ولوو XC90 T8 و آئودی Q7 e-tron در تلاشاند تا ترکیب مناسبی از راحتی یک شاسیبلند بزرگ و هزینههای کم یک هاچبک هیبریدی کوچک را ارائه کنند. سیستمهای هیبرید پیشرفتهی این خودروها مصرف سوخت کمی داشته و در حالت تمام الکتریکی میتوانند پاسخگوی مسافتهای کوتاه باشند. خب در مبارزهی این دو برند آلمانی و سوئدی کدامیک برنده خواهد بود؟
- استایل و نمای ظاهری
هیچیک از دو خودروی موردبحث ظاهر بدی ندارند و طول هر یک حدود ۵ متر بوده و ظاهر با هیبت آنها در جاده حس گیرایی ایجاد میکند. به لطف نسبتهای طراحی مناسب هر دو خودرو ابعاد و فضای مناسبی دارند.
- کابین
کنسول میانی عریض Q7 فضای بین راننده و سرنشین جلویی را جدا میکند. داشبورد نرم این خودرو با حداقل دکمهها دارای صفحهنمایش قرار گرفته در بخش بالایی است. کیفیت مواد بکار رفته و هماهنگی آنها با یکدیگر فوقالعاده بوده و این خودرو بهصورت استاندارد از کاکپیت مجازی عالی آئودی سود میبرد.
جدای از دستهدندهی خاص، تمایزهای بسیار کمی میان ولوو XC90 T8 و مدلهای عادی این خودرو وجود دارد. استفاده از مواد با رنگ روشن در کابین ولوو باعث شده که این خودرو جادارتر از آئودی به نظر بیاید هرچند استفاده از تریم فلز پولیش خورده و برخی جزئیات دیگر کابینی مدرن را به ارمغان آوردهاند.
هر دو خودرو به آسانی ۷ نفر را حمل میکنند اما ولوو کمی جادارتر است. در بحث فضای صندوقعقب، تعیین برنده به نوع انتخاب آرایش صندلیها بستگی دارد. اگر همهی صندلیها مورد استفاده قرار گیرند فضای بار آئودی ۴۰۵ و ولوو ۳۴۷ لیتر است اما با تا کردن صندلیهای پشتی این فضا در ولوو به ۹۹۸ لیتر میرسد که از فضای ۸۹۰ لیتری آئودی بیشتر است.
- سواری
با استانداردهای شاسی بلندهای بزرگ،Q7 یکی از بهترین خودروهایی است که میتوانید بخرید چراکه در هنگام سواری ثابتقدم و پایدار احساس میشود. زمانی که این خودرو با سیستم تعلیق بادی سفارشی انتخاب شود راحتی و آسایش فوقالعادهای به همراه دارد.
XC90 نیز از فلسفهی مشابهی در امر راحتی استفاده میکند. دوری از رینگهای ۲۱ اینچی باعث شده که سواری خودرو نرم باشد و برای شاسیبلندی با این اندازه، هنگام عبور از پیچها نبود تکانهای بدنه امری بسیار خوب به نظر میرسد.
آئودی با سیستم سفارشی فرمان پذیری چهارچرخ عرضه میشود که نهتنها پایداری خودرو در سرعتهای بالا را افزایش میدهد بلکه بهطور قابلتوجهی دایرهی گردش را کمتر کرده و مانور پذیری خودرو در سرعتهای پایین را بهبود میبخشد که وِیژگی مفیدی در شهر است.
هر دو خودرو در حالت تمام الکتریکی آرام و ساکت هستند. حتی با استفاده از پیشرانه ی احتراق داخلی نیز آرامش خودروها حتی در سرعتهای بالا به هم نمیخورد.
- پیشرانهها
این شاسی بلندهای بسیار کممصرف روشی نسبتاً متفاوت را در سیستمهای هیبریدی خود بکار گرفتهاند. هر دو خودرو از پیشرانههای الکتریکی برای بهبود راندمان خود بهره بردهاند اما ولوو از پیشرانهی بنزینی و آئودی از پیشرانهی دیزلی استفاده میکنند.
پیشرانهی دیزلی ۳ لیتری توربوی آئودی در سایر ساختههای این کمپانی نیز بکار رفته اما به لطف پیشرانهی الکتریکی این خودرو تنها در ۶ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانهی ۲ لیتری توربو و سوپرشارژردار بنزینی ولوو ۳۹ اسب بخار بیش از قدرت ۳۶۸ اسب بخاری آئودی تولید میکند و به عنوان نتیجه ولوو میتواند در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
در بحث مصرف سوخت آئودی اعداد فوقالعادهای را ارائه میکند. مصرف سوخت ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر ولوو خیلی خوب است اما در برابر مصرف ۱.۷ لیتری آئودی حرفی برای گفتن ندارد. باتری هر دو خودرو را میتوان از طریق سوکت خانگی شارژ کرد اما تا زمانی که شارژر سریع را انتخاب نکنید باید تا ۸ ساعت منتظر شارژ باتریها بمانید.
- ارزش در برابر مبلغ پرداختی
محدودهی حرکتی الکتریکی آئودی Q7 e-tron فوقالعاده بوده و در استفادههای روزمره اقتصادیتر از ولوو نشان میدهد مخصوصاً اگر تنها مسافتهای کوتاه را طی کنید. هر دو خودرو کمترین نرخ مالیات را دارند بنابراین در برابر شاسی بلندهای معمولی کمی ارزانتر هستند.
مصرف سوخت فوقالعادهی آئودی با قیمت آغازی کمتر ولوو تلافی میشود. مدل سطح پایهی تریم Momentum ولوو بهای ۵۹۹۹۵ دارد درحالیکه آئودی حداقل بهای ۶۵ هزار دلاری را طلب میکند. سیستم تعلیق بادی راحت و سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ آئودی به ترتیب بهای ۲ و ۱۱۰ پوندی را به بهای کلی اضافه میکند.
- قضاوت نهایی
انتخاب خودروی برتر در این مقایسه کار آسانی نیست. هر دو خودرو ترکیب مناسبی از کاربردی بودن، اشرافیت و راحتی مورد انتظار از یک شاسیبلند ۶۰ هزار پوندی را ارائه میدهند.
برای برخی افراد انتخاب خودروی برتر در مدلی زیباتر خلاصه میشود. برند آئودی برای بسیاری از افراد جذابتر است اما ولووی ارزانتر نیز قطعاً ارزش نگاه کردن را داراست.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۹ مهر ۱۳۹۵هر دو عالین.
انتخاب من ائودی
ولی XC90 تو نمایندگی دیدم خیلی عالی بود.
Carbonado Aventador
۲۱ مهر ۱۳۹۵میدونی چیه…
انتخاب بین آئودی و ولوو
دقیقا مثل اینه که بین چلو کباب و جوجه کباب یدونه رو انتخاب کنی!!
خدایی خیلی سخته!
جفتشون هم عالین!
Madjid911 GT2
۲۲ مهر ۱۳۹۵عالی گفتی.
البته یکم اشتباه داشت.
باید میگفتی بین کباب برگ و جوجه کباب.
چون اگر گشنم باشه چلو کباب رو انتهاب میکنم. بدون برنج که سیر نمیشی.
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵مثال قشنگی زدی
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵مقایسه سختی و هردو رو واقعا قبول دارم
ولی اینجا ائودی انتخاب میکنم
علي
۱۹ مهر ۱۳۹۵متاسفانه خیلی ها گول تبلیغ بسیار قوی خودروی وولو xc90 رو با توجه به مالک چینی اون میخورن . و به نظر من آئودی از همه نظر سر تر از ولوو. من این ولوو رو بلاخره تست کردم و باور کنید چیزی که من تجربه کردم با عکسها و تبلیغات خیلی متفاوت بود. و اصلا کیفیت داشبورد در حد ی خودروی به ظاهر سوئدی نبود. من بطور قاطع اطمینان دارم آئودی Q7 بهتر خواهد بود حتی با توجه به اینکه خودرو مورد نظر را تست نکردم ولی آئودی Q5 اتاق قبلی را امتحان کردم.
با تچکر
armaaaaan
۱۹ مهر ۱۳۹۵انتخاب من ولوو،ولی دوستیمون به نکته ی زیبایی اشاره کرد کسایی که از نزدیک مدلایی از ولوو دیده باشن میدونن که کیفیت داشبورد زیاد تعریفی نبوده و حس و حال یه خودروی لوکس رو به آدم نمیده،خودم از کسایی ام که با اولین بار دیدن جا خوردم
ولی انتخابم اول ولوو بعد آئودی
Q7یه خودرو کامل و فوق العادست برادر بنتلی…..
bab
۱۹ مهر ۱۳۹۵با توجه با قیمت اصلی ماشین در خارج کشورکیفیت داخلش لوکس حساب میشه اما با توجه به قیمت داخل ایران که 500 به بالاست داخل لوکس حساب نمیشه شما باید با توجه به قیمت خارج ایران و هم رده هاش مقایسه کنی بطور مثال ولووVolvo XC90 T6 320hp Momentum Plus
در مقابلTOYOTA LAND CRUISER 5.7L VXS 2016
iهر دو قیمت معادل 250 هزار درهم (قیمت دبی)
توی جفتشم نشستم کاری به قسمت موتوری ندارم و بحث افرود بحثش جداست در مورد اتاق و کیفیت داخلش صحبت میکنم
که کیفیت داخل ولوو خیلی لوکس تر از لندکروزه با قیمت 250 هزار درهمی
حالا اگه همین ماشین رو تو ایران 550 میلیون بخری 100 درصد انتظارت بالاست از کیفیت چون 550 پول دادی و ولوو این انتظارو تو ایران و این قیمت تامین نمیکنه چون قیمت و کیفیت در حد ماشیت 250 تومانیه
Sina
۲۳ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز نسخه هایی کهمیاد ایران مول پایه هستین و فاقد داشبورد چرم ان من مدل داشبورد ماشیند دیدم فوق العاده کیفیتش بالاتره اونی که میبینی نسخه ارزان قیمت ولوو هستش که هیچی نداره داشبورد چرم چرم طبیعی صندلی سفارشی هستن که نمایندگی یکم خساست برای اوردنش کرد که البته تو بازار نسخه های کاملش هست
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵گول تبلیغ؟؟؟؟؟؟؟؟
ول کن ها
رضا
۲ آبان ۱۳۹۵از دیسلایک هات معلومه که چی گفتی
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۵با احترامی که برای ولوو قائلم . انتخاب من آیودی هست
محسن
۱۹ مهر ۱۳۹۵خودروی سال ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان و تحسین شده از سوی برترین کارشناسان اتومبیل در کنار کلکسیونی از افتخارات دیگر نظیر کسب بالاترین رتبه ایمنی در میان تمامی خودروهایی که تاکنون ساخته شده و بالاترین قدرت موتور در بین ۴ سیلندرهای ۲۰۰۰ سی سی و برخورداری از سیستم تطبیق پذیر ویژه ولوو با تولیدات آینده آنها تنها بخشی از برتری های بی چون و چرای ولوو است که در کنار صندلی های راحت و ممتاز آن خصوصا در سری inscription جایی برای تردید نمی گذارد و این تازه برای افرادی است که آن را تست نکرده باشند و تفاوت و لذت رانندگی آرامش بخش و مطمئن آن را نچشیده باشند و هرچند آئودی همواره خودروساز عالی و اقتصادی بوده ولی هیچگاه نتوانسته محصولی تولید نماید که در حد رقابت با مرسدس و ب ام و قرار گیرند در حالی که اتومبیل های جدید ولوو رقابت جدی را با برترین ها آغاز کرده اند. لازم به ذکر است هیچ یک از قطعات ولوو طراحی و ساخت چین نبوده و همانطوری که خود آئودی زیرمجموعه فولکس واگن است جیلی هم بزرگترین سهام دار ولوو است.
arash66
۲۰ مهر ۱۳۹۵محسن جان این مطلب شما هم می تواند به عنوان جوک سال کاندید بشه !
آئودی نمیتونه با بنز بی ام و رقابت کنه ؟ نزنید این حرفارو دیگه بعد از این همه مدت
تست بهترین شاسی بلند های لوکس سایز بزرگ رو تو سایت های معتبر خوندی ؟
(فقط دو تاش رو برات میارم)
لینک اول از بین suv لوکس بالاترین امتیاز رو گرفته !
http://www.caradvice.com.au/470932/luxury-suv-comparison-audi-q7-v-bmw-x5-v-jaguar-f-pace-v-lexus-rx350-v-mercedes-benz-gle-v-porsche-cayenne-v-range-rover-sport-v-volvo-xc90/
http://www.caranddriver.com/comparisons/2017-audi-q7-30t-vs-2015-bmw-x5-xdrive35i-2015-land-rover-range-rover-sport-hse-2016-volvo-xc90-t6-awd-inscription-comparison-test
Pooyan
۲۱ مهر ۱۳۹۵“”آئودی همواره خودروساز عالی و اقتصادی بوده ولی هیچگاه نتوانسته محصولی تولید نماید که در حد رقابت با مرسدس و ب ام و قرار گیرند””
آئودی خودرو ساز اقتصادیه از نظر شما؟
حتما A8 هم رقیبه هیوندای آزرائه پس!
arash66
۲۱ مهر ۱۳۹۵متاسفانه نظرات رو که میخونی متوجه میشی که اکثرا چیزی از ماشین نمیدونن و فقط مثل بچه ها اظهار نظر میکنن !
برید اول مطالعه کنید از نزدیک ببنید سوار بشید بعد بیاین اظهار نظر کنید !
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵.
دوست گرامی چرا چیزی که نمیدونی اظهار نظر میکنی ؟؟!
در اروپا آئودی ، امریکا ، چین و هند آئودی دقیقا مثل گوشی Apple میمونه.
خیلی از ماشین هاش گرون ترین ها در کلاسش هستن
خود اروپایی ها به کنایه میگن آئودی برای هر کدوم از 4 حلقش 5 هزار یورو میگیره. یعنی شما 20000 یورو فقط بابت برند میپردازی.
آئودی معروفه به قیمت های بالا و سرسام آور. که البته باعث خاص بودنش میشه.
هیچ کس نمیتونه بگه بنز بهتره یا ب ام و یا ائودی. بعد شما میای با قاطعیت میگی … . ؟!؟
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵ائودی هم قدری برای خودش
سیاوش
۱۹ مهر ۱۳۹۵بدون کوچکترین شکی آئودی
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۵حتی اگر بجای ولوو بنز هم بود بازم انتخاب من آئودیه…
با احترام به ولوو و بنز عزیز
Efk
۱۹ مهر ۱۳۹۵بنظرم آئودی اگه برای طراحی نسل جدیدq7 چیزی شبیه به نسل قبلی منتها به روز شده ارائه میداد خیلی خوشگل تر بود،نسل قبلی واقعا محشر بود بخصوص از جلو
king 918
۱۹ مهر ۱۳۹۵چقدر از جلو شبیه هم شدن ها
اما کلا ائودی //////
از نمای عقب ولوو افتضاحه ….
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵طراحی ائودی قشنگ تر
C ar love
۱۹ مهر ۱۳۹۵من با مانیتور ولوو حال کردم
C ar love
۱۹ مهر ۱۳۹۵آودی پشتش قشنگ تره ومضزف سوخت 2.5 لیتری
محسن
۱۹ مهر ۱۳۹۵اکثرا در ایران ولوو XC60 را دیده اند یا سوار شده اند که از سری نسل گذشته ولوو است و تفاوت بسیار زیادی با مدل XC90 جدید دارد و در این مدل هم برای برخورداری از امکانات کامل و صندلی ها و داشبورد از چرم طبیعی Napa باید سری inscription را ببینید و البته بزودی سری لوکس Excellence عرضه می شود.
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵.حرفات در مورد ولوو کاملا قبول دارم.
من نشستم داخلش.
راحتی و کیفیت بی نقص.
.
اما بالا در مورد ائودی بی انصافی کردی.
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵دقیقا
تعریفش درباره ولوو درست ولی ائودی ن
حميد
۲۰ مهر ۱۳۹۵واقعا وقتی ا یؤ دی رو ادم میبینه یک حس متمایز بودن با طراحی بی نظیر رو داره
ولو پشتش زشته تازه چینی هم که هست
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵ن مثل بعضی دوستان از ائودی بد میگن و ن مثل شما که میگی ولوو چینی یا افتضاح
سینا
۲۰ مهر ۱۳۹۵مصرف های بنزینو ?
X5
۲۰ مهر ۱۳۹۵سلطان suv فقط BMW و دیگر هیچ
se
۲۰ مهر ۱۳۹۵ولوو بهتره
احسان(احسان سابق)
۲۰ مهر ۱۳۹۵تا 1-2 سال پیش ولوو به عنوان برندی خسته کننده شناخته میشد در حالیکه الان به عنوان برندی لوکس و جذاب معروفه
hamid
۲۰ مهر ۱۳۹۵با سلام.
ولوو هیچ وقت برندی خسته کننده نبوده بلکه حداقل تو 25سال گذشته برندی با نو آوری های بزرگ و نیزطرحهایی رادیکال و خودروهایی خاص برای
طبقه ای خاص(مدیران و اساتید دانشگاهی) بوده.خود من همیشه عاشق فرمها و طراحی خارجی و داخلی ولوو بودم.اتاقهای استیشن و هاچبک و نماهای جلو و عقب ،قاب گلگیر و داشبوردهای ولوو خصوصا تو قسمت کنسول میانی و شکل غربالک فرمان قابل ذکرن.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مهر ۱۳۹۵صرف نظر از مساله قیمت و همچنین پیشرانه به نظرم ولوو بیشتر به یک خودروی خانوادگی کامل نزدیک تره و برای خانواده ها انتخاب بهتری ..دیزاین داخلی نسبتا بی نقص و امکانات فراوان.. برعکس آئودی حس شور و اشتیاق جوانی رو زنده میکنه که البته در این زمینه شاید بی ام و یک برند انتخابی بهتر باشه تا آئودی (امری سلیقه ایه)
در هر صورت ولوو رو ترجیح میدم در این مقایسه به دلیل طراحی زیباتر و کابین دل نشین تر و ساده (و در عین حال زیباتر) و البته فضای بیشتر
رضا
۲۰ مهر ۱۳۹۵به نظر میرسه ولوو جذابتر و به روز تر هست و اون کسایی که میگن چینیه سخت در اشتباه هستن هر دو کمپانی سهامدار دارن !
uss zumwalt DDG-1000
۲۲ مهر ۱۳۹۵میگن ولوو چینی که بهونه بیخودی ولی ولوو جذاب تر هم نیست
ایرانی
۲۱ مهر ۱۳۹۵ولوو عشق من….
احمد باقری
۲۱ مهر ۱۳۹۵ولوو
محسن
۲۱ مهر ۱۳۹۵دوستان گرامی سلام . برای نخستین بار در جمع شما بودم و همانطوری که شما نظرات خود را نوشتید من هم نه به استناد نظر خود بلکه بر مبنای آرا و نظرات حائزصلاحیت ترین مراجع در مقایسه این دو خودرو مطلبی حضورتان عرض کردم و همینطور نقدهایی را که بر من داشتید و سایت هایی را که فرمودید مطالعه کردم و خود می بینید که چقدر در ارزیابی ها فاصله این دو اتومبیل به هم نزدیک است هرچند که با توجه به موتور ولوو باید آئودی در تست های بیشتری حائز برتری می شد که اینگونه نشده است و اختلاف ناچیز است.
تعجبی ندارد ما در همه چیز صاحب نظر باشیم و فقط منتظر باشیم شخصی مغایر نظرمان بنویسد و او را مورد حمله قرار دهیم زیرا در واقعیت تقریبا هیچ یک این اتومبیل ها را در اختیار نداشته ایم و فقط وصف آن ها را شنیده ایم ولی باید بیاموزیم که جایگاه یکدیگر را محترم بشماریم و جایگاه خودروسازان بزرگ جهان را نیز بشناسیم .
شما همگی بیش از من می دانید و بسیار علاقه مند و مطلع هستید ولی همانگونه که مردم هر نقطه ای از جهان با هم متفاوت هستند این تفاوت های در نگرش و زندگی شان را در آنچه که می سازند نیز بروز می دهند و هرچند هر سایتی برای اهداف خودش مقایسه هایی را انجام می دهد ولی نهایتا هیچ کدام برای مصرف کنندگان معیار قطعی نیست و اینطور نیست که اگر در این تست گروهی آئودی اول شد آمار فروش آن به شدت بالا رود و کسی بنز و ب ام و نخرد .
شما در نگاه به یک ماشین آمریکایی اولین چیزی که حس می کنید ابهت و قدرت است ، یک ماشین آلمانی تکامل و تکنولوژی برتر را به شما القا می کند ، یک ماشین ژاپنی دوام و اقتصادی بودن را ، یک ماشین ایتالیایی هیجان و سرعت را ، یک ماشین انگلیسی مجلل بودن و خاص بودن را و یک ماشین سوئدی ایمنی و لذت آرامش را
من و شما هم نهایتا آن چیزی را انتخاب می کنیم که بیشتر می پسندیم
امیدوارم همگی بتوانید بهترین ماشینی را که دوست دارید بخرید و از سوار شدن آن لذت ببرید .
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۱ مهر ۱۳۹۵منم همین ارزو برای شما دارم
رضا
۲ آبان ۱۳۹۵والا من نمیدونم این پدال قیمت ها رو از کجا در میاره
تو اروپا آیودی از 66 هزارتا شروع میشه تا 100 هزارتا
اما این ولوو از 70 هزار تا 120 هزار یورو
mohammad fm480
۲۸ دی ۱۳۹۵با اطمینان 100% میگم ولوو بهتره و انتخاب اول و اخرم xc90 هست .
خودروی سال المان
ایمن ترین شاسی بلند جهان
انتخاب به عنوان برترین شاسی بلند در سایت ها و نشریه های معتبر
و…