نام: آئودی Avus کواترو
زمان و مکان معرفی: نمایشگاه خودروی توکیو ۱۹۹۱
مشخصات فنی: پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری، قدرت ۵۰۲ اسب بخار، سیستم چهار چرخ محرک کواترو، گیربکس ۶ سرعته ی دستی، بدنهی آلومینیومی
چرا حالا آن را به یاد آوردیم؟
این خودرو که نام پیستی در برلین را به خود گرفته نه تنها پیشنمایشی از پیشرانهی ۱۲ سیلندر و ساختار آلومینیومی آئودی بوده بلکه نشانههایی از ورود به دنیای یک سوپرکار پیشرانه وسط را نیز با خود به همراه داشته است.
Avus با بدنهی زیبای خود که پانلهای دستساز با ضخامت تنها ۱.۵ میلیمتر داشته توجهات را در نمایشگاه خودروی توکیو به خود جلب کرده بود. به خاطر ادای احترام به خودروهای مسابقهای دههی ۳۰ میلادی Auto Union این خودرو رنگآمیزی نشده بود.
به لطف ساختار آلومینیومی و فریم فضایی آئودی، Avus چهار چرخ محرک تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت. میتوان به خاطر شتاب ۳ ثانیهای و سقف سرعت ۳۳۴ کیلومتر در ساعتی، لقب سوپرکار را به این خودرو داد.
هرچند همهی اینها تنها اعداد پرفورمنس فرضی هستند چراکه این خودروی مفهومی از پیشرانهی ۱۲ سیلندر واقعی استفاده نمیکرد! در آن زمان آئودی هنوز در حال توسعهی پیشرانهی ۱۲ سیلندر خود بود بنابراین Avus در واقع پیشرانهی مصنوعی ساخته شده از چوب و پلاستیک داشت.
با این وجود Avus از مهندسی بالایی سود میبرد چراکه دارای سه دیفرانسیل قفل شونده، فرمان پذیری چرخهای عقب و مجرای هوای روی سقف بود. دیگر جنبهی جالبتوجه این خودرو این حقیقت بود که تقریباً نصف ارتفاع خودرو در تسلط رینگ و لاستیکهای ۲۰ اینچی است.
منبع: motor1
ناشناس
۵ دی ۱۳۹۵چه قیافه ی خندون بامزه ای داره!
KING 918
۵ دی ۱۳۹۵از جلو یکم شبیه بوگاتیه …..
قبول دارین ؟؟؟
Mohammadreza
۶ دی ۱۳۹۵از پشت هم شبیه بنتلی هست چراغاش
عرفان
۱۴ بهمن ۱۴۰۰مخصوصا شیرون !
الف.ی
۵ دی ۱۳۹۵یه مقدار شبیه مکلارن اف1 نیست؟
سینا
۵ دی ۱۳۹۵از بقل به خاطر چرخ هاش
elemento
۵ دی ۱۳۹۵همیشه عاشق اهمیتی بودم که آئودی برای اندازه ی رینگ قائل هست.
آئودی به بزرگ بودن لاستیک و رینگ خیلی اهمیت میده.
یکی از مهم ترین چیز هایی که یک ماشین رو زیبا میکنه ، هم، همین رینگ بزرگه.
KING 918
۵ دی ۱۳۹۵مجید جان داشم اکثر خودروسازای اسپرت و سوپر اسپرت به اندازه ی رینگ اهمیت میدن ….
حتی رینگ 18 اینچ هم استفاده نمیکنن …..
شما به تایر های اکثر ماشین های امریکایی و تایر های لامبو و فراری و…. نگاه کن
فقط اندازه ی تایر های پانامرا و مازراتی کواترو نگاه کنی همین روند بزرگ بودن تایر ها هست
و اصلا جزطراحی گلگیر ها هم حسابی میکنن … که تایرو زیر اون ها جا بدن ….
elemento
۵ دی ۱۳۹۵درسته محمد رضا جان.
ولی به نظر من آئودی به رینگ خیلی بیشتر از سایر شرکت ها اهمیت میده.
مهندسی رینگ برتری داره.
آئودی ممکنه از رینگ 19 اینچ استفاده کنه ، ولی وقتی نگاه میکنی فکر میکنی 21 اینچه (دیدم که میگم)
rrr
۵ دی ۱۳۹۵تکنولژی 25 سال پیش آئودی!!!!
حامد
۵ دی ۱۳۹۵به نظرم گروه فولکس واگن با این کانسپت و کانسپت فولکس واگن w12 سعی داشت به بازار سوپر کارها راه پیدا کنه و نهایتا انجین w خودش رو تو سینه بوگاتی گذاشت. اون یکی کانسپت سبز رنگ هم گمونم اسمش کواترو بود و انجین 6 سیلندر داشت… شاید R8 فعلی هم ثمره اون باشه.
فرشاد سجادیان
۵ دی ۱۳۹۵محصولات چند خودروساز شبیه این هستن:
جلو: بوگاتی
جانبی: بوگاتی و پاگانی
عقب: بنتلی
چون این قدیمیتره، اگر تقلید کردن یا الهام گرفتن در کار باشه، خودروسازهایی که ذکر کردم برچسب میخورن, نه آئودی
احمد باقری
۵ دی ۱۳۹۵طراحی عجیب و غریبی داره، البته نمیشه گفت که طراحیش بده.
سینا
۵ دی ۱۳۹۵1. اون ماشی سبزهچیه ؟
2. اون دختره جوری تو ماشین نشسته که فک کنم واضح و بدیهیه که رانندگی بلد نیست
نوید جهرمی
۶ دی ۱۳۹۵از شاخای دهه 90 بوده. معلومه شاخ بودن ریشه در تاریخ داره.