاص S و پدال‌های فولاد ضدزنگ ارائه شده است. S6 و S7 به‌صورت استاندارد با صندلی‌های اسپرت آلکانترا عرضه می‌شوند اما خریداران می‌توانند صندلی‌های سفارشی با چرم Valcona را هم انتخاب کنند. علاوه بر این، غربیلک فرمان D شکل و صندلی‌های جلو با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم برای این ماشین‌ها قابل سفارش خواهد بود.

هر سه مدل آئودی S6 سدان، S6 استیشن و S7 در تابستان امسال در بازار اروپا عرضه خواهند شد. قیمت S6 سدان در آلمان از ۷۶,۵۰۰ یورو و قیمت نسخهٔ استیشن آن از ۷۹,۰۰۰ یورو آغاز می‌شود درحالی‌که S7 قیمتی پایه‌ای برابر با ۸۲,۸۵۰ یورو دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Car Lover

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    E300 e که چند وقت پیشم تو پدال گذاشته شد بررسیش به صرفه تره
    مصرف 1.8 لیتری دی اکسید کربن کمتر گشتاور برابر و قیمت نزدیک به 30 هزار پوند کمتر
    بنز بودنشم نگیم از ائودی بهتر کمتر نیس
    ولی از بین این سه تا S7 بهتره

    1. Hamid...Audi

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (713 ديدگاه)

      همونطور که احتمالا میدونی مصرف صدی 1.8 در صورتی بدست میاد که باتری ها از طریق منبع خارجی (مثه برق شهر) شارژ بشن.زمانی که اون نیروی خارجی تموم بشه مصرف به همون صدی ۵.۵-۶ هایبرید های معمولی میرسه.

  2. مهزیار

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    آئودی داره آبرو داری میکنه تو سدانهای لوکس آلمانی
    بنز و ب ام و که فعلا تو طراحی کرخت شدن

  3. Amir. noghte

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بعد از این همه طراحی نا امیدانه از طراحی s7 خوشم اومد

  4. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    A7جدیدتا الان چندین رقابت داشته باCLSجدیداز مجلات مختلف.در هررقابتی یکیشون جایگاه اول رو بدست میاره.شده یکی این ویکی اون.مشخصه که کاملا در یه سطح هستن.
    واما در موردS6 وS7 واقعا هردو جذاب هستن وخیلی شیک

    1. مهدی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اما آئودی A6 تاالا نتونسته متاسفانه در رقابت هاش جایگاه اول رو بدست بیاره درمقابل ب ام و سری5 ومرسدس Eکلاس چون درچندین رقابتی که از مجلات مختلف داشته نسل جدیدش همیشه پشت سرسری5 وEکلاس هستش اما در مقابل ولووS90 پیروز رقابت بوده.
      لینک رقابت های جدیدش رو براتون در همین پست میذارم ازچندین مجله ای که تاالان رقابت هاش رو انجام دادن
      اتواکسپرس

      1. مهدی

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        https://www.whatcar.com/news/new-audi-a6-vs-bmw-5-series-vs-mercedes-benz-e-class/n18221
        رقابت مجله وات کار بین eکلاس وa6وسری5

        https://www.google.com/amp/s/www.autoexpress.co.uk/audi/a6/104861/audi-a6-vs-bmw-5-series-vs-volvo-s90%3Famp
        رقابت اتواکسپرس بین سری5 وa6و ولووs90

        https://www.google.com/amp/s/www.autoexpress.co.uk/audi/a6/105478/audi-a6-avant-vs-mercedes-e-class-estate%3Famp
        رقابت اتواکسپرس بین eکلاس استیشن وa6استیشن

        یه رقابت دوتایی باز از اتواکسپرس بین سری5 وa6 هم برگزار شده که پدال اون مطلب رو گذاشت قبلا

        1. مهدی

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          در رقابت مجله وات کاراین نتایج رو داره.
          جایگاه اول ب ام و سری5
          جایگاه دوم آئودی a6
          جایگاه سوم مرسدس eکلاس

          در رقابت اتواکسپرس این نتایج رو داره.
          جایگاه اول ب ام و سری5
          جایگاه دوم آیودی a6
          جایگاه سوم ولووs90

          در رقابت دیگه از اتواکسپرس بین استیشن مرسدسeکلاس وآیودی a6این نتیجه رو دارن
          جایگاه اول مرسدس eکلاس
          جایگاه دوم آیودی a6

          بازهم رقابتی از اتواکسپرس بین ب ام وسری5 وآیودی a6 این نتایج رو داره.که دوتاازاین رقابت هارو پدال هم گذاشت.
          جایگاه اول بازهم سری5.
          جایگاه دوم آیودیa6
          دوستان سری5جدید تاالان بیش از 60رقابت داشته باخودروهای هم کلاسش ازمجلات مختلف داشته که هرکدوم رو نگاه میکنی جایگاه اول هستش.سری5 جدیدبی نظیره وبهترین خودرو درکلاسش.

  5. net

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3400 ديدگاه)

    اس ۶ که داشبورد و اطراف دنده به رنگ چوب هست جالب نیست و چراغ جلو اس ۶ که فرو رفتگی داره قشنگ نیست و اس۷ صندوق عقبش که کشیده نیست قشنگ نیست و چراغ عقبش بد هست
    هر ۳ مدل رینگ بدی داره
    این مدل طراحی داخلی داشبورد با دو ال سی دی برای زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ هست واقعا تعجبه چرا ایودی این مدل طراحی داخلی رو داره برای همه محصولاتش میان رده و پایین رده استفاده میکنه که کار جالبی نیست و نباید همچین کاری رو انجام میداد

  6. محمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    هرچقدر بنزداره ماشین با طراحی مهربون درس میکنه
    audi داره خشن تر میکنه جذاب تر
    فقط به نظرم audi به اندازه کافی پول صرف تبلیغات و بازاریابی و برندینگ نمیکنه

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    چقدر خوبه s7 ، بخصوص طراحی عقبش دیوانه میکنه آدمو .

  8. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    والا دیگه اونقدر بنز و بی ام و زیاد شده در خیابونها که پیرزن سر محل هم اسم ماشینها رو میدونه. همه هم در حال حاضر 4سیلندر 2 لیتری توربو با بوست بالا که حدود 250 اسب توان داره. در 90% شهرهای کشور حتی مراکز استانها نزدیک 6ماهه بنزین سوپر ارائه نمیشه و بسیار این خودروها به مشکل برمیخورند. دلیل خریدشون واقعا در این کشور چیه؟ اما در کل بخواهم انتخاب بهینه داشته باشم در ایران، انتخابم کمری2018 یا راو4 جدید خواهد بود که اولا امیدوارم وارد بشه و ثانیا موتور 2.5لیتری تنفس طبیعی با توان بسیار خوب 208 اسب کاملا یک سر و گردن قویتر از تنفس طبیعی های دیگه است.

  9. amin

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان
    کواترو هم مثل x drive بی ام و قابلیت rwd شدن داره؟
    برام سوال شده…

    1. مهدی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درحقیقت آئودی ها معمولا محور محرک جلوهستن که 4چرخ محرک هم میشن.امادراصل محرک جلوهستن

      1. F22RAPTOR

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        من خودم طرفدار دو آتیشه آئودی هستم
        و ازهمه لوکس سازان آلمانی بیشتر دوسش دارم،ولی اینکه تو نسخه پایه دف جلو هستن
        خیلی برام اذیت کننده س

        1. Hamid...Audi

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (713 ديدگاه)

          دقیقا منم همچین حالتی دارم.

  10. sina

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    سدان های آئودی خعلی زیبان واقعا
    ولی خب یکم تعدادشون بالاس. آئودی حدود ده تا سدان داره تو این بازار کراس اور پسند، از دید من شیش تا بسه.

  11. овsкиكMас

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی شیکه

  12. Omid622

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    منتظر طوفان بعدی آئودی هستیم
    RS7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا