خودروسازان لوکس آلمانی علاقه دارند قدرت زیادی را در اختیار خریداران قرار دهند. به همین دلیل، خریداران میتوانند از این شرکتها خودروهایی وحشی را خریداری کنند که عملکردی در حد سوپراسپرتها را با کارایی خودروهای روزمره ارائه میکنند. در آئودی وظیفهٔ ساخت محصولات عملکردی بر عهدهٔ بخشی بنام آئودی اسپرت است که به ساخت مدلهای RS از محصولات این شرکت میپردازد. حال در این مطلب قصد داریم محصولاتی که هماکنون توسط آئودی اسپرت در حال توسعه هستند را معرفی کنیم.
TT RS فیسلیفت
آئودی برای مدل ۲۰۱۸ اقدام به فیسلیفت TT کرده و نسخههای استاندارد و TTS آنرا معرفی کرده است. در همین حال، نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ TT RS هم با پوششهای استتاری در حال توسعه است. TT RS کنونی از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
RS3
برای معرفی نسل آیندهٔ RS3 باید حداقل تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. فعلاً حتی تصاویر جاسوسی این مدل نیز منتشر نشده است ولی بااینحال احتمالاً باید شبیه به S3 باشد. در زیر کاپوت این ماشین همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر کنونی قرار خواهد داشت اما قدرت آن به بیش از ۴۰۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند زیرا باید با مرسدس-آامگ A45 جدید رقابت کند که آنهم قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار دارد.
RS6
آئودی هماکنون در حال توسعهٔ RS6 جدید است اما این خودرو تا پیش از سال ۲۰۲۰ به بازار نمیآید. فعلاً جزئیات بسیار کمی از RS6 در دست است اما احتمالاً از ۶۰۵ اسب بخار کنونی قدرت بیشتری خواهد داشت. همچنین گزارشهایی امکان ساخت نسخهٔ سدان RS6 را هم مطرح کردهاند.
RS7
نسل جدید RS7 هم از همان پیشرانهٔ RS6 جدید استفاده میکند. این قوای محرکه احتمالاً از یک موتور V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل میشود. این سیستم بسیار به قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid شباهت دارد.
RS Q3
نسل جدید کراساوور Q3 بهتازگی معرفی شده که این یعنی بهزودی نسخهٔ عملکردی RS آنهم معرفی خواهد شد. نسل دوم RS Q3 در حال آزمایش با پوششهای استتاری در نوربرگرینگ دیده شده است. احتمالاً در زیر کاپوت این مدل هم همان پیشرانهٔ پنج سیلندر با قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار قرار دارد.
RS Q8
هرچند آئودی برنامهای برای ساخت مدل RS Q7 ندارد، اما توسعهٔ مدل RS Q8 هماکنون توسط این برند آلمانی در حال انجام است و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشر شده است. این خودرو با نسل آیندهٔ بامو X6 M رقابت خواهد کرد و حداقل ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
Amir
۱۷ آبان ۱۳۹۷امیدوارم نسخه سدان rs6 ساخته بشه تا رقابت سوپر سدان هرچه بیشتر جذابتر بشه.همین طور rs q8 چه شاهکاری بشه!طراحی خیره کننده q8 با پرفورمنس بالای rs قطعا ترکیب فوق العاده ای میشه و رقیب قدرتمندی برای لامبو اوروس و پورشه کاین خواهد بود.
amirh2g
۱۸ آبان ۱۳۹۷اون وقت اگه rs6 سدان تولید بشه چه تفاوتی با rs7 داره؟
مثل a6 و a7 در حال حاضر میشن ک من هیچ وقت تفاوت اصلی این دو ماشین رو متوجه نشدم و نمیدونم چرا دوتا ماشین ک انقدر به هم شبیه ان باید در یک سگمنت قرار بگیرن و قیمت یکی شون نزدیک 10 الی 15 هزار دلار بیشتر باشه…
شما فک کن الان a7 میخری بعد چند روز با خودت میگی الان این ماشین به سبب کدوم اپشن یا توانایی بیشتر، حدود 10 الی 15 هزار تا از a6 گرون تره؟ بگذریم… یحتمل با دلایل منطقی خودتو قانع میکنی ک 15 هزار تات حیف نشده :))
.
پیشرانه مشابه
سایز و اندازه تقریبا برابر
و کابین و داشبورد ک کپی یک دیگن
فقط یکیش فست بک یا اسپورت بک محسوب میشه و اون یکی صندق معمولی داره…
این موضوع تقریبا برای سری پنج و سری شیش بی ام و و همین طور ای کلاس و سی ال اس مرسدس هم صادقه
در کل بنظرم:
a6 هم باید مثل نسخه rs ش تو سگمنت هاچ بک یا به تعاریفی استیشن (از اخر متوجه نشدم rs6 استیشنه یا هاچ بک… فک کنم یه چیز بین این دو تاس) ساخته میشد تا بازار این گروه هم گرم تر میشد… و کلا ساخت دوتا ماشین توسط یه کمپانی ک خیلی به هم شبیه ن اصلا دلیل عقلانی نداره ولی اگه همین ماشین هارو تو دوتا کلاس تیپ متفاوت تولید کنن (مثل هاچ بک و سدان) میتونه خیلی هم جذاب باشه دقیقا مثل rs7 و rs6…
و الان ک خوندم rs6 سدان قراره تولید بشه زیاد تحت تاثیر قرار نگرفتم و حداقل نسخه کوپه میتونست واسه خود کمپانی هم بهتر باشه چون ایودی نسبت به رقبا( به خصوص مرسدس ) رو ماشین های کوپه خیلی کمتر مانور داده…
Amir
۱۸ آبان ۱۳۹۷با یک بخش هایی از صحبتتون موافقم اما به نظرم من یک سدان معمولی ارجحیت داره به سدان کوپه از اونجایی که میبینیم بی ام و سوپر سدان بی نظیرش یعنی m5 رو به دنیا معرفی کرده و مرسدس همe63 و از قدیم الایام بین این گروه از خودروها رقابت بوده.rs7 در واقع رقیب cls63 و m6 گرن کوپه حساب میشه و این خیلی هم خوبه اما قطعا جای نماینده ی سدان آئودی در رقابت با m5 و e63 خالیه و میبینیم خود مرسدس و بی ام و هم مانور بیشتری روی این نماینده هاشون میدن تا بقیه ماشین هاشون.قیمت بیشتر a7 نسبت به a6 فقط به خاطر ظاهر و استایل اونه در حالی که به قول شما تفاوت خیلی زیادی هم ندارن.من شخصا فلسفه وجودی سدان های کوپه رو درک نمی کنم چون سدان معمولی جادار تره،ارزون تره و در رانندگی هم چیزی کم نداره پس ارزش بیشتری نسبت به سدان کوپه داره.
Cadillac
۱۷ آبان ۱۳۹۷دوستان یکی بمن بگه چرا rs6فقط استیشنه
ایکاش سدانش هم تولید شه
اگه هم داره میسازه بمنم اطلاع بدین
Amin
۱۷ آبان ۱۳۹۷اتوبیلد یه خبری چند وقت پیش منتشر کرد که قراره Rs6 سدان دوباره تولید بشه
مهدی
۱۷ آبان ۱۳۹۷یه مجله معتبریه رقابت انجام داده بین m4cs وآیودیr8,
مانی
۱۸ آبان ۱۳۹۷همش میگی یه مجله معتبر یه مجله معتبر
خوب اسم مجله رو هم بگو اگه سایتش خوبه استفاده کنیم