آئودی

نانوک ؛ حرکت غیرمنتظره آئودی [ویدئو]

فرانکفورت ۲۰۱۳: درحالیکه حدس اولیه ما بر این بود که کواترو کانسپت تنها مفهومی آئودی برای نمایشگاه امسال است اما بازهم آئودی سورپرایزمان کرد و از دومین مفهومی اش پرده برداشت؛ نام این خودرو نانوک کواترو گذاشته شده . . .

Audi Nanuk Quattro Concept
Audi Nanuk Quattro Concept

در همان نگاه اول می توان دید که آئودی یک پاسخ آلمانی به ایتالیایی ها برای ساخت ایتال دیزاین پارکور داده است. پیشرانه این مفهومی ۲ نفره، موتور کاملا جدید ۵ لیتری V10 تویین توربویی است که درست درجلوی محور عقبی خودرو نصب شده؛ ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور ماحصل این پیشرانه دیزلی خواهند بود. گیربکس آن نیز از نوع هفت سرعته S-tronic است.

نانوک با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی اش می تواند در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد چراکه سیستم محرکه آن از نوع کواترو (چهارچرخ محرک) است. حداکثر سرعت نانوک هم بیش از ۳۰۵ کیلومتر برساعت می شود. علی رغم آنکه ویژگی های فنی نانوک بسیار شبیه سوپر اسپرت ها شده اما باید بدانید که مصرف ترکیبی آن بیشتر از ۷.۸ لیتر نیست؛ این عدد تحسین برانگیز به لطف سیستم خنک کاری جدید و تغییر پمپ روغن پیشرانه بدست آمده.

Audi Nanuk Quattro Concept
Audi Nanuk Quattro Concept

کمی هم از ویژگی های ظاهری نانوک بگوییم؛ این خرس آلمانی رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای ۲۳۵/۵۰ در جلو و ۲۹۵/۴۵ در عقب دارد. برای متوفق کردن این چرخ ها از دیسک های ترمز کربن/سرامیکی استفاده شده. نانوک تعلیق بادی دارد؛ یعنی کمک های آن بصورت الکترونیکی کنترل شده و حتی راننده می تواند ارتفاع تعلیق از سطح زمین را مابین ۳۰ یا ۴۰ میلیمتر تنظیم کند. ابعاد نانوک هم به قرار زیر هستند:

  • طول ۴۵۴۱ میلیمتر.
  • عرض ۱۹۹۰ میلیمتر.
  • ارتفاع ۱۳۳۷ میلیمتر.
  • فاصله محوری ۲۷۱۰ میلیمتر.

برای ساخت نانوک از شاسی آلومینیومی اختصاصی ASF آئودی یا Audi Space Frame استفاده شده و برخی از اجزای بدنه آن هم از کربن های تقویت شده اند. بدنه آن با رنگ Extreme Red پوشیده شده. یکی دیگر از ویژگی های نانوک سیستم فرمان آن است؛ چرخ های عقبی آن در سرعت های پایین می توانند تا ۹ درجه برخلاف چرخ های جلو بچرخند تا بدین ترتیب هدایت آن برای راننده آسان تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اینجا با یه همچین ماشینی بخوای گازوئیل بزنی همه بهت میخندند . . .

    1. محمد حسین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      امکانات خوب . قدرت خوب . سرعت خوب . فوله فول آئودی تو دیگه چرا ؟چراغاش دارن میخوابن

    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      اگه ارم ائودی رو از جلوش برداریم کار خیلی سختی میشه که بفهمی این ماشین متعلق به ائودی است.

      ایران و المان

      1. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        با موتور ده سیلندر که 544 اسب بخار داره مصرف 7.8لیتر بنزین در صد کیلومتر خیلی آلیه یعنی از سمند هم کم مصرف تر!!!!!!!!

    3. aventador twin turbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      با این که موتور v10داره با توربو 544 اسب بخار داره اینجاس که تکنولوژی لامبو که زیر دست audiاست مشخص میشه همین گایاردو باموتورv10بدون توربو 560 اسب بخار قدرت میکنه که با تویین توربو میشه انتظار داشت تا1000 اسب یا بیشتر قدرت بده بازده موتور به این میگن که با همان موتور بدون توربو 560اسب قدرت بده

      1. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        دقت کردید چراغ های جلوش شبیه عقب آونتادوره خدایی audiباید زیر دست لامبورگینی باشه

      2. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ماشین خوبی هست وبا این که نیمه شاسی بلنده حریف قابلی برای بنتلی و سرسیه Mبی ام دبلیو و محصولات بنز حساب میشه (دمت گرم خوب بلدی بااین محصولات با بقیه ی خودرو های آلمانی رقابت کنی.امید وارم موفق باشی)

      3. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        هواسم نبود دیزلیه 544 اسب برای گازوییل خیلی عالیه.از همگی معذرت می خواهم

    4. aventador twin turbo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      به نظر میرسه چرخ جلوش بزرگ تر از عقبش است درست میگم؟

      1. فرامرز

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        من هم شک کردم اما فکر کنم به خاطر فرم و ارتفاع گلگیرهاشه که چرخ جلوش بزرگتر به نظر میرسه. من از ظاهرش خوشم نیومد چون ظاهر بیرونیش حتی در حد آئودی آ۶ هم نیست.

      2. aventador twin turbo

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        ولی واقعا چرخ جلوش بزرگتره تو بقیه ی عکس هاهم مشخصه

      3. جلال

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        aventador twin turbo جان سلام
        لطفا یه خورده نظراتتون رو جمع و جور تر کن دوست عزیز
        یا این که چندتا جمله رو تویه کامنت بذار
        اینجوری سایت کمتر اشغال میشه
        الان شما تو این پست7 تا کامنت گذاشتی!
        موفق باشی…….

      4. aventador twin turbo

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        با سلام . جلال جان اگه تیکه به تیکه نوشته بشه خیلی راحت تره. وبعد این که من این نظرات رو در طول 4الی5 ساعت به ذهنم رسد و نوشتم و چشم سعی می کنم نظرات رو جمع و جور تر بنویسم بدرود

    5. mate

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخ چه خوشکله این ماشین حال کردم فقط آئودی نمی شه اون چرخای اتوبوسو در بیاری چرخ ماشین بش بزنی آخه چرخاش خیییییییلی بزرگه به خدا
      موافقا لایک کنن

    6. علی

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      به نظرم اصلا چهره ای در حد نام آئودی نداره و با این مشخصات فنیش فقط یه چهره جسور کم داره

    7. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      خوشگل نیست…

  2. علی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی بد ترکیبه.تو این زمینه و در سوپراسپرت هیچ کسی به گرد ایتالیایی ها نمیرسه!

  3. ◄ذوالفقاری►

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    ما بدبختی رو بوسیدیم و گذاشتیم کنار…
    حالا ول کن نیست، میره و میاد میگه یه بوس بده!

  4. حسن

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کلی بگم به دل نمی شینه. لاستیک ها زمخت و نامتناسب هستند. باید منتظر طرح نهایی بود.

  5. Infinite

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره.

  6. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.ماشین خوبی به نظر میاد.ولی طراحیش یک جوریه.

    طراحیه دماغه ی جلوش از ائودی بعیده.
    مثل کانسپت یا مثلا سوپر اسپورت های چینی میمونه.ولی عقبش قشنگه.
    اگه نگاه دقیق تری به نمای کلیه بدنه بندازیم مثل یک سوپر اسپورته شاسی بلند میمونه.
    خیلی از زمین فاصله داره. ولی باحال شده.

  7. VAHID JINPACHI

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    فقط لاستیکاش خوشکله …
    این اولین سوپر اسپرتی هست که خیلی کوپ نیست و به نظر من در سرعت های بالا هنگام پبچ مشکل داشته باشه…

  8. e.scamp

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    از این بیریخت تر نمیشد. آلمانیا قاط زدن

  9. km

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    شبیه یه ماسل آمریکایی با لوگو آئودی…

  10. Arash66

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    دوستان توجه کنند که این مدل مفهومی تلفیق یک cross over , super sport هست

  11. مجید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    بخدا دمت گرم پدال . امروز انقدر مطلب گذاشتی وقت نکردم کار کنم.
    دستت درد نکنه.

  12. یه پسل باهوش

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    اون لاستیک های گندش با اون چراغ های خسته و افسرده اش

    منو یاد گوژپشت ناتردام یا از اون بدتر وانت نیسان می ندازه

    فک کنم یا طراحان ائودی حقوق نگرفتن یا اینکه شوخیشون گرفته

    :)

    1. Arash66

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (87 ديدگاه)

      آقایون هر کاری کنند، شما ایراد می گیرید

  13. سارا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بیشتر از روی اون خودرو کپی برداری شده تا اینکه پاسخ باشه …

  14. غمگین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (143 ديدگاه)

    این اگه بیاد تو ایران دو روزه موتورش می پکه اخه کیفیت گازوئیل ایران
    در حد بوندس لیگاست !!!!!!!!!!! ولی اگه یکی از این ها رو داشتم ……………………

  15. jalal

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    این دیگه چه قیافه ایه قیافشرو خیلی گل گشاد درست کردن زشتر شده.

  16. Arash66

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    با کیا رفیتم 13 به در
    بابا قرار نیست این مدل تولید بشه که، این مدل مفهومیه
    بیشتر تمرکز روی قابلیت هاست نه طراحی کلی، طراحیشم به مرور به بلوغ میرسه

    1. mohammad8743

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      حالا چرا با کیا رفتی با سایپا میرفتی
      ولی حق با تو!

  17. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    احساس میکنم یه دفعه آئودی تصمیم گرفته که تو این نمایشگاه دو تا کانسپت معرفی کنه و یه طراحی عجولانه ای کرده ………..
    از کانسپت ها معلومه که آینده ی درخشانی در انتظار آئودی خواهد بود و مطمئن باشید آئودی طراحی بدی برای “نسخه نهایی” نخواهد داشت
    ( ولی خداییش اونقدر هم که دوستان گفتن بد نیستا! )

  18. پوریا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال جان یه سوال داشتم

    من عکسو که باز میکنم از صفحم بزرگتره (خیلی هم بزرگتره!)
    ولی با این وجود هیچ اسکرول باری نداره که بتونم با کمکش کامل عکسو ببینم
    میشه عکسایی که میزارین فیت صفحه باشه؟ عکس خیلی بزرگ مشکل به وجود میاره

    کسی این مشکل رو نداره؟

  19. انزو

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    بیشتر یاد یه ماسلکار امریکایی افتادم تا طراحی های قبیلی آئودی
    البته تا موقعی که پسوند کانسپت دنبالش داره ایرادی بهش وارد نیست

  20. nader

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چقد بد طــــــراحی شده!!!!!!!

  21. مهدی از گنبد کاووس

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خوبه عالی
    حالا این جور ماشینا با این مدل درهایی ک دارن تا چن سال دیگه میان تو ایران ک مد بشه
    20سال دیگه فرسوده شد میاد
    کیییییییییییییییییی میاددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  22. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    مثل خفاش تو غار می مونه!!!!

  23. NOBLE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    خیلی قشنگه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا