پنجمین نسل آئودی A4 در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شده و تقریباً همه کارشناسان و خریداران این خودرو را تحسین کردهاند. دلایل زیادی هم برای این کار وجود دارد. A4 به عنوان یک سدان لوکس جمعوجور ترکیب فوقالعادهای از راحتی بالا و سواری هیجانانگیز را ارائه میکند. در بررسی طولانیمدت یکی از وبسایتهای خارجی آمده است: “پرفورمنس A4 با بهترینهای کلاس خود برابری میکند و البته این کار بدون از دست رفتن راحتی میسر شده است.”
مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو تقریباً بدون تغییر باقی مانده اما علیرغم وجود رقبای جدید و قوی در این کلاس، A4 هنوز هم بسیار رقابتی نشان میدهد. در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف این خودروی لوکس عالی آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
مدل پایه با تجهیزات فراوان:
مدلهای پایه در این کلاس گاهی اوقات تجهیزات زیادی ندارند و خریداران را مجبور میکنند تا پکیجهای گوناگونی را انتخاب کنند. همین امر باعث میشود بهای خودروها فوراً افزایش یابد؛ اما آئودی روش متفاوتی در پیش گرفته و A4 پایه را با لیست تجهیزات استاندارد قابلاحترام ارائه میکند. چراغهای جلو و عقب LED، صندلیهای چرم واقعی و سانروف وسیع در این نسخه وجود داشته و مشتریان را راضی میکنند.
کابین آرام و ساکت:
کابین A4 در تمامی زمانها آرام و پایدار باقی میماند. در جادههای بسیار نرم یا بسیار ناهموار، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب باعث آرامش خودرو بوده و سیستم دامپرهای تطبیقی آپشنال نیز باعث بهبود بیشتر کیفیت سواری این خودرو میشوند.
طراحی کابین پیشرفته و تکنولوژیک:
سیستم اطلاعات سرگرمی MMI که دارای صفحه لمسی ۷ اینچی میباشد به همراه کاکپیت مجازی نیز در دسترس است. این صفحه دیجیتال ۱۲.۳ اینچی که ما را به یاد کاکپیت هواپیماها میاندازد اطلاعات بسیار وسیعی همچون ناوبری، سرگرمی و… را نشان میدهد. سوئیچهای سیستم تهویه و رادیو باعث ایجاد احساس مدرنتر در کابین شده و استفاده از آنها احساس خوشایندی دارد.
دینامیک رانندگی:
آئودی A4 از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۲ اسب بخار استفاده میکند. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل بوده و گشتاور خود را در دورهای پایین و میانی ارائه میکند. A4 خودرویی بالانس شده بوده و به آسانی میتواند در شهر و جاده حرکت کرده و راننده را راضی کند.
- نقاط ضعف
طراحی پیش پا افتاده:
این خودرو دارای طراحی کابین یکدست و شیکی است اما ظاهر آن احتمالاً کمی پیر نشان میدهد. این نوع زبان طراحی در محصولات آئودی همواره وجود داشته اما احساس میکنیم A4 در مقایسه با رقبای مدرنتر از مد افتاده بوده و جذابیت بصری زیادی ندارد.
هزینههای تعمیر زیاد در طولانیمدت:
خرید یک خودروی لوکس همواره با هزینههای تعمیر بیشتر در طولانیمدت همراه خواهد بود. بنا به گزارش کانسومر ریپورتز، هزینههای تعمیرات طولانیمدت این خودرو در مقایسه با رقبای ژاپنیای همچون لکسس IS و اینفینیتی Q50 بیشتر بوده و جیب شما را زودتر خالی خواهد کرد.
فضای تنگ صندلیهای عقب:
بخش عقب کابین A4 دارای ورودیهای هوا و صندلی نیمکتی با موقعیت عالی بوده اما فضای زانو و پا خیلی برجسته نیست. سرنشینان قدبلند در سفرهای کوتاه وضعیت خوبی خواهند داشت اما در سفرهای طولانیتر چندان خوشحال نخواهند بود.
منبع: autoguide
CNA
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اقا مگه این مدل ۲۰۱۸ نیست
پس از کجا فهمیدن هزینه هاش در طولانی مدت زیاده؟؟??
محمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷موتور و چیزهای دیگش برای چند سال قبل هست فقط از نظر سال تولید ۲۰۱۸ هست و شاید چند اپشن دیگه بهش اضافه شده ولی خودرو و تکنولوژیش همون خودروی چند سال قبل هست و نسل جدیدش نیست که معلوم نباشه.
محمد رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این نسل آئودی A4 با کد B9 از سال ۲۰۱۵ معرفی شده و تو این چند سال مزایا و معایبش رو شده.
محمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷به شخصه بنز C کلاس رو و سری ۳ رو به همه رقیبان ترجیح میدم
net
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این مدل طراحی بیرونی یه کم خسته کننده و تکراری شده از ایودی.طراحی داخلی که یکپارچه مشکی هست و سقف سانروف قشنگه
Khosrow
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا همه نسل ها و مدلهای ائودی شبیه هم هستند / جسارت بد نیست هر از گاهی ..
Sajjad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ویژگی ماشین های المانی اکثرا شبیه بودن طراحیشونه
Sajjad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحیش اصلا ضعف نداره و به نظر من خیلی هم زیباست
Khosrow
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خداوکیلی کسی چیزی گفت مگه؟ :) ..
بهراد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی پورشه هم زیادی تکراری شده
ولی با میشن ای یکم تغییر کرده
باید بیشتر از اینکه اصالت تکرار بشه نو آوری هم کنارش باشه.
مثل طراحی مدل های جدید bmw ، که با سری قبل خیلی تفاوت دارن
net
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این خط استیل سفید قوس دار اطراف شیشه دربها در تمام مدلهای ایودی مثل هم شده.این مدل رینگهای ۵ شاخه هم زشته چون فاصله زیادی بین شاخه ها هست
net
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷فرمانش که مشکی هست قشنگه
MAXIMUS
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷من که نقطه ضعفی در این ماشین نمیبینم …
emad1990
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷من ماشین های آئودی و مرسدس بنز و بیشتر از ب ام و دوست دارم
داود
۱۱ خرداد ۱۳۹۷دیفرانسیل جلو بودنش نسبت به C و ۳۲۰ رانندگی باهاش رو اسون کرده
در کل من که یک سال هست سوارشم راضی هستم