معرفی نسل جدید آئودی A8 بدون شک یکی از مهمترین رونماییهای سال محسوب میشود. خودرویی مملو از تکنولوژیهای پیشرفته که سواری ایمن، راحت و سرگرمکنندهای را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. ازجمله تکنولوژیهای این خودرو میتوان به قابلیت رانندگی نیمهخودکار، چراغهای لیزری و ماساژور پا در صندلیهای عقب اشاره کرد؛ اما در این مطلب ما کاری به تکنولوژیهای A8 جدید نداریم بلکه میخواهیم بروی طراحی آن تمرکز کرده و مقایسهای تصویری داشته باشیم میان نسل جدید و قدیم این سدان لوکس آلمانی؛ بنابراین در ادامه طراحی داخلی و خارجی دو نسل A8 را با استفاده از تصاویر مقایسه میکنیم تا بفهمیم نسل جدید این خودرو چقدر تغییر کرده است.
نیازی نیست زمان زیادی به نسل جدید آئودی A8 نگاه کنید تا متوجه شوید که طراحی آن با الهام از کانسپت پرولوگ شکل گرفته است. بااینحال بیشترین تغییرات در نمای جلویی A8 نسبت به نسل قبلی ایجاد شده است. در نسل جدید، جلوپنجرهٔ تا حد زیادی بزرگتر از قبل شده و همچنین خطوط آن نیز زاویهدارتر شدهاند. چراغهای جلو هم باریکتر شده و در آنها از چراغهای لیزری جدید استفاده شده است که این لیزرها وسعت روشنایی چراغهای جلو را در هنگام حرکت با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت دو برابر میکنند.
در نمای عقبی هم همهچیز بهطور کامل اصلاح شده است. در اینجا چراغهای LED باریکی بکار رفته که با یک نوار نازک به یکدیگر متصل شدهاند. همچنین خط سقف نیز با شیب بیشتری در قسمت عقب به پایان میرسد که موجب شده A8 جدید ظاهر کوپه مانندی به خود بگیرد. علاوه بر این، رینگهای جدیدی برای این خودرو ارائه شده و بهروزرسانیهایی جزئی هم در پروفیل جانبی صورت گرفته که درمجموع موجب شده نسل جدید A8 مدرنتر از قبل به نظر برسد.
اما بیشتر تغییرات بزرگ نسل جدید A8 در داخل آن انجام گرفته است. برای اولین بار در A8 صفحه آمپر دیجیتالی کابین مجازی آئودی ارائه شده است که اطلاعات کلیدی خودرو را روی یک صفحهنمایش فول HD با رزولوشن ۱۹۲۰×۷۲۰ به نمایش درمیآورد. یک صفحهنمایش ۱۰.۵ اینچی هم در وسط کنسول جهت ارائهٔ نسخهٔ جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی قرار گرفته که این نمایشگر برخلاف قبل از جای خود خارج نمیشود و ثابت است. غیرازاین دو صفحهنمایش، یک نمایشگر لمسی دیگر هم در پایین نصب شده که بسیاری از عملکردهای خودرو از طریق آن قابلکنترل است و تقریباً جایگزین تمامی دکمههای فیزیکی شده است.
اما بااینحال تقریباً امکان کنترل تمامی عملکردهای خودرو از طریق دکمههای روی غربیلک فرمان نیز وجود دارد. غربیلک فرمانی که خود کاملاً تغییر نموده و ظاهر جدید و زیبایی پیدا کرده است. همچنین این سدان پرچمدار آلمانی به تکنولوژیهای فراوانی هم مجهز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم دید در شب بهتر، نمایشگر سربالا، فرمان الکترومکانیکی، سیستم کمک پارک با نمایش ۳۶۰ درجه، سیستم کمکی فعال حرکت میان خطوط و سیستم حذف سروصداهای مزاحم اشاره کرد. همچنین A8 به فناوری رانندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که آنرا از این لحاظ در صدر کلاس خود قرار میدهد.
آئودی اما به سرنشینان عقب A8 هم بسیار اهمیت داده است بهگونهای که در نسخهٔ کشیده یعنی مدل A8 L امکان سفارش صندلیهای عقب آرامشبخش فراهم شده است که شامل ویژگیهایی چون گرمکن، سردکن، ماساژور و حتی ماساژور پا میشود که همگی از طریق یک صفحهنمایش لمسی در کنسول وسط عقب قابلکنترل هستند. غیرازاینها، مجموعهٔ گستردهای از آپشنهای اختیاری نیز برای A8 قابل سفارش است که شامل مواردی مانند گرمکن و ماساژور صندلیهای جلو و پوشش چرم کنسول وسط میشود. همچنین همانطور که گفته شد، صندلیهای آرامشبخش عقب نیز در مدل کشیده قابل سفارش خواهد بود.
بهطورکلی نسل جدید آئودی A8 بسیار نسبت به قبل بهبود یافته است و این تغییرات نهفقط در پوستهٔ آن، که بهصورت عمیق صورت گرفته است. همچنین بکار گیری یک پلتفرم آلومینیومی جدید نیز موجب افزایش استحکام A8 شده درعینحالی که فضای پا و سر کابین آنرا هم افزایش داده است. قیمت تیپ پایهٔ نسل جدید آئودی A8 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 به قدرت ۳۴۰ اسب بخار در آلمان از ۹۰,۶۰۰ یورو آغاز میگردد درحالیکه این رقم در مدل A8 L به ۹۴,۱۰۰ یورو میرسد. این قیمتها در ایالاتمتحده به ترتیب برابر با ۱۰۳ هزار دلار و ۱۰۷ هزار دلار هستند که افزایش قابلتوجهی را نسبت به قیمت ۸۲ هزار دلاری نسل کنونی نشان میدهد.
منابع: Motor1 & CarScoops
Fit Demon
۲۷ تیر ۱۳۹۶زبان طراحی آئودی واقعا خاصه و قابل ستایش
هر نسل زیبا تر از نسل قبلش هست
یه نکته مثبت هم استفاده به جا از قطعات کروم هست
که توی بعضی از خودروها رعایت نمیشه
MehdiTurbo
۲۷ تیر ۱۳۹۶با طراحی داخلیش اصن نمیتونم کنار بیام تو این عکس کامل پیدا نیست خیلی سادس شاید سلیقه های خاص دوس داشته باشند اما انتخاب من s کلاس بعدشم سری ۷این خیلی داخلش سادس
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶اتفاقا من طراحی داخلیش رو خیلی دوست دارم. خیلی مدرن و آینده نگرانه هستش
Fit Demon
۲۷ تیر ۱۳۹۶ولی به نظرمن طراحی داخلیش به دلیل هماهنگ بودن با طراحی خارجیش حس خوبی به آدم میده
Amir Schumacher
۲۷ تیر ۱۳۹۶.
امیدوارم قیمتش مناسب باشه تا خریدش برای بقیه و خیلی پردازی در موردش برای من آسون تر بشه !!!
SQ12
۲۷ تیر ۱۳۹۶به نظر من که عالیه.امیدوارم که تو این کلاس موفقیت زیادی کسب کنه.
SQ12
۲۷ تیر ۱۳۹۶وقتی به آلمان و صنعت خودروسازیش نگاه می کنم کیف می کنم ولی وقتی به کشور خودم ایران نگاه می کنم حسابی گریم میگیره.خاک تو سر به اصطلاح خودروسازان داخلی که هنوز نتونستن یه ماشین خوب در حد محصولات اروپایی بدن بیرون اما گل به سر خودروسازان آلمانی که کارشون رو با جدیت دنبال می کنن و مشتری مداری رو اولویت اول کارشون قرار میدن.
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ تیر ۱۳۹۶حالا فعلا یه محصول در حد همون چینی هم بدن برای شروع کافیه. در حد اروپایی پیشکش.
DYBALA
۲۷ تیر ۱۳۹۶روندن اینام مصیبتیه ها…
#ali.m#
۲۷ تیر ۱۳۹۶جلوی نسل قبلی شکوه بیشتری داشت و حس لوکس بودن رو القا میکرد اما کابین نسل جدید عالی شده
پشتش هم بر خلاف بقیه خیلی دوست دارم با اینکه منو یاد لینکلن کانتیننتال و سری 7میندازه .
اما درکل به جز قسمت جلوش بقیه قسمت هاش عالی طراحی شده .از نظر تکنولوژی هم که نیاز به گفتن نیست .
فیصل
۲۸ تیر ۱۳۹۶سر دنده قبلیش خدا بود نباید تغییرش میدادن. الان شده مث بقیه ماشینای آئودی
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۶همه چیش رو دوس دارم بجز نمای سه رخ جلوش?
PaRHaM
۲۸ تیر ۱۳۹۶طراحیش خوشگل بود
خوشگلتر شد
کابینشم ک دیگه خیلی باحاله??