در بخش خودروهای اسپورت روباز حضور آئودی TT RS رودستر یک غنیمت است. صدای تولیدی پیشرانه یک بخش اساسی جذابیت کانورتیل دو نفره است و باز کردن سقف TT RS باعث خواهد شد که صدای پیشرانهی ۵ سیلندر آن گوشها را نوازش کند.
پیش از این پورشه باکستر همیشه پادشاه خودروهای کانورتیبل بود چراکه پاسخی درخور و صدای پیشرانهی فوقالعادهای داشت. هرچند اوایل امسال پورشه محصول خود را بهروز کرده و البته برخی انتقادات به آن وارد است.
این خودرو هماکنون ۷۱۸ باکستر S خوانده میشود و پیشرانهی ۴ سیلندر تخت توربویی که قدرتمندتر بوده جایگزین پیشرانهی ۶ سیلندر قبلی شده است. اگرچه این پیشرانه قدرت بیشتری داشته اما بیشک شخصیت پیشرانهی قبلی بالاتر است. به منظور سنجیدن عیار این دو خودرو ما مقایسهای را ترتیب دادهایم. آیا TT RS میتواند شکست برادر کمتوانتر خود یعنی TT S را در برابر باکستر استاندارد جبران نماید؟ یا توازن عالی شاسی پورشه برای غلبه بر حریف هموطن خود کافی خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا نتیجه را ببینید.
شاخبهشاخ
آئودی TT RS
مدل: آئودی TT RS رودستر
قیمت: 53550 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو، ۳۹۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
مصرف سوخت: 12.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جاده ای سالانه: 270 پوند
RS بالاترین مدل TT بوده و این نسخهی ۵۳۵۵۰ پوندی گرانترین مدل در بخش خودروی اسپورت کامپکت است اما عملکردی در حد سوپرکار داشته و حتی در این سطح نیز میتواند معاملهی مناسبی به نظر برسد. ما فهمیدیم که کارایی این خودرو با قیمتش همخوانی دارد.
نظر آزمایشکننده: TT RS با قدرت ۳۹۵ اسبی دیوانهوار به نظر میرسد اما سیستم فرمان پذیری ۴ چرخ احساس پایداری زیادی را ایجاد میکند. این خودرو فاقد قابلیت تنظیم زیاد باکستر است اما شتاب گیری یک R8 را با کمتر از نصف بهای آن مهیا میکند.
مدل: پورشه ۷۱۸ باکستر S
قیمت: 51105 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو، ۳۴۵ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۸ ثانیه
مصرف سوخت: 11.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جادهای سالانه: 230 پوند
به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای مدلهای باکستر و کیمن، پورشه ساختار قیمتگذاری خود را نیز تغییر داده بنابراین مدل کانورتیبل هماکنون گرانترین است. ۷۱۸ باکستر S حاضر در تست با گیربکس دستی بهای ۵۱۱۰۵ پوندی دارد که ارزانتر از TT RS نشان میدهد. خب کدام خودروی اسپورت بهتری است؟
نظر آزمایشکننده: پیشرانهی خودرو همانقدر که کارا و مؤثر است اما میتواند صدای وزوز تولیدی آن نظر شما را چندان جلب نکند. اگر طرفدار مدل قبلی باشید شاید این امر را در خودرویی اسپورت ناامیدکننده بدانید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پورشه ۷۱۸ باکستر S
رتبهی دوم: آئودی TT RS
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: آلفارومئو 4C اسپایدر
قیمت: 59505 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۷۵ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری
با شاسی فیبرکربنی، نمایی جذاب و طراحی پیشرانه وسط، 4C اسپایدر به اندازهی باکستر تماشایی است اما پیشرانهی آن احساس کمتری داشته و فرمان نیز چندان دقیق نبوده و کابین نیز آسایش زیادی ندارد. بهای آن نیز اندکی زیادتر است.
کارکرده: استون مارتین V8 ونتیج رودستر
قیمت: 49995 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۳ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری
استون ونتیج کارکرده با پیشرانهی فوقالعادهی خود دو خودروی آلمانی مقایسه را در سایه قرار میدهد. این خودرو از نظر سواری بهترین مدل اسپورت نیست اما امروز هنوز هم ظاهری فوقالعاده دارد. با بهایی حدود ۵۰ هزار پوند میتوانید نمونهی کم کارکرد ۲۰۰۹ را بیابید.
پورشه ۷۱۸ باکستر S | آئودی TT RS رودستر | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۶۷۸۲۴ | ۶۱۰۲۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۳۷۹/۱۸۰۱/۱۲۸۰ | ۴۱۹۱/۱۸۳۲/۱۳۴۶ |
پیشرانه | ۴ سیلندر تخت، ۲۴۹۷ سیسی | ۵ سیلندر خطی، ۲۴۸۰ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۳۴۵ | ۳۹۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۲۰ | ۴۸۰ |
گیربکس | ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب | ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
ظرفیت باک سوخت (لیتر) | ۶۴ | ۵۵ |
حجم محفظه بار (لیتر) | ۲۷۵ | ۲۸۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ | ۱۵۳۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۴.۸ | ۳.۶ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۸۵ | ۲۵۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۰.۷/۶.۵/۸.۱ | ۱۱.۳/۶.۵/۸.۳ |
الف.ی
۱۴ دی ۱۳۹۵خداییش تو این مقایسه مشخصات آودی قابل مقایسه با پورشه نیست.به نظرم هم از نظر طراحی و هم از نظر پرفورمنس tt rs خیلی بهتره.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵کاملا باهات موافقم دوست عزیز
تنها دلیلی که آئودی اول نشد وزن زیاد تر بود که ماشین رو سنگین کرده و به علت سیستم چهر چرخ متحرک و فرمان پذیری چهارچرخ و گیربکس دوبل کلاچ هست که هیچ کدومش رو باکستر ندارد.
ضمن اینکه آئودی گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ داره و پورشه باکستر گیربکس دستی !!
این پایداری وکشش زیاد به نظر من مزیت خیلی بزرگی هست
این راحتی تعویض دنده خیلی ارزش داره.
از ماشین هایی که کشش و پایداری ندارند اصلا خوشم نمیاد. تو آب و هوای برفی هر چقدر هم سیستم های کمکی برای کنترل گشتاور داشته باشند، باز هم گیر میکنند و ناتوان اند. مخصوصا سربالایی های پرشیب.
چند روز پیش تو یک روز برفی ، پشت یک سربالایی بنز ها و لکسس ها و ب ام و های 300 اسبی گیر کرده بودند. یک رنو داستر با فروتنی و توضع تمام با 120 اسب بخار! با دردسر خیلی کم به راحتی از تپه رفت بالا و همه رو مات و مبهوت خودش کرد !
حالا آئودی هم چهارچرخ متحرکه هم چهار چرخ فرمون میگیرن هم گیربکس دوبل کلاچ داره که در ویرون هم از همین گیربکس استفاده شده!! این بی نظیره. و البته ماشین رو 200 کیلو سنگین کرده !!
وگرنه آئودی TTRS ، قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر، شتاب بیشتر، مصرف بهتر نسبت به تعداد سیلندر ، گیربکس بهتر، کنترل پذیری بهتر، حجم محفظه بار بیشتر ، حداکثر سرعت بیشتر (250 توسط کیت الکترونیکی تنظیم شده.تو آلمان با یک هزینه ی خیلی کم میتونی این کیت رو خاموش کنی) و … داره.
پورشه تنها برتریش اینجا وزن کمتر و موتور وسط بودن هست.
آئودی
علی
۱۴ دی ۱۳۹۵پرفورمنس ک فقط شتاب نیس
تازه شتاب بهتر ائودی بخاطر گیربکس دوبل کلاچشه . اگه باکستر با گیربکس PDK میومد اختلاف خیلی کم میشد
mehran911
۱۵ دی ۱۳۹۵الف.ی عزیز
به هدف ساخت در این سگمنت توجه کن
اول جاداره به این نکته اشاره کنم که هر دوی این خودرو ها رودستر هستند و نه اسپایدر
پس نباید ازشون انتظار سوپر اسپرت بود داشت
.
در این سگمنت مهم ترین هدف صرفا لذت رانندگی با یک خودروی بدون سقفه
همین امر باعث شد که پورشه علاوه بر گیربکس PDK گیربکس دستی رو هم برای سفارش در نظر بگیره
.
خودوریی در این سگمنت موفق خواهد بود که بهترین تناسب رو بین خروجی پیشرانه و تعلیق و در کل پلتفرمش داشته باشه
.
بهترین خودرویی که این موارد رو رعایت کرد مزدا میاتا بود که به همین خاطر در لیست بهترین خودروی سال قرار گرفت در این خودرو خروجی پیشرانه و Body Style و وزن خودرو هماهنگی بی نظیری با هم دارند ( قصدم مقایسه بین پورشه و آئودی با مزدا نیست این مثال رو برای روشن شدن حرفم زدم )
.
درسته که آئودی TTRS و پورشه باکستر خودورهای اسپرتی هستند اما نباید فراموش کرد که برای موفقیت در این سگمنت تناسب همراه با لذت رانندگی مهمتر از قدرت پیشرانه است که به نظر من پورشه این موارد رو بهتر از آئودی رعایت کرده
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵فقط آئودی…❤❤❤
آئودی هر جور ماشینی بسازه، برای من بهترین ممکنه.
Bavaria
۱۴ دی ۱۳۹۵آقا تیتر این مقاله رو عوض کنید
دختران آلمانی درست تر هست☺
بنز و ب ام و پسران آلمانی هستن
Bavaria
۱۴ دی ۱۳۹۵اگر ساکن آلمان بودم پورشه رو انتخاب میکردم(اتوبان سرعت آزاد و پووووورشه☺)
ولی با این وضع جاده ها و سرعت گیرها آئودی رو انتخاب می کنم
Archi KHAN
۱۵ دی ۱۳۹۵البته دوست عزیز
با این وضع جاده ها و سرعت گیرهای ایران ، نیسان آبی انتخاب بهتری نیس ؟!!
(( البته اگه داخل ایران تشریف دارید ، اونم با این فرهنگ رانندگی و … ))
رضا پ
۱۴ دی ۱۳۹۵ببخشید که این مطلب اینجا عنوان میکنم
امروز کرمان موتور قیمت خودروهای مونتاژی هیوندای خودشو اعلام کرد در حالی که این خبر مثل بمب صدا کرده و تو تمام کانالهای و وب سایتهای خودرویی و مطرح شده و واکنشهای زیاد و بحثهای داغ بین کاربرها تو این وب سایتها داشته ، پدال همچنان در حال انتشار مقاله های ترجمه شده از وب سایتهای خارجیه و دریغ از یک مطلب چند خطی تو وب سایتش یا کانال تلگرامش !
واقعا این بروز نبودن اکثر مواقع باعث سرخوردگی طرفدارهای پدال میشه از کارکنان زحمتکش پدال تقاضا دارم بخشی از وب سایت رو به اخبار فوری و روزمره اختصاص بدن و زحمت مارو از مراجعه به کانالها و وبسایتها ی دیگه کم کنن ضمنا امکانی هم برای ارسال نظرات به ادمین کانال پدال فراهم کنن که در مواقع اینچنینی مجبور نشیم کامنتهای بی ربط تو یه مطلب دیگه بزاریم
بازم معذرت میخوام
موفق پاینده باشید
MPH
۱۴ دی ۱۳۹۵کاملا حق با شماست
بعضا سایتهایی که تخصصشون خودرو نیست اخبار رو بروزتر از پدال جان قرار میدن….
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵ببخشید نداره.
انتقاد خیلی خیلی خیلی خیلی … به جا و درستی بود.
ممنون که توجه کردی.
مدیر سایت باید به این قضیه توجه کنه.
وگرنه پدال، مخاطبینش رو از دست میده.
شاهین
۱۴ دی ۱۳۹۵دوست عزیز یه نگاهی به بقیه سایت ها بندازید. اکثریت کپی پیست کار شدن متاسفانه.
رسالت پدال متفاوته.
خیلی از مطالب ما بدون کوچکترین تغییری کپی میشن و بدون ذکر منبع منتشر میشن.
البته انتقادات شما هم کاملا به حق هست و خیلی هم ممنونیم که این مطالب رو به ما انتقال میدید.
ارادتمندم
سردبیر
۱۴ دی ۱۳۹۵سلام. رضا جان قبلا ما این خبر رو کار کردیم و شاید اولین مرجعی بودیم که قیمت این خودروها رو منتشر کرد. اخبار داخلی رو می تونید در ستون ایستگاه مشاهده بفرمایید. البته اگر مخاطبین گرامی، همانند شما علاقه بیشتری به اخبار داخلی داشته باشن، این موضوعات رو هم بیشتر کار می کنیم.
ممنون
kasra
۱۴ دی ۱۳۹۵نه تو رو خدا
سایتهایی که اخبار فرغون ساز های داخلی و اخبار نمایندگی های اسباب بازی های کره ای رو پوشش میدن بحمدالله زیاااااااااادن. اصلا خوشم نمیاد بیام پدال و عکس یه پراید یا 405 یا سوناتا یا اپتیما ببینم، به اندازه کافی روزانه توی خیابون این فرغونای عهد تیر کمون شاه و اون اسباب بازی های دخترونه رو میبینم.
دیگه اینجا بهتره در مورد “خودرو ها” مقاله نوشته بشه نه درباره فرغون ها و اسباب بازی ها.
reza-a
۱۴ دی ۱۳۹۵لطفا بیشتر رو اخبار در سطح بین المللی کار کنید چون منبع معتبری به زبان فارسی که خبر های مهم خودرو به خوبی پوشش بده من فقط پدال رو میشناسم
رضا پ
۱۴ دی ۱۳۹۵دوست گرامی من هم نمیگم که اخبار مربوط به مدلهای قدیمی و منسوخ شده مانند پراید و محصولات از رده خارج سایپا یا ایرانخودرو منتشر بشه هر چند باز بستگی به نوع اون داره مثلا مطلب تاریخچه پیکان با اینکه یه محصول از رده خارج بود جذابیتهای خاص خودشو داشت
من منظورم این بود که اخباری که مربوط به محصولات جدید خودروسازها در رابطه با برندهای معروف مثل این دو مدل هیوندای کرمان موتوره خیلی دیرتر تو پدال منتشر میشه و از اونجایی که امروز اکثرا با گوشی به عنوان یه وسیله دم دستی تو اینترنت میرن کانال تلگرامی پدال هم به موقع لینکهای مطالب جدیدو نمیزاره اگه به تعداد اعضا کانال هم نگاه کنید متوجه حرف من میشید
از طرفی خوندن مطالب در مورد خودروهایی که حضورشون تو ایران بیشتر به افسانه میمونه بیشتر باغث افسردگی ما اضافه میکنه هرچند اونا هم براخودشون جذاب وخوندنی هستن
من واقعا به خاطراین مطلب نامرتبط با متن از همه عذر میخوام و شرمنده ام
منو ببخشید
از شاهین ومدیر هم تشکر میکنم
رضا پ
۱۴ دی ۱۳۹۵سپاسگذارم
GOD BLESS AMERICA
۱۵ دی ۱۳۹۵لطفا گزارشی در مورد وضعیت فعلی فراری بگذارید تا نکات مبهم مالکیت این کمپانی مهم برای پدالیها مشخص بشه.
kasra
۱۴ دی ۱۳۹۵نظر من 718 هست.
آئودی هم مدلای خوبی داره مثل RS7 (که خیلی دوسش دارم) و S8 .
ولی نمیدونم چرا تی تی اصلا به دلم نمیشینه.!
MPH
۱۴ دی ۱۳۹۵دقیقا باهات موافقم
1)نمیدونم چرا ولی از TT خوشم نمیاد
2)عاااااااااااشق RS7 ام
3)718 رو ترجیح میدم،حتی اگه تو خط مستقیم ببازه
GOD BLESS AMERICA
۱۵ دی ۱۳۹۵اما آستون مارتین حتی دست دومش پرستیژ بالاتری داره.
یاسین
۱۵ دی ۱۳۹۵TT اگه وزن کمتر داشت پرفورمنسش خیلی بهتر از نشون میداد چون جعبه دنده PDK و سیستم چهارچرخ متحرک داره ولی به نظرم ائودی پرفورمنس بهتری رو برای همه شرایط ارائه میده درسته که این دوتا ماشین اسپرتن و فلسفشون عملکرد هیجانیه ولی بابا بالاخره این ماشین قراره شرایط دیگه ای رو هم تجربه کنه به نظرم TT تو همه شرایط خوبه ولی باکستر تو یک چیز عالیه و تو بقیه حالتها نسبت به ائودی کم میاره کافیه یه جاده برفی ساده باشه که ائودی از توش راحت دربیاد ولی باکستر توش لنگ بزنه
ماسل
۱۵ دی ۱۳۹۵چرا استون تو گزینه ها نیست؟