در این مطلب میخواهیم ببینیم که دیزل جدید اینفینیتی Q70 میتواند در کنار دیزل آئودی A6 قد علم کند و ادعای برتری خود را ثابت کند یا خیر؟
شاخ به شاخ
فضای سرنشین
فضای عقب هر دو خودرو قابل قبول است، اما A6 احساس راحتی بیشتری را به ارمغان میآورد، همچنین شیشههای بزرگتر و ویژگی کنترل دو منطقهای تهویه در ردیف پشت، بهعنوان آپشن استاندارد در A6 برتری به وجود می آورد. آئودی همچنین از تودوزی چرمی به رنگ خاکستری روشن برای صندلیها بهره میبرد که البته میتوان بدون هیچگونه هزینهٔ اضافی چرم مشکی را برای تریم داخلی جایگزین کرد.
آپشن های اضافی اختیاریتنها آپشن اضافی موجود در Q70 اسپرت، رنگ متالیک به ارزش ۶۸۰ پوند و سانروف به ارزش ۹۵۰ پوند میباشد. در حالی که آئودی یک لیست طولانی از آپشن های اضافی اختیاری را ارائه میدهد؛ از جمله رنگ متالیک ۶۵۵ پوند، چرخهای متنوع ۶۳۰ تا ۲۵۰۰ پوند، یک مجموعه TV جلو و عقب ۳۶۴۵ پوند، صندلیهای بادی ماساژور دار ۱۶۰۰ پوند، سیستم دید در شب ۱۷۵۰ پوند و سیستم صوتی حرفه ای Bang & Olufsen با ۱۵ بلندگو به ارزش ۶۳۰۰ پوند در دسترس خریداران هستند.
تغییرات اسپرتی اینفینیتیQ70 در حالی که نام اسپرت را به دوش میکشد و انتظارات مردم را در بحث عملکرد بالا میبرد و آرم قرمز S را بر روی درب صندوق خود حمل میکند، تنها تفاوتش با مدلهای پریمیوم دیگر ضربهگیر جدید و چرخهای ۲۰ اینچی میباشد و دیگر هیچ. تنظیمات A6 اسپرت جدای از اقدامات مدل SE اسپرت، به کیت بدنه، چرخهای ۱۸ اینچی و بهعلاوه چراغهای جلوی LED بهصورت استاندارد محدود گردیده است. حکمجایگاه نخست: آئودی A6
پیدا کردن برنده در این آزمون آسان بود. آئودی کارآمدتر، سریعتر، و بهینهتر ساخته شده است و همچنین به عنوان یک سدان خانوادگی راحتتر است. سواری A6 بهمراتب بهتر و تجربه رانندگی لذتبخشتر از Q70 میباشد، سیستم تعلیق پیشرفتهٔ استاندارد یک آپشن محسوب میشود که این هم بدون هزینه است. همهٔ این آپشن ها و مزیتهای برتر نسبت به اینفینیتی، قیمت کل کمتری هم ارائه میدهد. کیت بدنه استاندارد آئودی هم یک مزیت است که اینفینیتی در سطح آن نیست، اما تنها آپشن حذفی که بارز است، کروز کنترل تطبیقی است که عدم وجودش خودنمایی میکند.
جایگاه دوم: اینفینیتی Q70
در اینفینیتی دیزل قدیمی V6 اقتصاد بهتری برقرار بود که استثنائاً در مدل جدیدتر بازگشت یک گام به عقب کاملاً احساس میشود. در واقع میتوان گفت، افزودن یک پیشرانه دیزل ۲.۲ لیتری در اینفینیتی Q70 جدید جهشی به جلو حساب نمیشود و این کار اصلاً نیاز نبوده است. موتور خشن است ولی آن طور که باید سریع و دارای عکسالعمل سریع نیست، این در حالی است که جعبهدنده خودرو نیز تنبل و سنگین است که در کنار شاسی قدیمی و برخی وسایل کمکی رانندگی، اجازهٔ مانور زیاد را به خودرو نمیدهد و دسترسی کامل راننده به امور رانندگی را محدود کرده است. تنها نکتهٔ برجسته دربارهٔ رانندگی Q70، کروز کنترل تطبیقی پیشرفته با عملکرد روان آن است.
مشخصات | Infiniti Q70 2.2d Sport Tech | Audi A6 2.0 TDI Ultra S tronic S line |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست | £۳۸,۲۰۰/£۳۹,۸۳۰ | £۳۵,۹۳۵/£۳۹,۶۵۰ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳.۰۰۰) | £۱۵,۱۲۷/۳۹.۶% | £۱۶,۲۰۷/۴۵.۱% |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۹۸۰/۲,900mm | ۴,۹۳۳/۲,912mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۴۹۳/۱,845mm | ۱,۴۵۵/۱,874mm |
موتور / حجم | ۴ سیلندر خطی 2143cc / | ۴ سیلندر خطی 1968cc / |
بیشینهٔ قدرت | ۱۶۸/۳,۲۰۰ bhp/rpm | ۱۹۰/۳,۸۰۰ bhp/rpm |
بیشینهٔ گشتاور | ۴۰۰/۱,۶۰۰ Nm/rpm | ۴۰۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک RWD/ | ۷ سرعته اتوماتیک FWD/ |
حجم باک | ۷۴ لیتر | ۷۳ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۴۵۰ لیتر | ۵۳۰ لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار | ۱,۹۱۰/۴۹۵/۱,500kg | ۱,۶۶۰/۵۸۰/۲,000kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱.۲ | ۱۱.۹ |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (۶۰.۰۰۰) / ۳ سال | ۳ سال (۶۰.۰۰۰)/ ۳ سال |
رتبهٔ تولیدکننده/ فروشنده | – | ۱۲/۲۶ |
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره | – | ۹۱/۸۳/۴۱/۵ (۲۰۱۱) |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۸.۴/۸.۸ ثانیه | ۷.۹/۷.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت (کیلومتر) | ۲۲۰ | ۲۳۵ |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل | ۴۶.۷/۳۳.۹/۸.۹ متر | ۵۳.۸/۳۹.۷/۱۰.۲ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۴.۹۱ /۳.۶۶ /۴.۰۸ لیتر | ۳.۹۱ /۳.۲۴ /۳.۴۹ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | ۱۸۴/129g/km/21% | ۱۶۹/110g/km/18% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ دارد | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۸۱۰ پوند |
کروز کنترل / ESC / سانروف | Yes/yes/£۹۵۰ | £۳,۵۰۰/yes/£۹۹۰ |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | Yes/yes/yes | Yes/yes/no |
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید | £۶۸۰/yes/yes | £۶۵۵/yes/yes |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | Yes/yes/no/yes | Yes/yes/yes/yes |
مجتبی
۳ فروردین ۱۳۹۴دوباره شاهد رقابت دو خودروی خانوادگی با چاشنی اسپرت هستیم.
و دوباره خارج از تعصبات بایستی گفت از نظر ظاهری هرکدام ویژگی های مختص خو را دارند و نمی توان زیاد برآن تکیه کرد.
اما از لحاظ وزن طبق گزارشات نوشته شده آئودی سنگین تر است ولی از نظر شتاب و میزان سوخت و آلایندگی نیز بایستی در نظر گرفت که آئودی از اینیفینیتی خیلی جلوتر است به تناسب وزن بیشترش.
این شتاب بیشتر و وزن زیاد نشان دهنده قدرت برتر طراحی آیرودینامیکی آئودی نسبت به رقیبش است که صد البته همین بدنه نسبتا سبک ولی تنبل اینیفینیتی باعث عقب افتادن از رقیب شده است.
Mostafa&S
۳ فروردین ۱۳۹۴طرفدار آئودی نیستم ولی اینفینیتی هیچیش به آئودی نمی خوره…
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴دوستان با عرض پوزش!
به دلیل نقص در قالب بندی جدول، یک سری از اطلاعات جدول، ناقص یا نادرست نمایش
داده شده که در اولین فرصت این مشکل برطرف میشه.
مهراب
۳ فروردین ۱۳۹۴اینفینیتی سر تره
رهگذر
۳ فروردین ۱۳۹۴چطور به این نتیجه رسیدی؟ فقط از سر تعصب یه چیزی گفتی جدول رو نگاه کن ببین اینفینیتی عملا بیخود با آئودی مقایسه شده! همه جوره بازندست
سجاد
۳ فروردین ۱۳۹۴تو فقط بگو ساعت وسط داشبرد اینفینیتی رو دیدی؟
با وجود ساعت وسط داشبرد اینفینیتی ، فک نمیکنم حرفی برای گفتن باقی بمونه . . .
Mahdi
۴ فروردین ۱۳۹۴منطق گم شده،
مردمی که یک ساعت وسط داشبورد نطرشون رو تغییر بده…
CBR400
۵ فروردین ۱۳۹۴آقای رهگذر همه چیز را نباید به تعصب ربط داد . با استناد به گفته های چه نشریه یا فردی به این نتیجه رسیدی که میگی _ اینفینیتی عملا بیخود با آئودی مقایسه شده! _ ؟ همین حرفت معانی زیادی داره . یکیش اینه که اینفینیتی نباید با آئودی مقایسه میشد . یکی دیگه هم اینه که اینفینیتی بیخود کرده با آئودی رقابت میکنه . اگه هم نمیگفتی اینفینیتی همه جوره بازنده است همه بازدیدکنندگان این مقاله از ابتدا تا انتها مقاله را میخواندند و متوجه میشدند برنده کیه . دیروز که برادرم نظرهای منو در صفحه ای که مربوط به تست مدل جدید بنز جی کلاس بود خوند در انتها به من گفت فلانی با همه دعوا و مشکل داری . درصورتیکه نه از کسی طلبکارم و نه با کسی دعوا و … دارم .
AliZeus
۹ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز از کجای جدول شما فهمیدی آئودی خیلی سر تره؟؟
گمونم خودتم جدول رو نخوندی!
سام
۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام
مطلب بسیار جالب و پرمحتوایی بود.این نوبهار را به شما احمد عزیز و گرامی تبریک می گویم و امیدوارم که سال پر خیر و برکتی را پیش رو داشته باشید.
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴ممنون از لطفت سام عزیز
من هم به نوبۀ خودم نو شدن سال رو به شما تبریک میگم، انشاألله که سالی سراسر شادی و تندرستی و برکت داشته باشی
Ali mtr
۳ فروردین ۱۳۹۴ببخشید ایودى a6 دیفرانسیل جلو ه داخل جدول مشخصات اینو نوشتید
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴بله دیفرانسیل جلو هستش دیگه. چطور؟
Ali mtr
۴ فروردین ۱۳۹۴جدا اخه ایودى اى شش همکلاس سرى پنج و اى کلاسه دیفرانسیل جلو نمی تونه باشه و rs6 موتور هشت سیلندر و این موتور نمیتونه موازی محور جاشه
Ahmad..F12
۵ فروردین ۱۳۹۴علی اصلا ببخشید متوجه نشدم چی گفتی
Ali mtr
۶ فروردین ۱۳۹۴احمد جان من عذر میخوام یه جا اشتباه کردم منظورم اینه که اگه دیفرانسیل جلو باشه موتور باید در عرض قرار بگیره یعنى اگه چهار سیلندر باشه ردیف سیلندر ها موازیه محور جلوه حالا توى ایودیه RS6 یه موتور هشت سیلندر هستش که اصلا نمیشه ردیف سیلندر رو موازیه محور قرار داد اصلا موتور هشت سیلندر جا نمیشه و ما یه هشت سیلندر دیفرانسیل جلو نداریم پس این ماشین یا دیف عقبه یا دو دیفرانسیل و این که a6 رقیب و همکلاس سری5 و e class که دیفرانسیل عقب ان ببخشید از این که وقتت رو گرفتم احمد جان با تشکر از تو بابت مطلب خوبت
Ahmad..F12
۷ فروردین ۱۳۹۴درود علی جان ، خواهش میکنم، ممنون از توجهت داداش
آهان متوجه شدم چی میگی
بله درسته، در مدل های 4 سیلندر به این صورت هستش
و به عنوان مثال در مدل های S6 یا RS6، به صورت سیستم
کواترو است، که حرف شما کاملاً درسته
k-sh
۳ فروردین ۱۳۹۴انتخاب بین این دو مثل اینه که بگن پدرتو بیشتر دوس داری یا مادرتو……..انتخب سختیه و من اگه پول داشتم هر دوشو با هم میخریدم
k-sh
۳ فروردین ۱۳۹۴داشبورآئودی چقدر شبیه مزدا 6new یا بهتر بگم داشبورد مزدا چقدر شبیه این آئودی
SAEED
۳ فروردین ۱۳۹۴در سایت Car And Driver مقایسه ای بین چند مدل از سدان های لوکس متوسط انجام شده بود
آئودی A6 — مرسدس بنز E Class — کادیلاک CTS — بی ام و سری 5 — جگوار XF — مازراتی گیبلی — اینفینیتی Q70 — لکسوس GS و هیوندای جنسیس سدان جدید .
/ البته بهضی ها بی ربط مقایسه شدند مثلا هیوندای جنسیس که اصلا در حد مرسدس و سایر برند های باسابقه نیست ولی امتیاز بیشتری از اینفینیتی آورده !!
رتبه ها به شرح زیر هستند :
1/ آئودی A6
2/ کادیلاک CTS
3/ مرسدس بنز کلاس E
4/ بی ام و سری 5
5/ جگوار XF
6/ مازراتی گیبلی
7/ لکسوس GS
8/ هیوندای جنسیس
9/ اینفینیتی Q70 !!!
واقعا تعجب آوره که زیر مجموعه لوکس نیسان رتبه کمتری از کره ای تازه کار گرفته !
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴چه مقایسه خوبی،تقریبا همه سرآمدان این کلاس هستن،اون پنج تای اول همشون عالین،یکی از یکی بهتر،انتخاب بینشون خیلی سخته،هرکدوم رو انتخاب کنی اشتباه نکردی و کاملا ارزشش رو داره.
انتخاب شخصی من E کلاسه.
Zonda R
۴ فروردین ۱۳۹۴@.F
با تشکر از احمد عزیز دوست خوبم
و تبریک سال 94
حالا تفاوت هزینه Rd که کمپانی ها میکنن مشخص میشه
که چقدر تحقیقات موثره
انتخاب من a6 هستش
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴قربونت برم فرزاد جان ممنونم از لطفت
سال خوب و پر برکتی داشته باشی
(((RETOLEX(((REZA
۳ فروردین ۱۳۹۴معلوم هست که ائودی بهتره
همیشه المانی ها بهتر بودن ولی قیمت زیادی. داشتن ( نسبت به رقیبشون) اما حالا که قیمت هر دو مساوی هست صد در صد انتخاب افراد عاقل ائودی هست
شاید بشه گفت اینفینیتی جوون پسندتر هست
از نظر من بزرگ ترین مشکل اینفینیتی موتورش هست که ساخت بنز هست
اینفینیتی باید روپای خودش واسه
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴نه دوست عزیز
این موتور از مرسدس نیست
در حال حاضر فقط موتورهای 211 اسب بخاری 4 سیلندر مرسدس برای اینفینیتی Q50 استفاده شده.
CBR400
۵ فروردین ۱۳۹۴آقا رضا منظورت از – صد در صد انتخاب افراد عاقل ائودی هست – اینه که دیوانه ها اینفینیتی میخرند ؟ در مورد اینکه میگی اینفینیتی جوان پسنده باهات موافقم . ولی به نظرم آئودی هم ماشین جوون پسند میسازه که تعدادشان هم نسبتا زیاده . مثل سری rs و آر8 و چند مدل دیگه .
CBR400
۶ فروردین ۱۳۹۴آقا رضا بد نیست بدونی عاقلها هم اینفینیتی میخرند .
سامان از تبریر
۳ فروردین ۱۳۹۴قیمت بعد از 3 سال فقط 15 هزار دلار
یا خدا
چی میشه تو ایرانم همچین قیمتهایی بود
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴15 هزار پوند
سامان از تبریز
۴ فروردین ۱۳۹۴خب اصلا پوند
میشه چهلو پنج میلیون
رهگذر
۳ فروردین ۱۳۹۴در طراحی اینفینیتی غلو به شدت زیاده کمی سخته با این طراحی غلو آمیز مرسوم در بین ماشین های ژاپنی کنار اومد .آئودی تقریبا در همه موارد برتره حتی قیمت!
احسان(احسان سابق)
۳ فروردین ۱۳۹۴این یکی اینفینیتی واقعا زیباست.اما ائودی پرستیژ بالایی داره و کار بازاریاب های اینفینیتی رو چند برابر سخت کرده
محمد
۳ فروردین ۱۳۹۴در خوب بودن آئودی شک ندارم ولی نمیدونم چرا برندهای لوکس ژاپنی اینقدر افت کردند
حميد
۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام به دوستان
مهم نیست که کدام بهتره مهم این هستش که ما نمیتونیم فعلا سوار این ماشینها بشیم
سعید
۳ فروردین ۱۳۹۴آئودی تقریبا تو همه چیز سرتره مخصوصا طراحی خارجی،البته من طراحی داخلی اینفینیتی رو بیشتر میپسندم،توی این عکسا که قشنگتر به نظر میاد،فرمون آئودی یکم ساده هست
احمدرضا
۴ فروردین ۱۳۹۴بعد ار بنز فقط لکسس و آوودی
فرید حنیفه زاده
۴ فروردین ۱۳۹۴سلام
احمد عزیز مطلب به واقع جالب و پرباری بود و من از خواندنش مشعوف شدم .
احمد عزیز سال جدید رو هم خدمت شما دوست عزیز تبریک میگم انشالله سال پر خیروبرکتی برای شما دوست عزیز باشه . انشاالله ☺
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴قربونت برم فرید جان لطف داری داداش
من هم سال جدید رو خدمتت تبریک و تهنیت عرض میکنم انشاالله همیشه موفق و سربلند باشی
صادق
۴ فروردین ۱۳۹۴ممنون احمد جان
راستش من تا حالا نقد و تستی در مورد Q70 نخوند بودم و درست باهاش آشنا نیستم ولی اینفینیتی باید بدونه جایی که رقیبش یعنی لکسس هست فرصتی برای عقبگرد و پسرفت نداره
اگه اینفینیتی توی سدان های نیمه لوکس اینجوری بخواد پیش بره تا 2 سال دیگه باید بارش رو از بریتانیا ببنده
(البته از حق نگذریم اینفینیتی توی SUV ها و کراس آور ها داره خوب پیش میره )
ارادت
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴مخلصیم صادق جااان
والا چه عرض کنم، لمسی برای نیسان زنگ خطر بزرگیه قبول دارم
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴لمسی = لکسس
پوزش
Nicki
۴ فروردین ۱۳۹۴عالی بود پسندیدم
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴خوشحالم نیکی جان
Amin.
۴ فروردین ۱۳۹۴یکم در حق اینفینیتی اچهاف شده به نظرم!
دیگه اینقدم داغون نیست!
بیشتر از آئودی دوسش دارم اما اونقدری که برای رسیدن به امثال آئودی لازمه کار نمیکنه
با یه تغییر موتور و اینا که کار پیش نمیره!
چطوری بدون حتی چندتا آپشن درست حسابی ماشینو روونه بازار میکنه اونم بازاری که اینهمه رقیب توش حضور دارن!!
با تشکر از احمد عزیز.
Ahmad..F12
۴ فروردین ۱۳۹۴دقیقا امین جان موافقم با نظرت
ممنون از لطفت
CBR400
۴ فروردین ۱۳۹۴احمد آقا دستت درد نکنه . مقاله خوبی بود و به موارد جدیدی اشاره شد . سال نو مبارک باشه .
Ahmad..F12
۷ فروردین ۱۳۹۴قربان شما CBR جان، ممنونم از توجهت، سال خوب و پر برکتی داشته باشی داداش
جواد
۵ فروردین ۱۳۹۴با سلام و تبریک سال نو
خدایی ماشین خوشگلتر از آئودی وجود نداره!
مخصوصا اون آرم قشنگش
بابک
۲ تیر ۱۳۹۴زنده باد صنایع آلمان
فقط انگلیش
۴ اسفند ۱۳۹۴خودرو المانی وژاپنی چی هستش