چند ماه پیش یک جفت تسلا مدل ۳ در حال فرستاده شدن به آلمان رؤیت شدند. حدس زده میشد این خودروها توسط یک خودروساز طراز اول آلمانی و تنها برای یک هدف که همان مهندسی معکوس میباشد خریداری شدهاند که البته این موضوعی معمول در صنعت خودرو میباشد. به نظر میرسد همین حدسها درست بوده و خریداران دو تسلا مدل ۳ موردبحث برندهای پورشه و آئودی بودهاند.
بنا به گزارش Electrek، این دو برند لوکس آلمانی در حال همکاری باهم برای توسعه نسل بعدی پلتفرم الکتریکی، ورای مدلهای جدید تایکان و e-tron GT هستند؛ اما اول اینکه آنها باید با تسلا مدل ۳ آشنا میشدند. مهندسان به زودی فهمیدند که مشکلی دارند. در این خبر آمده است:
مهندسان پورشه و آئودی باید پلتفرم پریمیوم الکتریکی PPE خود را تغییر دهند زیرا تسلا مدل ۳ بهتر از آن چیزی است که فکر میکردند.
این پلتفرم در واقع چراغ سبز تولید را دو سال پیش دریافت کرده و هدف دو شرکت تولید آن در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ بوده است. پلتفرم مدل ۳ نه تنها از نظر فنی فوقالعاده بوده بلکه هزینههای تولید کمتری هم دارد. در این اخبار ادعا شده هزینه تولید اولین نسخه از پلتفرم پورشه و آئودی، ۳ هزار یورو گرانتر خواهد بود. البته پورشه ادعا میکند این هزینه را میتواند هضم کند اما ارباب حلقهها چنین تواناییای ندارد.
تنها راهحل مدنظر پیدا کردن راههای کمهزینهتر و درعینحال دستیابی به مزیت تکنولوژیک نسبت به رقیب آمریکایی خود میباشد. باتری مهمترین فاکتور هزینهای بوده و تسلا از این نظر جزو برترین های صنعت خودرو میباشد.
فعلاً ژرمنها نمیتوانند با تسلا رقابت کنند و برای این کار زمان بیشتری لازم است. به احتمال زیاد پورشه و آئودی ساخت پلتفرم PPE را به تأخیر میاندازند تا هزینهها را کمتر کرده و آن را رقابتیتر نمایند. واقعاً غیر از این هم چارهای نیست زیرا گفته میشود برنامهی آئودی e-tron به خوبی پیش نرفته است. در خبرها آمده است:
e-tron به عنوان اولین خودروی الکتریکی آئودی نه تنها دیر از راه رسیده بلکه به اهداف مدنظر هم دست نیافته و هزینههای توسعهای آن بیش از ۲ میلیارد یورو بوده که بسیار بالاست. حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی در نظر گرفته شده برای فروش هماکنون به مثابه یک توهم است.
برای مثال قرار بود شاسیبلند e-tron سال پیش به دست مشتریان نگران برسد اما مشکلات نرمافزاری گوناگون باعث ایجاد تأخیر شد. اگرچه تسلا خودروسازی بینقص نیست اما هنوز هم از نظر تکنولوژی الکتریکی سنگ محک اکثر خودروسازان محسوب میشود.
منبع: carbuzz
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۸همه مشکلات و جریانات به کنار،اما ایلان ماسک یه نابغس و حسابی کارشو یاد داره
ali (chevy nova)
۱۹ آذر ۱۳۹۸زنده باد تسلا خدای ماشینهای برقی
سامی
۱۹ آذر ۱۳۹۸کارشو یاد داره !!!منظورت اینکه (کارشو بلده) .دستور زبان فارسی رو نابود کردی
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۸حق با شماست عذرخواهم
متاسفانه اینقد درگیر گفتمان عام در فضای مجازی و اجتماع شدیم ک گاها اینجور مشکلات پیش میاد
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آذر ۱۳۹۸من تو جوان ۱۴ الی ۱۷ ساله
ظاهراً درست میگفتم فقط متن موتور وان تند و تیز تر بود
( ظاهراً تسلا بهتر از آن چیزی بود که فکر میکردند )
این حاصل یه رو دو روز نیست
و قرار نیست یه روز دو روزه هم همه بهش برسن
ramazan
۱۹ آذر ۱۳۹۸ظاهراً آقای محمد راست میگن
اگه ممکن پدال منبع رو مشخص کن که از کجا ترجمه شده این مطلب
سردبیر
۱۹ آذر ۱۳۹۸درود. منبع مطلب را در انتهای آن اضافه کردیم.
ارادت
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۸جالبتر این که دو خودروساز برتر آلمان برای طراحی بهترین پلتفرم خود به پلتفرم درجه سه تسلا که طراحیش برای ۳ سال قبله پناه بردن و حسابی هم شوکه شدن………!!!!!!!!!!!
اگر پلتفرم Roadster را نگاه کنن فکر کنم سکته مغزی کمترین دردی هست بهش دچار بشن…!!!
.
تنها کافیه به اختلاف بین امتیازات ایمنی model 3 و تایکان نگاه کنین تا به برتری فاحش تکنولوژی تسلا بر پورشه پی ببرین….
دانیال_Surrey،England
۱۹ آذر ۱۳۹۸فقط i pace. تو ایمنی تا حدی به تسلا نزدیک بود.
تو بحث الکتریکی سازی آلمانی ها عقب افتادن.
پولستار واحد تحقیق و توسعشو تو انگلیس راه اندازی میکنه ریماک و یه خودورساز تازه وارد سوئدی هم همینطور.
حتی تسلا هم انتخاب اولشون انگلیس بود.
..
به نظرم تو بحث تکنولوژی های الکتریکی آمریکا و ژاپن و بریتانیا پیشرو خواهند بود.
آمریکا که مشخصا رتبه ی اول رو داره.
ژاپنی ها هم که فعلا خیلی مرموزن!!!
مانی
۱۹ آذر ۱۳۹۸یعنی چی درجه ۳
تسلا ۳ خیلی ارزونتر از مدل اس هست و تو بحث فنی
تفاوت چندانی هم ندارن بیشترین فروش رو هم داره
اتفاقا بهترین پلتفرمش هممینه بقیه باید بیشتر تلاش کنن تا برسن
اگه تسلا نتونه به سود دهی برسه بقیه ازش سبقت میگیرن
Sajjad
۱۹ آذر ۱۳۹۸یادمه بعد از معرفی تایگان و بقیه الکتریکی های آلمانی بعضیا گفتن که تسلا باید به پایان خودش سلام کنه.
اما خب این موضوع رو درک نکردن که تسلا چند ساله داره خودروی الکتریکی تولید میکنه و معادلات دنیای خودرو رو بهم زده، قطعا شرکت هایی که تا الان داشتن خودروی درون سوز تولید میکردن هرچقدر هم که بزرگ و پر افتخار باشن نمیتونن یک شبه راهی که تسلا توی چند سال طی کرده رو برن.
این همه جبهه گرفتن علیه تکنولوژی توی خون مردم ما همیشه وجود داره.
خودروسازا خودشون اعلام کردن که تسلا در چه سطح بالایی از تکنولوژی قرار داره، ولی باز چند نفر اینجا میگن وصل کردن چهارتا آرمیچر روی ماشین که کاری نداره!
(((پلتفرم مدل 3 نه تنها از نظر فنی فوقالعاده بوده بلکه هزینههای تولید کمتری هم دارد)))
fr
۱۹ آذر ۱۳۹۸نکته ای که وجود داره اینکه مدل ۳ بهترین و جدید ترین ماشین تسلا یا به اصطلاح پرچم دار این شرکت نیست و تسلا میتونه با معرفی مدل s جدید در اینده نزدیک با زهم همرو شوکه کنه
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۸Model 3 محصول رده سوم تسلا هست…
Model X و Model S هم رده دوم …!!!!
.
محصول درجه یک و شوک بزرگ صنعت خودرو Roadster خواهد بود….
بی نام
۱۹ آذر ۱۳۹۸خیلی جالب بود
Elmiraj
۱۹ آذر ۱۳۹۸برترین خودروسازان آلمان هم آشکارا اقرار می کنن که تسلا بهترین الکتریکی ساز جهان و پیشرو در صنعت خودران هست…!!!
ولی انگاری چند تا پروفسور اینجا شدن کاسه داغ تر از آش……!!!
.
.
(( ممنون از پدال بابت ترجمه این مطلب ارزشمند امیدوارم اون یکی لینک را هم ترجمه کنید ))
Hamid.SS
۲۴ آذر ۱۳۹۸آخه یک کم فکر کن تسلا جرئت ساخت درون سوز نداره ؛ فقط الکتریکی میسازه اما بقیه چطور؟! هم درون سوز هم الکتریکی ؛ آخه اصن ماشین الکتریکی واسه محیط زیست مضر تره ؛ الکتریسیته ای که تولید میشه که با دوچرخه زدن ماسک تولید نمیشه؛ باید نفت بسوزه تازه صدا هم نداره که یعنی مرگ …
آلمانیا تسلا رو آوردن ببینن هر کاری تسلا کرده اونا نکنن
به قول معروف “ادب از که آموختی؟؛از بی ادبان”
JDM
۱۹ آذر ۱۳۹۸دم اونایی گرم که میگفتن وقتی بقیه کمپانی ها دست بکار بشن و الکتریکی بسازن تسلا باید جمع کنه بره…
What up niggazz?
meysam
۱۹ آذر ۱۳۹۸بجای این کل کل های بیمورد من یه سوال دارم دوستان نظر بدن:
فرض کنین تسلا وجود نداره و ما الان می خواییم اونو راه اندازی کنیم. چطور بدون تجربه و پیشینه در صنعت خودروسازی میتونیم اینطور پیشرفت کنیم. من فکر نمیکنم این همه پیشرفتهایی که تسلا و اسپیس ایکس داشته رو ایلان ماسک به تنهایی انجام داده باشه. مثلا همین پلتفرم رو ایلان ماسک که تنهایی طراحی نکرده. پس اینکه بگیم ایلان ماسک یه نابغه است درسته ولی کافی نیست. اونا یه کاری کردن که شرکتهای دیگه نکردن. اینو باید بفهمیم که چجوری میتونن بیش از 100 سال صنعت خودروسازی رو به چالش بکشن.
من فکر میکنم اگه اینو بفهمیم تو هر زمینه کاری میتونیم یه پیشرفت جهشی داشته باشیم
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ آذر ۱۳۹۸آقای میثم این قضیه ساده هست
سخنان یه فرد ثروتمند و موفق در ضمینه مبایل و گجت های هوشمند رو بهتون میگم
( من کاری نکردم تنها نکته مثبت من این بود که هیچی بلد نبودم در این ضمینه فقط افرادی که تخصص داشتن رو دور هم جمع کردم و آرزو های بلند پروازانه بهشون دادم نشستم و دیدم که چطور یک تیم کار میکند برای رسیدن به آرزو ها )
meysam
۱۹ آذر ۱۳۹۸محمد جان فکر کنم منظورت استیو جابز بنیانگذار اپل بود. اتفاقا وقتی کامنت بالایی رو نوشتم داشتم فکر میکردم به جوابش و همینطور فکر کردم. با خودم گفتم ایلان ماسک کارهای متفاوت میکنه. ماشین متفاوتی تولید کرده. حتی شکل تولیدش متفاوته و نحوه بازاریابی و فروش و رونمایی محصولاتش هم متفاوت از بقیست. پس حتما این آدم کلا متفاوت از بقیه فکر میکنه و این همه توجهاتی هم که به خودش جلب کرده حاصل همون تفاوتهاست نه شوی تبلیغاتی و مسائل دیگه. ناخودآگاه یکدفعه شعار شرکت اپل اومد تو ذهنم:
“”think different = متفاوت فکر کن “”
برام جالب بود که فکر من تو ذهن تو هم بود
Mohammad
۱۹ آذر ۱۳۹۸دمش گرم تسلا فوق العاده هست…
نوید جهرمی
۱۹ آذر ۱۳۹۸من که کلاهمو به افتخار تسلا برمیدارم. احسنت به این خودروساز که با بلندپروازیش، بقیه رو هم به تکاپو انداخته.
اینه رقابت لذت بخشی که نفع نهاییش رو مشتری میبره.
حسین
۱۹ آذر ۱۳۹۸قدرت تکنولوژی آمریکا …
Saeed
۲۰ آذر ۱۳۹۸Bye Bye Taican ???