گروه فولکسواگن در حال کار روی یک خودروی الکتریکی و پرچمدار جدید است. این خودرو در حال حاضر با نام داخلی “لندجت” شناخته میشود. آئودی رهبر این پروژه مهندسی جاهطلبانه بوده و میخواهد برنامه غول خودروسازی آلمانی را وارد مرحله جدیدی کند. کار اند درایور فرصت مصاحبه با مدیر طراحی آئودی یعنی مارک لیچ را داشته است.
لندجت به منظور پوشش مسافتهای طولانی و بدون نیاز به دخالت انسان توسعه یافته و بنابراین باید انتظار مجموعه باتری بزرگ و سیستمهای خودران پیشرفته را داشته باشیم. بهتر است طراحیهای کنونی آئودی را فراموش کنید زیرا لیچ میگوید استایل این خودرو کاملاً متفاوت بوده و در واقع لندجت یک محصول انقلابی خواهد بود.
همانند اکثر محصولات گروه فولکسواگن، لندجت هم آمادهی پذیرش نشانهای گوناگون خودروسازان این گروه میشود. این خودرو میتواند علاوه بر نشان آئودی نشانهای بنتلی و پورشه را نیز روی خود بپذیرد. ظاهراً معماری این خودرو همان پلتفرم PPE ماژولاری خواهد بود که توسط آئودی و پورشه و برای خودروهای بزرگ توسعه یافته است.
شایعاتی درباره اینکه لندجت سه ردیف صندلی خواهد داشت منتشر شده و بنابراین در این صورت باید منتظر یک شاسیبلند یا مینی ون باشیم؛ اما اگر خبرهای پیشین درست باشند این خودرو میتواند مشابه تسلا مدل S یک سدان باشد. خودروهای الکتریکی معمولاً دارای فضای کابین بیشتری نسبت به مدلهای درونسوز مشابه هستند بنابراین یک سدان سه ردیف میتواند بدون دستکاری زیاد در ابعاد تولید شود.
اگرچه هیچ خبر یا تصویری از طراحی ظاهری لندجت منتشر نشده اما کانسپت Aicon 2017 را میتوانیم به یاد آوریم که یک سدان الکتریکی سطح بالا با سیستم خودران سطح ۵ بوده است. این خودرو طراحی ۲+۲ داشته اما احتمالاً میتوان ردیف سوم صندلیها را نیز در آن نصب کرد زیرا طول خودرو ۵.۴۴ متر است.
Aicon هم یک وسیله نقلیه ایده آل برای سفرهای طولانی بوده است. زمانی که ارباب حلقهها این کانسپت را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد قول داد برد آن به ۸۰۰ کیلومتر هم برسد.
هنوز زود است که بگوییم لندجت از Aicon الهام خواهد گرفت اما ظاهراً این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۴ از راه برسد. قطعاً باید منتظر بمانیم زیرا طراحی این خودرو نهایی نشده و بنابراین کارهای زیادی باید انجام شود. گل سرسبد خودروهای الکتریکی گروه فولکسواگن میتواند در کارخانه هانوفر آلمان یعنی جایی که پیکاپ آماروک و ون ترانسپورتر تولید میشوند مونتاژ گردد.
Mr.X
۲۵ آذر ۱۳۹۹شاید از یه الکتریکی خوشم بیاد اینه ولی چه فایده. تا سال 2044 پیر مرد شدیم.
سینا راد
۲۵ آذر ۱۳۹۹نمیدونم چرا یبن آلمانی ها فقط از آئودی و فولکس واگن خوشم میاد
ایمان
۲۵ آذر ۱۳۹۹سینا خان منم نه فقط از آلمانیها بلکه از اروپاییها فقط آئودی و فولکس واگن دوست دارم ولی دلیلش میدونم طراحیشون واقعا جذابه و با کیفیت هستن
بهزاد
۲۵ آذر ۱۳۹۹همانطور که پیش بینی میشد رقبا در ساخت خودروهای الکتریکی کاری خواهند کرد برخی شرکت ها که به عنوان پیشرو و رهبر تکنولوژی شناخته میشدن قدیمی به نظر برسند.
نمیشه با هزینه ی کم در توسعه ی خودرو به جنگ خودروهایی رفت که چند برابر براشون هزینه شده و اینجور مواقع معولا خودروهای جا مانده اضافه وزن دارن ، از نظر آیرودینامیک عقب ترن، به خاطر خطوط تولید ساده از پس سفارشی سازی های گسترده بر نمیان و در هزینه های تولید به مشکل میخورن و کلی موارد دیگر.
Audi s8
۲۵ آذر ۱۳۹۹آئودی خیلی عالیه همه ی ماشیناش خوبه
Hadi
۲۵ آذر ۱۳۹۹عجب کانسپت خفنی ?
اگه با پلتفرم این یه شاسی فول سایز بزنن معرکست…
یا یک سدان لوکس بزرگ…
Ho3eyn
۲۵ آذر ۱۳۹۹بچه ها یه سوال دارم
این داره میاد یا میره؟؟؟
ناموسا عقب جلوش یجوریه:)
mehran911
۲۵ آذر ۱۳۹۹این هنوز شروعش هم نیست
استخدام بیش از 10 هزار مهندس نرم افزار و دیتاساینتیست و آنالیزگر داده که همگی مشغول توسعه سیستم های نرم افزاری و تکنولوژی خودران خواهند بود
توسعه سیستم عامل جدید برای رقابت با اندروید اتو و اپل کارپلی
توسعه نسل جدید باتری های حالت جامد با قابلیت تجاری سازی در آینده نزدیک توسط quantum space که از سال 2012 فولکس در این حوزه سرمایه گذاری کرده بود
.
صرف هزینه ی هنگفت 86 میلیارد دلاری در حوزه الکتریکی و تکنولوژی نرم افزاری و خودران
.
استارت پروژه آرتمیس به عنوان پروژه ی بزرگ تحقیقاتی که به دستور فولکس بصورت مستقل توسط گروهی از بهترین مهندس های دنیا و تحت رهبری آئودی در حال اجراست که از مهندیسن شاغل در این پروژه میشه به Alex Hitzinger اشاره کرد که مغز متفکر توسعه 919 هایبرید بود و بعد از خروج پورشه از رقابت ها توسط اَپل آمریکا جذب شد و پس از لغو پروژه اپل دوباره به فولکس پیوسته
هدف این پروژه توسعه خودرویی پیشرفته بدون الگو برداری از ساختار های پیشین هستش به دستور فولکس دسترسی این تیم به تمام منابع و تکنولوژی گروه آزاد هستش
.
اعداد اولیه فروش id3 نشان از موفقیت چشمگیر فولکس در اروپا داره هدف اصلی و مهمترین بازار برای فولکس چین خواهد بود اگر فروش این گروه به اعداد پیش بینی شده برسه اوضاع برای برند های تازه کار سخت خواهد شد
بازیگر های اصلی دارن به میدان میان تویوتا چینی ها و کره ای ها رقبای سر سختی هستن و پتانسیل های بسیاری دارن