پلتفرم جدید MSB توسعه یافته توسط پورشه پایهای برای دو یا سه کوپهٔ بزرگ و لوکس خواهد شد
نسل دوم سدان پورشه پانامرا که بهتازگی معرفی شده، بر روی پلتفرم جدید MSB پورشه ساخته شده است. آنچه که در حال حاضر میدانیم این است که نسخهٔ با فاصلهٔ محوری کشیده از پلتفرم MSB در پانامرا سدان بکار رفته است. علاوه بر این نسخهٔ استیشن پانامرا هم در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد. این نمونه بر اساس کانسپت اسپرت توریسمو که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد شکل خواهد گرفت؛ اما بهاحتمالزیاد نمونهای کوپه هم به خانوادهٔ پانامرا اضافه خواهد شد. پانامرا کوپه در اصل جایگزینی معنوی برای پورشه ۹۲۸ خواهد بود. علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ کانورتیبل آنهم وجود خواهد داشت.
همچنین همین پلتفرم MSB پورشه بهعنوان پایهای برای ساخت یک خودرو توسط شرکتی غیر از پورشه هم به کار گرفته خواهد شد. این موضوع در مصاحبهٔ «Michael Steiner» عضو اجرایی بخش تحقیق و توسعهٔ پورشه با CarAdvice در نمایشگاه پاریس مشخص شد. البته او از پرداختن به جزئیات خودداری کرد و فقط به این نکته اشاره نمود که پلتفرم MSB حداقل در یکی دیگر از برندهای گروه فولکسواگن هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. بهاحتمالزیاد اشارهٔ او به کوپهٔ لوکس آئودی A9 بوده است که با توجه به آخرین گزارشات تا پایان دههٔ جاری وارد بازار خواهد شد.
این کوپهٔ بزرگ لوکس در بین محصولات کنونی آئودی بالاتر از A8 قرار خواهد گرفت و بهاحتمالزیاد نسخهٔ سدان آنهم ساخته خواهد شد. بدین ترتیب رقابت سختی میان آئودی A9، بامو سری ۸ و مرسدس بنز S کلاس کوپه ایجاد خواهد شد. همچنین انتظار میرود نسخهٔ تمام الکتریکی e-Tron از A9 هم جهت رقابت با تسلا مدل S ساخته شود درست مانند SUV تمام الکتریکی Q6 که جهت رقابت با تسلا مدل X ساخته میشود.
یکی دیگر از خودروهای جدید گروه فولکسواگن که بر روی پلتفرم MSB پورشه ساخته خواهد شد، نسخهٔ تولیدی کانسپت خیرهکنندهٔ بنتلی EXP 10 Speed 6 است. البته این خودرو هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده است اما مدیران بنتلی بهزودی در ارتباط با آن تصمیمگیری خواهند کرد. اگر تولید انبوه بنتلی EXP 10 Speed 6 تأیید شود، احتمالاً در برخی از قطعات فنی و مکانیکی با پانامرا و A9 اشتراک خواهد داشت.
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵.
3 تا از تایتان های دنیای خودرو بر روی یک پلت فرم/
چقدر این آئودی A9 زیبا طراحی شده. اس کلاس کوپه و سری 8 هر چقدر هم که زیبا باشن از همین الان میگم هیچ وقت مثل A9 به چشم من نخواهند اومد.
چرخاشو نگاه کنین…
فقط انگلستان
۱۴ مهر ۱۳۹۵شرکت پورشه دیگه به هیچ عنوان رقیب شرکت های فراری و لامبورگینی و مکلارن محسوب نمی شه با تولید ماشین های ارزان قیمتی مثل باکستر و کایمن و کاین شش سیلندر و پانامرای شش سیلندر و ماکان دیگه رقیب اون سه تا سوپر اسپورت ساز نیست بلکه رقیب شرکت جاگوار محسوب می شه الان شرکت بنز ماشین هایی مثل SLR وSLS و … رو داره که رقیب فراری و … هستن ولی این دلیل بر این نمی شه که شرکت بنز رقیب فراری و … باشه شرکت پورشه هم شاید چند مدل رقیب برای مکلارن و لامبورگینی و فراری داشته باشه ولی این دلیل بر این نیست که رقیب اونا بشه شرکت پورشه راهشو تغییر داده و هر روز داره به سوی ماشین های ارزان تر می ره که فروشش بالا بره و همون طور که گفتم وارد رقابت با جاگوار شده کم کم هردو می شن رقیب اصلی بنز و بی ام و آئودی ممکنه مازراتی هم بهشون بپیونده من که می گم کار خوبی می کنن چون ضمینشو دارن ولی لامبورگینی و فراری و مکلارن شرکت هایی مثل رولزرویس و بنتلی هستن که نباید مثل پورشه و جگوار و مازراتی عمل کنن ولی این کار پورشه یکم به ضرره آلمانه چون شرکت رقیب مکلارن و لامبورگینی و فراری شونو از دست می دن و شرکتی در اون ضمینه کاری دیگه ندارن.
mehran911
۱۴ مهر ۱۳۹۵(((شرکت پورشه دیگه به هیچ عنوان رقیب شرکت های فراری و لامبورگینی و مکلارن محسوب نمی شه))) غزل گفتی و دُر سفتی
پورشه در حال حاضر برترین سوپر اسپرت ساز دنیاست
مهمترین محصول پورشه یعنی 911 یکی از بهترین سوپر اسپرت های دنیاست
918 یکی از برترین هایپر کار های دنیاست
پورشه می خواهد جانشین GT2rs افسانه ای رو معرفی کنه که در زمان خودش بهترین سوپر اسپرت دنیا بود
پورشه در عرصه سوپر اسپرت سازی حریف می طلبه
REVENTоN ?
۱۴ مهر ۱۳۹۵داداش جو گیر خودم، آون کانسپتشه که همچی جو گیر شدی..
اس کلاس ساخته شده، اینا هنوز رو هوان??
بعدشم ای برادر من این نوع رینگ که مسلما تو عکس بالای 24 اینچه اصلا ساخته نمیشه چون ماشین به شدت خشک و بی روح میشه
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵جگوار اصلا با پورشه قابل قیاس نیست.
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵حیف اسم Reventon….
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵مطمئنم روح فروچیو لامبورگینی از بابت اسم پروفایلت در عذابه.
.
در مورد اول در خود مقاله از سری 8 و اس کوپه نام برده شده. قاعدتا اگر کامنت ها رو خودت مینویسی قاعدتا باید سواد خوندن هم داشته باشی. یک زحمتی به خودت بده پاراگراف 3 رو بخون
.
در مورد رینگ هم چیزی که گفتی همه میدونن. من منظورم توجهی بود که آئودی به سایز رینگ و طراحیش داره.
علي
۱۴ مهر ۱۳۹۵آفرین به شرکت خودروسازی فولکس . خیلی خوب سوار بر برندهای مانند بنتلی شده و افسارشونو دست گرفته و میتازونه . اما من با توجه به اینکه زمانی ماشین کوپه و از نوع خوبش هم داشتم به همه پیشنهاد میکنم دور ور ماشینای کوپه نرید ،چون نمیدونید چقدر مزخرفه و بدرد نخور . اینجور ماشینا بدرد آدمای خاص میخوره که ماشینای واجبترو داشته باشند و برای کنجکاوی یکی از اینا بخرن و لذت ببرند که بازم میگم لذتی در کار نیست مگر ماشینای کوچکی مثل آئودی TT و محصولات مشابهه مثل این خودرو به شما حس خوبتری بده که دارای ۲ صندلی بیشتر نیست و ابعاد جمع و جوری داره.
با تچکر
علی
۱۴ مهر ۱۳۹۵از روی یک ماشین دو در بیای یک سدان بسازی بعد بیای روی همون سدان یک ماشین دو در بسازی ??????
سیاوش
۱۴ مهر ۱۳۹۵ماشینها دوباره دارن مثل قدیم درازتر میشن
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مهر ۱۳۹۵هم ائودی هم پورشه
king 918
۱۴ مهر ۱۳۹۵پانامرا چیزی بیش از یک خودرو ……….
GOD BLESS AMERICA
۱۴ مهر ۱۳۹۵پانامرا بهانه ای بود تا موتور پورشه رو به جلو منتقل کنند.
به زبان ساده :
میخواستند کوروت بسازن با برند پورشه روشون نمیشد.
این احمقها موتور پورشه رو میارن جلو که مثل کوروت بشه بعد اون یکی احمقها موتور کوروت رو میبرن میزارن وسط که مثل فراری بشه .
آخرالزمان شده انگار.
Elemento
۱۴ مهر ۱۳۹۵با ارادت.
بهت دیسلایک ندادم.
وگرنه باور کن دلم با 1 دیسلایک راضی نمیشه.
حداقل 10 تا میخواد.
.
آخه این چه حرفیه. موتور هر جا باشه یک سری مزیت داره یک سری مضرت.
بر حسب نوع خودرو و هدف ساخت موتور رو جاسازی میکنن.
king 918
۱۴ مهر ۱۳۹۵میخواستن کوروت بسازن با موتور پورشه چرا چیز میگی داش گلم
بر عکس مجید بت دیس دادم هزارتا ولی یکیش ثبت میشه بد شانسی
پورشه کپی از رو کوروت بزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا آخرالزمان شده انگار.
mehran911
۱۴ مهر ۱۳۹۵این حرف شما از همه نظر مشکل داره
اول اینکه پورشه از سال 1976 خودروی موتور جلو میساخته مثل مدل 924 و 928 اون موقع پانامرا کجا بود!!!!!
دوم اینکه مگه تو قرن بیست و یک کسی هست که سدان موتور وسط بسازه اصلا مگه داریم مگه میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GOD BLESS AMERICA
۱۵ مهر ۱۳۹۵جمیعا حالتون بده ها .
یه مشت مدیر نالایق اومدن سر کار دارن گند میزنن به هویت برندهای باستانی دنیای موتور اسپرت بعد شما دعوا سر جای موتور دارید.
من میخوام صد سال بعد از این هم اگه کسی پورشه سوار شد موتور عقب باشه و یا اگه کوروت سوار شد موتور جلو باشه چون علاوه بر حفظ هویت برند این ماشینها هستند که با روح اسپورتشون جوهره رانندگی رو از وجود آدم می کشن بیرون .
وگرنه هرکسی که یکشبه میلیاردر بشه میتونه یه موتور وسط رو برونه و کنترل کنه.
mojtabaaston
۱۵ مهر ۱۳۹۵بالاخره یه تحول بزرگ تو آئودی دیدیم