آئودی بیسروصدا در حال آمادهسازی نسل بعدی سدان لوکس و پرچمدار خود یعنی A8 است. خوشبختانه توانستهایم به کلیت طراحی A8 جدید پی ببریم و رندری که ملاحظه میکنید نزدیکترین تصویر به طراحی نهایی نسل آیندهٔ آئودی A8 است.
الهام از طراحی کانسپت پرولوگ
نسل جدید A8 با الهام از کانسپت خیرهکنندهٔ پرولوگ طراحیشده است و عناصر طراحی پرولوگ در آن بهوضوح دیده میشود. جلوپنجرهٔ ششضلعی معروف آئودی نیز موجب میشود که A8 کاملاً یک آئودی به نظر رسیده و با خودروهای دیگر اشتباه گرفته نشود. در ساخت A8 همانند مدل تازه رونمایی شدهٔ A5 از ورقهای فلزی جدید استفادهشده است. طراحی جلویی قدرتمند و استفاده از چراغهای تمام LED عناصر مشترکی میان پرولوگ و A8 جدید خواهند بود.
استفاده از پیشرانهٔ بنتلی بنتایگا
این احتمال وجود دارد که در نسل آیندهٔ آئودی A8 از پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی بنتایگا استفاده شود که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته احتمال دیگری مبنی بر استفاده از پیشرانهٔ ۴ لیتری دیزل V8 متعلق به SQ7 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز در A8 جدید وجود دارد. دیگر موتورها نیز شامل نسخههای بنزینی و دیزل V6 میشوند درحالیکه احتمالاً نسخهٔ تمام برقی E-Tron آن هم تولید خواهد شد که رقیب مستقیمی برای تسلا مدل S خواهد بود. مدل اسپرت S8 هم به یک پیشرانهٔ V8 توربوی قدرتمندتری مجهز خواهد بود و رقابت مستقیمی را با AMG مرسدس و M Power ب ام و آغاز خواهد کرد.
پلت فرم MLB
در زیرِ پوستهٔ A8 جدید پلت فرم MLB فولکسواگن قرار دارد که موجب کاهش وزن خودرو شده و امکان استفاده از قوای محرکهٔ الکتریکی را به آن میدهد. پلت فرم جدید دارای ابعاد و ارگونومی داخلی بهبودیافتهای خواهد بود. خریداران آیندهٔ A8 از صفحه آمپر دیجیتال مجازی آئودی، رانندگی خودکار، سیستم ارتباطی-سرگرمی باقابلیت کنترل از طریق حرکت دست (بدون لمس کردن) و بسیاری از تکنولوژیهای جدید و پیشرفته بهرهمند خواهند بود.
جدالی سخت با رقبا
آئودی A8 جدید هنگام ورود به بازار با رقبای سرسختی همچون مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری ۷، جاگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، کادیلاک CT6 و تسلا مدل S مواجه خواهد بود. انتظار میرود نسخهای بافاصلهٔ محوری بیشتر از A8 نیز جهت رقابت با مرسدس میباخ S600 بتولید برسد.
A
۲۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی شبیه لیفان 820 شده
SCUDERIA - اسکودریا
۲۶ خرداد ۱۳۹۵شباهت سنجی و دقت نظرت از پهنا تو حلق همه ی کاربرای این سایت….
SCUDERIA - اسکودریا
۲۶ خرداد ۱۳۹۵چرا چینی ها و هندیا الگوی ساخت چرخ رو از آئودی یاد نمیگیرن؟ به عکس ۲ و ۳ نگاه کنین.
یو اس اس اینترپرایز
۲۶ خرداد ۱۳۹۵عجله نکن.چین فکر همه جاهارو کرده.زمان نیازمند
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز ،نظر شما محترمه ولی میشه بدونم کجاش شبیه لیفانه؟آئودی همیشه اصالت خودشو حفظ کرده ._واقعا لازم بود آئودی برا رقابت با بنز اس و سری هفت ب فکر نسل جدید آ8 باشه،طراحیش مث قبل ساده و شیکه.کواتروپورته 2017هم معرفی شده،ممنون میشم درموردش مطلب بزارین.
علي
۲۶ خرداد ۱۳۹۵وای بنتلی خودتی ؟!!
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۵توجه کردین اکثر خودروسازها همین جور دارن جلو پنجره خودرو خودشون بزرگتر میکنن اوجش تو نسل جدید لکسوس هست
محمد حسین
۲۶ خرداد ۱۳۹۵خطوط تیز و شکسته طراحی تهاجمی ای به ماشین داده و این بسیار زیباش کرده اما باید بگم طراحی اتومبیل های لوکس باید باشکوه باشه که تا وقتی آدم ماشین رو می بینه حس تجمل گرایی بهش دست بده که این با طراحی تهاجمی آئودی در تعارضه . البته این فقط نظر منه …
علي
۲۶ خرداد ۱۳۹۵اگه این باشه خیلی خوبه . بازارو جابجا میکنه به نفع خودش تو کلاس خودش. من رفتم پیش خرید کنم ?
ferrari
۲۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی وقت بود منتظر نسل جدید a8 بودم. طراحی ساده و چشم نوازی داره. خوشم اومد
حسين
۲۶ خرداد ۱۳۹۵درود. یکی از رقیب های مهمش فراموش شد. لکسس LS
احسان(احسان سابق)
۲۶ خرداد ۱۳۹۵جذابیتی که ائودی با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست.هم خیلی لوکسه و هم خیلی اسپرت.هر طور که بخوای میتونی بهش نگاه کنی
داریوش
۲۶ خرداد ۱۳۹۵افرین به ایودی
واقعا خیلی طراحی زیبایی داره
امیدوارم e-tron هم حتما تولید شه
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵علی من اصن حوصله بحث با تو رو ندارم،حسابه تو از حساب خودرو های آلمانی جداس، قبلا هم گفتم سلیقه من فقط محدود ب ی کشور نی،برامم مهم نیس ک حرفمو باور کنی یا نه.
ارمان
۱۸ بهمن ۱۳۹۵واقعا این ماشینو دوست دارم.
اگر در توانم بود همین الان میرفتم میخریدمش.
فقط دوست داشتنش میرسه به ما .
دوستان کسی از قیمتش خبر داره؟؟