بامو آمادهی عرضهی iX3 یعنی نسخه الکتریکی کراس اوور X3 که یکی از محبوبترین محصولاتش است میشود. اگرچه باواریایی ها این هفته تیزری از این خودرو را منتشر کردهاند اما تصاویر کامل آن ماهها پیش منتشر شده است. از طرف دیگر آئودی نیز به تازگی از خودروی مفهومی خود با نام Q4 e-tron اسپرتبک رونمایی کرده است. این خودرو نیز یک کراس اوور الکتریکی با ابعاد مشابه بوده و احتمالاً در آینده نزدیک به جنگ iX3 خواهد رفت.
هماکنون فرصت بسیار خوبی برای مقایسه طراحی این دو شاسیبلند الکتریکی ایجاد شده است. در گوشهی بازار خودروهایی همچون تسلا مدل Y و جگوار آی پیس ایستادهاند و بنابراین اگر خودرویی بخواهد موفق باشد باید از طراحی ظاهری زیبایی نیز سود ببرد. از آنجایی که iX3 بهصورت رسمی رونمایی نشده بنابراین در این مقایسه از نسخه کانسپت آن استفاده شده است.
اول از همه اینکه شما میبینید iX3 کانسپت ظاهر مرسومتری نسبت به Q4 e-tron کانسپت دارد. در واقع آئودی خط سقف کوپه مانند متمایزی را بکار برده تا این خودرو از نسخه استاندارد متمایز شود. شاید iX4 بامو رقیبی مستقیم برای آئودی باشد. iX3 تنها برخی تفاوتهای ظاهری را نسبت به X3 به نمایش میگذارد اما آئودی بسیار آینده نگرانه تر و احساسیتر طراحی شده و دارای جلوپنجره بزرگ و چراغهای خاصی است. در مقابل iX3 ما را به یاد X3 استاندارد میاندازد اما خب جلوپنجره آن متمایز است.
در پروفایل جانبی بازهم این اسپورت بک است که با پروفایل اسپورت تر و رینگهای بزرگ خودنمایی میکند. این در حالی است که iX3 تنها از رینگهایی ساده و برخی عناصر آبیرنگ در رکابها سود برده تا از X3 متمایز شود.
Q4 e-tron اسپورت بک در عقب از بال بزرگ یکپارچه و نوشته e-tron نورانی در پایین استفاده کرده است. iX3 از این نما سریعاً از مد افتادهتر به نظر میرسد و تفاوت چندانی با X3 استاندارد ندارد. شاید این نوع طراحی باب میل افرادی باشد که خواهان یک شاسیبلند الکتریکی با ظاهری نه چندان برجسته و خاص هستند.
Q4 e-tron اسپورت بک انتخاب افرادی خواهد بود که به طراحی ظاهری اهمیت زیادی میدهند و مخصوصاً اگر نسخه تولیدی همین ویژگیها را حفظ کند میتواند فروش زیادی را نصیب این برند نماید.
حداقل تا زمانی که پشت فرمان این دو خودرو بنشینیم شاسیبلند الکتریکی آئودی باعث هیجان بیشتر در ما میشود.
[polldaddy poll=10579055]
رامین
۲۲ تیر ۱۳۹۹با اینکه طرفدار بی ام و هستم اما طراحی آئودی فوق العادس. آینده کاملا تو طراحی آئودی نمایانه.
Rayan13r8
۲۲ تیر ۱۳۹۹بدون شک ائودی انتخاب منه
♤ANGUS_812♤
۲۲ تیر ۱۳۹۹چون طراحی بی ام و ix3 بیشتر نزدیک به مدل تولیدی هست
رای من ix3 هست
آئودی که با این طراحی هاش حرفی برا گفتن نزاشته ولی امیدوارم آئودی با همین طراحی تولیدش کنه تا پاسخی دندون شکنی باشه برا اونایی که میگفتن الکتریکی جذابیت نداره
AMIR-REZA
۲۲ تیر ۱۳۹۹اگه نمونه تولیدی آئودی همین (ویا خیلی نزدیک به این) باشه با احترام به بی ام و من آئودی رو انتخاب میکنم….
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۹خدا کنه ائودی با همین شکل تولید کنن
خیلی زیباست
Kf
۲۲ تیر ۱۳۹۹جالبه آئودی مرسدس استون بنتلی و… همشون جلوپنجره بزرگی دارن در نسل جدید، و بی ام و اما تا به حال کسی رو ندیدم که از این ماشینا انتقاد کنه به خاطر جلو پنجرشون اما بی ام و خیلی مورد حمله قرار گرفت با این که این جلو پنجره از گذشته خیلی دور با بی ام و بوده و عجیبه این همه انتقاد.
اینجا هم آئودی یه جلو پنجره و ورودی هوای خیلی بزرگ داره برای یک ماشین برقی که خیلی عجیبه!!! که کسی بهش اشاره نمیکنه
OMID
۲۳ تیر ۱۳۹۹به خاطر اینه که جلوپنجره بی ام و فرمش به درد بزرگ بودن نمیخوره و زشت میشه
جلو پنجره مرسدس و ائودی یه تیکه هست و بزرگ بودن بهشون میاد
mehran.Jy
۲۲ تیر ۱۳۹۹تو تمام لوکس ساز ها فقط آئودی هست که داری ماشین های الکتریکیشو به جذابیت ماشین های سابقش تولید میکنه.
بقیه شرکت ها انکار باید برای ادم فضایی ها ماشین درست کنن
بابا این قیافه ها چیه
دم آئودی گرم
نیما
۲۲ تیر ۱۳۹۹بی ام و همه جوره در طراحی داره خراب میکنه
ماکان
۲۵ تیر ۱۳۹۹سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر تا قبل از سال 2023 از مدل های سری 7 ، سری 8 ، X5 ، X6 و مخصوصاً X7 بی ام و هم یک نسخه ی پلاگین هیبرید آن هم جوری که مجموع قدرتش حد اقل ۷۰۰ اسب بخار باشد و موتور درون سوزش هم از نوع بنزینی باشد را بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله . البته همه ی آنها جوری هم باشد که مثل خیلی از نسخه های دیگر قابلیت سفارش چهار چرخ محرک هم داشته باشد انشاالله . با تشکّر . درسته که حالا خودرو های هیبریدی شاید صدای موتور شان به اندازه ی خودرو هایی که فقط موتور درون سوز دارند جذاب نباشد ولی اقلاً مصرف سوخت کمتری دارند و کمتر هوا را آلوده می کنند .بهتره که بیشتر به فکر سلامتی جسمی مان باشیم تا اینکه بخواهیم از صدای خودرو لذت ببریم .