با توجه به گفتههای لندروور، SUV کاملاً جدید این شرکت یعنی رنجروور ولار برای پُر کردن فضای خالی میان رنجروور اووک و رنجروور اسپرت در نظر گرفته شده است. هرچند این مدل جدید کمی بزرگتر از رقبای خود است اما استایل کوپه مانند ولار آنرا در کلاس رو به رشد SUVهای کامپکت پریمیوم قرار میدهد. کلاسی که در آن خودروهایی چون آئودی Q5، پورشه ماکان و پسرعموی ولار که پلتفرم مشترکی هم باهم دارند یعنی جگوار F-Pace وجود دارند. ولار، نمای خشن، خوشتیپ و جعبهای شکل رنجروور را در پکیجی شیک و کمی جمعوجورتر ادغام کرده است؛ اما آیا بهاندازهٔ کافی خوب هست که توانایی رقابت با دیگر خودروهای خوشچهرهٔ این کلاس را داشته باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در این مطلب مقایسهای تصویری میان رنجروور ولار، پورشه ماکان، آئودی Q5 و جگوار F-Pace انجام دادهایم.
جلوپنجرهٔ ذوزنقه شکل ولار در قسمت بالایی بخش جلوی خودرو یعنی همانجایی که چراغهای جلو قرار دارند نصب شده است. در مقایسه، جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگ Q5 کل قسمت جلویی آنرا فراگرفته است درحالیکه جلوپنجرهٔ بیضیشکل F-Pace در ارتفاعی میانه قرار داشته و جلوپنجرهٔ ششضلعی ماکان نیز در قسمت پایینی نصب شده است.
هرچند پروفیل جانبی ولار و ستون D و شیشهٔ عقب آن بسیار به Q5 شباهت دارد اما فرزند جدید لندروور بر روی پلتفرم مشترکی با جگوار F-Pace ساخته شده که فاصلهٔ محوری هردوی آنها ۲.۸۷ متر بوده و در بسیاری از قسمتها باهم اشتراک دارند. در مقایسه، ماکان و Q5 سوار بر پلتفرمی با فاصلهٔ محوری به ترتیب ۲.۸۶ و ۲.۸۰ متر هستند.
در نمای عقبی نیز سقف و شیشهٔ عقب ولار بیشترین شیب را در بین این خودروها دارد. سپر عقب نیز شیب بیشتری داشته و بیشتر به سمت بالا کشیده شده است. در این سپر دو سر اگزوز مستطیل شکل بزرگ تعبیه شدهاند. در این قسمت اما آئودی معمولیترین استایل را دارد درحالیکه ماکان از طراحی کروی شکلی برخوردار بوده و شیشهٔ عقب F-Pace هم شیب زیادی دارد.
بااینحال شما طراحی کدام SUV لوکس اروپایی را بیشتر میپسندید؟ البته در این بخش مرسدس بنز GLC، بامو X3 و آلفارومئو استلویو هم حضور دارند و آنها را هم باید در نظر داشت.
منبع: Motortrend
Chevele
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به نظر من رنجرور ولار
reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۵معلومه که رنج روور…کیه که الان انتخابش نکنه…ماکان خیلی وقته تو بازاره..جگوار و ایودی هم همینطور…اصلا مقایسه تا وقتی که فیس لیفت اینا معرفی نشه معنی نمی ده..
شایان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من همچنان ماکان و دوست دارم
ولی همشون برازنده و به شدت قابل احترامن
احمدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵داداش آئودی تازه اومده جگوار هم همینطور فقط ماکان هست که منتظر فیس لیفت شدنه
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵انتخاب های من به ترتیب :
Audi Q5
Porsche Macan
Range Rover Velar
BMW X3
Benz GLC
Jaguar F-Pace
Alfa Romeo Stelvio
gta
۲۷ اسفند ۱۳۹۵نظرت قابل احترام
نظر منم دقیقا برعکس
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵نظر شما هم همینطور
قلب من پیش آئودی گیر کرده. اون 4 حلقه رو که میبینم ماشین دیگه ای به نظرم نمیاد.
در مورد آئودی بیشتر مطالعه کنی ، با طراحی ماشین هاش و سبک کارش آشنا بشی بهت قول میدم عاشقش میشی.
من خودم اوایل که اومدم پدال زیاد دوستش نداشتم ، کم کم که با دنیای آئودی آشنا شدم واسم سخت شد که ماشین دیگه ای رو اندازه ی ارباب حلقه ها دوست داشته باشم.
Mehran nikfar
۲۸ اسفند ۱۳۹۵هر چقدر بیشتر المانی میبینی و بیشتر میشناسی شون بیشتر بهشون جذب میشی.حتی خیلی از سوپر کارها و هایپر کارها که مال کشورهای دیگه هستن که اسمشونو نمیارم که دوستان غیرتی نشن فقط و فقط زیر سایه مالکیت شرکتهای المانی به اینجا رسیدن.
Ferrari
۲۷ اسفند ۱۳۹۵1_رنجروور ولار2_ الفارومئو استلویو3جگوار f-pace
تمدن عرب
۲۷ اسفند ۱۳۹۵رنجروور ولار را انتخاب میکنم.
فقط و فقط به دلیل خاص بودن در خیابان ها
مهزیار
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بقیه حرفی ندارن
Alireza
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به نظر من فقط وفقط ولار .چون محصول بهترین کمپانی اس یو وی ساز دنیاست.
hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بدون شک انتخاب خیلیها البته تعصب بیخودی نداشته باشن صد درصد رنجرور ولار هستش از لحاظ خاص بودن کیفییت و از همه مهمتر آفرود سواری بالاتر از رقبا قرار میگیره
جگوار اف پیس هم خوش استایل و زیباست در کل هر دو محصول زیباس ولی حیف که هر دوتاشون به ایران نمیان…
ghost
۲۹ اسفند ۱۳۹۵کی گفته نمیان :|
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵با احترام به همه جاگوار از همه خوشگلتره و از پلت فرم مشترک با رنجروور استفاده میکنه پس بهترینه
حمیدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من جگوار رو دوست دارم
vahid 956
۲۷ اسفند ۱۳۹۵با اینکه طرفدار پورشه ام ولی نمیشه طراحی آینده نگرانه رنج روور رو تحسین نکرد
arash66
۲۷ اسفند ۱۳۹۵همشون عالی هستن ولی مشخصا در بحث طراحی :
اول رنجروور ولار
بعد آئودی Q5
طراحی خاص تری دارند که یکی طراحی جعبه ای نرم و دیگری طراحی سیال با خطوط کمی تیز که در کراس اوور کمتر دیده میشه.
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۲۷ اسفند ۱۳۹۵1.رنجرورر ولار
2.جگوار اف پیس
3.پورشه ماکان و آئودی Q5
Infinite
۲۷ اسفند ۱۳۹۵1. Range Rover Velar
2. Mercedes Benz GLC
3. Porsche Macan
4. Audi Q5 / BMW X3
5. Jaguar F-Pace / Alfa Romeo Stelvio
فرید
۲۷ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم کمپانیه جگوار لندروور با چه استدلالی اومده رنجروور ولار و جگوار اف پیسو تقریبا همزمان عرضه کرده به بازار!!
برای انتخاب بین این چهار تا هم شخصا ترجیح میدم با چشم بسته و به طور رندوم یکی رو بین اف پیس و ولار و ماکان انتخاب کنم…ولی ولار یه کمی بیشتر چشمک میزنه...
Mehran nikfar
۲۸ اسفند ۱۳۹۵خیلی ساده ست.همونطور که هیوندا و کیا سوناتا و اپتما رو باهم میفرستن بازار یا رنو نیسان کولیوس و ایکس ترایل رو باهم میفرستن تو بازار، ببین یه خودرو تا تو کارخونه و تو مرحله تولیده تا اونجاش مربوط به خودروسازه، اما وقتی تولید شد باید به سرعت نور بره تو بازار رقابت با یه مشت گردن کلفت اونجاست کهدبحث بازار یابی و فروش و متخصیصن اقتصادی میاد وسط.که اینم یکی از سیاست های فروش و رقابته.علت دومش هم حضور نداشتن بعضی برندها تو بعضی بازارهاست.نمونه خوبش رنو داستره.تو هند و روسیه و استرالیا داستر رو دارن به نام نیسان ترانو میفروشن.با همون اتاق و شکل و شمایل.
حميد
۲۸ اسفند ۱۳۹۵طرح رنجرور بهتره
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۵Volvo xc60 هم تازه از راه رسیده…
Sardar
۲۸ اسفند ۱۳۹۵من جگوار خاصتره
fara2001
۲۸ اسفند ۱۳۹۵خدایا چه خوفی داره این اف پیس نمیتونم ازت دل بکنم
Sina
۲۸ اسفند ۱۳۹۵قیافه و استیل دوتا المانیه پیش انگلیسیا اصلا خنده داره
جگوارو از نزدیک ببینید میفهمید
arash66
۳۰ اسفند ۱۳۹۵شما هم از نزدیک آئودی رو ببینی میفهمی که حرف خنده داری زدی … !