پسازاینکه چندی پیش فیسلیفت کراساوور کوچک آئودی Q2 معرفی شد، حالا نسخهٔ اسپرت SQ2 هم مورد بهروزرسانی قرار گرفته است. یکی از مهمترین تغییرات در ظاهر خودرو جلوپنجرهٔ جدید با طرح داخلی هشتضلعی است. علاوه بر این، هرچند چراغهای جلو بهصورت استاندارد از نوع LED هستند اما حالا نمونههای جدید LED ماتریکس هم بهعنوان یک آپشن ارائه شدهاند.
این کراساوور اسپرت آلمانی در پروفیل جانبی از تریم آلومینیومی مانند در آینهها، رکابها، لبهٔ اسپویلر و ستونهای C برخوردار است اما امکان سفارش یک پکیج بیرونی هم برای آن وجود دارد که همهٔ این قسمتها را مشکیرنگ میکند. تنها تغییری که در عقب خودرو صورت گرفته نیز سپر جدید با طرح چندضلعی در طرفین آن است. SQ2 در عقب هم از چراغهای LED سود میبرد که در تیپهای بالایی به راهنماهای پویا مجهز هستند.
SQ2 مدل ۲۰۲۱ در داخل بهصورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان اسپرت و صندلیهای اسپرت مجهز است. در بخش تکنولوژی هم برای این خودرو ناوبری MMI و صفحه آمپر دیجیتالی (کابین مجازی آئودی) ارائه شده که میتواند به نمای اسپرت تغییر پیدا کند. خریدارانی که بالاترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را سفارش دهند از خدمات اتصالی آئودی با اینترنت LTE و وای فای هم برخوردار خواهند شد. رابط گوشیهای هوشمند و سیستم صوتی B&O هم برای این ماشین قابل سفارش هستند. در بخش ایمنی هم SQ2 بهصورت استاندارد با سیستم پیش احساس جلوی آئودی و کروز کنترل تطبیقی ارائه میشود. این کروز کنترل تطبیقی، کنترل فرمان بین خطوط، گاز دادن و کاهش سرعت را بر عهده میگیرد.
در پیشرانهٔ SQ2 اما تغییری صورت نگرفته که این یعنی در سینهٔ خودرو همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. نیروی این موتور بهصورت استاندارد از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ S ترونیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. به لطف این ترکیب، SQ2 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آنهم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
قیمت آئودی SQ2 مدل ۲۰۲۱ در بریتانیا از ۳۸,۷۰۰ پوند و در آلمان از ۴۵,۷۰۰ یورو آغاز میشود. پیشفروش این کراساوور اسپرت در آلمان و سایر کشورهای اروپایی آغاز شده و در اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد. نه Q2 و نه SQ2 در ایالاتمتحده عرضه نمیشوند.
Malt hill
۲۷ آبان ۱۳۹۹واسه خانوم دکترا ساختنش؟!
Audi s8
۲۷ آبان ۱۳۹۹آره ماشین خوبیه ولی آئودی q8 وq7 از این بهتره
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹احتمالا مشتریاش بی شباهت به ساندرو اسپ وی سوارای ما نباشن
Amin-mc20
۲۷ آبان ۱۳۹۹جلوش منو یاد مدل های قدیمیش میندازه
مهرداد كمال
۲۷ آبان ۱۳۹۹ائودی تو برخی مدل ها خیلی خوب داره پیش میره
تغییرات ملایم اما مثبت??
سامورایی از قله فوجی
۲۷ آبان ۱۳۹۹خدا کنه آئودی مثل بی ام و گند نزنه تو طراحی هاش
مهزیار
۲۷ آبان ۱۳۹۹به به
ممد ژانگولر
۲۷ آبان ۱۳۹۹خیلی زیاد دارم حال میکنم باهاش ?
Hadi
۲۷ آبان ۱۳۹۹رنگ سبز خیلی بهش میاد…
نمای جلو هم که دیگه نگو…
MehdiTurbo
۲۷ آبان ۱۳۹۹من با این سبک کلن مشکل دارم
نه شاسی نه هاچ بک معلوم نیست چیه
ولی خب تو این سبک این ائودی معقول طراحیش.
net
۲۷ آبان ۱۳۹۹اگر سپر پلاستیکی گل گیرها نداشت و ستون شیشه عقب بجای مشکی هم رنگ ماشین بود قشنگتر میشد.لوله اگزوز دایره ای قشنگه و ۴ لوله اگزوز زیاده و دو لوله اگزوز در سمت چپ و راست کافی بود.رینگش اگر خاکستری میبود و سپر جلو بسته بود قشنگتر میشد
فرشاد
۲۷ آبان ۱۳۹۹45 هزارتا دیگه نمیارزه
مهدی موتورز
۲۷ آبان ۱۳۹۹فکر نکنم با تین قیمتا ائودی و بنز و بی ام و اصلا واس فقرا خودشون معقولانه باشه?
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹همه چیز نشون از اسپرت بودن این ماشینه مثل : خروجی اگزوز چهارتایی، کیت بادی اسپرتو عضلانی، اسپویلر عقب، ارتفاع کمتر نسبت به مدلای ساده و استاندارد، ترمزای اسپرتو بزرگتر، رینگای ۱۹ اینچی، فیس جلوی اسپرت، دی لایتای ال ای دی، چراغای ال ای دی عقبو جلو و ……………….
رامتین
۲۷ آبان ۱۳۹۹بهتره به این خودروها هاچبک گفت. چون مثلا همین خودرو از نظر ابعادی کاملا مشابه گلف هست و صرفا ارتفاعش 5 سانتیمتر بیشتره که اصلا به چشم نمیاد.