از آنجایی که نسل کنونی آئودی A6 به انتهای چرخهی زندگی خود نزدیک میشود، این کمپانی آلمانی درصدد معرفی جانشینی برای آن است.
انتظار میرود این سدان میدسایز لوکس که با رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری ۵ و ولوو S90 سروکار دارد سال آینده معرفی شود و طبق گفتههای اتواکسپرس استراتژی طراحی خود را ادامه خواهد داد.
ظاهراً تصمیم دراینباره گرفته شده و مسئول طراحی نسل بعدی آئودی A6 مدیر طراحی جدید شرکت یعنی Marc Lichte است یعنی همان کسی که بیش از دو سال پیش با کانسپت برجستهی پرولوگ چشمها را به خود خیره کرده بود. انتظار میرود برخی از شاخصترین جزئیات طراحی این کانسپت در نسل آیندهی A6 دیده شوند. البته چراغهای DRL خاص آئودی و برخی قطعات کرومی را نیز نباید از یاد برد.
شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آئودی آمادهی حذف اکثر دکمههای کابین بوده و عملکرد آنها را به دو صفحهنمایش قابل کنترل خواهد سپرد. علاوه بر این، علیرغم تفاوت با نسل بعدی A8، آئودی A6 جدید مطابق انتظارات از برخی سیستمهای ایمنی خودکاری که در برادر بزرگتر معرفی خواهد شد سود خواهد برد.
اما با کنار زدن پوست خودرو شاهد معماری (پلتفرم) MLB فولکسواگن خواهید بود که در ترکیب با CFRP، آلومینیوم و فولاد با کشش بالا باعث کاهش وزن خودرو نسبت به نسل کنونی خواهد شد. همچنین انتظار میرود این خودرو از توربوی الکتریکی SQ7 استفاده کند و البته احتمال استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی نیز وجود دارد. از دیگر قوای محرکهی احتمالی میتوان به پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی معمول و البته مدل پلاگین هیبریدی e-tron اشاره کرد.
با معرفی نسل بعدی A6 در سال آینده، آئودی این خانواده را با تولید نسخهی ۵ درب آوانت و آلرود تکمیل خواهد کرد. همین زیرساختها در نسل بعدی A7 نیز بکار گرفته خواهند شد.
سیدامین فاخر
۱۲ بهمن ۱۳۹۵نمایندگی رسمی اودی میخواست محصولات این برندو با ساختار دیفرانسیل جلو تو ایران بفروشه خدا رو شکر که فعالیت نمایندگی در حال تعلیقه اودی دیفرانسیل جلو همون بهتر نیاد
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ بهمن ۱۳۹۵عشق = آئودی
تحقیر کننده ی خودروسازان غیر هم وطن = آئودی
خار در چشم رقیبان غیر هم وطن = آئودی
یک رقیب بسیار سخت کوش برای مرسدس و BMW = آئودی
بهترین برای من = گروه آئودی
رامکال
۱۲ بهمن ۱۳۹۵خدا رو شکر آئودی پرولوگ خیلی جذابه.
یکی از خوبی های محصولات آئودی اینه که این حس رو به بیننده منتقل میکند که خودروهاش عریض هستند.
یعنی به خاطر شکل جلو پنجره و طراحی کاپتشون این حس به بیننده منتقل میشه.