سرانجام پس از مدتها انتظار خودروی جدید آئودی E-Tron GT معرفی شد. اولین سدان الکتریکی آئودی از زیرساخت مشترک با پورشه تایکان استفاده میکند اما دارای عناصر طراحی خاص و کابینی سطح بالاست. البته برخلاف تایکان، E-Tron GT دارای دو پیشرانه الکتریکی بوده و نسخه قویتر و پرچمدار RS آن نیز معرفی شده است. البته قدرت بیشتر به معنی قیمت پایه بالاتر نسبت به پسرعموی اشتوتگارتی نیز میباشد.
- پرفورمنس
E-Tron GT دارای مجموعه دو پیشرانه استاندارد بوده درحالیکه تایکان اخیراً در نسخه پایه تک پیشرانهای نیز معرفی شده است. پیشرانه جلوی E-Tron GT قدرت ۲۳۵ اسبی داشته درحالیکه خروجی پیشرانه عقب به ۴۲۹ اسب بخار میرسد. این مجموعه در کل قدرت ۴۶۹ اسبی داشته که در حالت اووربوست به ۵۲۲ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتون متر گشتاور میرسد. عملکرد اووربوست قدرت اضافی را به مدت ۲.۵ ثانیه و با فعال بودن لانچ کنترل در اختیار راننده قرار میدهد. این سدان تازهنفس شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعتی دارد.
اگر خواهان نسخه سریعتر E-Tron GT باشید باید مدل RS را انتخاب کنید که قدرت بیشتری دارد. پیشرانه عقبی این خودرو قدرت ۴۵۰ اسبی تولید کرده و با همراهی پیشرانه الکتریکی جلو در مجموع خروجی ۵۹۰ اسبی و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری ارائه میکند. عملکرد اووربوست نیز در این مدل باعث ایجاد قدرت ۶۳۸ اسبی میشود. این مدل شتاب ۳.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | گشتاور (نیوتون متر) | قدرت (اسب بخار) | |
۲۵۰ | ۳.۱ | ۶۴۳/۸۳۰ | ۴۶۹/۶۳۷ | آئودی E-Tron GT |
۲۷۰ | ۲.۵ | ۶۰۱/۴۰۰۰ | ۴۸۰/۱۰۸۰ | لوسید ایر |
۲۶۱ | ۲.۶ | ۶۴۰/۱۰۴۹ | ۴۶۹/۷۵۰ | پورشه تایکان |
۲۵۰ | ۲ | ۶۶۰/اعلام نشده | ۵۰۳/۱۰۲۰ | تسلا مدل S |
- شعاع حرکتی و شارژ
آئودی E-Tron GT از همان باتری لیتیوم-یون ۹۳.۴ کیلووات ساعتی بکار رفته در پورشه تایکان توربو S استفاده میکند. این باتری به همراه معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی باعث میشود ۸۰ درصد باتری در ۲۲.۵ دقیقه شارژ شود که طبق ادعای آئودی جزو سریعترین زمانهای شارژ بین خودروهای الکتریکی بازار میباشد.
برد تخمینی نسخه پایه E-Tron GT برابر با ۳۸۳ کیلومتر بوده و شعاع حرکتی نسخه پرچمدار RS نیز به ۳۷۳ کیلومتر میرسد. البته هیچیک از این ارقام توسط EPA تائید نشدهاند.
شعاع حرکتی (کیلومتر) | تعداد پیشرانه | مجموعه باتری (کیلووات ساعت) | |
۳۸۳ (تخمینی) | ۲ | ۹۳.۴ | آئودی E-Tron GT |
۸۰۹ | ۲ | ۱۱۳ | لوسید ایر |
۳۶۵ | یک/دو | ۷۹.۲/۹۳.۴ | پورشه تایکان |
۸۳۷ (تخمینی) | یک/سه | ۱۰۰ | تسلا مدل S |
- قیمت
حتی ارزانترین نسخه E-Tron GT هم ارزان نیست. این خودرو در نسخه پایه کواترو پریمیوم پلاس قیمت ۹۹۹۰۰ دلاری داشته و قیمت مدل کواترو پرستیژ از ۱۰۷۱۰۰ دلار شروع میشود. نسخه پرچمدار RS هم قیمت ۱۳۹۹۰۰ دلاری دارد؛ اما این خودرو مشمول مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری فدرال خواهد بود.
قیمت پایه (دلار) | |
۹۹۹۰۰ | آئودی E-Tron GT |
۷۷۴۰۰ | لوسید ایر |
۷۹۹۰۰ (تک موتوره)/۱۰۳۱۰۰ (دو موتوره) | پورشه تایکان |
۷۹۹۹۰ | تسلا مدل S |
رضا
۲۳ بهمن ۱۳۹۹یه خودروی الکتریکی هر چقدرم که امکانات و قدرت داشته باشه، اگر رنج حرکتیش کم باشه به درد نمیخوره.
(JONATHAN (TESLA
۲۳ بهمن ۱۳۹۹برد یک خودروی الکتریکی فاکتور هایی
مصرف اموتور های الکتریکی ( که این رو وزن خودرو قدرتی خروجی و تکنولوژی به کاررفته مشخص میکنه )
و حجم باتری مشخص میکنه
در مقام مقایسه
تسلا مدل اس مصرف 30 کیلووات برای هر 100 مایل رو داره
تسلا مدل 3 مصرف 28 کیلوات برای هر 100 مایل رو داره
پورشه تایکان هم مصرف 49 کیلوات برای هر صد مایل رو داره
این خودروی جدید ایودی هم فکر نکنم کم مصرف تر از تایکان باشه
احتمالا بیشتر هم باشه
قدرت زیاد و شتاب خوب وقتی ارزش داره که مصرف متعادلی هم داشته باشی
و این مهندسی رو نشون میده و توانایی خودرو ساز رو نشون میده
T.C.B.K
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اقای جاناتان
میشه لطف کنید بگید چه طوری محاسبه کردید
فرمولشو بگید لطفا دیگران هم محاسبه کنن
خواهشنا بگید چه طوری محسابه کردید ??? بگید ممنون.
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹مصرف خودرو های برقی یک چیز اعلامی هست که توسط سازمان های مختلف اعلام میشه
مثل همون مصرف خودرو های درون سوز که توسط سازمان های مربوط اعلام میشه
ولی اگه خودتون بخواید حساب بکنید خیلی ساده هستش
برد واقعی تایکان توربو حدود ۲۰۱ مایل هستش و اینو سازمان حمایت از محیط زیست آمریکا EPA اعلام کرده
پک باتری تایکان توربو ۹۳ کیلووات هستش با یک حساب کتاب ساده میفهمید برای هر صد مایل تایکان نصف پک باتری خودش رو مصرف میکنه
البته این حساب کتاب دقیق نیست
چون روی کاغذ حساب کردیم
ولی سازمان EPA مصرف تایکان رو دقیقا ۴۹ کیلووات کمی بیش تر از حساب کتاب ما اعلام کرده
این قضیه برای تسلا هم هست کافیه اعداد رو در بیارید و تقسیم کنید تا حدودی به دست بیارید
Hadi
۲۴ بهمن ۱۳۹۹انتخاب من به ترتیب:
1:تایکان
2:لوسید ایر
3:مدل s
4:آئودی
Reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۹عزیزم مصرف انرژی تو خودرو های الکتریکی بستگی به مقدار کاری داره که شما از خودرو می کشید. الان همین تسلا مدل S که گفتین مصرف ۳۰ کیلووات برای هر ۱۰۰ مایل رو داره ممکنه با صرفه جویی در مصرف انرژی و رانندگی با سرعت کمتر از 50 کیلومتر بشه 25 کیلووات برای هر ۱۰۰ مایل
(JONATHAN (TESLA
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اعداد اعلامی برای خودرو های برقی
متوسط مصرفشون در دنیای واقعی هست که توسط سازمان EPA آمریکا اعلام میشه
بله در بزرگراه مصرف خودرو با درون شهر متفاوت هست ولی من متوسط مصرف رو گفتم
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹این اعدادی که گفتی کیلو وات نیست.کیلو وات ساعته که با ژول هم عرضه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ما نه خودروی برقی راندهایم و نه سوار این خودروها شدهایم !!!
اما به جُرئت میگم که از هر نظر رقبا از تسلا بهتر هستند و همه را به تسلا ترجیح میدهم بنا به خیلی از دلایل بخصوص طراحی و کیفیت برترشون نسبت تسلا و تسلاها !
رآی من هم تایکان هست !
اما آئودی زیباترین هست !
و لوسیدایر خاصترین هست !
اما تسلا محرک جَرقهی شروع دنیای برقی شدن هست که میشه پدر برقیهای آینده نامش داد !
(JONATHAN (TESLA
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ترجیح شما به کنار کاری باهاش نداریم
از همه نظر رقبا بهتر هستن ؟؟
از کدوم نظر از تسلا بهتر هستن ؟؟
بدون دخالت دادن عقاید شخصی خودتون
بگید کدوم قسمت رقبا از تسلا بهتر هستن
طراحی بیرونی و کابین جز نظر شخصی حساب میشن .
از نظر کیفیت و ایرادات وارده هم به نظرم به قسمت رضایت خریداران محصولات تسلا مراجعه کنید
ولی من میتونم ده ها مورد رو بگم که رقبا در حد تسلا هم نیستن چه برسه بخوان رقابت بکنن باهاش
از نظر فنی و تکنولوژی رقبای مخصوصا اروپایی در سطح پایین تری هستن
تا جایی که حتی رقیب تسلا هم نمیبینمشون
باید با نیسان لیف و شورولت بولت مقایسه بشن
$ÃЪŦÏЛ$
۲۳ بهمن ۱۳۹۹حالگیر ترین دوئلی که تابحال بهش برخوردم!
آخه دوئل از نوع برقی؟!؟!اونم با چهار تا جاروبرقی؟!؟!حتما تسلا دوئل هارو هم خریده!
هیچکدوم،تسلا که باعث و بانی این همه جاروبرقیه،لوسید بدرد سطل زباله میخوره،وقتی که پانامرا هست چرا بری سراغ تایکان؟بقول یکی از دیالوگای جرمی آئودی هم بدرد کهنه فروشی میخوره….
هرکسی که عشق بنزینیه خائنه اگه توی این دوئل شرکت کنه! بقیه رو نمیگم فقط این گروه!مردو حرفش!
ارشیا
۲۴ بهمن ۱۳۹۹جاروبرقی رو من میگفتم!!???
از خودت بگو اقا ابتین
مثلا روروک
یا اسباب بازی
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹من عین شما، نمی تونم در مورد همه نظر بدم که چی روندن و چی نروندن،
اما هر دفعه که کامنت هات رو می خونم،
مطمئن تر میشم که شما غیر از برقی، توربو، هیبرید و پلاگین هیبرید هم نروندی!
NAVID۰۰۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کاربر 2646
بر مُنکرش لعنت !
من گیوه مُفتی میکنم پاهام و با کفشهام میرونم و بعضی اوقات اگر خر یا قاطر ببینیم ، میشینیم پشت رکابشون ، میرونیم !
شاد شدین !
جداً چه چیزهایی برای شما مهم هست ? .
NAVID۰۰۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۹شما هر زمانی فرق بین نقد را با نظر شخصی و شعور شخصی تشخیص دادید ، بیائید با هم گفتمان کنیم ، تا خدایِ نکرده شعر گفتن حالتان را بد نکنه !
اتمام بحث با شما
موفق باشید !
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹پسر خوب
حیف که پست های من چند تا چند تا موندن تو صف تایید
و گرنه اشعارتون رو تو پست استهلاک خودروها رو جواب دادم.
اما در کل خوش به حالت که تو دنیای مجازی غرقی، کاش تو
دنیای واقعی یک دهمش رو تجربه کرده بودی، اونجا حرفی
واسه گفتن داشتی.
شما هم موفق باشی …
Elmiraj
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دقیقاً….
ماشینی اینجا اوج مهندسی الکتریکی را به رخ میکشه که بیشترین شعاع حرکتی را نسبت به ظرفیت باتری و قدرت موتور ها داره .
در این خصوص تکنولوژی باتری و الکتروموتور ، ضریب درگ ، وزن خالص ، عملکرد اینورتر و تکنیک های نرم افزاری تعیین کننده میزان بُرد ماشین هستن .
.
.
تا زمانی که model S هست این کلاس پرچمدار دیگری بخود نخواهد دید….
بهزاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اعدادی که اینجا اعلام شده و قیمت ها با چیزی که واقعیت داره متفاوته.
ظرفیت در دسترس آئودی 83 کیلو وات هست و میانگین رنج حرکتی براحتی 420 کیلومتر خواهد بود.
رنج حرکتی برای تسلا با باطری 120 بوده که قیمتی فراتر از 140 هزار دلار خواهد داشت و همینطور لوسید ایر که قیمتش بیش از 150 هزار دلار آب میخوره.
اگر معیار تسلا مدل s با باطریذ100 کیلووات که 95 کیلوات در دسترس هست باشه میانگین یا شعاع حرکتی 520 کیلومتر خواهد بود.
استاندارهای اندازه گیری شعاع حرکتی یکم متفاوته و چند سایت و سازمان اونو اعلام میکنن که در برخی نقاط دمای هوا برای باطری ها ایده آله مثل کالیفرنیا و شیشه ها بالا و ایرکاندیشن و سیستم صوتی خاموش و دو استاندارد رو میشه به عنوان مرجع نگاه کرد
EVBD و WLTP که اولی کاملا در شرایط واقعی و عادی اندازه گیری میکنه.
هر چهار خودرو در لیست بالا حدودا 2300 کیلوگرم وزن دارن.
در آخر خودرو مثل خونه میمونه و نمای خارج و داخل میتونه wow ایجاد کنه و در خرید تاثیر داره و اگر یک مشاور املاک شمارو ببره نمای ساختمان را نشان بده و کلی تعریف کنه اما دیزاین داخلی خوب نباشه در معامله تاثیرگذاره و نمای بیرونی یک خودرو برای مردم هست و مالک در درون یک خودرو احساس لذت میبره و کار طراحی داخلی و اجرای اون مشکله و هر شرکتی امکانات و تامین کننده ی متخصص این کارو نداره و سادگی را نباید به حساب هدف قلمداد کنیم و این از عدم توانایی در طراحی یا هزینه ناشی میشه.
پدر خودرو سازی جهان
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اگر منطقی بگم، قطعا تسلا
ولی تایکان را بیشتر دوست دارم
پدر خودرو سازی جهان
۲۴ بهمن ۱۳۹۹من هنوز به لوسید اعتماد نکردم تا الان فقط حرف بوده نه عمل باید ببینم تو واقعیت چه میکنه بعد…..
درسته تو این اعداد و ارقام از همه بهتر بود، اما ممکنه در واقعیت خیلی فرق داشته باشه
ATa
۲۳ بهمن ۱۳۹۹آمار گویاست، منطق اعداد… نسبت قیمت به پرفورمنس و برد تسلا بدون شک. بماند سابقه چندین ساله و تخصص اصلی کمپانی
[AMIN_TROFEO
۲۳ بهمن ۱۳۹۹تایکان بهترین ماشین برقی ای هست که تاحالا به عمرم دیدم
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹مطمنی دیدی شاید عکسش منظورته
??Amin_sto??
۲۳ بهمن ۱۳۹۹با اینکه علاقه به الکتریکی ها ندارم اما از تایکان خوشم میاد ، آئودی e tron جدید هم قشنگ شده اما داخلش میتونست بهتر باشه
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بهترین طراحی که تو عمرم از الکتریکی ها دیدم ارزو می کنم یه بار از نزدیک ببینمش
Ramin
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ایول پدال
دمت گرم.
بالاخره دوئل درست رو گذاشتی
اما چندتا مشکل هست…. یک چرا لوسید گشتاورش 4000 نیتون متر هست ؟؟
چرا نوشتی مدل s شتاب 2 ثانیه بعد نوشتی 250 کیلومتر حداکثر …. ؟؟؟
چرا گشتاور تسلا رو برعکس نوشتی ؟؟ (نسخه پایه )
یه چندتا سوتی تایپی داری پدال خواهشنا درستش کن ?
اولیت برقی ها = ارزون / شارژ سریع / میزان پیمایش بالا / شتاب سریع / ایمنی بالا /
پر امکانات ( خودران / سیستم احضار و… ) / پرفرومنسی /
اینا اولیت خودرو برقی هست که تسلا همه رو داره تازه ارزونتر از بقیه هم هست…
تسلا = Love
پدال کامنتمو منتشر کن لطفا ? با سپاس…
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹به به… بازگشتتونو به کشور تبریک میگم رامین خان
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹من به لوسید رای دادم.برد و قیمتش خوبه.تایکان ایمنیش پایین بود رای ندادم
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹یه فیلم دید نوشته نا ایمنترین ماشین های جهان و پورشه تایکان توش بود فکر کنم.البته ۵ستاره گرفت و پرفورمنس خوبی داره
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اون فیلمی که دیدی فیان ماشین های ایرانی بود که یهو دست خوره روگزینه بهترین سوپراسپرت جهان ٬تایکان اومده . بعد فکر کردی تایکان هم جز اوناست.
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اگه خدم بخوام بخرمکه جوان هستم شاید تایکان اما مثلا یه شخصتی میخواهد یه ماشین بگیره بشینه صندلی عقب تایکان بهترینه؟
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹من جوون نیستم.حواسم نبود نوشتم جوان هستم؛ببخشید.لوسید صندلی های عقبش به اندازهی ۳تا آدم بزرگ جاداره.
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹رنگ بهتر برا تسلا نبود ؟!?
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹رنگ تو دیده شدن خیلی اثر داره
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹امیرحسین جان
من حاجی نیستم، یعنی سعادت اش رو نداشتم ولی حق با توئه؛ تا آخر زمون هم اگر من رو حرف هام پافشاری کنم؛ شما میگی نخوردیم نون گندم، دیدیم دست مردم. حرفت هم درسته، مشکل اینجاست که نون رو دست بد کسایی دیدی … تنها راه حل، اینه که نونواها بیان و توضیح بدن که داستان اون نون خرابی که دیدین دست مردم چیه!
به نظرم پدال یکی از معدود سایت هایی هست که خودش رو به پول نفروخته، از منش شاهین هم به عنوان ادمین سایت خیلی خوشم اومد، من و دوستام هم که عاشق نوشتن و تبادل اطلاعات هستیم؛ پس اگر پدال دوست داشت می تونیم یک سری پست با موضوع نحوه نگهداری از خودروهای خارجی در ایران برای پدال بنویسیم که حاصل تجربه خودمون طی 10-15 سال گذشته است.
پدال هم اگر خواست ماشین های ما رو، چه به صورت تنهایی، چه به صورت گروهی از ماشین های هم کلاس تست کنه؛ یه تست درست و حسابی؛ نه مثل بعضی سایت ها و مجله هامون که صاحب ماشین به نویسنده حتی اجازه استارت زدن هم نداده ولی نویسنده از تجارب شتاب گیری، ترمز و … نوشته تو مقاله اش!
اگر عمری بود و پدال موافقت کرد، سعی می کنیم تو این پست ها (البته با همکاری بچه های تحریریه پدال) بگیم چطور با توجه به استانداردهای روغن و نیاز هر ماشین، میشه بهترین انتخاب رو با بهترین قیمت داشت. چطور به جای قطعات و فیلترهای فابریک تو جعبه بنز و بی ام و و پورشه، با دونستن کد قطعات از برندهای زیمرمن، تکستار، میله، لمفوردر و … و فیلترهای مان، هنگست، ماهله و … خرید کرد که خیلی ارزون تر از قطعات فابریک هستن و هم بعضی هاشون از قطعات فابریک کیفیت بالاتری دارن. تو چه کارکردهایی، چه سرویس هایی رو انجام داد که ماشین تو ایده آل ترین حالت بمونه و اگر قطعه ای خراب شده، باقی قطعات رو داغون نکنه.
بعدش می بینین که خرید قطعات برای ماشین های آلمانی به خاطر تنوع برند و قیمت ها، چقدر جذاب تر از خودروهای ژاپنی و کره ای تو ایران هست که برای اکثرشون فقط قطعات جنیون وارد شده. آخرش هم یه روز وسایل رو این طوری می چینی پشت ماشین و میری یه حال اساسی به ماشینت میدی!
https://uupload.ir/files/5bou_pedal.jpg
اون زمان دوباره برگردیم کامنت های پست (معرفی خودروهایی که بالاترین هزینههای تعمیرات را دارند) رو می خونیم و قضاوت می کنیم این حرف من زدم چقدر درست یا غلط بوده:
حداقل برای من که این ماشین ها رو داشتم، عین روز روشنه که عمده کسانی که در مورد اون پست نظر دادن، ۲۴ ساعت بی ام و، بنز، پورشه، ماشین هیبریدی و … دست شون نبوده، حالا چطور دارن در مورد استهلاک و خرج قطعات این ماشین ها تو ایران نظر میدن، الله و اعلم!
این عکس بالا رو به عنوان Coming soon داشته باش، تا هماهنگی هاش رو انجام بدیم و از تابستون، 10-15 تا پست سریالی پر از عکس و فیلم و دیاگرام و اسکرین شات با هماهنگی پدال (البته در صورت تمایل مدیریت پدال) داشته باشیم.
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹امیر حسین جان
پاسخ کامنت شما رو تو پست
هیوندای تایگر کانسپت، وسیلهای برای عبور از مسیرهای ناهموار
ظهر اشتباهی اینجا تایپ کردم.
عذرخواهی از شما و همه دوستان بابت آف تاپیک.
امیرحسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ما کوچیک شما
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹سالاری امیرحسین جان
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹من تایکان رو به خاطر قیمتش انتخاب نکردم
از لوسید ایر هم خوشم نمیومد
ائودی هم خیلی سریع و پر قدرت نبود
به خاطر همون تسلا رو انتخاب کردم هی هی
ツSAMURAIツ
۲۳ بهمن ۱۳۹۹تایکان قطعا بهترینه ?
Benz
۲۳ بهمن ۱۳۹۹من از لوسید ایر خوشم اومد چون قیمت ارزانتری داره شعاع حرکتیش بالاس و از همه نواورانه تره بعدش از تسلا بعد ائودی و اخرم تایکان
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹از لوسید زیاد خوشم نمیاد ولی تسلا فقط اسب بخارش ۱۱۰۰تا
ولی آئودی تو همه اینها قشنگ تره واقعا طراحیش تو این ۴ تا آینده نگرانه تره
تسلا هم جلوش خیلی زشته
اگه تو اینا بخوام انتخاب کنم
۱.آئودی E_Torn GT RS
2.پورشه تایکان توربو S
۳.تسلا مدل S پلاد
۴.لوسید ایر
ولی در کل لوسید ایر طراحی جذاب تری نسبت به تسلا مدل S داده بخصوص که جلوی تسلا خیلی زشته ولی جلوی لوسید عالیه،حتی عقب لوسید هم از تسلا قشنگ تره
ازنظر طراحی که بدون شک:
۱.آئودی۲.پورشه۳.لوسید۴.تسلا
ولی از نظر اسب بخار:
۱.تسلا۲.لوسید۳.پورشه۴.آئودی
Sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۹تایکان: رانندگی بهتر ، قیافه بهتر ، کابین بهتر ، کیفیت خوب ، شتاب خوب
مدل اس : شتاب خوب ،تکنولوژی بیشتر ، برد بیشتر ، قیمت نسبتا مناسب
آئودی : قیافه خوب ، کیفیت خوب ، کابین خوب
لوسید : قیافه نسبتا خوب ، شتاب خوب ، برد خوب
رقابت بسیار نزدیکیه ولی برام مهمه نیست
جای اینا یه M5 یا E63 و یا RS6 و اگه بیشتر پول باشه GT63 S و M8 کامپتیشن گرن کوپه ، یا M5 CS و حتی پانامرا خیلی بهتر میتونه باشه
با مبلغ کمتر هم چارجر هلکت هستش
Khosrow
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ایودی شاهکار خلق کرده / اثر هنری / تایکان زیبا بود قبل از اینکه ایودی بیاد / تسلا هم ببرین کف بازار شاید یه گونی پیاز دادن ..
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹تایکان رو بیشتر از همه دوست دارم، چون پورشه رو بیشتر از همه قبول دارم
2646
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ماشین برقی رو دوست ندارم و امیدوارم هیچ وقت مجبور نشم که بخرم ولی اگر قرار باشه انتخاب کنم، تسلا رو به خاطر پرفورمنس، پورشه و آئودی رو به خاطر طراحی و لذت رانندگی انتخاب می کنم.
طراحی داخلی قبلی تسلا افتضاح بود و گند زد به سبک طراحی بقیه کمپانی ها ولی نسل جدیدش خیلی بهتر شده اما طراحی بیرونی اش هنوز به نظرم قدیمی و ضعیف هست. وقتی کنار طراحی داخلی معقول شده تسلا، اتوپایلوت عالی، ایستگاه شارژر سریع بیشتر، خدمات بهتر و قیمت پایین تر هم اضافه می کنم، به نظرم تقدیر اینه که تسلا بهترین انتخاب باشه.
تقدیر، لعنت بهت …
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹بهزاد جان
من هیچ وقت ادعا نکردم هیچ کسی اندازه من ماشین نداشته؛ سلطان برونئی که نیستم! من گفتم 90 درصد خرابی های بی ام و و بنز و پورشه توی ایران به خاطر بی اطلاعی صاحبان و تعمیرکاران این ماشین هاست. حتی سعی می کنم نگم خیلی از تعمیرکارها می دونن ولی نمیگن تا نون شون همیشه تو روغن باشه.
من ادعام اینه که میشه با نگهداری درست و منطقی از یک بی ام و، بنز، پورشه و …، کاری کرد که همین ماشین های به اصطلاح پرخرج تا کیلومترهای بالا بدون هیچ مشکلی کار کنن. حتی یه قدم میریم جلوتر و میگم چطوری با توجه به طراحی و مهندسی بی ام و، میشه یه بی ام و رو برای صاحبش کاستومایز کرد.
با یه مثال کوچولو، حرفم رو توضیح میدم. عکس پایین رو ببین:
https://uupload.ir/files/omc4_20210207_123648.jpg
این تنظیمات توء، کمبر، کستر و … بی ام و 528 هست. سیستم تعلیق عقب بی ام و از نظر قابلیت تنظیمات خیلی حرفه ای و شبیه ماشین های ساخت پورشه است. بنز بعضی مدل هاش این تنظیمات رو داره ولی لکسوس اصلا تو باغ نیست، چون لکسوس عین محصولات لوکس آمریکایی (کادیلاک، لینکلن و …)، در واقع روی پلت فرم ماشین های پایه ساخته میشه و این تنظیمات برای ماشین های تویوتا، جنرال موتورز و … که مدل های پایه هستن، چه تو مرحله تولید و چه در مرحله نگهداری گرون تموم میشه؛ برای همین اون ها این تنظیمات رو ندارن.
پس یادت باشه، وقتی داریم مثلا یه بی ام و ایکس تری رو با یه لکسوس ان ایکس مقایسه می کنیم، در واقع داریم بی ام و رو با پلت فرم تویوتا راو4 مقایسه می کنیم، نه دو تا ماشین هم کلاس رو. حالا مشکل از کجا شروع میشه، جایی که صاحب بی ام و نمی دونه که باید هر 40.000 کیلومتر، 800.000 تومن! برای تنظیمات دقیق این زوایا باید خرج کنه.
وقتی این سرویس انجام نمیشه، عملکرد ESP موقع فعال شدن مختل میشه، ارور میده، TRC موقع فعال شدن ارور میده، لاستیک سابی پیدا می کنه ماشین، رولبرینگ، ژامبونی، کمک فنرها و … زودتر مستهلک میشه و در نهایت یه جماعتی شاکی میشن که چرا بی ام و این قدر ارور داره و استهلاک بالاست!
اون بی ام و بدبخت مدام داره ارور میده که به دادم برسین و نگذارین خراب بشم؛ صاحب بی ام و به ماشین و کمپانی فحش میده، تعمیرکار هم یا نمی دونه داستان چیه (یا دستگاه دیاگ اش توانایی خوندن کد خطا رو نداره یا بهت نمیگه که فردا برای تعمیر ماشینت گوشت رو ببره!). صاحب بی ام و موقع خرید برای این آپشن پول داده، اما حالا ازش استفاده که نمی کنه هیچ، شده بلای جونش …
اما چرا بی ام و این تنظیمات گذاشته؟ این تنظیمات کمک می کنه که اکسل عقب و جلو ماشین علی رغم به هم خوردن زوایا کمبر و کستر و … به خاطر سابیدگی لاستیک ها، ضعیف شدن بوش ها و … تو ایده آل ترین حالت ممکن تنظیم بشه و یه بی ام و حتی بعد از 50.000 کیلومتر علی رغم لاستیک ها و سیستم تعلیق کارکرده، تقریبا عملکرد یه ماشین صفر رو داشته باشه.
تو اون مجموعه 10-15 پست ها، این سرویس ها رو که گفتیم، میریم یه پله بالاتر! می خوام یادتون بدم که اگر ماشین تون شخصی هست (یعنی مصرف خانوادگی از ماشین ندارین)، چطوری با این آپشن تنظیمات، میشه یه بی ام و استاندارد رو با استهلاک معقول لاستیک، شبیه یه ماشین مخصوص اسلالوم تیون کرد (چیزی شبیه ریمپ موتور) که موقع پیچیدن و لایی کشیدن، جیگر راننده جلا بیاد! تنظیمات ماشین خودم تو عکس مشخصه که بنا به رانندگی خودم، تنظیمات متفاوتی روی اکسل عقب دارم.
من این طوری بی ام و سوار میشم، از 5 دقیقه بعد از استارت هم پام تا ته روی گازه تا پنج دقیقه قبل از خاموش کردن؛ دوست دارم به دیگران هم یاد بدم که حال کنن با ماشین شون. کسایی که گوش کردن، جای هر 50.000 تا، 80.000 تا لاستیک عوض کردن. با این وضع جاده و خیابون ها، تا 100.000 کیلومتر سیستم تعلیق شون هنوز تو رنج استاندارد بوده و نیاز به تعویض نداشتن، اروری تو ESP و TRC ندارن و خلاصه حال کردن با ماشین هاشون. کسانی هم که این اطلاعات رو نداشتن، ماشین شون خراب شده و میلیون میلیون خرج الکی کردن یا با ماشین ترکیده، عوض اینکه عین پورشه ها حال کنن، حال پیکان داشتن! آخرش به این نتیجه رسیدن که لکسوس چه استهلاک کمی داره (به بحث موتور توربو NX200T هم می رسیم).
اون پست ها که تموم شد، آخرش قضاوت با شما که بی ام و چه جایگاهی تو ماشین های اروپایی داره، اگرچه من بنز و لکسوس رو هم واقعا دوست دارم و داشتم، اما نمیشه حقیقت رو کتمان کرد.
خلاصه بهزاد جان یادت باشه، اگر یه شتر زپرتی و یه اسب عرب خالص رو تو صحرا ول کنی، اسب می میره اما این دلیل نمیشه که اون شتر زپرتی بهتره!
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹در کمتر از 24 ساعت، دوباره اشتباهی جواب کامنتی رو تو پست دیگری دادم! کاملا مشخصه من آدم دنیای ماشین های برقی، مانیتور وسط بزرگ چنده کاره و … نیستم.
بهزاد جان
پاسخ کامنت شما رو تو پست
هیوندای تایگر کانسپت، وسیلهای برای عبور از مسیرهای ناهموار
اشتباها اینجا تایپ کردم.
عذرخواهی مجدد از همه دوستان بابت آف تاپیک.
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹2646عزیز دمت گرم به خاطر این توضیحات و این دید روشن به بحث خودرو .
ممنون ازاین که همه چیز رو گفتی و مثل برخی ها دچار تعصبات کورکورانه درمورد اصطحلاک نشدی .
زنده باد بی ام و و خودروهای المانی.
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹علی جان
اولا مخلصم بابت لطفی که به من داشتی، امیدوارم واقعا لایق اش باشم.
دوما این نکته ای که گفتم، فقط تیزر کوچولو بود از یه سریال بود. یه کارگردان خوب هیچ وقت سورپرایزهاش رو تو تیزر لو نمیده!
Rman
۲۴ بهمن ۱۳۹۹حالا رو هر عکسی لوگو پدال رو هم نچسبونی، می فهمیم مال خودته !!!!!!!!!!
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹آرمان جان
https://b2n.ir/x11198
پستی که تو لینک بالاست رو خیلی وقت پیش نوشتم. متاسفانه چند تا سایت بدون اشاره به فروم اصلی، مطلب رو به اسم خودشون بازنشر کردن؛ حتی یکی شون لوگو خودش رو روی عکس ها واترمارک کرده بود!
من هدفم بالا بردن اطلاعات دیگران است و برام مهم نیست که مطلبم تو سایت های دیگه بازنشر بشه اما سایت ها باید برای کپی برداری یا بازنشر مطالب یک سایت یا فروم، اجازه بگیرند و حتما نام سایت مادر را درج کنن. چون تو کشور ما این اتفاق نمی افته، عکس ها رو با لوگو پدال واترمارک کردم.
Rman
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اوکی
جناب ایکس
۲۴ بهمن ۱۳۹۹پدال جان لطفا قبل از عنوان مطالبی که دوئل توشون هست یه کلمه ی دوئل اضافه کن که بفهمیم این مطلب دوئل داره.